Itselläni paloi nyt lopullisesti hihat tämän AMD-paskeen kanssa ja laitoin bug reporting toolin kautta viestiä eteenpäin tämän 6800:n umpisurkeasta toiminnasta. Toivottavasti vasteaika ei ole kovin montaa viikkoa... Viimeisen reilun viikon aikana käyttänyt vähintään täyden työviikon verran aikaa tämän kanssa tappeluun, mutta ei tähän tule mitään järkeä. Eli ongelmana on se, että vaikka benchmarkeissa toimii hyvin, niin peleissä ei nosta vakaita kelloja missään vaiheessa, vaan sahaa parin sekunnin välein 0-1800MHz väliä ja samoin sahaa käyttöaste ja jännitteet. Lopputuloksena todella surkeat tehot. AMD community keskusteluissa on monta muutakin non-XT ja XT omistajaa, jolla sama ongelma, mutta ei oikein mitään ratkaisua. Jollain oli toiminut minimikellojen säätäminen esim. 2000MHz:iin, mutta minulla ei tuo säätö vaikuta mitenkään. Sellaista epäilystä on liikenteessä, että näyttis ei peleissä tunnista tilannetta ja lyö päälle jonkin virransäästön ja jännitteet ja kellot nollille ja sitten taas hetkeksi tokenee ja yrittää nostaa kellot tappiin ja sitten taas heti säästö päälle uudestaan. Kuulemma tällaista vikaa oli olemassa jo 5000-sarjalaisissa.
Itse olen tähän mennessä tehnyt puhtaan ajureiden asennuksen 5 kertaa ja kerran puhdas windowsin asennus. Tämän lisäksi olen kokeillut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia. Puhtaan asennuksen jälkeen on ollut pari ohikiitävää hetkeä, kun 6800 on toiminut suurin piirtein niin kuin pitää, mutta muuten sellaista taaperrusta ettei mitään rajaa. Olisi varmaan pitänyt pysyä toisessa leirissä... Kone toimi täysin ongelmitta 2060 kanssa ja virtalähteenä suht koht tuore Corsairin 750w, että pitäisi kyllä hyvin riittää. Ja ei kai nuo benchmarkit pyörisikään hyvin, jos ei riittäisi.