Myyty R9 390 ("pikkuvikanen") + Vesiblocki 100€

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Myytävä tuote: ASUS Strix R9 390 DC3 ja Alphacool GPX vesiblocki
Hinta: 100€ koko kasa
Tuote ostettu (mistä ja milloin): cdon.com 24.9.2015
Kuitti löytyy (takuu voimassa): takuu ei vissiin voimassa enään?
Muuta huomioitavaa: Eli kävi vahinko ja prossun blocki oli vuotanut pari tippaa PCI-E väylän päälle vettä, ihmettelin random kaatuilua viikon ajan.
Noh huomasin ton sit, otin näyttiksen irti, pientä hapettumaa oli muutamassa pinnissä joten yli innokkaana niitä sit meisselillä rapsuttelin ja tottakai nuo näyttiksen pari kuparijohdinta tjsp mitä ne nyt onkaan mitkä sinne PCI-E kantaan menee otti vähän osumaa eikä tunnista näyttistä nyt. Ykskään kuparijohdin ei ole kokonaan kulunu pois eli voisko tästä joku ammamies vielä jollain ilveellä ehjän tehdä?
Puhelimessa kamera paskana ni kuvat nyt on mitä on...

Ja kuten kuvasta näkyy, vesiblockin päälle on liimattu Gentle Typhoon AP-15 pitämään huolena että VRM pysyy viileenä myös kun nää hybridijäähyt nyt on mitä on aina sen osalta.

Korttiin vaihettu kuukaus sitten juuri uudet tahnat ja blocki putsailtu kauttaaltaan.

Alkuperänen paketti ja jäähy löytyy kanssa, orggis jäähyssä yks ropelli rohisee vähän.

Sijainti: Pieksämäki
Toimitustapa: Posti/Nouto
Maksutapa: Käteinen/Tilisiirto

VAIHDOSSA kelpaa 8GB DDR4 muistia, mieluiten 2666MHz Hyper X tjsp, 2x 4GB kampoja, joku USB dacci tjsp, kaikkea voi toki aina tarjota.

Kuva:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Siis pikkuvika on, että näyttis on fyysisesti hajotettu? Tarjotaan 25€ + postit.

E: Ei mutta tuo blokki onkin arvokkaampi, no jos myyt ilman sitä niin tarjous on validi edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
82
Onnistuuko saada tarkempaa lähikuvaa tuosta pci väylästä?
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Eli siis pähkinänkuoressa:

1. Kortti on ensin kärsinyt kosteusvaurion ja lakannut sen toimimasta. On suoritettu korjausoperaatio kohdassa 2.
2. Korttia on yritetty korjata kosteusvauriosta raaputtamalla PCI-E:n kuparikontaktit "vittuun" eli pois?

Saanko vielä kerran, ennen tarjousta, selvennyksen seuraavaan: Kumpi näistä on se pikkuvika? Alkuperäinen ongelma (vesi väärässä paikassa) vai sen pikkuvian korjaus (kuparit puuttuu oikeasta paikasta) ja annat varmasti takeet siitä, että jos kontakti oikeaoppisesti korjataan, niin kortti toimii? :think:

Ps. Saat kortistasi paremman hinnan, jos korjaat pikkuvian itse ennen myyntiä. :kippis:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Eli siis pähkinänkuoressa:

1. Kortti on ensin kärsinyt kosteusvaurion ja lakannut sen toimimasta. On suoritettu korjausoperaatio kohdassa 2.
2. Korttia on yritetty korjata kosteusvauriosta raaputtamalla PCI-E:n kuparikontaktit "vittuun" eli pois?

Saanko vielä kerran, ennen tarjousta, selvennyksen seuraavaan: Kumpi näistä on se pikkuvika? Alkuperäinen ongelma (vesi väärässä paikassa) vai sen pikkuvian korjaus (kuparit puuttuu oikeasta paikasta) ja annat varmasti takeet siitä, että jos kontakti oikeaoppisesti korjataan, niin kortti toimii? :think:

Ps. Saat kortistasi paremman hinnan, jos korjaat pikkuvian itse ennen myyntiä. :kippis:
Ei, kortti kärsi kosteusvaurion mutta ei lakannut toimimasta sen seurauksena vaan ilmeni muutama black screen aina sillon tällön pelatessa joten kurkkasin koneen sisälle ja huomasin todennäkösesti syyn tähän ongelmaan.
Emolevyssä ei ole myöskään väylässä mitään vikaa, uus 1080 (voi vittu mitä rahantuhlausta sekin) toimii ihan täysin ton emon kanssa joten en usko että kortissakaan on mitään vahinkoa tapahtunut muuta kun tuo oma yli innokas putsaaminen.

Joten kyllä, uskon että se toimii jos noi muutamat pinnat saa ottamaan kontaktia PCI-E kantaan. Tinaa vaan ohut kerros kun se tarttuu kupariin ja sitä saa sit levitettyä ylös ja alas pinnin molemmin puolen = kontakti? Näin minä sen päässäni kuvittelin ainaskin mutta ei mulla ole vehkeitä tinailla mitenkään noin pieniä asioita.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Ei, kortti kärsi kosteusvaurion mutta ei lakannut toimimasta sen seurauksena vaan ilmeni muutama black screen aina sillon tällön pelatessa joten kurkkasin koneen sisälle ja huomasin todennäkösesti syyn tähän ongelmaan.
Emolevyssä ei ole myöskään väylässä mitään vikaa, uus 1080 (voi vittu mitä rahantuhlausta sekin) toimii ihan täysin ton emon kanssa joten en usko että kortissakaan on mitään vahinkoa tapahtunut muuta kun tuo oma yli innokas putsaaminen.

Joten kyllä, uskon että se toimii jos noi muutamat pinnat saa ottamaan kontaktia PCI-E kantaan. Tinaa vaan ohut kerros kun se tarttuu kupariin ja sitä saa sit levitettyä ylös ja alas pinnin molemmin puolen = kontakti? Näin minä sen päässäni kuvittelin ainaskin mutta ei mulla ole vehkeitä tinailla mitenkään noin pieniä asioita.
Tina tarttuu kupariin ja se on siinä sitten ei se minnekkään siitä leviä niin kuin kynsilakka. Tuo vaatii että liimaa uudet johdepinnat puuttuvii kohtiin ja sitten ne tinaa olemassa olevaan kupariin ja sitten toivotaan ettei kortissa ole muita vaurioita. Laitatko mulle YVllä kuvaa viottuneen kohdan kummaltakin puolelta niin saatan harkita ostoa.
Ja kun kerran on niin huono tuo kuva muutenkin niin haet jostain vaikka kaverilta kameran ja otat ne kuvat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Tina tarttuu kupariin ja se on siinä sitten ei se minnekkään siitä leviä niin kuin kynsilakka. Tuo vaatii että liimaa uudet johdepinnat puuttuvii kohtiin ja sitten ne tinaa olemassa olevaan kupariin ja sitten toivotaan ettei kortissa ole muita vaurioita. Laitatko mulle YVllä kuvaa viottuneen kohdan kummaltakin puolelta niin saatan harkita ostoa.
Ja kun kerran on niin huono tuo kuva muutenkin niin haet jostain vaikka kaverilta kameran ja otat ne kuvat.
Laitoin yv
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 371
Viestejä
4 309 387
Jäsenet
71 816
Uusin jäsen
Mark350

Hinta.fi

Ylös Bottom