Qled vai OLed urheilun katsomiseen.

Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
2
Moi,
Mitä kokemuksia on liiketoiston osalta herroilla ja miksei naisilla.
Uusi TV harkinnassa ja liiketoisto on tärkeä kriteeri seuraavan telkun hankinnassa.

Kertokaa kokemuksia Qled ja OLed omistajat ja muut myös.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Kummatkin ovat urheilun katsomiseen oikein hyviä, mutta OLED ehkä vielä piirun verran parempi. Mutta mitä malleja oikein mietit? Yleensä Samsungin QLEDit ovat samassa kokoluokassa halvempia kuin OLEDit.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tässä ketjussa voi kysyä itselleen sopivaa televisiota: Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Sanoisin ettei ole oikeastaan väliä, sillä ensinnäkin urheilu ei usein tule hyvällä laadulla eikä sitä kuvatessa sovelleta kuvanlaadullisia hienouksia mitkä pomppaisivat esiin mahdollisimman hyvällä paneelilla. Ostaisin television ennemmin siis käytännön kannalta, eli millainen kaukosäädin, lisävarusteet ja takuu löytyy, tärkeimpänä toki hinta. OLED tarjoaa paremman kuvanlaadun kyllä eikä viimeisimmät mallit kärsi nimeksikään kuvan kiinni palamisesta, mutta älä siltikään jätä televisiota päälle kun lähdet tunneiksi muualle varmuuden varalta.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
2
Tässä ketjussa voi kysyä itselleen sopivaa televisiota: Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Sanoisin ettei ole oikeastaan väliä, sillä ensinnäkin urheilu ei usein tule hyvällä laadulla eikä sitä kuvatessa sovelleta kuvanlaadullisia hienouksia mitkä pomppaisivat esiin mahdollisimman hyvällä paneelilla. Ostaisin television ennemmin siis käytännön kannalta, eli millainen kaukosäädin, lisävarusteet ja takuu löytyy, tärkeimpänä toki hinta. OLED tarjoaa paremman kuvanlaadun kyllä eikä viimeisimmät mallit kärsi nimeksikään kuvan kiinni palamisesta, mutta älä siltikään jätä televisiota päälle kun lähdet tunneiksi muualle varmuuden varalta.
jep, itse en ole niin tarkka kuvanlaadusta, eli Qled vallan hyvin kelpaisi. Mitä nyt olen asiaan hiukan perehtynyt kirkkaassa
tilassa se olisi parempi, kovasti mustasta puhutaan..mutta se ei niin tärkeää minulle.
Lähinnä pohdin noita liikkeentoistoja, en halua mitään nykivää kuvaa itselleni. Vanha.LCD Sony toimii sen verran hyvin tällä hetkellä mutta voisi hiukan suurempaan 55 vaihtaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
jep, itse en ole niin tarkka kuvanlaadusta, eli Qled vallan hyvin kelpaisi. Mitä nyt olen asiaan hiukan perehtynyt kirkkaassa
tilassa se olisi parempi, kovasti mustasta puhutaan..mutta se ei niin tärkeää minulle.
Lähinnä pohdin noita liikkeentoistoja, en halua mitään nykivää kuvaa itselleni. Vanha.LCD Sony toimii sen verran hyvin tällä hetkellä mutta voisi hiukan suurempaan 55 vaihtaa.
Uskon että olet tyytyväinen, vaihdat sitten kumpaan tahansa. Samsungin Q70R olisi tuossa kokoluokassa 799 euroa. LG:n B9 OLED olisi tällä hetkellä 1099 euroa. Samsungilla on kyllä parempiakin QLED-töllöjä (Q80R lähtee näköjään tonnilla tällä hetkellä), mutta ehkä sitten kannattaa jo hankkia se OLED. LG:ssä on parempi kuva, mutta suurimmat hyödyt tulevat esiin ehkä silloin kun katsoo 4k HDR -materiaalia esim. Netflixistä tai UHD Blu-ray-levyiltä. Urheilussa vähemmän merkitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Molemmat toistavat Suomalaisen tv-lähetyksen 50fps urheilun täysin sulavasti ilman nykimistä. OLED kärsii vähemmän liikkeen häntimisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itsellä samsungiin Q90 telkkari ja en suosittele sitä urheiluun kun liiketoisto ei ole paras mahdollinen muistakseni sonyn paremman pään televisiot sopivat parhaiten siihen jos pärjää android käyttiksen kanssa niin ei ole huono vaihtoehto.
 

hazaski

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Ainakin liikkeessä katsottuna pari vuotta sitten oli (tiedän, ei ole parhaat olosuhteet) Samsungin televisioilla on aivan järkyttävä määrä häntimistä. Sitä oli kaikissa malleissa, myös kalleimmissa. Silloin tuli sen takia ostettua halvin Sony (55XE70) jossa ei ollut häntimistä. Nyt kuitenkin olen muuttanut omakotitaloon, jossa on iso olohuone, niin tuo 55 tuumainen on aika pieni. Miten tuon häntimisen kanssa nykyisissä telkkareissa? Kärsiikö Samsung vieläki häntimisestä? Entäs muut LCD telkkarit, kuten Panasonic tai Philips?

Ainakin jääkiekiekossa tuo häntiminen häiritsee itseäni aivan älyttömästi. Tiedän että OLED-telkkareissa ei ole häntimistä, mutta ainakin toistaiseksi 65 tuumaista isommat maksaa niissä aivan liikaa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Kyllä LG Oled on ihan ok liiketoiston suhteen.
Itsekin miettisin LG tai Samsung mutta paremman HDR takia valitsin samsung version ja myös käyttis on siinä ihan ok ja nopea.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom