Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän auttaa semmonen maaginen juttu kun asentaa monitorin ajurit. Rompulta ainakin löytyy. Pystyy vaihtamaan 60/75Hz. Itseasiassa rompulla oleva monitorin manuaali selvitti tämän itselleni. AOCin sivuilta en kyllä itse löytänyt viikko sitten mitään ja sieltä saatava manuaalikin oli väärä...
Edit: Löytyihän se kun vähän etsi.
Windowsin näytön asetuksista pitää siis valita kohta "Näytä sovittimen ominaisuudet" ja sieltä sitten klikataan valikosta sopiva näyttötila.
Enpä ole ennen joutunut kympissä moista tekemään, joten kesti hetken aikaa tajuta.
Eipä noita hertsejä radeonin ajureilla saanut säädettyä eikä muualtakaan säätöä löytynyt, joten se ilo noista ajureista oli. Nvidian ajureista taitaakin heti tämä optio löytyä. En muista että oisin näytölle ajureita ikinä laittanutkaan. Sattui tämä ohje manuaalista löytymään niin siksi tuli kokeiltua ja todettua toimivaksi vaikka naurettavalta vaikuttaakin.
edit: unohdin että radeonin custom resolutionista pystyi määrittämään hertsit uusiksi. Tämä kuitenkin tavalliselle tallaajalle se vaikeampi lähestymistapa.
Kyllä niitä herzi säätöjä toosassa on tehty ihan samoin iät ja ajat. Kympissä vaan vähän hölmösti piilotettu toi säätö.
Jos jollain sattuu olemaan tiedossa kalibrointiasetukset/hyvät säädöt AOC Q3279VWF näyttöön, niin otan tiedon mielelläni vastaan.
Saisi edes jokseenkin hehtaarille nämä säädöt.
AOC Q3279VWF Review | PC Monitors
Tosta löytyy jotain asetuksia monitorille, kohdasta 'Optimal OSD settings'.
Vaikuttaa hintaisekseen melko pätevältä paneelilta. Harmittaa kun en itse ostanut.
Mun vastaavassa ASUKsessa about vastaavat valovuodot. En näe niitä kuin valot pois ja pimeällä ruudulla. Eli jätin omani käyttöön, ei vaikuta mitenkään käytössä. Periaatteesta vituttaa isolla rahalla saada moisia, mutta käytäntö merkkaa enemmän. Enkä jaksa rumpaa palautella
Kokeilepa löysätä predator logon takana olevaa ruuvia, sillä lähtee osa vuodosta pois alareunasta.
Eipä tuolla ruuvilla ollut vaikutusta. Palautusaikaa on jäljellä vajaa 2 viikkoa, niin ei viitti alkaa odottelemaan, että se siitä asettuisi.
5 vuotta vanhasta FHD 120hz TN-näytöstä hyppy tähän (WQHD 165hz IPS G-synciin), niin eron kyllä huomasi. Testasin muutamia pelejä pikaisesti. Esim. Deus Ex:MD benchmark kaikki tapissa näytti oikein sulavalta G-Syncin ansoista, vaikka vähemmän fps. Sen verran hienon näköistä, ettei ole paluuta vanhaan.
Kiitos tästä, oma XB271HU tilattuna Saa nähä tosin minkälainen palautusrumba tuosta lähtee, toivotaan että ekalla menee oikeinTässä vielä kalibroidut asetukset. Jokainen näyttöhän on yksilö, mutta varmaan pääsee kuitenkin tehdasarvoja parempaan suuntaan.
Näyttöjen värikalibrointi (väriasetukset, keskustelu yms)
Tässä on vaihtoehtoiset asetukset jos näyttö on vakiona lämpimämpään suuntaan:Kiitos tästä, oma XB271HU tilattuna Saa nähä tosin minkälainen palautusrumba tuosta lähtee, toivotaan että ekalla menee oikein
Joo, tässä yön yli nukkuneena taidan kyllä pitää tämän. Lueskelin kokemuksia tuolta overclock-foorumilta, niin ei tämä mun näyttö ole läheskään niin paha kuin voisi olla. Tuo oikean alareunan vuoto hieman häiritsee pimeissä kuvissa, mutta muuten näyttää hyvältä.Itse ostin Viewsonicin version pari kuukautta sitten ja vuoto oli paljon pahempikin. Sivulla kahdeksan on kaksi kuvaa jos haluat katsoa. Päätin pitää näytön koska ei sitä normaalikäytössä huomaa. Kamera korostaa paljon ainakin omissa kuvissani joten tuon sinun näytön vaihtaminen olisi suorastaan typeryyttä. Et ole saamassa parempaa tilalle.
Itse en kyllä palauttaisi. Ei ole mielestäni ollenkaan paha. Todennäköisesti tilalle tulee paljon huonompi jos vaihtamaan lähdet.
No kyllähän tuo aika paha on, jos useasta nurkasta näkyy silmäänkin vuotoa, olettaen että tuo kuva on parin metrin päästä ettei glowia ole mukana. Itsellä ei ole enää yhtään vuotoa missään nurkassa 30% kirkkaudella, kun tuo yksi nurkka asettui itsestään.Itse en kyllä palauttaisi. Ei ole mielestäni ollenkaan paha. Todennäköisesti tilalle tulee paljon huonompi jos vaihtamaan lähdet.
Noniin, tuli tuo blackfridayna tilattu XB271HU. Ärsyttävää vuotoa oikeassa alalaidassa. Taidanpa palauttaa. Arvasinhan mä, että sieltä tulee paskaa.
Joo, tässä yön yli nukkuneena taidan kyllä pitää tämän. Lueskelin kokemuksia tuolta overclock-foorumilta, niin ei tämä mun näyttö ole läheskään niin paha kuin voisi olla. Tuo oikean alareunan vuoto hieman häiritsee pimeissä kuvissa, mutta muuten näyttää hyvältä.
AOC Q3279VWF Review | PC Monitors
Tosta löytyy jotain asetuksia monitorille, kohdasta 'Optimal OSD settings'.
Vaikuttaa hintaisekseen melko pätevältä paneelilta. Harmittaa kun en itse ostanut.
Koeta 72Hz.
Minulla oli ongelmia Samsungin 75Hz Freesyncin kanssa, mutta 72Hz toimi hienosti.
Osaako joku siis kommentoida, miten hyvin nämä modernit TN-paneelit pärjäävät pelikäytössä IPS-paneeleille? Katselukulmassa varmasti hävitään, mutta miten esim. väritoisto ja kontrasti?
Se on nimenomaan ominaisuus. HUAssa ihmettelin myös alkuun.Acer Predator XB271HU:ssa kummallakin puolen näyttöä pienet mustat palkit. Neuvoja?
EDIT: Taitaa olla "ominaisuus"
Se on nimenomaan ominaisuus. HUAssa ihmettelin myös alkuun.
Postikulutkin ihan mukava 70€ pläjäys. Maaliskuussa noita pitäisi alkaa näkyä euroopassa.Täältä sais tilattua Suomeen Lg 32" g sync. Mut tulli ihan kohtuuton 323€. LG 32GK850G Black 31.5" QHD 1440p 5ms 144Hz NVIDIA G-Sync Gaming Monitor, 350nits(typ), HDMI, Display Port, USB3.0, Tilt, Swivel, Pivot, Height Adjustable - Newegg.com
Täältä sais tilattua Suomeen Lg 32" g sync. Mut tulli ihan kohtuuton 323€. LG 32GK850G Black 31.5" QHD 1440p 5ms 144Hz NVIDIA G-Sync Gaming Monitor, 350nits(typ), HDMI, Display Port, USB3.0, Tilt, Swivel, Pivot, Height Adjustable - Newegg.com
Another thing I noticed from the review, this monitor seems to be truly flicker free, even when adjusting the brightness.
Contrast ratio seems great too, little over 3k @ 100% brightness and 3.5k @ 75% brigtness and less.
Overall everything seems fine, even the Input Lag is low.
If someone is tired of AHVA lottery and want to try something new, uses G-Sync a lot and don't mind the lack of ULMB then this is a great alternative with superior contrast and very solid response times.
If we ignore the Fastest setting which almost traditionally has the worst RTC Overshoot then we're looking at 4.6ms G2G, 3.4ms GBG and 7.5ms WBW with the Fast setting.
Comparing it to their review or our famous AHVA monitor ViewSonic XG2703-GS they achieved respectively 3.6ms G2G, 9.3ms GBG and 10.1ms WBW with the Advanced setting, once again discarding the Ultra Fast setting because of terrible overshoot.
Are we really looking on a VA panel that can compete with the AHVAs ?
Thankfully no PWM and Gsync works fine all the way down to 30hz without the strange brightness/gamma flicker that happens on my friends Z35P at below 40hz.
Text does not suffer from blur like on the CHG70. It looks appropriate to me.
I'm really liking this thing. Uniformity is damn good compared to the curved crap I've had as is backlight bleed. I'll post some pictures in a bit.
This does not exhibit the purple crap from the previous generation Samsungs. It is still prone to typical VA deficiencies with blacks leaving short trails but doing so with the night sky in Witcher 3 makes the stars dim but they do not disappear entirely.
Saattaa olla, itselle ei tosin tule mieleen kuin tämä: AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF27" QHD näyttö n. 200€:lla, onko joskus näkyny alennuksisissa vai kuvittelenko turhia?
Tuossa on ihan mukava 5000:1 VA-paneeli hieman sulavammalla 75Hz virkistystaajuudella, eli aikamoista kuvaa tarjoaa noin halvalla. Tosin se halpuus näkyy sitten liiketoistossa smearingin muodossa.Saattaa olla, itselle ei tosin tule mieleen kuin tämä: AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF
Samaisesa liikkeessä kyseinen näyttö oli Black Fridayna 199€. Ei ole nykyhinnallakaan paha valinta QHD:ksi, jos tykästää hieman isommasta 31,5" mallista.
Saattaa olla, itselle ei tosin tule mieleen kuin tämä: AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF
Samaisesa liikkeessä kyseinen näyttö oli Black Fridayna 199€. Ei ole nykyhinnallakaan paha valinta QHD:ksi, jos tykästää hieman isommasta 31,5" mallista.
Tulipahan haettua toi
Acer Predator XB271HU gigantista kun oli tarjouksessa.
Yhden erän bf1 kävin kokeilemassa ja hemmetin hyvältä näyttää.
Toki ei enää ultralla pyöri yli 120fps mutta hyvin sulavalta kuitenkin näytti. Gtx 1070 näyttiksenä. Seuraavaksi sit kattelemaan uutta näyttistä.
Gsync päälle niin ei ole väliä pyöriikö 120fps.
Saatavilla taas 199€. Itse olen ihan tyytyväinen ollut. Kannattaa muistaa ettei esim. korkeussäätöä ole. Tämä on aika riisuttu mekaanisilta ominaisuuksiltaan.Saattaa olla, itselle ei tosin tule mieleen kuin tämä: AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF