QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
791
Tuleeko teille pikseliruudukko näkyviin Samsung Odyssey G7 32", kun selaa tätä foorumia mustalla teemalla?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Mites nyt kun uusi näyttö tukee HDR tilaa ja aiemmin olen voinut vaivatta kalibroida Spyder Express 5.5 avulla ruudut, mutta tukeeko se edes HDR tilaa tai väriavaruutta/kirkkautta? Lähinnä kun kalibroin ensin SDR tilassa ja sitten vasta tajusin, että HDR ei ollut päällä ja ruutuhan suorastaan räjähti naamalle sen jälkeen.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 988
Tänään tullut Samsung Odyssey G7:lle uusi firmware (1007.1) eikä vilku näyttö enää tuolla firmiksellä työpöydälläkään jota mulla aiemmin ilmeni jos oli joku 3d:tä käyttävä ohjelma käynnissä. :thumbsup:
G7 1007.1 firmware

Tuleeko teille pikseliruudukko näkyviin Samsung Odyssey G7 32", kun selaa tätä foorumia mustalla teemalla?
En minä ainakaan ole huomannut mitään outoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 316
Tänään tullut Samsung Odyssey G7:lle uusi firmware (1007.1) eikä vilku näyttö enää tuolla firmiksellä työpöydälläkään jota mulla aiemmin ilmeni jos oli joku 3d:tä käyttävä ohjelma käynnissä. :thumbsup:
G7 1007.1 firmware


En minä ainakaan ole huomannut mitään outoa.
Redditissä ainakin porukalla edelleen ongelmia pikaisen googletuksen perusteella.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
G7 monin paikoin nopein paneeli tällä hetkellä.
Hardware Unboxed testannut parikymmentä nopeata näyttöä joissa mukana useampi 240Hz TN kisanäyttö, mukana mm. "Kallis" Omen X7 (240Hz TN).
Input-Lagissa G7 pesee ne kaikki eli kaikista pienin. G7ssa mitatut pikselien nopeudet Ok/pienillä virheillä ~3ms luokkaa eli ne pysyisivät mukana vielä yli 300Hz taajuudella! Kontrastikin 2500:1 luokkaa kun TN/IPS paneeleilla yleensä 1000:1. Värien toisto erinomainen kun henk.koht. oman näyttönsä kalibroi laitteella (Itsellä Spyder5 Express), värien tasaisuus eli DeltaE arvon saa helposti ammattilais kuvan-/videoiden tekijöiden vaatimalle tasolle (alle DeltaE 2.0 määre).

1000:1 kaarevuus toimii ainakin itsellä hyvin pelatessa.

32" nyt Verkkiksellä 579e kampanjassa muutaman päivän. Tuohon hintaan ei takuulla saa kovempaa näyttöä!
Ainut mistä tuossa näytössä klikkaa minulle on juuri se että tykkään normaalista suorasta paneelista.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Juu, ymmärrän, ketuttaa varmasti. Ainakin itsellä jäisi LG:n paneelit tuommoisen kokemuksen jälkeen kaupan hyllylle varmasti pitkäksi aikaa.
Ehkä olen masokisti, mutta laitoin tossa perjantaina taas uuden Omen 27i:n tilaukseen. Pakko niistä jonkun on toimia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 316
Ehkä olen masokisti, mutta laitoin tossa perjantaina taas uuden Omen 27i:n tilaukseen. Pakko niistä jonkun on toimia.
Voin sanoa ihmisenä jolla on ollut ihan uskomattoman paskaa tuuria lähivuosina ostosten suhteen, että joillekin vaan kasautuu nuo vialliset kappaleet, mutta tarpeeksi monella yrityksellä kyllä onnistuu :D
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
siellä on vielä dellin monitorimalli jolla voi kokeilla lg nanoips laatua. jos haluaa vaihtaa brändiä.
dell 2721dgf 1440p 165hz-144hz
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Nyt on taas uusi Omen 27i taas pöydällä, ensimmäinen näyttö LG:n paneelilla tänä vuonna missä ei ole kuolleita pikseleitä. Tästä en löytänyt 15 minuutin tutkimisen jälkeen vielä muuta vikaa kuin että näytön molemmat reunat on jonkun verran tummempia kuin keskiosa?
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Lievää vignette-efektiä on itsellänikin eli ihan näytön reunoilla on tummempaa aluetta.
Täytyy toivoa että pystyisi elämään asian kanssa, niin monta näyttöä on jo palautellut ja tämä on tyyliin ensimmäinen missä ei ole kuolleita pikseleitä, millä todennäköisyydellä saisi parempaakaan...

Edit: enpä pystynyt, kaikkeni tein ja palautukseen lähti. Säätelin värejä, kirkkautta ja kontrastia, muutin selaimen ja kaikki sivut mustiksi mutta kyllä tuo vaan pisti ärsyttämään... nyt saa näyttöhankinnat riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Täällä edelleenkin HP Omen 27i (1440p@ 165Hz max), jotenkin olen alkanut ihmettelemään onko tämä näyttö tosiaankin refresh-rate -mielessä noinkin välkkyvä pelkässä työpöytäkäytössä.

Olen kokeillut yhtä sun toista, mutta samalta näyttää, viimeksi tänään vetäsin ddu:lla ajurit sileeksi ja näytönohjainajuri uusiksi, ei muutosta. Onhan toi aina tietenkin staattisempi kuva työpöydällä, kuin peleissä, mutta en oikein tiedä. Ehkä hämää kun vanha näyttö oli 25'' ja 60Hz.

Näyttöä en osaa määritellä vialliseksi, ehkä päässäni on vain vikaa.
Nyt kun itsekin olen tätä katsonut pidemmän aikaa tunnen myös silmissäni että kuva välkkyy? Silmät väsyvät huomattavasti nopeammin mitä entisen näytön kanssa. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia säätöjä... Kai minunkin päässä on sitten vikaa.

Edit: nyt kun laitoin vanhan näytön rinnalle, niin ei tämäkään sen ystävällisempi silmille tunnu olevan. Eli varmaan pään sisäinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
53
Olikos muilla Omen 27i:n omistajilla näytössä kiinni ”G-Sync” -tarra? Gigantti ja poweri mainostavat tätä aitona g-sync-näyttönä, vaikka ihan freesync taitaa olla. Luulin tätä puhtaasti kyseisten firmojen huolimattomuudeksi, mutta tosiaan myös paketin kyljessä kuin itse näytössä olevassa tarrassa markkinoidaan g-synccinä, eikä vain g-sync compatiblena, kuten varmaan pitäisi.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Olikos muilla Omen 27i:n omistajilla näytössä kiinni ”G-Sync” -tarra? Gigantti ja poweri mainostavat tätä aitona g-sync-näyttönä, vaikka ihan freesync taitaa olla. Luulin tätä puhtaasti kyseisten firmojen huolimattomuudeksi, mutta tosiaan myös paketin kyljessä kuin itse näytössä olevassa tarrassa markkinoidaan g-synccinä, eikä vain g-sync compatiblena, kuten varmaan pitäisi.
Löytyy tarra.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
11
32" G7 taisi sitten menettää G-SYNC-sertifikaattinsa uusimpien Nvidian ajurien myötä :think:

Harmittaa että tuli ostettua tämä kun nuo reunat välähtää aina kun tulee hiemankin suurempaa vaihtelua fps:ään, harkitsen myyväni tämän tappiollakin pois ja kaivan tuon Acerin XB270HU:n takaisin käyttöön :facepalm:
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
411
Aikaisemmin keskusteltu välkkyminen HP Omen 27i -näytöllä, oisko @Jaba mitään uusia kokemuksia? En ole aivan varma vieläkään, että onko normaalia. Jos jaksan niin laitan messua suoraan HP:lle ja kysäsen.

Tässä on yksi viimeaikaisista testeistä näytöstä: HP OMEN 27i Review

En ole löytänyt vieläkään mitään, joka viittaisi siihen että näytössä olisi vikaa. Paitsi, pelkkä oma visuaalinen kokemus.
Mä palautin jo omani, kun en kestänyt niitä tummia reunoja. Erottui niin pahasti nettisivuilla ja Photarin kanssa varsinkin paloi hermot... En saanut niitä mitenkään häivytettyä vaikka kuinka säätelin kirkkautta ja värejä..
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 216
Nyt ku on tottunut jo 2560x1440 resoluutioon 24 tuumaisessa näytössä niin kokeiltuani 27 tuumaista ja 32 tuumaista näyttöä samalla resoluutiolla tarkuuden eron huomasi aika selvästi.
1920x1080 resoluutiolla 27 tuumainen näyttö on aivan hirveää kuraa. Kyllähän siinä on jo eroa aika massiivisesti esim pelien ulkonäön suhteen:

2560 x 1440 24'' = 122,4 ppi
2560 x 1440 32'' = 91,8 ppi

Moni pelaa 27 tuumasella 1080p näytöllä ja siinä ppi on 81,6 :thumbsdown: Melkosta suttua.

Jos on väjän aikaa kokeillut näyttöjä joissa tuo ppi on reilusti yli 100 niin paluuta ei ole.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 499
Onko olemassa suosituksia seuraavilla vaatimuksilla: 240Hz, 1440p, 32", G-sync tuki, IPS?

VA-paneelia voisi myös harkita jos ghosting ei ole kovin paha. Samsung Odyssey voisi muuten olla, mutta en halua ottaa riskejä vilkkuvan g-syncin kanssa.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
36
Samsung Odyssey C27JG56, minkälaisia kokemuksia? Joku valitti matalalla kirkkaussäädöllä kuuluvasta vinkuvasta äänestä, onko kellään tullut vastaan?
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
99
Ihan jo tarkuuden puolesta toi tuffi. Mitään järkeä hommata 1440p näyttöä yli 30 tuuman koossa. Ihan sama mitä muut ominaisuudet on.
Joo tuota tuumakokoa mietin itsekin. 31.5 olis mukava, mutta tosiaan jos ei 1440p pelailuun järkeä niin sit TUF. Meneekö niin huonoks jos yli 30-tuumanen?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 332
Joo tuota tuumakokoa mietin itsekin. 31.5 olis mukava, mutta tosiaan jos ei 1440p pelailuun järkeä niin sit TUF. Meneekö niin huonoks jos yli 30-tuumanen?
Sanoisin että Henriquezin mielipide on aika vahva (varsinkin "Ihan sama mitä muut ominaisuudet on. ") :D Suosittelen että kokeilet itse jos vaan mitenkään pystyt (tyyliin jossain Gigantissa tms.).

Mulla oli aiemmin 1440p 32" AOC:n paska (AOC Q3279VWFD8 Review | PC Monitors) ja nyt 1440p 27" Lenovo y27q-20 ja vitutti kyllä alussa tämä pienempi koko. Kyllähän tähän on tottunut mutta mieluummin ottaisin 32" version tästä 1440p näytöstä kun 27".

Ihmiset toki näkevät kirjaimellisesti eri tavalla jne. mutta mulle ei missään nimessä 32" 1440p ollut mitenkään huono.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Sanoisin että Henriquezin mielipide on aika vahva (varsinkin "Ihan sama mitä muut ominaisuudet on. ") :D Suosittelen että kokeilet itse jos vaan mitenkään pystyt (tyyliin jossain Gigantissa tms.).

Mulla oli aiemmin 1440p 32" AOC:n paska (AOC Q3279VWFD8 Review | PC Monitors) ja nyt 1440p 27" Lenovo y27q-20 ja vitutti kyllä alussa tämä pienempi koko. Kyllähän tähän on tottunut mutta mieluummin ottaisin 32" version tästä 1440p näytöstä kun 27".

Ihmiset toki näkevät kirjaimellisesti eri tavalla jne. mutta mulle ei missään nimessä 32" 1440p ollut mitenkään huono.
Itsellä oli kanssa AOC:n tuo sama malli paitsi VA-paneelilla jokusen vuoden ja sitten koitin siirtyä 27" kokoon ja vaikka siinä oli kuva parempi (ips) niin kyllä se vaan niin pieneltä tuntui kun oli 32" kokoon tottunut ja ei se vaan tuntunut hyvältä. Joten neljää eri 32" 1440p 144Hz näyttöä sen jälkeen testanneena päädyin tähän nykyiseen LG:n näyttöön.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 216
Sanoisin että Henriquezin mielipide on aika vahva (varsinkin "Ihan sama mitä muut ominaisuudet on. ") :D Suosittelen että kokeilet itse jos vaan mitenkään pystyt (tyyliin jossain Gigantissa tms.).

Mulla oli aiemmin 1440p 32" AOC:n paska (AOC Q3279VWFD8 Review | PC Monitors) ja nyt 1440p 27" Lenovo y27q-20 ja vitutti kyllä alussa tämä pienempi koko. Kyllähän tähän on tottunut mutta mieluummin ottaisin 32" version tästä 1440p näytöstä kun 27".

Ihmiset toki näkevät kirjaimellisesti eri tavalla jne. mutta mulle ei missään nimessä 32" 1440p ollut mitenkään huono.
Voi olla jooh että kommenttini oli radikaali, mutta tarkkuus vaan kärsii niin paljon ja tosiaan kun on käyttänyt 24 tuuman 1440p näyttöä niin sellainen yli 30 tuuman näyttö näyttää todella epätarkalta sen jälkeen. Mielestäni se on suurin tekijä siinä miltä pelit näyttää...

Sitä ei korjaa mikään pelin asetus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
99
Vähän alan sitten kuitenkin kallistumaan tuon Samsungin puoleen. Koska isompi = kivempi katsella, Qled ja kaareva näyttö (itse tykkään kaarevista pelimonitoreista, telkkari eri juttu). Ja näkyy nuo muutkin ominaisuudet olevan hyvät.

Pitää vielä tuumailla kun osto vasta kuukauden-kahden päästä edessä.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
465
Jos joku on kohtalaisen edukasta 27" 1440p näyttöä vailla, niin huomenna klo 10 alkaen gigantissa tarjouksessa samsunkia 199eur.

 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
133
Onko 32" oikeasti niin epätarkka vai katsotaanko niitä näyttöjä liian läheltä? 32" 1440p tarvitsee melkein metrin katseluetäisyyden, että silmä ei erota pikselien rajoja. Ostin ite jo varren tulevalle 32" näytölle kun oma pöytä on vain 60cm syvä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Onko 32" oikeasti niin epätarkka vai katsotaanko niitä näyttöjä liian läheltä? 32" 1440p tarvitsee melkein metrin katseluetäisyyden, että silmä ei erota pikselien rajoja. Ostin ite jo varren tulevalle 32" näytölle kun oma pöytä on vain 60cm syvä.
Itse katson tätä 32" 1440p näyttöä noin 50-60 cm päästä ja ei ole ollut ongelmia. Kai ne yksittäiset pikselit erottuu mutta ei ole minua haitannut. Teksti sopivasti suurempaa kuin 27" 1440p näytöllä niin ei tarvitse tihrustaa ja peleissä pääsee oikeuksiinsa kun on isompi näyttö. Mutta ei minulla mikään hyvä näkökään ole, että ei sen puoleen kannata mun kokemuksiin luottaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 756
Onko 32" oikeasti niin epätarkka vai katsotaanko niitä näyttöjä liian läheltä? 32" 1440p tarvitsee melkein metrin katseluetäisyyden, että silmä ei erota pikselien rajoja. Ostin ite jo varren tulevalle 32" näytölle kun oma pöytä on vain 60cm syvä.
Siitähän se ero tulisi. Itse muistelen että joku 50-60cm oli hyvä 24" 1080p näytölle (tai 1200p näytölle), 80-90cm on nyt kun käytössä 27" 1440p näyttö ja varmaan jossain 32" 4K näytössä olisi sitten se päälle metrin luokkaa.

Esim. kun katselen 48" fullHD näyttöä (TV) etäisyys on jotain paria metriä ainakin eikä siinä pikselit haittaa, jos etäisyys olisi joku 50cm niin varmasti haittaisi.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
504
32" 1440p on pikselitiheydeltään samaa luokkaa 24" 1080p -näytön kanssa, joten riittäähän se useimmille. Enemmän tuossa vaikuttaa paneelityyppi. Itselläni oli tosiaan vähän aikaa testissä 32" va-paneelinen pelinäyttö, jonka kuva oli karkean epätarkka. Pikseliverkossa oli ilmeisesti hyvin paljon tyhjää tilaa, joka sai kuvan näyttämään huonolta. Saman kokoinen ips-paneelinen näyttö sen sijaan näytti samalta etäisyydeltä hyvältä ja laitoinkin ostohousut vähäksi aikaa kaappiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Nyt pitäs vaihtaa Asuksen PG258Q parempaan. Mitä näyttöä suosittelisitte jossa paneelin suorituskyky ykkös prioriteetti ja 27". Mietin vähän LG GL850-B yhtenä vaihtoehtona jossa hyvät värit ja nopea IPS paneeliksi. Gigantista pitäs ostaa nii helppo palautella jos on valovuotoo yms.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Nyt pitäs vaihtaa Asuksen PG258Q parempaan. Mitä näyttöä suosittelisitte jossa paneelin suorituskyky ykkös prioriteetti ja 27". Mietin vähän LG GL850-B yhtenä vaihtoehtona jossa hyvät värit ja nopea IPS paneeliksi. Gigantista pitäs ostaa nii helppo palautella jos on valovuotoo yms.
tuo dell dgf2721 on samalla lg nano paneelilla, mutta oli näköjään vähän parempi kontrasti..
ei taida olla gigantissa vielä. lisäksi voi oc 165 hz.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
99
Samsung G7 Odyssey 32"
Tämä näyttö kovasti kiinnostaa, mutta olen törmännyt keskusteluihin, joissa puhutaan flicker-ongelmasta. Kuva joillakin välkkyvää.

Onko täällä kyseisen näytön omistajia? Kokemuksia haluaisin kuulla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2
Samsung G7 Odyssey 32"
Tämä näyttö kovasti kiinnostaa, mutta olen törmännyt keskusteluihin, joissa puhutaan flicker-ongelmasta. Kuva joillakin välkkyvää.

Onko täällä kyseisen näytön omistajia? Kokemuksia haluaisin kuulla.
Pari viikkoa sitten sain kyseisen monitorin. On juurikin niin responsiivinen kuin arvostelut väittivät. Kaarevuus on aika radikaali. Jos sellaista inhoaa niin kannattaa pysyä kaukana.

Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen, että aivan varmasti flikkeröi kun on G SYNC käytössä. Aivan sama mikä sitä käyttävä peli tai sovellus on niin vilkkuu. Korjaantuu kun ottaa sen pois päältä.
Ongelmaan liittyvää juttua on Redditit , Samsungin ja Nvidian foorumit täynnä. Osa väittää, että uusin firmware korjaa ongelman. Omalla kohdalla ei korjannut. Enkä henkeä pidättelisi että koskaan korjaantuisi.

Silti päätin tuon ostoksen pitää. En osaa kuvitella, että vaihtamalla johonkin toiseen kokemus paranisi. Sen verran hyvältä tuntuu käyttää.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
791
LG 27GL850-B vs Samsung G7

G7 seiska selkeästi nopea kun LG:ssä on vielä sellaista ärsyttävää häntimistä nähtävissä.
G7 32" huomattavasti immersiivisimpi pelikokemus kuin 27" mutta pikselit näkyy tekstissä ja peleissäkin kaukana olevista kohteista huomaa, että pikselit loppuu kesken
LG:ssä värit ponnahtaa paremmin silmille, G7 seiska on vähän "haaleampi". Ei kuitenkaan yhtä surkea kuin TN.
G7 kaarevuus kiva peleissä, työpöydällä ärsyttävä.
Nopeissa FPS-peleissä G7 paras/tasapainoisin monitori kaikista tarjolla olevista? Muissa peleissä kiva kun päivittyy nopeasti, mutta tosiaan huonommat värit kuin LG. Työkäytössä huonompi kuin LG.
Molemmat kuraa verrattuna olkkarin OLEDiin, joten ei juuri edes huvita näillä edes pelata nykyään.
Luulen itse ainakin, että jään odottelemaan pienempiä OLED-monitoreita ja, ehkä testaan jos 48" jotenkin menisi tähän pöydälle.

Edit: se vielä unohtui, että työkäyttöön 32" 1440p resoluutiolla on surkea. Fyysinen iso koko mutta dataa mahtuu ruudulle hirmu vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
99
Kiitos vastauksista! Lueskelen vielä tuota zccv:n linkkiä ketjuun.

Tällä hetkellä AOC C27G1 27" 1800R kaarevuudella ja suoraa näyttöä en enää halua. Toki tuo 1000R kaarevuus on brutaali, mutta luulis olevan upean näköinen peleissä (rpg) jos unohtaa tuon välkkymisen.

Suositteletteko sitten kuitenkin amd näyttistä tämän kaveriks, jotta saa enempi irti? RTX 3070 tai 2070 Super suunnitelmissa uudelle kokoonpanolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Täällä ollut 32" G7 nyt 2kk käytössä ja tyytyväinen olen ollut kun alussa sai värit kohdalleen.
Vilkuntaa tosiaan on VRR päällä lähinnä menuissa johtuen poukkoilevasta virkistystaajuudesta. (Saako näyttö ristiriitaista FPS- tietoa menujen laatikoista tms. mutta näytön Menusta infoa katsottaessa Hz pomppii kymmenien ja satojen välillä)
Hz sitte tasaisesti FPS mukainen pelin sisällä.
1005 firmis taitaa olla sisällä, kun ei tikulta tiedostoa suostunut lukemaan. (eri tiedostonimi kuin näyttö pyytää ja muuttamallakaan ei tunnista)

Kuitenkin VRR pois päältä en kyllä huomaa repeilyä tms. edes nopeissa FPS peleissä.

Kaarevuuteen kyllä tottui heti ja näen tuon lähinnä hyvänä ominaisuutena näin suuressa näytössä.
Kaarevuus on myös sopiva, liian vähäinen kaarevuus voisi jopa olla haittaavampi.

Näytön kokoon totutellessa meni vähän pitemmän aikaa, tulin 24" näytöstä tähän.

Peleihin tuli todella paljon lisää immersiota ja ensimmäiset reaktiot peleihin päästessä oli lähinnä vau.
Suoraan edestähän tätä pitää katsella, VA- shiftiä tulee muuten nähtävästi, näytön alareuna/kulma on myös hieman vaaleampi johtuen katselukulmastani ja pienestä valovuodosta.

RTX 3080 odotellessa, niin saa frameja lisää ja 240Hz pääsee enemmän oikeuksiin.
(5700XT tällä hetkellä)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 733
Täällä ollut 32" G7 nyt 2kk käytössä ja tyytyväinen olen ollut kun alussa sai värit kohdalleen.
Vilkuntaa tosiaan on VRR päällä lähinnä menuissa johtuen poukkoilevasta virkistystaajuudesta. (Saako näyttö ristiriitaista FPS- tietoa menujen laatikoista tms. mutta näytön Menusta infoa katsottaessa Hz pomppii kymmenien ja satojen välillä)
Hz sitte tasaisesti FPS mukainen pelin sisällä.
1005 firmis taitaa olla sisällä, kun ei tikulta tiedostoa suostunut lukemaan. (eri tiedostonimi kuin näyttö pyytää ja muuttamallakaan ei tunnista)

Kuitenkin VRR pois päältä en kyllä huomaa repeilyä tms. edes nopeissa FPS peleissä.

Kaarevuuteen kyllä tottui heti ja näen tuon lähinnä hyvänä ominaisuutena näin suuressa näytössä.
Kaarevuus on myös sopiva, liian vähäinen kaarevuus voisi jopa olla haittaavampi.

Näytön kokoon totutellessa meni vähän pitemmän aikaa, tulin 24" näytöstä tähän.

Peleihin tuli todella paljon lisää immersiota ja ensimmäiset reaktiot peleihin päästessä oli lähinnä vau.
Suoraan edestähän tätä pitää katsella, VA- shiftiä tulee muuten nähtävästi, näytön alareuna/kulma on myös hieman vaaleampi johtuen katselukulmastani ja pienestä valovuodosta.

RTX 3080 odotellessa, niin saa frameja lisää ja 240Hz pääsee enemmän oikeuksiin.
(5700XT tällä hetkellä)
On kyllä melkoisen kallis näyttö, jos pitää tosiaan vielä sietää vilkkumista. Jos sen puolen saisi korjattua nVidian korttien osalta ja lisäksi vielä muutama tuuma lisää näytön halkaisijaan (samalla resolla), niin voisi alkaa kiinnostamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Tämähän se on tämän monitorin akilleen kantapää, tuo vika on aika iso dealbreaker hinnan kanssa.
Ostin tämän kuitenkin tietoisena tuosta vilkkumisesta, joten se ei yllätyksenä tullut.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
99
On sen verran rajua kritiikkiä tuota G7 kohtaan, että taidan päätyä Lenovon G34w-10 malliin.
Olisi varmasti upea näyttö tuo Samsung, mutta sen hintaluokan näytössä ei pitäisi tuollaisia ongelmia olla!
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Itselläni oli tosiaan vähän aikaa testissä 32" va-paneelinen pelinäyttö, jonka kuva oli karkean epätarkka. Pikseliverkossa oli ilmeisesti hyvin paljon tyhjää tilaa, joka sai kuvan näyttämään huonolta. Saman kokoinen ips-paneelinen näyttö sen sijaan näytti samalta etäisyydeltä hyvältä ja laitoinkin ostohousut vähäksi aikaa kaappiin.
Tuossa lienee kyseessä osassa VA-paneeleista käytettävä puolipikselirakenne, joka paskoo tekstin eikä siihen auta Cleartype tai mikään.
https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/samsung/chg70/chg70-cleartype-off-large.jpg
https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/samsung/chg70/chg70-cleartype-on-large.jpg

https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/lg/27gl850/27gl850-cleartype-off-large.jpg
https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/lg/27gl850/27gl850-cleartype-on-large.jpg
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 376
Tuli tuossa ostettua pari tuollaista Samsungin C27JG56 kaarevaa VA-paneelista tarjousnäyttöä. Vaikuttaisi iha pätevältä näytöltä muuten, mutta värien toisto on pettymys. Luulin VA-paneelien värintoiston olevan kuitenkin kohtalaista, mutta tuo näyttää samalta kuin 10 vuotta vanha TN-paneelinen Benq:n pelinäyttö. Vieressä olevassa IPS Acer VG271UP:ssa punainen on punaisempaa, sininen sinisempää jne. paljon näyttävämmät värit. Kontrastin osalta en myöskään omassa käytössä huomaa suurta eroa tuon Samsungin eduksi.

Onkohan tässä Samsungin mallissa vain erityisen heikkotasoinen VA-paneeli värientoiston osalta, vai onko muilla vastaavia kokemuksia VA-paneelien kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 382
Viestejä
4 216 076
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom