latee77
RTX ON
- Liittynyt
- 18.02.2017
- Viestejä
- 5 490
3M VHB teippi on siinä Quadlockin universal kitissä.
3M™ VHB™ -teippi 4910
www.3msuomi.fi
Tätä siis. Löytyy varmasti muutakin käyttöä jos tehokasta kamaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3M VHB teippi on siinä Quadlockin universal kitissä.
3M™ VHB™ -teippi 4910
www.3msuomi.fi
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?Kona kahunaa on kehuttu hyväksi, ok osatki siinä on.
![]()
Kona Kahuna
Ensimmäinen oikea maastopyöräsi? * Kona 6061 alumiinirunko modernilla runkogeometrialla * RockShox Recon Recon RL Solo Air 100mm joustohaarukka * Shimano Deore 1x12 vaihteisto * Shimano MT410 hydwww.bikeshop.fi
XXL:stä tänää SC lite 636€:llä White SC Lite FF 20, miesten hybridipyörä - Musta - Hybridipyörät | XXLMitä hybridipyörää suosittelisitte noin 600€ budjetilla? Löytyykö tuolla hinnalla pyörää missä osat ovat metallia eikä ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen pitäisi viedä pyörää huoltoon?
XXL:stä tänää SC lite 636€:llä White SC Lite FF 20, miesten hybridipyörä - Musta - Hybridipyörät | XXL
Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Kun kävin katselemassa ja testiajamassa pyörää xxl:ssä pari vuotta sitten niin myyjä kyllä sanoi, että lokasuojat ja tavaratelineet laitetaan kaupanpäälle jos sellaiset haluaa.Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Katso käytettyjä, jos löytyisi sopivia.Pyöräkuume iski ja tekisi mieli hankkia jonkinlainen ratsu alle.
Budjetti on varsin maltillinen 300€.
Työmatka-ajoa tulee joka maanantai ja torstai noin 2 kilometriä asfaltilla. Myös satunnaista ajoa tulee viikonloppuna noin 1-15 kilometriä niin asfaltilla kuin maastossakin. Voisi ehkä uuden pyörän myötä huvittaa ajella enemmänkin ja vielä enempi vaihtelevissa maastoissa.
Tähän asti on poljettu vanhalla nopsan mummopyörällä kaikki ajot viimesen kymmenen vuoden ajan, mutta alkaa jo vähän tympäsemään.
Kysymys onkin, että mitä lähteä etsimään tuolla summalla ja noilla ajomäärillä? Saako kolmellasataa mitään kelvollista, vai jatkanko vaan vanhalla mummopyörällä ja laitan säästyneet rahat johonkin turhempaan?
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?
Onko joku perusteltu syy, että noissa ihan 1000€ hybrideissäkin on 3x vaihteisto ja pomppukeppi keulana?
Yli tonnin pyörät tulee myös käytännössä aina ilman polkimia, jotta ostaja voi valita itselleen mieluisat polkimet.
Hybridipyöriä on niin miljoona että kai vaikea suositella mitään spesifiä. Monesti kauppa kokoaa omat pyöränsä niin valmiita malleja ei edes ole referoitavaksi. Muutama vuosi takaperin puolisolle etsittiin max 500e hybridiä niin paras lopputulos oli googlettaa Shimanon osasarjojen hierarkia ja pyöräliikkeistä selailla tarjontaa. Ja ihan oikeista pyöräliikkeistä, ei xxl/intersport/prisma (alennukset tietty eri juttu). Sillon oli fiilis että pyörään oli lyöty yksi vähän parempi osa ja sen varjolla ratsastettiin mainostaessa vaikka muut palikat ihan alinta mahdollista. Lopulta espoon jostain fillarikaupasta löyty halvemmalla ja paremmilla osilla kun isoista kaupoista.Olisiko muita suositteluja hybridipyöräksi? XXL:n tarjous meni hieman ohi noita lisäosia ihmetellessä.
Iso peukku tälle. Kyllä ne "paskatkin" osat kestää jos niistä pitää huolta. Ootko keulaa huoltanut? Tulee mukavasti herkkyyttä takaisin kun rasvaa ja vaihtaa öljyt.Nyt loppukeväästä tulee 6 vuotta ja noin 12000km täyteen Inseran ritsalla. Ennakkoluuloista (fillarifoorumin) huolimatta on kyllä ollut hintaisekseen (2014 uutena ~700€) pätevä peli maastopoluilla. Jarrupalat sekä ketjut vaihtanut kerran vuodessa ja nyt toinen takapakka menossa, eikä ole pahemmin muuta huoltoa tarvinnut tehdä.
![]()
Posti/suoramyyntipyöristä Radon Cragger, 65 asteen keulakulmalla ei pitäs niin helposti tangon yli lentää jos tykkää teknisestä maastosta, selkeänä miinuksena Canyoniin on SX-osasarja. Ragleyltä löytyy vastaavia pyöriä, kuten Big Al.Olisi hankinnassa n.1000€ jäykkäperämaasturi, tällä hetkellä kisaa johtaa tämä:
Grand Canyon AL SL 7.0
Mietteitä, risuja ja ruusuja? Tokihan muitakin vaihtoehtoja mielellään katsoisin jos teiltä tulee ehdotuksia.
Edit. Niin ja joku fiksaatio on nyt iskenyt että pitää olla 29" renkaat.
Siis onko kaulaputki hiilikuitua?Mitähän kamaa laittaisi tilalle kun Canyonin paketista ei löytynyt asennustahnaa stemmin kiinnitykseen?
Ei, ja juu ilmeisesti vain hiilikuitupyöriin tulee pussukka mukana. Ohjeissa kuitenkin neuvotaan laittamaan, niin hämmensi!Siis onko kaulaputki hiilikuitua?
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?
Itse hommasin juuri tämmöisen kun pläräsin tarjontaa. Halusin viedä rahani mieluummin pikkufirmaan kuin jättiketjuun. Hyvä palvelu ja sai heittää kunnon lenkin useammalla pyörällä jotta sopiva löytyy. Eivät tuputtaneet suu vaahdossa kalleinta vaan kysyttiin tarve ja sitten esiteltiin ehdokkaita, joita sai kokeilla. En löytänyt itselleni perusteluja kalliimmalle kun ajelutkin on satunnaista. Ja kyllähän tuolla ihan lenkkiäkin ajelee. Jos myöhemmin tulee tarvetta niin tuotahan voi sitten parannella kun runko on ihan ok: kevyt ja jämäkkä. Metsään sitten jotain ihan muuta laitetta.Olisiko muita suositteluja hybridipyöräksi? XXL:n tarjous meni hieman ohi noita lisäosia ihmetellessä.
Niin onko sulla 11spd vai 12spd Eagle?Oon kyllä tosta GX:stä erimieltä. Mulla on kahdessa pyörässä GX vaihteisto ja saa runtua ihan huolella. Kerran olen yhden rissan laakerin puhdistanut, mutta muuten ei mitään vikoja. Kolhujakin on tullut ihan kiitettävästi. Pesen nuo kyllä kerran vuodessa ultraäänipesurissa ja muutenkin huollan pyörät säännöllisen epäsäännöllisesti. Shimanon puolelta Sram:n GX vertautuu mun mielestä XT tasoon. GX:sta paremmat osat on jo täysin kilpa-ajoon kelpaavia. Varmasti GX:lläkin ajetaan kilpaa endurossa tai muissa MTB kisoissa entry levelillä, mutta ne XX1 sarjat on sitten niille, ketkä tavoittelee toistuvasti kiiltävimpiä pokaaleja ja treenaavat määrätietoisesti ja tavoitteellisesti. Omissa vehkeissä on ollut XT, SLX, GX, X9 ja X0 palikoita. Tuttujen vehkeistä on tuntumaa XTR, XX1 ja NX osista. Oon aina suositellut, että jos vähänkin tuntuu siltä, että haluaa ryskyttää täysillä, mutta kisaaminen ei välttämättä kiinnosta, niin XT tai GX. Jos taas täysillä ajaminen ei niin kiinnosta, niin NX tai SLX riittää. Kisoihin sitten niin kalliit komponentit kuin lompakko vaan kestää.
https://m.bikester.fi/schwalbe-hurricane-performance-clincher-tyre-28x160-addix-1102481.htmlTeini-ikäisen pojan maastopyörään/hybridiin pitäisi hommata uudet renkaat. Nyt siinä on jotkut ostettaessa ollet Mitas merkkiset erittäin leveät, jotka vaikuttavat todella surkeilta, etenkin pistosuojaukseltaan.
Hinta edellä lähinnä mennään, kunhan saisi vähintään kohtuullisen hyvän pistosuojauksen ja kohtuuhyvän rullaavuuden. Lähinnä asfalttiajoa, jonkun verran hiekkatietä, joten lähdetään vähäsen kapeammilla, kuin nyt alla olevat 58 milliset.
Meneekö pahasti metsään jos ostaa esim,. nämä continentalin ride tourit ~15€ kappalehintaan näillä kriteereillä?
Continental Ride Tour 28" 47-622 harmaa ulkorengas | Karkkainen.com verkkokauppa
Mitähän kamaa laittaisi tilalle kun Canyonin paketista ei löytynyt asennustahnaa stemmin kiinnitykseen?
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.Itsellä on maantiefillarissa teräksinen runko ja hiilikuituinen satulatolppa... Olisikohan tuohon väliin pitänyt pistää tuota tahnaa? Ainakin nyt ensimmäisen 1000 km kokemuksella tolppa on pysynyt liikkumattomana, joten siltä osin ei liene mitään akuuttia tarvetta.
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.
Näistä kiinnitti huomion Orbea alma h50, tätä olisi ainakin kokeiltavana paikallisessa liikkeessä. Kattelin että tuosta on näköjään olemassa h30 malli joka on satkun kalliimpi, onko tuo satkun arvoinen päivitys?Posti/suoramyyntipyöristä Radon Cragger, 65 asteen keulakulmalla ei pitäs niin helposti tangon yli lentää jos tykkää teknisestä maastosta, selkeänä miinuksena Canyoniin on SX-osasarja. Ragleyltä löytyy vastaavia pyöriä, kuten Big Al.
Kivijalasta Orbea Alma tai Radonin tapaan vähän agressiivisemmalla geometrialla Laufey tai sitten Kona Honzo. Mutuilen että Trekiltäkin löytyy niin XC kuin trail jäykkistä. Kivijalan hinnoista saa yleensä neuvoteltua sen 10% pois. Ehkä taittuu silti enemmän suoramyyntipuolelle tuolla budjetilla.
Tossa hintaluokassa joudutaan tekeen niin paljon kompromisseja, että itse pitäisin pääasiallisena valintakriteerinä runkoa, sen geometriaa ja ominaisuuksia. Loput kalut voi vaihtaa sitä mukaa kun ne jää polun varteen tai tekee vain mieli. Pääasia että pääsee ajaan![]()
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.
XXL White hybrideissä se hyvä puoli että tuovat noita ei-keulajousitettuja myös edulliseen hintaluokkaan, kun monessa ns merkissä yritetään markkinoida jousituksella ja lopputulos huonompi.
Eikä edes nyt ihan paskimpia osia, sillä tuo Deore-vaihteistokin on toiminut unelman lailla vain pienellä hienosäädöllä ja sekin säätö lähinnä etuvaihtajassa. Vaihdot ovat kuitenkin tarkat ja nopeat. Enemmän on joutunut maantiepyörän 105:n kanssa säätämään. Keulalle en ole tehnyt oikeastaan yhtään mitään, mutta hyvin on toiminut. Kovalla alustalla ajan aina keula lukittuna ja maastossa vapautettuna. Toistaiseksi ainakin ottaa iskut vastaan hyvin ja juurakossakin ajo tuntuu ihan miellyttävän tasaiselta.Iso peukku tälle. Kyllä ne "paskatkin" osat kestää jos niistä pitää huolta. Ootko keulaa huoltanut? Tulee mukavasti herkkyyttä takaisin kun rasvaa ja vaihtaa öljyt.
Mulla on tällä hetkellä ainoana maasturina vm 2000 Tunturi Kayapo elastomeerikeulalla ja onhan se kauhea kun koettaa kovempaa ajaa, ei rebound vaimennusta, ei mitään. Pelkkä 20cm patkukka toisessa jalassaJos on mankeliinsa tyytyväinen niin hyvä.
Mutta onhan halpa jousikeula aika karmea, kun on ilmalla ajanut. Ja kun on jollakin edullisella ilmakeulalla ajanut niin huomaa ison eron taas kun vaihtaa kalliimpaan ja järeämpään.
Mutta kukin investoi sen mitä investoi. Pääasia että harrastaa.
Ilmajousitus on aika kova juurakkoisilla tai epätasaisilla poluilla ja pienissä pudotuksissa, ainakin mun ranteisiin ottaa huomattavasti enemmän kuin vieterikeula täysin vapautettuna. Täpäri olisi tuollaisessa maastossa parempi kuin tuo mun etujoustoritsa, mutta aikanaan ostin tuon pyörän ihan yleiskäyttöön ja työmatkapyöräilyynkin. Nykyään maantiepyörä korvannut sen ja tolla mennään sitten enemmän siellä metsässä mihin ainakin tällä amatööriharrastelulla se on ihan riittävä.Jos on mankeliinsa tyytyväinen niin hyvä.
Mutta onhan halpa jousikeula aika karmea, kun on ilmalla ajanut. Ja kun on jollakin edullisella ilmakeulalla ajanut niin huomaa ison eron taas kun vaihtaa kalliimpaan ja järeämpään.
Mutta kukin investoi sen mitä investoi. Pääasia että harrastaa.