Puhe liian hiljaisella verrattuna efekteihin?

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Eli ongelmana on että minkään elokuvan tms puheesta ei juurikaan kuulu mitään. Esimerkiksi aseen äänet ja muut vastaavat efektit kuuluvat naapuritaloonkin asti.

Hauskinta tässä hommassa on se, että tämä ongelma ilmestyi kun tein uuden profiilin windowsiin(10).
En ole käsittääkseni muuttanut mitään asetuksia mihinkään suuntaan kummassakaan profiilissa. Ainakaan sellaisia mitkä pitäisi vaikuttaa tähän.
Oon kokeillu ottaa kaikki tehosteet pois käytöstä mitkä tuosta windowsin äänihallinnasta löytyy. Ja olen myös kokeillu laittaa ne päälle jos jo ollu.
Myös katsottu kaiuttimien määritys onko windows mennyt vaihtamaan stereosta pois. Ei ollut.

Youtubessa ja viaplayssa ainakin ongelma.

Käytössä windows 10, äänikorttina Conexant smartaudio Hd eli läppärin integroitu tms ja menee 3,5mm piuhalla vahvariin.

Mitähän voisi tehdä että saisi taas puheäänen kuulumaan normaalisti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Eli ongelmana on että minkään elokuvan tms puheesta ei juurikaan kuulu mitään. Esimerkiksi aseen äänet ja muut vastaavat efektit kuuluvat naapuritaloonkin asti.

Hauskinta tässä hommassa on se, että tämä ongelma ilmestyi kun tein uuden profiilin windowsiin(10).
En ole käsittääkseni muuttanut mitään asetuksia mihinkään suuntaan kummassakaan profiilissa. Ainakaan sellaisia mitkä pitäisi vaikuttaa tähän.
Oon kokeillu ottaa kaikki tehosteet pois käytöstä mitkä tuosta windowsin äänihallinnasta löytyy. Ja olen myös kokeillu laittaa ne päälle jos jo ollu.
Myös katsottu kaiuttimien määritys onko windows mennyt vaihtamaan stereosta pois. Ei ollut.

Youtubessa ja viaplayssa ainakin ongelma.

Käytössä windows 10, äänikorttina Conexant smartaudio Hd eli läppärin integroitu tms ja menee 3,5mm piuhalla vahvariin.

Mitähän voisi tehdä että saisi taas puheäänen kuulumaan normaalisti?
Ihan ensiksi katso, ettei 5.1 ole päällä ja puhe mene keskikaiuttimeen (jota sinulla siis ei ole).
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Ihan ensiksi katso, ettei 5.1 ole päällä ja puhe mene keskikaiuttimeen (jota sinulla siis ei ole).
Tämä katsottu. Ainakaan tuosta windowsin omasta äänihallinnasta ei saa muuta edes valittua kun stereon.
Tuo oli itselläkin mielessä kun aikasemmin ollut kotiteatterilaitteen kanssa ongelmaa myös vastaavan kanssa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Tämä ongelma selvitetty.
jostain syystä ääniajurien uudelleen aennus laitehallinnan kautta uudet hakemalla toimi.
Nyt jäi vaan mietityttämään miksei toisella profiililla tässä samassa koneessa ole samaa ongelmaa, vaikka kuitenkin samat päivitykset haettu windowsin kautta yms. En muista että aikasemmin olisin joutunu päivittää ajureita, tai miksi profiilin vaihto vaikuttais onko toiset ajurit käytössä. X-files kamaa.

Edit: eipä sittenkään toimi täysin miten pitäis.
Nyt kokeiltu jopa Conexantin/lenovon bloatwareakin onetheateria, joka asentaa smartaudio nimisen ohjelman joka yllätysyllätys on täyttä paskaa. Siitä ei pysty hallitsemaan oikeastaan mitään ja käyttöliittymä siihenkin tehty vain sen mukaan että se on niin ihku ja hieno.

Edit2: Nyt vois sanoa että on lähes sellainen mitä pitää.
Eli äänilaitteiden asetuksista äänilähteen >lisäykset välilehdestä täppä pois kaikista ääniefekteistä, viereisestä välilehdestä oikeaan päin dolby pois käytöstä ja ehkäpä tärkeimpänä(joka ei käy mun ymmärrykseen) niin Tilaääni välilehdestä Windows sonic kuulokkeille päälle.

Näillä asetuksilla toimii ainakin sinnepäin mitä tolla toisella profiililla on toiminut.
Päivitän tätä viestiä tai ketjua kunhan perehdyn ton edellisen profiilin asetuksiin ja ajureihin ja miten ne ehkä vaikuttaa tähän kyseiseen ongelmaan.

Vieläkin tuntuu että noi kaikki puheet on hieman hiljaisella verrattuna mitä on ollut, mutta suoraa vertauskuvaa ei ole. Nyt kuuntelin vaan yhden leffan ja pari youtube pätkän avulla noita ääniä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Eli ongelmana on että minkään elokuvan tms puheesta ei juurikaan kuulu mitään. Esimerkiksi aseen äänet ja muut vastaavat efektit kuuluvat naapuritaloonkin asti.

Hauskinta tässä hommassa on se, että tämä ongelma ilmestyi kun tein uuden profiilin windowsiin(10).
En ole käsittääkseni muuttanut mitään asetuksia mihinkään suuntaan kummassakaan profiilissa. Ainakaan sellaisia mitkä pitäisi vaikuttaa tähän.
Oon kokeillu ottaa kaikki tehosteet pois käytöstä mitkä tuosta windowsin äänihallinnasta löytyy. Ja olen myös kokeillu laittaa ne päälle jos jo ollu.
Myös katsottu kaiuttimien määritys onko windows mennyt vaihtamaan stereosta pois. Ei ollut.

Youtubessa ja viaplayssa ainakin ongelma.

Käytössä windows 10, äänikorttina Conexant smartaudio Hd eli läppärin integroitu tms ja menee 3,5mm piuhalla vahvariin.

Mitähän voisi tehdä että saisi taas puheäänen kuulumaan normaalisti?
korjaa otsikko :kahvi:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Korjaisin jos ymmärtäisin mitä siinä on ongelmana?
Otsikossahan on suht suoraan se ongelma mihin haen vastausta. En nähnyt nopealla vilkaisulla viihde-elektroniikan alaforumissa pienien kysymysten lankaa, niin tein oman sille.

Edit: eikun vittu.. kiitos huomautuksesta. Siis puhe tosiaan hiljaisella verrattuna efekteihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 869
Viestejä
4 207 025
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom