Prototype ja GT pikkuluokat -ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hans7z
  • Aloitettu Aloitettu
Muistutuksena, että tänään starttaa Spa-Francorchamps 6. Eurosport näyttää lähetyksen.

Spa.jpeg


Spotter guidea

SPA1.jpg
SPA2.jpg
SPA3.jpg
SPA4.jpg
 
Mites Toyota? Vauhti hiipunut kun tuli kilpailijoita samaan luokkaan? Tekee hyvää tuolle pääluokalle.
 
Mites Toyota? Vauhti hiipunut kun tuli kilpailijoita samaan luokkaan? Tekee hyvää tuolle pääluokalle.
Toyota on ollut keskimäärin painavin auto ja tässäkin kisassa 34 kg painavampi kuin kevyin (Cadillac). Näin toimii BoP-luokka jossa aidosti paras auto harvoin voittaa.
 
Paljon en tätä seuraile, mutta aina välillä kun ei muutakaan ole niin tulee kateltua. Mikäs tässä on sääntö tuon punalipun suhteen? Tuossa aikasemmin kun kattelin niin tuli iso mälli ja punaiset liput, kello stop siinä kohtaa. Nyt avasin uudelleen streamin niin punalippu edelleen, mutta kello juoksee ja jäljellä enää 20min? Silloin tais olla aikaa jäljellä joku 2h about kun kisa keskeytettiin?
 
Spa:n törmäily.




Porsche lähti kirjottamaan.


Jota&BMW kolhuilua.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna sitten ekat televisioidut Le Mansin treenit, tosin vähän hölmösti alkavat jo päiväsaikaan, täytyy sitten jälkeen katsoa noita. Edit sekoitin tietysti päivät kun 12.6 vasta huomenna eikä tänään.

Sellaisen havainnon tein eilen että jos on kaapelissa(Elisa ainakin, Dna?) niitä muutamia kaapeli-kortin "ilmais"kanavia niin vapaana näkyvä Eurosport on juuri se josta näkyy sitten koko kisa, näistä viikon treeneistäkin yms suuri osa. Eli jos tuo näkyy ei välttämättä tarvitse MAX/Eurosportista erikseen maksaa jos ei halua.


Sääennustusta viikolle ja vkl:lle

 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen aika-ajo juuri alkamassa. Myöhemmin sitten lisää practisea.

Onkohan selostamolle nykyään mitään viestin lähettämismahdollisuutta kuten joskus männä vuosina?
 
Viimeksi muokattu:
Luulisi, että jollain viestimellä saa viestiä laitettua. Täytyy kuunnella lähetystä. Siinä yleensä kertovat, jos pystyy laittaa viestiä. Vuonna syvärin motin aikoihin sai textareita lähetettyä. Toivosen Harri oli kommentaattorina. Touhuili siihen aikaan ECO Racing LMP1 Diesel projektin parissa. Laitoin viestin ukoille yöllä studioon. Lopputulos viestillä oli, sain ECO Racingin tiimitakin viestistä, joka sai väsyneen Harrin repeämään lähetyksessä.
 
Oli aika juuri ja juuri Porsche käsissä Estrellä paalukierroksella. Joku sanoi jossain hyvin että katsojalle painavat nykyautot näyttävempiä seurata kuin kiskoilla kulkeneet LMP1:t ennen.

 
Lähetys alkanut, brittien Jethro haastatellut Buttonia yms, Mr Le Mans kertoillut omia näkemyksiään etc.

edit. Richard Hamster Hammond mestoilla,
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mukava määrä entisiä F1-kuskeja mukana, laskujeni mukaan 14 16. (Kiitos @AMH69 tarkennuksesta)
Sébastien Bourdais
Felipe Nasr
Kamui Kobayashi
Nyck de Vries
Sebastien Buemi
Brendon Hartley
Romain Grosjean
Mick Schumacher
Jenson Button
Antonio Giovinazzi
Robert Kubica
Jean-Eric Vergne
Stoffel Vandoorne
Paul di Resta
Will Stevens
Daniil Kvyat

Ja mielenkiinnolla tulee myös seurattua Valentino Rossin edesottamuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten kun saataisiin noin yleensä suomikuskeja tuonna mukaan, joku 5 pitäisi vähintää olla täältäkin, kuitenkin usea sata kuskia kisassa aina.
 
Wec:ille katselu maksu, ehti näkemään lipun viemisen. Tästä se alkaa taas.
 
Ihan mukava määrä entisiä F1-kuskeja mukana, laskujeni mukaan 14.
Sébastien Bourdais
Felipe Nasr
Kamui Kobayashi
Nyck de Vries
Sebastien Buemi
Brendon Hartley
Romain Grosjean
Mick Schumacher
Jenson Button
Antonio Giovinazzi
Robert Kubica
Jean-Eric Vergne
Stoffel Vandoorne
Paul di Resta

Ja mielenkiinnolla tulee myös seurattua Valentino Rossin edesottamuksia.
Will Stevens mukana. Ajoi Marussialla 2015 eli hyvä kattaus kisassa f1:ssä olleita kuskeja.
 
Sitten kun saataisiin noin yleensä suomikuskeja tuonna mukaan, joku 5 pitäisi vähintää olla täältäkin, kuitenkin usea sata kuskia kisassa aina.
Lähimpänä noihin karkeloihin suomalaisista tällä hetkellä Jesse Krohn. Hyvin jo jalka ovenvälissä.
 
Juu, mutta muuten käynyt järkyttävä kato GT/Endurance-sarjoissa suomalaisten suhteen. Jotain tarvitsisi kansallisesti tehdä että kuskeja saataisiin pitkin maailmaa.
 
MAX pääsivun kautta, kun valkkaa lähetyksen Eurosport kanavan, niin sisätää mainoksia. Valittaessa ylhäältä urheilu ja sieltä Live, niin siellä ei mainoksia vaikka sama Eurosport lähetys.

IMG_20240615_164954.jpg
 
Eikö bemuri päästäny Jesseä ajamaan? kumminki Imsassa talli kuskina.
 
En tiedä mistä aina valinnut tuon, mutta ollut ilman mainoksia. Nyt PC:llä tuo Maxin kautta, Tv:ssä sen Eurosport 1 tms "ilmais" kaapelikanavan kautta. Täytyy vielä tabletin ruudulle ottaa max pyörimään.
 
Ei olisi uskonut geetee luokassa olevan Mclaren ja mustang johdossa.
 
Eikö bemuri päästäny Jesseä ajamaan? kumminki Imsassa talli kuskina.
Ajaa väärällä puolen Atlanttia kun nämä on ne kaksi samaa autoa WEC:sta (2x3 kuskia), joten rooliksi jää varakuskin rooli.

Krohn oli muuten viikko sitten testipäivän entry listassa, mutta ei ajanut jos tuloslistat on oikein.
 
Jos tuonne voi laittaa kysymyksiä selostajille, niin joku voisi laittaa pohdinnan tuosta suomikuskeista näissä ja vastaavissa sarjoissa ja että miten saataisiin väkeä paljon lisää.
 
Ajaa väärällä puolen Atlanttia kun nämä on ne kaksi samaa autoa WEC:sta (2x3 kuskia), joten rooliksi jää varakuskin rooli.

Krohn oli muuten viikko sitten testipäivän entry listassa, mutta ei ajanut jos tuloslistat on oikein.
:sori: Joo unohdin täysin että wec kuskit menee tietenkin imsa kuskien edelle kuski valinnoissa.
 
Varmaan suosittuja nuo kuskit jotka rikkoo auton/tuhoaa tiimiin kisan näiden alkutuntien aikana.
 
Nyt taisi Alpine päästää toimintasavut.

Cadillacit on kyllä yllättävän paljon perässä, ilman ihmettä eivät ole voittokamppailussa mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Ilta hämärtyy ja sadetutkassakin näkyy toimintaa. Ettei vaan mitään sattuisi...
-edit- Mitäs #51 Ferrarille on tapahtunut, pudonnut sijalle 13?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa tiukka kisailu. Vettä tulee, pimenee, taktiikat uusiksi, kun välikelin renkaita ei käytössä. Vetääkö slickseillä mihin asti, ottaako heti sadekiekot riskillä, jos kuivuukin rata ja mentävä varikolla oletettua aikaisemmin jne.
 
WRT hypercar bimmeri seinässä ja keula päreinä. Pieni osuma toisesta autosta ja sit lähti.
 
Juu, tosin taisi yrittää ajaa varikolle, mutta ei oikein kääntynyt kärry enää.
 
Äijät hitsaa kaidetta hartaasti. No, josko kohta lähtisi kapinat taas käyntiin.
 
Kohta kolme tuntia mennyt turva-auton takana körötellessä, vissiin liian märät olosuhteet hypercar:lle.
 
Lähtihän se kisa rullaamaan, reipas 4h meni safetycarin perässä. Toyotalla ongelmaa, ikkuna tukossa huurusta ja varikolle.
 
Viimeksi muokattu:
Felipe Nasr - rengasvalli, 0-1
Ei pysynyt kuivuvalla radalla slikseillä näpeissä.
 
Kontaktiajamista.

Tosiaan jokseenkin tylsää jos Toyota voittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo Ferrari, ja Maranellon kellot



Nyt sitten Spa 24h:ää odotellessa.
 
Pitää kyllä sanoa et olihan jokseenkin mielenkiintonen kilpailu. Tosin vähän tylsää oli yön tunteina nuo pitkät turva-autosessiot, mutta eihän niille mitään voi (ja onneks tuli änäriä). Siististi tultiin muutenkin ilman mitään isompia kolareita.

Ihmetyttää kyllä, ettei tästä maailman suurimmasta autourheilutapahtumasta löydy halaistua sanaa suomalaisesta mediasta (kävin tosin vaan ip-lehdet läpi.) Ihmekään kun ei saada kuskeja tuonne, kun oikeastaan kukaan ei edes tiedä Suomessa tälläisestä kisasta. Harmi sinäänsä, koska onhan tuo melkoinen karnevaali.

Muutenkin hypercar-luokassa 7 kärjessä neljä eri valmistajaa, kertoo sarjan tasaisuudesta jollain tasolla.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 923
Viestejä
4 413 437
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom