Prossu+emo+muistit n.800e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta näytön häiriöistä ja räpsymisestä lisätietoa. Kokeiltu näyttiksen eri portteja, mutta ei auta.

MUTTA nyt olen huomannut että tuolla on jotain tekemistä HDRn kanssa. Eli, kun näyttö herää lepotilasta jne ja näyttö alkaa räpsymään ja kun menee Windowsin asetuksiin ja täppää HDRn pois niin kaikki ongelmat häipyy ja näyttö toimii kuten pitää. Mutta kun täppää HDRn takaisin niin häiriöt alkaa välittömästi. Vain koneen buuttaaminen auttaa että HDR toimii taas normaalisti, kunnes jossain välissä taas herää lepotilasta ja räpsyminen alkaa.
Nyt kun vaan tietäis onko vika monitorissa, näyttiksessä, emossa vai jossain muussa.. mutta jotain tekemistä HDRn kanssa sillä on.

Ei kyllä pitäis olla. Ihan tuore kone ja puhdas Windows ja yhdet näyttisajurit asennettu.
Syvemmältä en tiedä mutta ei kyllä pitäis olla tästä.
Kaikesta huolimatta on aika nopea kokeilu tehdä "puhdas asennus" vaikka ilman mitään erillisten työkalujen käyttöä. Tarkoitan siis ihan vain näin pientä juttua: NVIDIA Support

Jos käy tuuri, pääsee hirveän vähällä.

Kiitos, pitää huomenna kokeilla.

Äh.. Koeta mieluummin elää ilman HDR:ää:
(tuolla on samaa ongelmaa - ratkaisu: HDR off)
(ja siis minä olin tässä hakoteillä auttamassa, mutta ongelma löytyi siitä huolimatta - siitä muistan tämän, yritän oppia virheistäni)

Älä ota tätä v*ttuiluna, mutta onko se HDR nyt niin tärkeä? Itselle ainakin riittää pelkkä adaptive sync.

Äh.. Koeta mieluummin elää ilman HDR:ää:
(tuolla on samaa ongelmaa - ratkaisu: HDR off)
(ja siis minä olin tässä hakoteillä auttamassa, mutta ongelma löytyi siitä huolimatta - siitä muistan tämän, yritän oppia virheistäni)

Älä ota tätä v*ttuiluna, mutta onko se HDR nyt niin tärkeä? Itselle ainakin riittää pelkkä adaptive sync.
Jahas, kiitos, pitääpä tutkia. Kyllähän se olis kiva pitää HDR toiminnassa.. Edellisellä kokoonpanolla ei ollut mitään ongelmaa samalla kortilla ja näytöllä..

Jahas, kiitos, pitääpä tutkia. Kyllähän se olis kiva pitää HDR toiminnassa.. Edellisellä kokoonpanolla ei ollut mitään ongelmaa samalla kortilla ja näytöllä..
jos sulla suinkin on oledia ruutuna, niin ymmärrän halun HDR-touhuihin, muutoin en vaivautuisi kun menee lähinnä gimmickiksi

jos sulla suinkin on oledia ruutuna, niin ymmärrän halun HDR-touhuihin, muutoin en vaivautuisi kun menee lähinnä gimmickiksi
Kaikkea sitä kuulee, HDR on ylivoimainen pelikokemuksen kannalta ihan perus VA näytöllä...

Harmi jos HDR:ää ei saa toimimaan normaalisti. Itse palauttaisin ja ostaisin kortin jolla toimii

Kaikkea sitä kuulee, HDR on ylivoimainen pelikokemuksen kannalta ihan perus VA näytöllä...

Harmi jos HDR:ää ei saa toimimaan normaalisti. Itse palauttaisin ja ostaisin kortin jolla toimii
ok, ehkä arvostelijat on väärässä sit, järjestäen 5/10 arvosanaa normiruudut saa HDR:n osalta

tummien ja vaaleiden alueiden rajamaiden osalta blacksmearingia aiheuttavat VA-paneelit on itelle no go

ok, ehkä arvostelijat on väärässä sit, järjestäen 5/10 arvosanaa normiruudut saa HDR:n osalta
Eihän tuo tarkoita muuta kuin että kuinka hyvä HDR:n laatu itsessään on, ei se ole mikään vertailuarvosana SDR:ään nähden, vaan vertailu ruutuihin joissa on virheetön HDR (eli arvosana 10)

HDR:n värivirheitä ja muita epäkohtia voi heikommalla paneelilla tasoittaa Reshade-filttereillä.

Eihän tuo tarkoita muuta kuin että kuinka hyvä HDR:n laatu itsessään on, ei se ole mikään vertailuarvosana SDR:ään nähden, vaan vertailu ruutuihin joissa on virheetön HDR (eli arvosana 10)

HDR:n värivirheitä ja muita epäkohtia voi heikommalla paneelilla tasoittaa Reshade-filttereillä.
No näin sen ymmärtänyt kuten kirjoitit, että 5/10 = luokaton HDR

kukin pelatkoon millä ruudulla lystää, mutta jollain <32" menee omalta osalta HDR:n väkisin käyttäminen fomotukseksi

Hmm.

Auttaisiko yksinkertaisesti olla käyttämättä näytön lepotilaa? Ainakin kunnes löytyy joku parempi ratkaisu.
Joo sitä mä ajattelin mutta on tottunu siihen että kone menee lepotilaan X ajan kulttua plus että itsekkin laitan usean kerran päivässä koneen lepotilaan sanoin kuin myös öisin.

Kuten sanoin, se ei ole vertailuarvosana SDR:ään nähden eli arvosana 5/10 ei millään tavalla tue ajatusta, että HDR olisi "gimmick". HDR on silti HDR. Vaikka arvosana olisi 1/10, et SDR:llä saa HDR:n näköistä kuvaa.
Ehkä sitä pitäs testata, mutta ilman FALDia edes, oon aatellut että turha räpiköidä kun perus IPS ruutua hertsit edellä

Ainoastaan harvakseltaan kuvia ottaessa testannut HDR-autoasetusta

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 615
Jäsenet
79 661
Uusin jäsen
pkosonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom