ProShop kokemuksia?

Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 729
Vieläkö tämä pulju on turvallinen ostopaikka. Joskus on tullut tilattua mutta siitä on jo pari vuotta.
Useampi vuosia tilaillut ilman mitään ongelmia, joten siltäosin omat kokemukset hyviä. Joskus saatta toimitus kestää parikin viikkoa mutta eipä haittaa, kun kiirettä ei ole romppeiden kanssa. Takuu yms. muista käytännöistä ei kokemuksia, kun ei ole kamppeet hajoilleet.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
819
Useampi vuosia tilaillut ilman mitään ongelmia, joten siltäosin omat kokemukset hyviä. Joskus saatta toimitus kestää parikin viikkoa mutta eipä haittaa, kun kiirettä ei ole romppeiden kanssa. Takuu yms. muista käytännöistä ei kokemuksia, kun ei ole kamppeet hajoilleet.
Hyvä pistetään tilaus sitten tuolta.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Oleellisin NoGo on itelleni tuo maksullinen asiakaspalautus. Harvoin on tarvetta ostamaansa tavaraa palauttaa, mutta joskus kuitenkin ja silloin harmittaa maksella palautuspostikuluja (vaikka proshopista saakin ostettua palautuksen, oliko nyt 7e hintaan). Muuten kauppa on kyllä hoitanut asiansa ja demo nimellä myydyt tuotteetkin olleet priimaa
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 406
Oleellisin NoGo on itelleni tuo maksullinen asiakaspalautus. Harvoin on tarvetta ostamaansa tavaraa palauttaa, mutta joskus kuitenkin ja silloin harmittaa maksella palautuspostikuluja (vaikka proshopista saakin ostettua palautuksen, oliko nyt 7e hintaan). Muuten kauppa on kyllä hoitanut asiansa ja demo nimellä myydyt tuotteetkin olleet priimaa
Henkilökohtaisesti miellän tuon palautuskäytännön ihan reiluksi, mutta eihän se tosiaan muilla isoilla toimijoilla tietääkseni maksa mitään.

Itse ostin tovi sitten proshopista demo 4080:n, joka oli luultavasti palautettu vinkumisen takia ja päädyin itsekin palauttamaan sen samasta syystä. Homma sujui ongelmitta, mutta noin 8e siinä taisi siihen ostettuun palautuspostitukseen mennä, mikä ei suhteessa hintaan lopulta paljoa merkkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Ostin virtalähteen ja homma toimi ihan hyvin. Eka kertaa siis tuolta tilasin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
Virtalähde tuli tilattua noin kello 10:30 ja kello 11:06 tuli viesti, että pakattu ja lähetetty ja seurantanumero. Hyvin ainakin tähän asti on toiminut ja eka tilaus sieltä.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 397
Oleellisin NoGo on itelleni tuo maksullinen asiakaspalautus. Harvoin on tarvetta ostamaansa tavaraa palauttaa, mutta joskus kuitenkin ja silloin harmittaa maksella palautuspostikuluja (vaikka proshopista saakin ostettua palautuksen, oliko nyt 7e hintaan). Muuten kauppa on kyllä hoitanut asiansa ja demo nimellä myydyt tuotteetkin olleet priimaa
Itsellä ei IT-ostoksissa ole koskaan ollut tarvetta palauttaa mitään. Eli sikäli voisi ajatella että mieluummin otan halvemmat hinnat (en tosin ole vertaillut ovatko ne Proshopissa halvemmat) kuin makselen muiden palautuskustannuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Toisesta ketjusta oma kokemukseni näytönohjaimen RMA:sta Proshopille.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Sunnuntaina 20. elokuuta tilasin Starcartin kautta Proshopista Google Chromecast with Google TV 4Kn. Paketti lähti Tanskasta ja keskiviikkona 23. noudin paketin lähipostista. Tällä perusteella varsin hyvää palvelua. Toki olisivat voineet ilmoittaa että paketti lähtee Tanskasta mutta toisaalta mitä väliä sillä on näillä paketin tuonti nopeuksilla.
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
14
Koneen osia sun muita vastaavia tuotteita oon tilaillut ja ei mitään valitettavaa paketit pukattu lähtemään alle 12h tilaushetkestä oli akri tai vklp sit. paketti kulkeutuu postnordilla ittelle aina ja 3-5 arkipäivään on kulkeutunut mutta avarage on se 4pv. ei mitään valitettavaa oo ollut ittellä kaiki toimii niinku oon pyytänyt. Täytyy muistaa huomioida että proshop ja kuljetusliike ovat 2 aivan eriasiaa. tässä nyt pitää laittaa palautukseen tietokoneen kotelo ku oli ittelle väärän kokoinen kotelo. Nopeesti tavara liikkuu siihen nähden että tanskasta asti tuloo. ku suomen sisällä paketit kulkee sen 3-4pv
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Sunnuntaina 20. elokuuta tilasin Starcartin kautta Proshopista Google Chromecast with Google TV 4Kn. Paketti lähti Tanskasta ja keskiviikkona 23. noudin paketin lähipostista. Tällä perusteella varsin hyvää palvelua. Toki olisivat voineet ilmoittaa että paketti lähtee Tanskasta mutta toisaalta mitä väliä sillä on näillä paketin tuonti nopeuksilla.
Toisaalta eikö se ole aika itsestäänselvää että tanskalaisesta firmasta tilattu paketti lähtee Tanskasta?
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Muuten on pelannut hyvin mutta toivottavasti lisäävät jonkin muun kuljetusfirman mahdolliseksi.

Viime maanantaina tilattu näyttis, ja tällä hetkellä odottaa kuljetusta viimeiselle 60km etapille.

Paketti kuitenkin ollut jo keskiviikkona vantaalla ja vasta tänään edennyt lähemmäksi määränpäätä.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
71
Useampi tilaus ja jos tuote on varastossa paketti lähtee normaalisti eteenpäin noin tunnissa. Tästä voisi moni paikallinen kauppa ottaa mallia. Toki Tanskasta Post Nordin kuljetus maitse Ruotsin ja lautalla Turun kautta kestää vajaan viikon. Muutoin ei valittamista. Palatuksista ei kokemusta.
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
14
Palautuksesta tuli vähän nihkeä kokemus.

pitää itse maksaa postitus tai sit maksaa proshopin 12€ postitus lappu ja viedä tiskille. (tämä 12€ kattaa meno ja tulon proshopille)
tilanne on vielä kesken niin ilmoittelen jos jotain tapahtuu tänään vien paketin pois niin ei voi enempää sanoa
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 384
Itselläni palautukset on onnistunut mainiosti, vaikka 12€ tuotteen hinnasta vähennetään postituksiin.
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
33
Uskalsin nyt ekan ostoksen ostaa Proshopista. Tuotteena Samsung Odyssey G5 34 Ultrawide pelinäyttö. Oli 80 euroa halvempi, kuin suomen verkkokaupoissa. Jännitti kyllä kun ainoana toimittajana Postnord, siitä lukenut niin paljon huonoa palautetta. 1,5 viikkoa kesti toimitus, ilmeisesti soutuvenneellä tuovat noita tavaroita Itämeren yli. Noh ei ollu mitään valittamista, näyttö tuli ehjänä perille toimii moitteettomasti. EDIT. Kuuden päivän jälkeen näytöstä paneeli tuhannen p****n päreinä.
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itse olen vuosien saatossa ostan paljon eikä ole ollut valittamista ja yksi R.M.A käsittely tehnyt mitä toimi hyvin.
Postitus tietysti riippuu mille laivalle paketti ehtii eli välillä tulee alle viikossa välillä menee lähemmäs pari viikkoa.
 
Liittynyt
17.09.2023
Viestejä
4
Laitoin eilen lauantaina Proshopista 7800 xt ja uuden prossun tilaukseen. Näytönohjainta oli saldotietojen mukaan yksi kappale jäljellä tilaushetkellä. Olin melko varma, että saldotiedot eivät olisi paikkaansa pitäviä tässä pahimman ostoryntäyksen aikaan, mutta niin sieltä vaan tänään sunnuntaina tuli viesti, että koko tilaus on pakattu ja lähetetty mulle. Kerran aikaisemmin tilannut kyseisestä lafkasta ja silloin paketti oli mulla muistaakseni viikon sisään tilauksesta. Hyvin on palvelu toiminut omien kokemusten mukaan.
 

Maickkeli

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Mä tilasin näytönohjaimen (7800xt Asrockilta) täältä 3.10.2023 luottokortilla maksellen. Tänään sitten tuote lähti matkaan. Tuli sitten puoli vahingossa vilkaistua nettipankista ja siellä ei enää näkynytkään luottopuolella tätä ostotapahtumaa ollenkaan vaan luotto oli palautunut käyttöön.

Sitten katsomaan Proshopin tilaushistoriaa ja tästä ei kauhean hyvin selkoa ota, mutta näyttäisi siltä, että 11.10.2023 (tänään, kun tuote on lähtenyt matkaan) se maksu on syystä tai toisesta peruuntunut ja raha palautunut mulle. Alemmalla rivillä tilaushistoriassa näkyy lasku/kuitti ja siinä olisi näyttiksen hinnan verran maksettavaa. Ainoa vaan, ettei tuo tosiaan ole lasku, vaan ainoastaan kuitti ja siitä en kyllä mitenkään pääse sitä makselemaan poies. Eräpäivä tuossa näkyy olevan 17.10.2023, joten laitoin sitten pankkini selvittelemään tuota. Katsotaan, täytyykö soitella vielä ProShopin aspaan tästä.

edit. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista, jos en tätä olisi ajoissa huomannut ja tuo eräpäivä olisi ehtinyt valua ohitse... No katsotaan, mitä tulee.

Edit2. Pankista tekivät varmaan itse saldonäkymälle jotain, koska se palautui normaaliksi ja heidän mukaansa siinä ei missään vaiheessa hämminkiä ollutkaan. Proshopilta kuitattiin tänään eilen illalla laitettuun sähköpostiin homman olevan myös ok, joten kaikki kuosissa. Nyt odottelen, koska se PostNordin Pate ennättää Suomenmaalle...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
71
Viimeisin tilaus. Tilauksesta meni 12min kun paketin seurantanumero saapui. Tuosta on vaikea parantaa. Paketti perillä 5 päivässä.
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Tilasin joitakin komponentteja, paketti tuli hieman repaleina ja ilman mitään pehmusteita sisällä, tämä toki saattaa olla osaksi PostNordin vika. Toinen paketti tuli kuitenkin kuplamuovin kanssa, mutta laatikko oli 3x isompi kuin mitä olisi tarvinut olla.
 

Maickkeli

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Erittäin positiivinen kokemus jäi tilauksesta. 3.10. tilasin Asrockin rx 7800xt:n ja silloin arvio saapumisesta oli 11.-16.10. . Paketti lähti Tanskasta matkaan 11.10. ja 13.10. oli noudettavissa lähipostista, vaikka seurannassa luki toimituksen olevan 16.10. Näyttis oli hyvin pakattu ja toimii hienosti.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Asrock phantom 7900 XTX (110C hotspot) RMA: 7 päivää kesti tuotteen menemisessä perille, kolme päivää siitä niin tuli viesti "tuote on toimitettu ulkoiseen huoltokorjaamoon."

Jäin nyt miettimään, että meinaakohan tämä nyt että tutkitaan ulkopuolisessa lafkassa vai että vika on jo todettu ja korjataan ulkopuolisessa lafkassa?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 999
Asrock phantom 7900 XTX (110C hotspot) RMA: 7 päivää kesti tuotteen menemisessä perille, kolme päivää siitä niin tuli viesti "tuote on toimitettu ulkoiseen huoltokorjaamoon."

Jäin nyt miettimään, että meinaakohan tämä nyt että tutkitaan ulkopuolisessa lafkassa vai että vika on jo todettu ja korjataan ulkopuolisessa lafkassa?
Itse kyselin Proshopilta, että mitä tehdään oman Hotspot-ongelmaisen RX 6950 XT:n kanssa. Sanoivat, että kun lähetän sen takuuseen Proshopille, todentavat vian ensin paikan päällä ja sitten lähettävät jonnekin päin Eurooppaa valmistajan huoltoon korjattavaksi. Valmistaja tarjosi, että lähetän suoraan heille ja korjausarvio oli muistaakseni 3 viikkoa siitä, kun tuote heille saapuu. En tehnyt kumpaakaan, vaan vaihdoin tahnat itse.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Itse kyselin Proshopilta, että mitä tehdään oman Hotspot-ongelmaisen RX 6950 XT:n kanssa. Sanoivat, että kun lähetän sen takuuseen Proshopille, todentavat vian ensin paikan päällä ja sitten lähettävät jonnekin päin Eurooppaa valmistajan huoltoon korjattavaksi. Valmistaja tarjosi, että lähetän suoraan heille ja korjausarvio oli muistaakseni 3 viikkoa siitä, kun tuote heille saapuu. En tehnyt kumpaakaan, vaan vaihdoin tahnat itse.
Saa valmistautua sitten 3 viikkoa odottamaan. Halusin tuliterän 7900 XTX takuun säilyttää. Omalla tuurilla olisi jotain vikaa tullut ilman takuuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
Asrock phantom 7900 XTX (110C hotspot) RMA: 7 päivää kesti tuotteen menemisessä perille, kolme päivää siitä niin tuli viesti "tuote on toimitettu ulkoiseen huoltokorjaamoon."

Jäin nyt miettimään, että meinaakohan tämä nyt että tutkitaan ulkopuolisessa lafkassa vai että vika on jo todettu ja korjataan ulkopuolisessa lafkassa?
Itse sain rahat takaisin julkkarissa tilatusta refu Powercolor 7900 XTX:stä. Kerroin RMA-viestissä, että kyse on laajasti todetusta 110C hotspot ongelmasta referenssimalleilla. 14 päivän palautusoikeuskin oli mennyt umpeen jo ajat sitten, mutta homma onnistui.

Mutta koska sun tapauksessa ei ole refu-malli, niin haluavat ilmeisesti tutkia asian.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Eikö proshopilla ole muita toimitusvaihtoehtoja kuin postnord kotiin 15€? Aika outoa, muistaakseni näin ei ole ennen ollut.
 
Liittynyt
04.11.2022
Viestejä
60
Eikö proshopilla ole muita toimitusvaihtoehtoja kuin postnord kotiin 15€? Aika outoa, muistaakseni näin ei ole ennen ollut.
On ainakin ennen ollut, vois veikata että liian iso paketti vietäväksi automaattiin? Ei tietääkseni ole postnordilla tarjolla muitakun Automaatti,kotiinkuljetus tai vissiin jälkikäteen voit sit valita sovelluksen kautta terminaalista noudon
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
En tiedä mikä tilapäinen ongelma oli, mutta kun uudestaan yritti tilata seuraavana (lauantaina) päivänä niin sai postikuluitta toimituksen automaattiin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Itse sain rahat takaisin julkkarissa tilatusta refu Powercolor 7900 XTX:stä. Kerroin RMA-viestissä, että kyse on laajasti todetusta 110C hotspot ongelmasta referenssimalleilla. 14 päivän palautusoikeuskin oli mennyt umpeen jo ajat sitten, mutta homma onnistui.

Mutta koska sun tapauksessa ei ole refu-malli, niin haluavat ilmeisesti tutkia asian.
Jepjep. 24.10 saapui näyttis proshopille, eilen 20.11 RMA on saatu käsiteltyä loppuun ja laittavat uuden näyttiksen tulemaan. Tuohon pitää vielä lisätä ~14 päivää näyttiksen kulkemiseen suuntaan ja toiseen.

Puolitoista kuukautta ilman näyttistä tässä RMA tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Kerran on joutunut palauttamaan DUTZOn kotelon, kun ei suurin osa emolevyn reijistä osunut kohdalle, kun emo otti kotelon yläpäähän kiinni.
Palautus sujui ongelmitta.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
172
Erikoinen käytäntö proshopilla, tilattu lauantaina tuote, paketin lähettäminen viivästynyt koska kauppa johon valitsin toimituksen on yli 10km päässä laskutus osoitteessa, vaikia ottaa lähemmäs jos lähin paikka on 30km päässä eipä ole tälläistäkään ennen tullut vastaan muissa kaupoissa kun ottanu laskulla tuotteen, ja he vielä muuttivat sen nyt KAUEMPAAN kauppaan 40km päähän.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Onko kenellekään kertynyt kokemusta miten luoda reklamaatio tuotteelle jossa olet toinen omistaja ? Omilla asiakastiedoillani en pysty luomaan reklamaatiota jossa kysytään asiakasnumeroa sekä tilausnumeroa, jos taasen käyttäisin myyjän asiakasnumeroa, luominen onnistuisi mutta olen epävarma onko tämä oikea tapa toimia.

Probotista ei ollut apuja mutta laitoin sähköpostia, aattelin josko tätä kautta saisi tarvittavan tiedon kuitenkin nopeammin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Onko kenellekään kertynyt kokemusta miten luoda reklamaatio tuotteelle jossa olet toinen omistaja ? Omilla asiakastiedoillani en pysty luomaan reklamaatiota jossa kysytään asiakasnumeroa sekä tilausnumeroa, jos taasen käyttäisin myyjän asiakasnumeroa, luominen onnistuisi mutta olen epävarma onko tämä oikea tapa toimia.

Probotista ei ollut apuja mutta laitoin sähköpostia, aattelin josko tätä kautta saisi tarvittavan tiedon kuitenkin nopeammin.
En nyt äkkiä löydä enää lomaketta, mutta ulkomuistista meni jotenkin näin:
Kirjauduin sisään omilla proshop tunnuksilla ja täytin rma lomakkeen ensimmäisen ostajan kuitin tiedoilla mutta omilla yhteystiedoilla. Proshopilta tuli sähköposti olenko kortin toinen omistaja vastasin kyllä. Siirsivät tuotteen minun tunnuksilleni ja rma eteni normaalisti.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Onkos kellään kokemuksia koiran nappuloittenntilaamisesta? Jos 2x15kg tilaisi. Tuleeko perille?
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Miksi ei tulisi, tuollaista ei ole tullut tilattua, mutta aina on kaikki tullut mitä on tilattu.
Taitaa tulla vaan aika kalliiksi postit, kun normi paketin raja on 25kg, eli ne pitää lähettää molemmat erikseen, joten molemmista posti erikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 339
Jokin aika sitten ProShopista tilaamani Nacon Daija arcadetikku toimi noin puoli tuntia kunnes tikku lopetti rekisteröimästä ylöspäin liikuttamista. Tein normaalina palautuksena, mihin kirjoitin, että oli suoraan viallinen ja haluan rahallisen hyvityksen. Tänään napsahti hyvityslasku sähköpostiin. Samoin jo pari vuotta sitten oli yksi tapauks, missä samasta paikasta tilaamani AIO coolerin pumppu hajosi, ja siitäkin maksoivat mukisematta rahat takaisin ja vieläpä täysimääräisenä, vaikka tuote oli jo pari vuotta vanha. Minulla siis vain positiivisia kokemuksia tästä liikkeestä, vaikkakin takuuasioiden merkeissä. :)
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
157
Mitenkä se nyt menikään, että sulkemalla jonkun sivun vältti palautusmaksun maksamisen?:hmm: Mielellään tuon säästäisin kun paketti on avaamaton.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 339
Mitenkä se nyt menikään, että sulkemalla jonkun sivun vältti palautusmaksun maksamisen?:hmm: Mielellään tuon säästäisin kun paketti on avaamaton.
Muistaakseni siinä oli ihan ohje vaihtoehtoiseksi tavaksi. Silloin pitää tietenkin itse raapustella ne osoitetarrat ym. palautuspaperit. Jos valitsee sen palautusmaksun, niin ne tulee valmiiksi täytettyinä. Ja siis postimaksunhan joudut sitten kuitenkin postiin maksamaan, joten en tiedä, että paljonko tuossa säästät vai säästätkö mitään, jos on vähänkin isompi paketti kyseessä.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Onkos kellään kokemuksia koiran nappuloittenntilaamisesta? Jos 2x15kg tilaisi. Tuleeko perille?
Vähän vanhan postaus, mutta tilasin äskettäin 12kg säkin ja hyvin tuli perille - oli postikuluineenkin halvin kilohinta minkä löysin juuri tästä yhdestä nappaulasta joka sopii meidän yhdelle nelijalkaiselle.
Oli kyllä aikamoinen ylläri kun tämä firma tuliehdokkaaksi kun mainittia nappulaa hain...
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Vähän vanhan postaus, mutta tilasin äskettäin 12kg säkin ja hyvin tuli perille - oli postikuluineenkin halvin kilohinta minkä löysin juuri tästä yhdestä nappaulasta joka sopii meidän yhdelle nelijalkaiselle.
Oli kyllä aikamoinen ylläri kun tämä firma tuliehdokkaaksi kun mainittia nappulaa hain...
Joo, tuota eukanubaa syöttänyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 820
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom