Onko kellään tietoa mistä voisi ottaa intel core i5-12400f watti rajoituksen pois päältä? se nimittäin heikentää pelini toimivuutta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tota juu mutta yks ongelma mulla on lenovon pre buildi ja katoin biosseja niin siellä ei ole mitään prossun yli kellotus juttuja jne.Biossista.
Pykälää uudempien prossujen ja asuksen lankun ohjeet jossa näkyy noita valittavia asetuksia:
ASUS BIOS Processor Power Settings (Intel 13th & 14th Gen) - MAINGEAR Support
This guide can be used to address Intel 13th and 14th Gen Processor issues. MAINGEAR optimizes BIOS settings by configuring the processor to Intel's recommendedhelp.maingear.com
Kristallipallossani säröjä niin en näe omaa emoasi, mutta suhteellisen samoja ne on.
Älä sitten odota käytännön ihmeitä noilta muutoksilta kuin helvetisti lisää lämpöä prossuun![]()
Lenovon paremmissa pakettikoneissa oli muistaakseni se prosessorijäähyn asetus, joka määräsi prossun virtarajoja. Eli noissa t5 ja t7 ssa.tota juu mutta yks ongelma mulla on lenovon pre buildi ja katoin biosseja niin siellä ei ole mitään prossun yli kellotus juttuja jne.
mulla on toi t5 oon vaihtanu näyttiksen ja virtalähteen, ja mistäs sen pysty vaihtaa ton prossun jäähyn jutun?Lenovon paremmissa pakettikoneissa oli muistaakseni se prosessorijäähyn asetus, joka määräsi prossun virtarajoja. Eli noissa t5 ja t7 ssa.
Jos sulla on ideacentteri niin sen asetuksista ei löydy ihan syystäkään.
Pakettikoneissa on aina rajoitteensa "oikeisiin" pelikoneisiin verrattuna![]()
tarkotatko lenovo vantagea?SIellä legion softwaressa se on jos on tarjolla. Kun tuota T5 on myyty ainakin 3 eri prossujäähyllä, sillä perus intel propellia vastaavalla, premium tornilla ja aiolla.
Juukenties tämä?
![]()
riittääköhän virta lähteen tehot tommoseen : D nimittäin mulla on 650wJuu
Kun laitat tuon 150w niin varmasti ampuu lämmöt taivaisiin -> Rajoittavana tekijänä ei ole enää powerlimit vaan prossun lämmöt.
Riippuu nyt siitä mikä näyttis on. Mutta miski yleensä olet virtalähteen sit vaihtanut?riittääköhän virta lähteen tehot tommoseen : D nimittäin mulla on 650w
virta lähteen vaihdoin koska vaihdoin rtx 3050, 4060 tiRiippuu nyt siitä mikä näyttis on. Mutta miski yleensä olet virtalähteen sit vaihtanut?
testaan nyt vaihtaa ton tohon advanced juttuu päivittelen tänne vähän ajan päästä.4060ti:llä 650w on enemmän kuin riittävä.
kappas kepponen vaihoin sen tohon advanced kohtaan niin ei enää muuten prosessori temppuile4060ti:llä 650w on enemmän kuin riittävä.
Hyvä että musta oli apua. Vaikka en ole ainuttakaan t5 nähnyt fyysisesti, mutta palstan pakettikonekutjua lukenut ja ymmärtänyt lukemanikappas kepponen vaihoin sen tohon advanced kohtaan niin ei enää muuten prosessori temppuile
Tuskin olisi tarvinnut ylipäätään lähteä vaihtamaan virtalähdettä, ellei virtalähteestä sitten löytynyt tarvittavia lisävirtakaapeleita tuolle uudelle näyttikselle.virta lähteen vaihdoin koska vaihdoin rtx 3050, 4060 ti
aattelin päivittää sen samalla ihan varmuuden vuoksTuskin olisi tarvinnut ylipäätään lähteä vaihtamaan virtalähdettä, ellei virtalähteestä sitten löytynyt tarvittavia lisävirtakaapeleita tuolle uudelle näyttikselle.
niin oli kiitos nää paketti koneet on aina niin arvaamattomia kun itse ei ole vaihtanut biossejaHyvä että musta oli apua. Vaikka en ole ainuttakaan t5 nähnyt fyysisesti, mutta palstan pakettikonekutjua lukenut ja ymmärtänyt lukemani![]()
Tehty mikä tehty, vaikka oletettavasti turhaan kuten @Härkönen mainitsi. Sen päätöksen kanssa nyt vain pitää elääaattelin päivittää sen samalla ihan varmuuden vuoks
lämmöt on samat mitä aijemmin 64-70, suunnillee just tällänen cooleri on jo valmiiks Lenovo Legion T5-26IRB8 (90UT/90UU) original cooler (CPU) - sparepartworld.comTehty mikä tehty, vaikka oletettavasti turhaan kuten @Härkönen mainitsi. Sen päätöksen kanssa nyt vain pitää elää
Jos tuolla korkeammalla asetuksella prossukuuleri nyt sitten on äänekäs tai prossu throtlaa niin paras päivityshän noihin T5 ns vakiosirkkeleihin on kuulerin vaihto parempaan.
Noctuan Noctua Prosessorijäähdytin NH-D9L - 62,90€ menee noihin ilman emon taustapuolelle liimatun tukiraudan poistamista. Ruuvit pitää ostaa erikseen sitten. Guugle kertoo kuvien kanssa vaihto-operaation.
Miksiköhän siellä sitten oli asetuksissa se vakiosirkkeli?lämmöt on samat mitä aijemmin 64-70, suunnillee just tällänen cooleri on jo valmiiks Lenovo Legion T5-26IRB8 (90UT/90UU) original cooler (CPU) - sparepartworld.com
itekki vähän mietin et miksi oli se ihan vakio siellä joku valmistus virhe kenties?Miksiköhän siellä sitten oli asetuksissa se vakiosirkkeli?
Eipä tuota kannata sitten vaihtaa enää, tuo pikkutorni on kumminkin valtava parannus siihen "vakiosirkkeliin" verrattuna.
Mitäpä sitä enempää miettimään. Voit laittaa tuon 150w asetuksenkin halutessasi, jos se oikeasti prossulle sen antaa niin ei rajoita enää pätkääkään tuon 12400f kulkuja. Ja virtalähteesi siihen kyllä riittää.itekki vähän mietin et miksi oli se ihan vakio siellä joku valmistus virhe kenties?
mulla on sen 150watin tilalla 170wattiaMitäpä sitä enempää miettimään. Voit laittaa tuon 150w asetuksenkin halutessasi, jos se oikeasti prossulle sen antaa niin ei rajoita enää pätkääkään tuon 12400f kulkuja. Ja virtalähteesi siihen kyllä riittää.
Yks hailee kun 4060ti:n tdp on reilusti alle 200w niin prossulle jää 450 wattiamulla on sen 150watin tilalla 170wattia
okkei kattelen lisää huomenna.Yks hailee kun 4060ti:n tdp on reilusti alle 200w niin prossulle jää 450 wattia![]()
nyt ku aloin kattelee tota hwinfoa siellä näyttää silti olevan joku watti rajotus?Yks hailee kun 4060ti:n tdp on reilusti alle 200w niin prossulle jää 450 wattia![]()
nyt ku aloin kattelee tota hwinfoa siellä näyttää silti olevan joku watti rajotus? ja nyt tuli että prossu thermal thortlaa vaikka hyvät lämmöt?
![]()
Painappa tuosta nuolesta core temperatures kohdan edessä.
en oo enää pelaamassa niin ei näytä sitä thermal juttua mutta tässä tämä kuva idlessäPainappa tuosta nuolesta core temperatures kohdan edessä.