Powereiden coil whine

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Tänne voi kertoa, että kuinka pahoja tapauksia on tullut vastaan ja onko takuuvaihto onnistunut.

Minun ei pitänyt vaihtaa poweria ainakaan mihinkään överiin, mutta kun halvalla sain.

Maanantaiversiohan sieltä sitten tuli eli vikisevä Corsair HX1000.
Eihän tuo idlatessa ja kevyissä hommissa ääntele, mutta meteli alkaa kuulumaan +200 watin kuormilla.
Eli esim. pelatessa (noin 300 wattia näytti mittari).
Kuulee selvästi kun pelailee yöllä.
Kone on lattiatasossa, joten mistää pienestä sirinästä ei ole kyse.
Ihan sama kuormittaako prossua vai näyttista ja muutenkin kuuluu selvästi powerin suunnalta.

Kaikki halvemmat Corsairini ovat olleet täysin hiljaa ja samoiten tuo wanha Super Flower.
Itseasiassa eka poweri koskaan, joka vikisee noin selvästi.
Jokseenkin käsittämätön ominaisuus tämän hintaluokan powereissa.

Normaali ihminen voisi ehkä tottua tuohon, mutta itse tuskin totun.
Jos tuon laittaisi Jimmsille takuuseen, niin se tulisi laskun kera takaisin, joten pitänee joskus kysäistä Corsairilta suoraan.

Takuuvaihtoon tarvitaan ilmeisesti kaikki kaapelitkin mukaan? En nimittäin jaksaisi repiä noita enää irti.
Ja mikäänhän ei takaa, että sieltä tulee hiljainen tilalle.

Kävi mielessäni kelojen ja muiden suristimien lakkauskin, jos takuutarrat saisi nätisti irti. Sekään ei välttämättä auta noin pahaan sirinään, joten jätän idean hautumaan.

Aina ei voi voittaa ja paskan möivät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Minulla oli Seasonic G-550. Define C:ssä (pöydän alla) en kuullut ongelmia. Bitfenix Nova oli pöydällä, se on paljon huonompi kotelo, niin kuului sellaista ininää. Sitä ennen kaapissa noin vuoden.

Tilattu Mindfactorystä jokunen vuosi takaperin, vielä kun sai tilata suoraan Suomeen. En jaksanut säätää takuun kanssa, kun sitä oli vuosia käytetty ja se toimi vieläkin.

Pistin Bilteman bitumia Novan täyteen ja nyt se ei ole uudellekaan ostajalle ongelma. Nähtävästi äänieristykset oikeasti toimii meidän korviin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Korkeisiin taajuuksiin vaimennusmateriaalit tosiaan toimivat aika hyvin.
Ne kun eivät paljoa läpäise materiaaleja ja käytännössä heijastelevat sieltä kotelosta ulos peltipintojen kautta kuin valo vaaleilta pinnoilta.


Aina ei voi voittaa ja paskan möivät.
Kyynisesti ajatellenhan syy halpuuteen voisi olla se että kyseisessä erässä on tuota ominaisuutta yleisemmin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Tänne voi kertoa, että kuinka pahoja tapauksia on tullut vastaan ja onko takuuvaihto onnistunut.

Minun ei pitänyt vaihtaa poweria ainakaan mihinkään överiin, mutta kun halvalla sain.

Maanantaiversiohan sieltä sitten tuli eli vikisevä Corsair HX1000.
Eihän tuo idlatessa ja kevyissä hommissa ääntele, mutta meteli alkaa kuulumaan +200 watin kuormilla.
Eli esim. pelatessa (noin 300 wattia näytti mittari).
Kuulee selvästi kun pelailee yöllä.
Kone on lattiatasossa, joten mistää pienestä sirinästä ei ole kyse.
Ihan sama kuormittaako prossua vai näyttista ja muutenkin kuuluu selvästi powerin suunnalta.

Kaikki halvemmat Corsairini ovat olleet täysin hiljaa ja samoiten tuo wanha Super Flower.
Itseasiassa eka poweri koskaan, joka vikisee noin selvästi.
Jokseenkin käsittämätön ominaisuus tämän hintaluokan powereissa.

Normaali ihminen voisi ehkä tottua tuohon, mutta itse tuskin totun.
Jos tuon laittaisi Jimmsille takuuseen, niin se tulisi laskun kera takaisin, joten pitänee joskus kysäistä Corsairilta suoraan.

Takuuvaihtoon tarvitaan ilmeisesti kaikki kaapelitkin mukaan? En nimittäin jaksaisi repiä noita enää irti.
Ja mikäänhän ei takaa, että sieltä tulee hiljainen tilalle.

Kävi mielessäni kelojen ja muiden suristimien lakkauskin, jos takuutarrat saisi nätisti irti. Sekään ei välttämättä auta noin pahaan sirinään, joten jätän idean hautumaan.

Aina ei voi voittaa ja paskan möivät.
Verkkokauppa ainakin antoi valita hyllystä uuden tilalle, kun coil whine alkoi käymään sietämättömäksi. Kyseessä oli CX-sarjan Corsair ja kävin vaihtamassa sen laadukkaampaan RMx-sarjaan. Kaikki johdot tietty mukana palauttaessa.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Mulla on vuoden ollut passiivi platinum Seasonicavoimessa kopassa, tais olla 520w. Ei kuulu mitään vaikka työntäis pään koppaan kiinni,.tällä hetkellä toimii toki "vajaalla" kuormalla. Alkaako vikinä kun kuorma kohta lisääntyy?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Ei minullakaan kuulunut mitään platinakukasta 400 watillakaan. Ei näiden pitäisi vikistä vaikka kuormittaisi yli speksien.
Kone on noin metrin päässä lattialla ja sirkutuksen kuule selvästi jos ei käytä pelaamiseen suljettuja luureja.
Yksi lakkaamaton kela/kuristin riittää tuohon, mutta meteli voi lähteä muistakin powerin komponenteista.
Tätä voisi luulla hiljaiseksi malliksi kun tuuletinkin lähtee vasta 400 watissa pyörimään (Huono ominaisuus sekin.).

Laitoin Corsairille viestiä ja kysyin, että mitä tuolle linnunpöntölle tehdään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Minulla on kaksi muuta Seasoniccia, joista ei kuulu ääniä. Oikeastaan ainoa poweri, josta olen coil whineä kuullut, on tuossa esimerkissäni. Minulla on ollut yli 10 Seasoniccia/kloonia. Ei ole yleinen ongelma.

Siksi ehkä @Nervous voi saada uuden tilalle. Ei tämän pitäisi olla yleinen ongelma.. Ei tämä kyllä toimivuuteen vaikuta, on vaan vähän ärsyttävää. Nähtävästi kyseinen käyttäjä on vaan kovin äänekäs ongelmistaan, päätellen Kingston-ketjusta ja muusta valituksesta. Tämä toki aiheellista, mutta joko me muut siedetään enemmän pieniä ongelmia tai hänelle sattuu ja tapahtuu enemmän näitä huonoja tapauksia.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
3
Mulla piti Seasonicin P760 Platinium uutena pientä ininää, joka kumminkin loppui muutaman kuukauden käytön jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Minulla on kaksi muuta Seasoniccia, joista ei kuulu ääniä. Oikeastaan ainoa poweri, josta olen coil whineä kuullut, on tuossa esimerkissäni. Minulla on ollut yli 10 Seasoniccia/kloonia. Ei ole yleinen ongelma.

Siksi ehkä @Nervous voi saada uuden tilalle. Ei tämän pitäisi olla yleinen ongelma.. Ei tämä kyllä toimivuuteen vaikuta, on vaan vähän ärsyttävää. Nähtävästi kyseinen käyttäjä on vaan kovin äänekäs ongelmistaan, päätellen Kingston-ketjusta ja muusta valituksesta. Tämä toki aiheellista, mutta joko me muut siedetään enemmän pieniä ongelmia tai hänelle sattuu ja tapahtuu enemmän näitä huonoja tapauksia.

Ei minunkaan Super Flower, kolme TX550M:ää ja kaksi VX:ää päästele ylimääräisiä ääniä. Ei halvatkaan romut ole vikisseet noin ja kymmenet muutkin hakkuripowerini ovat ns. hiljaisia.
Kymmeniä muitakin ATX-powereita olen "kuulostellut" ja ei niistä ole tuommoista meteliä kuulunut.
Itse siedän tuulettimien huminan (tuota ei monet siedä), mutta tuommoinen ilmeisesti kuviteltu sirkutus on hieman ärsyttävää.


Minulla on keskimääräistä enemmän ATK-romua, joten luonnollisesti vikaakin löytyy enemmän.
Sekö on pieni ongelma, että osasta A400-sarjalaisista lahoaa muistit muutamassa sadassa tunnissa?
Saahan sitä valitukseksikin kutsua, mutta eikö mahdollisesti viallisista tai huonoista komponenteista tmv. epäkohdista kannata kertoa muillekin?
Vai pitäisikö sanoa, että tuote X on ihan paras, koska minullakin on semmoinen? Ja kellotus XYZ on vakaa, koska selain ei kaadu jne.
Itse en koe, että minulla olisi poikkeuksellisen paljon maanantai-komponentteja.
En ole muistaakseni valittanut kaikista romuistani, koska suurin osa toimii ok tai lähes täydellisesti.
Estolista on ihan kätevä toiminto. Itsekin käytän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Ei minunkaan Super Flower, kolme TX550M:ää ja kaksi VX:ää päästele ylimääräisiä ääniä. Ei halvatkaan romut ole vikisseet noin ja kymmenet muutkin hakkuripowerini ovat ns. hiljaisia.
Kymmeniä muitakin ATX-powereita olen "kuulostellut" ja ei niistä ole tuommoista meteliä kuulunut.
Itse siedän tuulettimien huminan (tuota ei monet siedä), mutta tuommoinen ilmeisesti kuviteltu sirkutus on hieman ärsyttävää.


Minulla on keskimääräistä enemmän ATK-romua, joten luonnollisesti vikaakin löytyy enemmän.
Sekö on pieni ongelma, että osasta A400-sarjalaisista lahoaa muistit muutamassa sadassa tunnissa?
Saahan sitä valitukseksikin kutsua, mutta eikö mahdollisesti viallisista tai huonoista komponenteista tmv. epäkohdista kannata kertoa muillekin?
Vai pitäisikö sanoa, että tuote X on ihan paras, koska minullakin on semmoinen? Ja kellotus XYZ on vakaa, koska selain ei kaadu jne.
Itse en koe, että minulla olisi poikkeuksellisen paljon maanantai-komponentteja.
En ole muistaakseni valittanut kaikista romuistani, koska suurin osa toimii ok tai lähes täydellisesti.
Estolista on ihan kätevä toiminto. Itsekin käytän.
OT: Jos olen estolistalla, se on ihan ok. Joskus on kärkkäitä mielipiteitä itse kullakin ja me olemme molemmat vähän sellaisia henkilöitä, että pidämme mielipiteistämme kiinni.

Halusin vain sanoa, että on ihan ok valittaa siitä, ettei komponentit toimi, niinkuin mielestäsi pitää. Tämän langan parasta antia ovat kuitenkin ne asiat, miten hoidat asiat ja käsittelet mielestäsi huonon komponentin reklamaatioprosessin.

Ihan suoraan sanottuna: sinulla on enemmän näitä huonoja komponentteja, kuin keskivertokäyttäjällä. Mutta osaat artikuloida ja selittää virheet selkeästi. Jatkan ketjujesi seurailua kaikesta huolimatta. Älä mitään rajoita minun vuokseni, näitä on ihan mukava lukea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Tämäkin on OT, mutta jos saan itse päättää, niin aloittamissani ketjuissa on OT täysin sallittua.
Mikäli asian laita ei ole tämä, niin onpahan moderaattorille hommia.

Enpä ole sinua estolistaamassa. Totesin vaan, että se on kätevä tapa poistaa rasittavat postaajat.

Listaan nyt muististani vialliset komponentit muutaman vuoden ajalta.
3 x A400. ilmeisesti samaa paskaerää kaikki. Käytetty pelkästään laatupowereilla eikä noita ole hakattu vasaralla tjs.
Yksi DOA muistitikku. Liitetty kerran koneeseen suoraan paketista ja todettu kuolleeksi.
Yksi WD Red 4TB /200 päivää tjs. Tuli yllättäen sähkökatko itsemurhakuutioon (näitä tulee ehkä kerran viidessä vuodessa) ja sen jälkeen levy alkoi lahoamaan totaalisesti. Ei noiden pitäisi sähkökatkoon hajota, mutta parempaakaan syytä en keksi. (Mökillä oleva Seagate on kokenut kymmeniä sähkökatkoja ja se vaan toimii.)
Unohdin varmaan jotain, mutta hsalonen voinee täydentää.

DDR3-muisteja meni joskus neljä kampaa (tai ainakin toinen kampa setistä) samalla emolla. Lahosivat siis aivan totaalisesti, eli kyseessä oli joku paskaerä.
Takuusta tulleet uudempaa versiota olevat toimivat vielä tänäkin päivänä. Tuossa oli kieltämättä erittäin huonoa tuuria matkassa. Vakiojännitteillä käytettyjä Corsairin halpiksia.

Lukuisia paskana olevia kiintolevyjä olen tavannut, mutta ne ovat tulleet minulle valmiiksi paskottuina. Ja muutakin minulle viallisena tuotua romua löytyy, koska niitä on "hauska" tutkia. Olen saattanut joistain jotain postata, mikä saattaa aiheuttaa mielikuvan, että hajotan kaiken minkä käsiini saan.
Käsittääkseni missään tietokoneessa joita omistan tai osittain ylläpidän ei ole toistaiseksi viallisia komponentteja.

HX1000 ei ole todennäköisesti viallinen, jos kysytään myyjältä. Kiva ominaisuus. Ja eihän tuo vikinä toimintaan vaikuta muutenkaan, mutta minun päähäni se porautuu.
Lähinnä kiinnostaa se, että ovatko muut saaneet vaihdettua takuuseen vai paskonko lähes 10 vuoden takuun ja mätän tuon täyteen SCC kolmosta toivoen parasta. Samalla voisi toki modata tuulettimen pyörimään emon avustuksella.
Toistaiseksi odottelen Corsairin vastausta.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Ostin käytettynä XFX Core Editionin kakkoskoneeseen ja pitää kans sirinää rasituksessa. Taitaa olla coilwhineä kans, vai voisikohan johtua tuulettimesta? Ennen en ole coilwhineen törmännyt joten en tiedä. Virtalähteestä tuo selvästi tulee kun läheltä kuuntelee, pitää kokeilla huomenna pysäyttää jollain järkevällä konstilla PSU:n tuuletin rasituksessa.

Jos tuo vaarattomaksi coilwhineksi osoittautuu, niin pitää katsoa jaksaako 30 euron kauppoja lähteä edes purkamaan, ja tiedä miten myyjä suhtautuu edes tuohon, toimivuustakuun lupasi, mutta coilwhinehän ei varsinaisesti toimivuutta estä. Kaiuttimet päällä tuota hädin tuskin kuulee, korvakuulokkeilla ei ollenkaan. Jos tuo alkaa myös ilman isompaa rasitusta metelöidä, niin sitten se on ongelma. Ensimmäinen komponentti mulla koskaan, joka pitää tuollaista sirinää. Tuulettimen laakerit joskus naputelleet, ja se on kyllä vielä veemäisempä ääni, ainakin mun korvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Minullakin tuo sirisee muun vikinän lisäksi.
Sen verran ehtinyt jo tuota kuuntelemaan, että voin todeta, ettei tuohon totu ja en ainakaan 10 vuotta ala tuota kuuntelemaan.
Eikä kiinnosta pelata aina luurit päässä ja tuon kuulee yöllä kaiuttimien metelin yli..

En tiedä vieläkään mitä Corsairilla aikovat.
En itse edes avannut mitään RMA-keissiä vaan kysyin, että riittäkö tuo meteli takuuvaihtoon.
Halusivat kuvan powerin tarrasta ja kuitista sekä kysyivät yhteystiedot eli ilmeisesti pyytävät kohta lähettämään powerin Corsairille.
Yritin kysellä, että kuka maksaa rahtikulut, mutta siihenkään eivät vastanneet.
Ei kiinnostaisi maksaa yhtään ylimääräistä ylimääräisen vaivan takia. En nimittäin nauti tuosta johtojen pujottelusta.
Todennäköisesti tällä viikolla selviää, että mitä aikovat.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Minullakin tuo sirisee muun vikinän lisäksi.
Mulla ei vikise tai pidä sellaita erityisen korkeaa ääntä kuten esim. joissain GPU coilwhinessä, enemmänkin tuollainen korkeaääninen poksahtelu/sirinä. Ja tuo alkaa vasta kun sekä CPU:lle että GPU:lle lyö rasitusta, eli loadin kasvaessa. Tori myyjä vastailee onneksi asiallisesti ja katsotaan nyt mihin ratkaisuun päädytään.

Sen verran ehtinyt jo tuota kuuntelemaan, että voin todeta, ettei tuohon totu ja en ainakaan 10 vuotta ala tuota kuuntelemaan.
Eikä kiinnosta pelata aina luurit päässä ja tuon kuulee yöllä kaiuttimien metelin yli..
No joo ei kannatakkaan, vaikka osa valmistajista sitä väittää ''ominaisuutena'', niin kyllä tuon sun pitäisi kaiken järjen mukaan mennä takuuseen. Postikulut toiseen suuntaan voit joutua maksamaan. Mulla tämä virtalähde jää 2.koneeseen kavereiden sekä veljen CO-OP pelaamista varten, pääkoneessani en tällaista välttämättä jaksaisi kuunnella. Eikä varmaan naapuritkaan, pääkoneeni on suoraan naapurin seinässä kiinni, ja jos naapurin hiljainen yskäisy kuuluu tänne puolelle selvästi, niin tuo sirinä kuuluu heille asti varmaan kans, kun öisin pelailen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Jossain tuli vastaan postaus, jossa kerrottiin, että muillakin on ollut samaa ongelmaa HX:n kanssa.
Tähän viittaisi sekin, että takuuvaihdon kanssa ei tarvinnut selitellä mitään ylimääräistä.
Totesin, että poweri ulisee yli 200 watin kuormilla ja tämä riitti.
Hyvin tuntuu takuu toimivan Corsairillakin.
Jos olisin itse joutunut maksamaan lähetyksen Hollantiin DHL:n Economylla, niin se olisi maksanut hinnaston mukaan saman kuin powerikin eli noin 130 euroa.
Meni onneksi Corsairin piikkiin tuokin. (Muuten olisi joutunut taistelemaan Jimmsin ja kuluttajasuojan kanssa vähintään vuoden.)

Tänään lähti tulemaan näköjään Hongkongista asti uusi poweri ja sen melutaso selvinnee vuoden sisällä, koska ei juuri nyt kiinnosta tuhlata tuntia mahdollisesti vinkuvan powerin vaihtoon.

Jännitysmomenttia lisäsi epähuomiossa tuhoamani takuutarra powerin ruuvin päällä. Hieman naarmuuntui asennuksessa, koska kopassani on juuri tuon tarran kohdalla ruuvin kärki ja en muistanut koko tarran olemassaoloa.
Jimmssille olisi ollut siis aivan turha tuota lähettää uuden toivossa ja muutenkin sieltä olisi tullut todennäköisesti samaa valmistuserää oleva tilalle, jos olisivat jostain käsittämättömästä syystä hyväksyneet takuuvaihdon.
(Vieläkin hyvässä muistissa se keissi, jossa jostain halpisnäyttiksestä oli räjähtänyt/palanut fetti ja Jimmsin ammattilaiset olivat olleet sitä mieltä, että takuu ei korvaa, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. En muista miten tarina päättyi. Omassa tapauksessani tarina olisi mennyt näin: "Takuutarran kulmasta puuttuu pieni pala ja tarrassa lukee, että takuu evätään, jos tarra on rikki eli tuote ei kelpaa takuuvaihtoon.")
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Mulla ei vikise tai pidä sellaita erityisen korkeaa ääntä kuten esim. joissain GPU coilwhinessä, enemmänkin tuollainen korkeaääninen poksahtelu/sirinä. Ja tuo alkaa vasta kun sekä CPU:lle että GPU:lle lyö rasitusta, eli loadin kasvaessa.
Päivitän sen verran, että coilwhine ilmenikin ainoastaan kun ohjelmat eivät olleet kokonäytössä. Eli esim. pelit tai afterburner jota pikaisesti ajoin kun virtalähteen sain. Hyvä näin, tuo sirinä oli aika häiritsevää. Kyseisen XFX virtalähteen tuulettimen pöhinä menee tuon rinnalla aika kepeästi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom