Powercolor Red Devil 5700 XT

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 613
Tuli hommattua uusi Powercolorin Red Devil 5700 XT Jimmsiltä 497€ hintaan pari viikkoa sitten ja eilen se kusti toi vihdoin postiin. Ajattelin että tähän voisi heittää ensi kokemuksia.

Linkki Jimmsille:PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 499,00€

Ekassa kuvassa on itse näyttis ja asennusjuomat päälle

upload_2019-9-7_14-12-41.png


Boksin takakannessa markkinointimateriaalia

upload_2019-9-7_14-13-19.png


Näytönohjain on ihan helvetin hiljainen. Siis en ole missään aikaisemmin törmännyt näin hiljaiseen näytönohjaimeen. Jopa kakkoskoneen GTX 960 Strix pitää enemmän ääntä vaikka sen thermalit ja TDP:t on ihan eri luokkaa. Näyttiksessä on kolme isoa tuuletinta ja rakennusjälki on yleisesti laadukasta. Kortista löytyy kaksivaiheinen BIOS kytkin, OC ja Silent. Olen itse käyttänyt OC-asetusta ja ihmettelen kuka tarvitsee edes tuota Silent moodia kun tämä on jo nyt näin hiljainen. Jotain kertoo siitä että en edes pelejä pelatessa huomaa onko peli päällä vai ei. Eilen testien yhteydessä ihmettelin että miksi Wolfenstein:Youngblood valittaa että videomuistia liian vähän. Syynä oli se että kaksi muuta peliä pyöri jo taustalla :D


Näyttiksessä on ollut jonkin verran bugeja. Bugit voivat joko johtua ajureista tai siitä että mulla on ollut käytössä FRAPS, HWinfo, RTSS ja muuta. Frapsia kun ei nykyään edes tueta (viimeinen versio vuodelta 2013), mutta se on ollut kätevä työkalu persintiilien keräämisessä.



Vedin läjän pelejä benchmarkkiin joista suurin osa onkin postattuna tuonne 5700 - ketjuun. AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)


Testisetup:

Ryzen 3600
16 GB Ram @ 3200mhz
Powercolor Red Devil 5700 XT

Aloitetaan perinteikkäästä eli 3dMark Firestrike. Ensimmäinen kaavio kuvaa koko kokoonpanojen tehoja joten se on suuntaa antava. Toinen kaavio kertoo jo paremmin tietoa itse näytönohjaimesta koska graphics score mittaa näytönohjaimen tehoja.


upload_2019-9-7_14-22-37.png

upload_2019-9-7_14-22-57.png
 
Varataan benchmarkeille 2

Laitetaas pelit aakkosjärjestykseen.

APEX Legends

Tämä peli pyörii yllättävän hyvin tällä kokoonpanolla. Oli ennestään ollut mulla vähän sekoitetut asetukset jotta ne olisi mahdollisimman "e-sports" tasoa. Grafiikka näytetään lähinnä siellä missä vihut kulkee. Odottamattomasti kuitenkin peli pyöri parhaiten kun nosti Textuuristreaming budgettia 3gb --> 8gb. Frametimejen osalta peli oli smoothimpi kuin PUBG. RUN2 olevat piikit johtuu todennäköisesti alt tabeista

upload_2019-9-18_22-40-19.png



upload_2019-9-18_23-7-54.png



Assasin's Creed Origins
Mielenkiintoisesti lähes sama FPS 1080p tai 1440p. CPU Bottlleneckin selvittämiseksi ajettiin vielä 720p resolla jolloin tulee prossun bottleneck esiin

upload_2019-9-8_21-51-43.png



Assasin's Creed: Odyssey

Tulossa

Control

Suomalaisten laatupeli Controllissa on hyvin optimoitu engine joka ottaa hardiksesta kaiken irti. 1440p Resolla FPS oli yli 60 ultralla. RTX off...

upload_2019-9-11_23-58-24.png
katso liitettä 272856
 
Viimeksi muokattu:
Varataan benchmarkeille 3.


Forza Horizon 4
Yksi parhaiten AMD:n näyttiksille optimoituja pelejä, harvoja sellaisia jotka pääsee ottamaan 144hz 1440p näytöistä kaiken irti.. Prossu ei ole rajoitteena sillä maksimiFPS 720p low oli melkein 200 FPS

upload_2019-9-18_23-7-0.png




upload_2019-9-18_22-43-22.png



Gears of War 5 on testatuista peleistä uusin. 1440p ultra-asetuksilla saadaan lähes 70 fps, 1080p resoluutiolla ~94 FPS ja 720p low:lla ~130FPS. Mielenkiintoisesti 3600 prosessorin utilisaatio oli samoilla paikkeilla 720p ja 1080p resoluutiolla. Lisäksi mielenkiintoista oli että jopa 720p resoluutiolla näytönohjaimen utilisaatio oli lähellä 100% ja kellotkin huitelivat yli 1900mhz. Ehkä korkeat utilisaatiot kertovat nimenomaan siitä että peli on suht hyvin optimoitu, ainakin AMD:n raudalle.

Kingdom Come: Deliverance

Tämä on aika mielenkiintoinen peli. 1440p ultra resoluutiolla on hyvinkin raskas samoin 1080p:llä. Mielenkiintoisesti 1080p resoluutio sai pienemmän tuloksen. Syynä oli se että testi oli ajettu juoksemalla aloituskylässä 100 sekuntia. Juoksureitit vaihteli ja mm. sisätilat vaikuttivat merkittävästi FPS:ään. Prossun pullonkaulana FPS oli ~119FPS

upload_2019-9-12_18-35-13.png


Ultra asetuksilla oli kaikki muut asetukset ultralla paitsi piirtoetäisyys. Tämä siksi että korkea piirtoetäisyys on hölmö ratkaisu koska usein se johtaa tilanteeseen jossa grafiikkaa lasketaan sellaisessakin paikassa mitä ei kunnolla näe. Tässä laitettiin silmämääräisesti niin että näyttäisi että ruohoa ja objekteja olisi aina katseluetäisyyden päässä.
katso liitettä 274466


Toinen mielenkiintoinen asia oli itse grafikkalaatu. En tiedä olenko puusilmä vai mitä mutta graafisesti ei ollut mielestäni huomattavan merkittävää eroa sillä, oliko presettinä ultra high vai low grafiikat. Kuitenkin FPS lähes tuplaantui joten asetuksia säätämällä saa aika helposti sulavan kokemuksen joka näyttää hyvältä. Ohessa esimerkit


1440p ultra

upload_2019-9-12_18-46-9.png

1440p low
upload_2019-9-12_18-46-47.png
 
Viimeksi muokattu:
Varataan benchmarkeille 4


PUBG testit ja frametime analyysi


Vedettiin yleisön toiveesta PUBG:ssa kans testit. Viimeksi pelannut vuosi sitten ja ei ole kyllä tämäkään peli koskaan pyörähtänyt näin hyvin tässä setupissa. Ryzen 3600 ja 5700 xt antaa kyllä hyvin boostia. Kaikki Grafiikka-asetukset oli tapissa ultralla. Vedin kolme 2 minuutin bench runia Sanhokissa jotka kaikki olivat samanlaisia: nauhotus lähtee kun lentokone lähtee liikkeelle ja hypätään ulos heti ensimmäiseen hot zoneen. Otin lisäksi frametime graafia jossa näkyy noi ajot. Pientä nykimistä näyttäisi olevan mutta ei sitä onneksi kovin taajaan ollut

upload_2019-9-17_20-19-0.png



upload_2019-9-18_23-1-20.png



Shadow of War pyörii suht mukavasti yli 74 FPS 1440p resolla. 1080p resoluutiolla pääsee jo 100 FPS:ään ja minimitkin pysyy reippaasti yli 60. Prossun pullonkaula on 153 keskimäräinen FPS
upload_2019-9-11_23-49-50.png
 
Viimeksi muokattu:
Saisiko PUBG tuloksia? Uusimmat ajurit varmaan. Olisiko aikaa kokeilla mikä vaikuttaa eniten persintiileihin? Power limitin nosto, muistinopeus vai jännite?
Monessa pelissä näyttäisi olevan melko alhaiset persintiili-tulokset.
GPUOpen-Tools/OCAT
OCAT on helppokäyttöinen työkalu jos haluat lisätä frametime-käyrät.
Tuolla on muutama esimerkki. AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)
 
Saisiko PUBG tuloksia? Uusimmat ajurit varmaan. Olisiko aikaa kokeilla mikä vaikuttaa eniten persintiileihin? Power limitin nosto, muistinopeus vai jännite?
Monessa pelissä näyttäisi olevan melko alhaiset persintiili-tulokset.
GPUOpen-Tools/OCAT
OCAT on helppokäyttöinen työkalu jos haluat lisätä frametime-käyrät.
Tuolla on muutama esimerkki. AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)


Moro, kiitoksia kommenteista. Laitetaas PUBGit lataukseen. Katetellaan jos tänään ehtisi jo benchejä ajelemaan! :)
 
Saisiko PUBG tuloksia? Uusimmat ajurit varmaan. Olisiko aikaa kokeilla mikä vaikuttaa eniten persintiileihin? Power limitin nosto, muistinopeus vai jännite?
Monessa pelissä näyttäisi olevan melko alhaiset persintiili-tulokset.
GPUOpen-Tools/OCAT
OCAT on helppokäyttöinen työkalu jos haluat lisätä frametime-käyrät.
Tuolla on muutama esimerkki. AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

OCAT tulokset nyt liitetty, graafit mukana:tup:
 
PUBG tuntuu toisinaan vähän nykivän pelistä johtuen. Ainakin kun squadissa pelaa niin koko porukalla nykii samaan aikaan niin AMD/AMD kuin Intel/Nvidia setupeilla.

Kovasti kiinnostaisi Apex Legends FPS tuolla combolla.

Itsellä testissä Ryzen 3600 kivi(oma 2600X) jolla DDR4 3200cl14(16gb) & Vega 64 Nitro+ kaverina.

Hieman haastava toki testata, johtuen vaihtelevasta maastosta, etäisyyksistä, pelaajista ym.
Hienosti olit toki PUBG saanut testailtua myös.

Voisin verrokiksi katsoa Nitro+ 64 fps että onko järkeä tuon pelin vuoksi näyttistä vielä päivittää, kun muuten suht sama setuppi meillä. Tosin 3600 kiveä ajan sillä AMD omalla järeimmällä RGB jäähyllä, kun hienoin ilmajäähy valoilla omastamielestä.

Kiitos edellisistä testeistä, vaikka Apex ei onnistuisikaan :)
 
PUBG tuntuu toisinaan vähän nykivän pelistä johtuen. Ainakin kun squadissa pelaa niin koko porukalla nykii samaan aikaan niin AMD/AMD kuin Intel/Nvidia setupeilla.

Kovasti kiinnostaisi Apex Legends FPS tuolla combolla.

Itsellä testissä Ryzen 3600 kivi(oma 2600X) jolla DDR4 3200cl14(16gb) & Vega 64 Nitro+ kaverina.

Hieman haastava toki testata, johtuen vaihtelevasta maastosta, etäisyyksistä, pelaajista ym.
Hienosti olit toki PUBG saanut testailtua myös.

Voisin verrokiksi katsoa Nitro+ 64 fps että onko järkeä tuon pelin vuoksi näyttistä vielä päivittää, kun muuten suht sama setuppi meillä. Tosin 3600 kiveä ajan sillä AMD omalla järeimmällä RGB jäähyllä, kun hienoin ilmajäähy valoilla omastamielestä.

Kiitos edellisistä testeistä, vaikka Apex ei onnistuisikaan :)


Nyt on Apexitkin lisätty. Hämmentää toi textuurien käyttö :D Pitäs vetää viel varmaa varmistusajoja, mut tossaki lokaatio oli heti eka hotzone.
 
Kiitos näistä. Vielä jos saisin muistin lämpötiloja pelatessa, mieluummin oc tilassa, mutta miten vaan käy. PUBG tulokset näyttää olevan ok. @Sampsa sai refulla huonoja tuloksia kellottaessa, siis frame droppeja, pystytkö kokeilemaan vastaavilla asetuksilla?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 536
Viestejä
4 539 563
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom