Postin kulkemisen vaikeus

UPS - paskin kuriirifirma.

Tampereella ainakin omaan osoitteeseen UPS:n paketit kuskasi Liuttu logistiikka ja asiat toimivat erinomaisesti. Liuttua ei ole näkynyt enään vähään aikaan syystä tai toisesta ja siitä alkoi UPS:n pakettitoimitusten täydellinen alamäki.

Yhden kerran UPS:n jakelija löysi sentään rappukäytävään, kun jätti paketin kerrostalon huoneiston oven viereen ja kuittasi että olen sen vastaanottanut. Ketään ei ollut kotona, olin töissä. Onneksi paketti oli tallella kun tulin illalla kotiin. Laitoin palautetta, pahoiteltiin ettei näin pitäisi käydä.

Muut toimitukset jotka on pitänyt tuoda kotiin, ovat menneet suoraan noutopisteelle. Ei edes yritetä käydä ovella.

Nyt tapahtui täysi rimanalitus, kun odotin kotiintoimitusta, mutta paketti ei koskaan saapunut. Seuraavana päivänä kilahti puhelimeen ilmoitus että paketti luovutettu. Olivat vieneet paketin toiselle puolelle Suomea ja täysin tuntematon henkilö kuittasi sen vastaanotetuksi. Ei ole kyseistä pakettia sen jälkeen näkynyt. Myyjäliike hyvitti eurot ja tilasin tavarat uudelleen. UPS:lle soittelin useamman kerran asiakaspalveluun, pahoiteltiin kovasti ja sanottiin ettei näin pitäisi käydä.
Niin paska firma kuin Liuttu onkin, niin ei se taida sentään "ups":in kanssa kilpailla kun pakettininjoista puhutaan. E: Samoin Liuttu Logistiikan pakukuskeja täytyy erikseen kehua eli pakettijakelu on viime vuosina ollut yleensä normaalia, parempaa tai tuuheasti ylihyvää. Kunhan nyt jäi kaivertamaan pitkän linjan bulvaaniskämmin suitsutus.
 
Niin paska firma kuin Liuttu onkin, niin ei se taida sentään "ups":in kanssa kilpailla kun pakettininjoista puhutaan. E: Samoin Liuttu Logistiikan pakukuskeja täytyy erikseen kehua eli pakettijakelu on viime vuosina ollut yleensä normaalia, parempaa tai tuuheasti ylihyvää. Kunhan nyt jäi kaivertamaan pitkän linjan bulvaaniskämmin suitsutus.
Onko tietoa vieläkö Liuttu kuskaa UPS:n paketteja vai onko viimeisen kilometrin toimija vaihtunut? Jos siellä on uusi toimija niin se selittää aivan hirveän tasonlaskun.
 
Onkohan PostNordin kuljetuskalusto menny paskaksi vai mikähä homma ku tavara lähteny Turusta pk-seudulle viikko sitten eikä sen jälkeen ole mitään tapahtumia tiedossa.

Yhtäällä yhdestä kinukkipaketista ei ole mitään tietoa viikkoon vaikka tullissakin clearance success.

edit. Chattailin postnordin kanssa ja totesivat, että tämän viikon aikana pitäis saapua Vantaalle jakokeskukseen. Ei osannut sanoa miksi on kestänyt viikon kulkea Turusta ja käski tehdä reklamaation myyjälle. :D
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tässä yhden toridiili paketin matkaan pakettiautomaatin (Posti) kautta. Paketin koko noin 35x25x10cm ja nyt postin seurannassa näkyy paketin kokona noin 70x57x40cm, paino vaikuttaisi kuitenkin suht oikealta. Pakettikin ohjattu toiseen noutopisteen koska on liian iso pakettiautomaattiin. Onkohan siellä mennyt paketit sekaisin... Joskus on ollut kyllä jotain pientä heittoa noissa postin mittauksissa, mutta tuo olis kyllä jo aika iso virhe. Seuraillaan tilannetta ja raportoin lisää kunhan ostaja on saanut paketin.
 
Niin paska firma kuin Liuttu onkin, niin ei se taida sentään "ups":in kanssa kilpailla kun pakettininjoista puhutaan. E: Samoin Liuttu Logistiikan pakukuskeja täytyy erikseen kehua eli pakettijakelu on viime vuosina ollut yleensä normaalia, parempaa tai tuuheasti ylihyvää. Kunhan nyt jäi kaivertamaan pitkän linjan bulvaaniskämmin suitsutus.
Liutusta minulla on pelkkää hyvää sanottavaa, mutta vaikuttaisi tosiaan siltä ettei UPS enää käytä heidän palveluitaan. Tuloksena uskomatonta paskaa.
 
Posti, ja posti express... muka pikalähetys.

Express pakettina olisi pitänyt laboratorio näytteiden olla 24h sisällä laboratoriossa, jätin paketin torstai aamuna postiin, ja sieltä lähti liikkeelle n. 11 aikoihin.
Mutta ei kahtena päivänä ole päässy perille, eli näytteet pilalla varmaan. Kiitos posti tästä taasen (vaikka chatissa sanoivat, että kyllä se perjantain aikana perillä pitäisi olla).
En rupia uusia näytteitä itse maksamaa ainakaa enään.
 
Posti, ja posti express... muka pikalähetys.

Express pakettina olisi pitänyt laboratorio näytteiden olla 24h sisällä laboratoriossa, jätin paketin torstai aamuna postiin, ja sieltä lähti liikkeelle n. 11 aikoihin.
Mutta ei kahtena päivänä ole päässy perille, eli näytteet pilalla varmaan. Kiitos posti tästä taasen (vaikka chatissa sanoivat, että kyllä se perjantain aikana perillä pitäisi olla).
En rupia uusia näytteitä itse maksamaa ainakaa enään.
Postilla ei ole kuluttajille mitään oikeaa pikapalvelua, vaikka nimi “Express” antaakin helposti sen kuvan. Se ei siis lupaa 24 h toimitusta.

Lisäksi syrjäisemmillä alueilla paketit ei kulje yöaikaan, vaan vain päivän ainoilla vuoroilla. Siksi torstaina lähetetty paketti menee ihan normaalisti vasta seuraavan viikon alussa perille, varsinkin kun viikonloppu väliin.
 
Kas vain, Amazonin ilmaisen rahdin paketti tupsahti Postnordin logistiikkaan, ja vaikka pitäisi huomenna saapua perille, ei ole lauantaiaamun hollantiskannauksen jälkeen näkynyt missään. Jäämme seuraamaan, mutta toivottavasti Postnord ei todista vääräksi vanhaa totuutta siitä että UPS on Amazon de tomitukselle se heikoin vaihtoehto.
Tasan viikko sitten tilasin myös pitkästä aikaa Multitronic:ilta ja Datatronic:ilta. Molemmilta tuote joka on tukkurilla ja toimitus viikossa. Noh, kumpikaan taho ei vielä viikon jälkeen ole saanut niitä tuotteitaan edes sieltä tukkurilta. Täytyy sanoa että hitaalta tuntunut Giganttikin on paljon ripeämpi (hain eilen samaan aikaan viikko sitten tilatut myymälästä), ja Verkkokaupan kyky toimittaa myymälään keskusvarastoltaan on näihin verrattuna suorastaan ilmiömäinen.
 
PostNordilla ollut nyt jotain hässäkkää, eivät chatissa tosin myöntäneet mitään.

Itsellä paketti lähti Sloveniasta DPD:llä 28.10 ja oli 3.11 loggautunut PostNordille Turkuun. Viikko sitte jo kyselin, että missähän luuraa kun ei ole Postordilta liikkunut mihinkään niin nyt alkuviikosta lähti Turusta eteenpäin ja tänään oli tullut postiluukkuun.

Mutta klassinen tilanne, maailmalta tulee kyllä Suomeen viikossa tai alle, jonka jälkeen Suomessa ottaa vähintään saman ajan tai enemmänkin saapua määränpäähän.

Ois mielenkiintoista tietää mikä tuon aiheuttaa, kyllä kai täällä pakettien kuljetuskalusto liikkuu yöllä ja viikonloppuisinkin? Vai onko homma ma-pe 8-16?
 
PostNordilla ollut nyt jotain hässäkkää, eivät chatissa tosin myöntäneet mitään.

Itsellä paketti lähti Sloveniasta DPD:llä 28.10 ja oli 3.11 loggautunut PostNordille Turkuun. Viikko sitte jo kyselin, että missähän luuraa kun ei ole Postordilta liikkunut mihinkään niin nyt alkuviikosta lähti Turusta eteenpäin ja tänään oli tullut postiluukkuun.

Mutta klassinen tilanne, maailmalta tulee kyllä Suomeen viikossa tai alle, jonka jälkeen Suomessa ottaa vähintään saman ajan tai enemmänkin saapua määränpäähän.

Ois mielenkiintoista tietää mikä tuon aiheuttaa, kyllä kai täällä pakettien kuljetuskalusto liikkuu yöllä ja viikonloppuisinkin? Vai onko homma ma-pe 8-16?
Aiempien pakettien seurannasta päätellen, rekka ruotsinlaivalta saattaa tulla terminaaliin viikonloppuna, mutta paketit ei lähde eteenpäin ennen maanantaita. Todennäköisesti kuuluu ihan kyseisen pakettituotteen palvelutasoon, että niitä ei viikonloppuisin käsitellä.
 
Matkahuollon paketilla kestänyt nyt 3 kokonaista päivää viereiseen kaupunkiin Kehä3 sisällä. Saa nähdä kuinka pitkään vielä menee, että on noudettavissa. Ei voi kyllä kuin ihmetellä tätä perseilyä. Keski-Euroopasta saa samassa ajassa paketin kotiovelle halutessaan. Suomessa sitten "last-mile" kuljetuksissa menee päivätolkulla.
 
Matkahuollon paketilla kestänyt nyt 3 kokonaista päivää viereiseen kaupunkiin Kehä3 sisällä. Saa nähdä kuinka pitkään vielä menee, että on noudettavissa. Ei voi kyllä kuin ihmetellä tätä perseilyä. Keski-Euroopasta saa samassa ajassa paketin kotiovelle halutessaan. Suomessa sitten "last-mile" kuljetuksissa menee päivätolkulla.
Muista, viikonloppuna ei hommia tehdä tai ainakaan niin, että asiakas paketin saisi. Maanantaina liikkuu sitten taas. Eipä sillä, luulis, että tuommonen kuljetusala, kuriirihomma ois vähintään 2-vuorohommaa 7 päivää viikossa. Tekijöitä varmasti olis, mutta kinnaako liitot ja lainsäädäntö vastaan tai joku muu taho.
 
Pieni räntti tänne... Lähetin paketin kaverille Ruotsiin. Paketissa helposti koodi (katsottu tilaus Emailista, kaikki on OK) ja RECEIVER tiedot... ruotsalainen nimi, ruotsalainen osote, ruotsalainen puh nro, SWEDEN.... silti näiden tietojen perusteella lähettävät jollekin helvetin naiselle toisella puolella suomea. Ei tää oo mahollista... Maksoin vielä S paketista 40€ että menis nopeasti ruottii...
 
Pieni räntti tänne... Lähetin paketin kaverille Ruotsiin. Paketissa helposti koodi (katsottu tilaus Emailista, kaikki on OK) ja RECEIVER tiedot... ruotsalainen nimi, ruotsalainen osote, ruotsalainen puh nro, SWEDEN.... silti näiden tietojen perusteella lähettävät jollekin helvetin naiselle toisella puolella suomea. Ei tää oo mahollista... Maksoin vielä S paketista 40€ että menis nopeasti ruottii...
Posti sekoilee välillä kyllä ihan itsekseen, mutta varmistetaan. Olihan puhelinnumero ruotsin maatunnuksella ja jos oli, niin miten sait puhelinnumeron oikein? Itse en osaa nettipalvelussa ainakaan syöttää Ruotsin puhelinnumeroa, vaan herjaa + merkistä ->puhelinnumero menee väärin ja postihan ohjaa nykyään vain puhelinnumeron perusteella paketit minne haluaa

Sen verran taas itseltä ränttiä, että hieno nykyään kun postilta tulee ilmoitusta "Sinulle on tulossa paketti, voit vielä muuttaa noutopistettä" ja kun avaat apin, et voi vaihtaa noutopistettä vaan se on kovakoodattu johonkin Postin itse päättämään pisteeseen. Hienoa!
 
Posti sekoilee välillä kyllä ihan itsekseen, mutta varmistetaan. Olihan puhelinnumero ruotsin maatunnuksella ja jos oli, niin miten sait puhelinnumeron oikein? Itse en osaa nettipalvelussa ainakaan syöttää Ruotsin puhelinnumeroa, vaan herjaa + merkistä ->puhelinnumero menee väärin ja postihan ohjaa nykyään vain puhelinnumeron perusteella paketit minne haluaa
Joo oli kaikki oikein.
Piti tarkistaa itekki etten ollut sekoillut, mutta kun tänäkin vuonna lähettänyt 10+ pakettia euroopaan niin ei ollut eka kerta kun osteskelin.
Plus ei ollut ruottalaisen tai suomalaisen numerot edes lähelläkään toisiaan.
 
Joo oli kaikki oikein.
Piti tarkistaa itekki etten ollut sekoillut, mutta kun tänäkin vuonna lähettänyt 10+ pakettia euroopaan niin ei ollut eka kerta kun osteskelin.
Plus ei ollut ruottalaisen tai suomalaisen numerot edes lähelläkään toisiaan.
Kannattaa jatkossa itse tulostaa se osoitekortti siihen lähetykseen. Nyt sen helpostikoodin joku onneton näpyttelee kun kerkiää ja liimaa lapun päälle -> lappu voikin mennä väärään lähetykseen kuten varmaan sinun tapauksessakin. Noita ristiinlsputettuja on ollut mediassakin aiemmin, Hesarin joku toimittaja sai jonkun toisen lähetyksen ja hönen lähetys meni jollekin toiselle.

Eli tee itse se minkä joku pienellä palkalla voi edes teoriassa kusta.

Ei sitä sun näpyttelemää dataa kukaan muuttele kesken lajittelun.
 
Itse kirjoitan vain Helposti-koodin pakettiin, mutta vien sen tiskille ja tarkistan/kysyn että tulee oikealla nimellä.

Kerran tiskillä aspa kyseli "onko tuo 6 vai G", totesin että siinähän voi olla vain heksadesimaaleja (ainakin itse olen päätellyt näin :confused:), eli A-F ja 0-9. Ei ilmeisesti ole heille kerrottu tätä.
 
Ensimmäistä kertaa itselleni käy tämmöisiä ongelmia:

Paketti tulee postin automaattiin, paketista ei tule mitään ilmoituksia minulle asti ja aspaan soittelun jälkeen selviää ettei sillä ole koko nimeä ja puhelinnumeroa/sähköpostiosoitetta. Paketti on siis tässä vaiheessa jo matkalla takaisin lähettäjälle, aspa ei saa sitä pysäytettyä, ainoastaan merkinnän lähetyksen tietojen epäselvyydestä, toivottavasti kone ottaa pois kuljetuksesta tuon perusteella sitten. Mielenkiintoiset systeemit kyllä postilla kun asiakaspalvelu ei saa tehtyä muutoksia kunnolla.

Tässä nyt jännitetään jatkaako paketti takaisin lähtöruutuun vai kääntyykö lajittelukeskuksesta takaisinpäin vielä. Myyjä ainakin kertoi että paketissa pitäisi kyllä olla ihan kaikki nimitiedot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 529
Viestejä
5 005 834
Jäsenet
80 296
Uusin jäsen
lehmuslauri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom