- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 636
Eli onko nämä nyt tarkoitettu saabikuskien seuraamiseen ja käräyttämiseen?
On, varsinkin jos viina tuoksahtaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli onko nämä nyt tarkoitettu saabikuskien seuraamiseen ja käräyttämiseen?
Noita RS Skeidoja on ollu poliisilla sivarikäytössäkin toistakymmentä vuotta.Yöllä Turusta Helsinkiin ajaessa taisi nämä VATIPÄÄT olla kyseessä. Roikkuivat kymmeniä kilometrejä perässä Skodan RS- mallilla ja pysäyttivät Lohjan kohdalla. Puhalluttivat ja puhuttivat ajoittaisesta ylinopeudesta. Vaatetus oli kuin kalastajilla.
Kympin ylinopeudesta tehdään tosiaan 3kmh varmuusvähennys ja koska auton mittari näyttää aina vähemmän, ajamalla kymppi ylinopeutta lappuun ei voi millään päätyä 7+ yli. Omassani saa ajaa jopa 15 yli että tulee tuo tasan 10 ”todellista”.Poliisi on eri mieltä kanssasi.
Kympin ylinopeudesta tehdään tosiaan 3kmh varmuusvähennys ja koska auton mittari näyttää aina vähemmän, ajamalla kymppi ylinopeutta lappuun ei voi millään päätyä 7+ yli. Omassani saa ajaa jopa 15 yli että tulee tuo tasan 10 ”todellista”.
Ei tarvitse olla yli 7, kun 7 riittää. Lisäksi puhuit huomautuksesta, kun poliisi tarjoilee todellisuudessa pikavoittoa jo noilla luvuilla.Kympin ylinopeudesta tehdään tosiaan 3kmh varmuusvähennys ja koska auton mittari näyttää aina vähemmän, ajamalla kymppi ylinopeutta lappuun ei voi millään päätyä 7+ yli. Omassani saa ajaa jopa 15 yli että tulee tuo tasan 10 ”todellista”.
Kiitos tästä kaikille tuntemattomasta tiedosta.Noita siviiliautoja jotka mittaa nopeuksia on ollut jo ainakin -90 luvulta lähtien, eli ei mikään uusi asia. Pysäyttäjä on sitten jonkun matkan päässä. Siviilimoottoripyöriä on myös, ainakin pk-seudulla jotka on erikoistunut moottoripyörien ylinopeusten valvontaan. Pysäytysvalo on piilotettu katteisiin.
Ajan jatkuvasti TRE-HKI motaria vakkarilla 140-150 eikä kertaakaan ole moisessa ratsiassa kiinnostuttu millään tavalla. Sakkoja oon saanut varmaan 20kpl vuosien varrella mutta en kertaakaan motarilla tollasesta "normi" vauhdista. Kyllä ne jotain törkyjä sieltä kairaa välistä.Toki jos mäihä käynyt että oottelevat jotain tiettyä henkilöä että pysäyttäisivät
Ok, poliisi valehtele ja totuus löytyy internetsin foorumeilta.Sama porukka siellä on Skodiensa kanssa ja siviilivaatteissa. Olen tuollaisessa "erikoisautossa" istunutkin, kuvaavat menoasi useamman kilometrin videolle. Siinä katseltiin kuvaa monitorista ja keskusteltiin että ottavatko kortin pois. Ei tuossa todellakaan ole mistään uudesta asiasta kyse.
Vaativan ajotapavalvonnan partiot eivät myöskään käytännössä puutu pieniin liikennerikkeisiin, eli tarkoituksena on keskittyä lähinnä liikenteen vaarallisimpiin tapauksiin sekä esimerkiksi erityisiin jäljitystehtäviin.
– Jotta meidän kanssa pääsee tekemisiin, on siinä tehty anomus vähintään kolmena kappaleena, VATV-kouluttaja Harri Niinioja muotoilee puuttumiskynnyksen TM:lle.
Ei tuo ole mikään "yksi niistä" vain ainoa. TM-lahjoitti tuon Poliisille 50v juhlansa kunniaksi ja sen näkee tuosta rekisterikilvestäkin. Ei liity tähän VATV-porukkaan mitenkään.Olen myös yhdessä poliisin Jaguarissa istunut odottamassa lappua ylinopeudesta. Siitäkin on jo yli vuosikymmen aikaa. Tässä yksi niistä:
Muistatko tämän: Poliisin hieno Jaguar lensi metrejä - suistui ojaan hälytystehtävässä
Tekniikan Maailma on lahjoittanut liikkuvalle poliisille useita autoja vuosien aikana. Poliisin partiotehtävissä hienoille lahjoitusautoille voi sattua monenlaista. Näin IS kertoi vuonna 2005, kun poliisin Jaguar suistui ojaan takaa-ajotilanteessa.www.is.fi
Mistään oikeuksista tässä ei ollut kyse alkuunkaan.Poliisilla on myös esim. vesijettejä ja moottorikelkkoja. Samoilla oikeuksilla nekin toimii, mutta ei mitään ihmeellistä. Ketä tehtäviin valitaan, on sitten toinen juttu.
En luule. Kaikki tämä selviää lukemalla ketjun aiemmat viestit. Aloita siitä.Luuletko että ne jollain Ferrarilla ajaa värikkäissä pikkutakeissa kuten Miami Vice? Käytännössä siellä on se Skoda RS ja joku tylsä väri ettei kansalaiset heti kiinnitä huomiota. Mikä on yksikö nimi, on täysin triviaalia.
Niin, eli 10 ennen varmuusvähennystä. Laissa lukee joo että sakotetaan jo 1 kmh ylinopeudesta mutta poliisin virallinen puuttumiskynnys on toinen.Ei tarvitse olla yli 7, kun 7 riittää. Lisäksi puhuit huomautuksesta, kun poliisi tarjoilee todellisuudessa pikavoittoa jo noilla luvuilla.
Ei kannata kuvitella kertovasi asioita, jotka ovat muutenkin kaikkien tiedossa. Se autojen merkki ei nyt ollut tässä muutenkaan kynnyskysymys.Niin jos vilkaiset itse alkuperäistä artikkelia niin Skodathan ne siellä on kuten sinulle kerroin:
Liikkuvan poliisin yksiköt tekivät normaalia liikennevalvontaa tutkaamisineen ja sakkojen jakamisineen riiippumatta siitä oliko kyse merkitsemättömistä autoista tai ei. VATV-yksiköt eivät poliisin mukaan sellaista tee. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?Kyseessä on siis entinen liikkuva poliisi, uudella nimellä. Jos haluat mielikuvissasi ajatella että nyt on kehitetty joku uusi "special forces" erittäin salainen joukko, niin siitä vaan.
Liikkuvan poliisin yksiköt tekivät normaalia liikennevalvontaa tutkaamisineen ja sakkojen jakamisineen riiippumatta siitä oliko kyse merkitsemättömistä autoista tai ei. VATV-yksiköt eivät poliisin mukaan sellaista tee. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Kuullostaa että olisi tekniikan tai tutkinnan kalustoa. Pari kesää takaperin ihmettelin miksi joku on asentanut Yamaha R1 pyörään sivulaukut ?!? Selvisi että oli poliisin siviilimallin pyöriä, laukut laski n 20 km/h vauhtia huipuista.Tänään näin Jyväskylässä Rajakadulla pysäytyksen. Tummanharmaa, pitkä Mersun pakettiauto ilman mitään ulospäin havaittavia merkkejä tai varusteita pysäytti jonkun edellään ajaneen auton. Sininen ja punainen vilkkuvalo olivat naamioitu lisävaloiksi. Eipä tuollaistakaan kovin moni osaisi poliisiautoksi epäillä.
Eiköhän tämä ole yksi syy miksi noita VATV-autoja ei nähdä tavallisissa pysäytystilanteissa. Ne Caddyt taitavat olla käytössä lähinnä kamera-autoina.Caddyjäkin näyttää poliiseilla olevan sivareina. Jossain oli muuten joskus lista poliisin sivariautojen rekisteröinumeroista, oli kätevää aina kun näki "epäilyttävän" auton, tarkistaa google-haulla oliko se sivari. Nykyään tuo taitaa olla jo hävinnyt bittiavaruuteen, olisi tänäkin päivänä välillä ihan kätevä systeemi.
Ruumisautona porissa nähnyt.Eiköhän tämä ole yksi syy miksi noita VATV-autoja ei nähdä tavallisissa pysäytystilanteissa. Ne Caddyt taitavat olla käytössä lähinnä kamera-autoina.
Ei ne ole poliiseja mitkä ruumiita kuskaa.Ruumisautona porissa nähnyt.
Edit. Siis poliisin ruumisautona.
Etusivu > Muut kuvat > Poliisi - Fireimages.net <--- Pikainen vilaus ja parit siviilit löysin, mutta tiedän mitä tarkoitat. Tuo ei ole ihan se.Caddyjäkin näyttää poliiseilla olevan sivareina. Jossain oli muuten joskus lista poliisin sivariautojen rekisteröinumeroista, oli kätevää aina kun näki "epäilyttävän" auton, tarkistaa google-haulla oliko se sivari. Nykyään tuo taitaa olla jo hävinnyt bittiavaruuteen, olisi tänäkin päivänä välillä ihan kätevä systeemi.
Kuten jo tuonne toiseen ketjuun kirjoitin, niin Vantaalla liikkuu tumman harmaa Transportteri, jossa on katolla mustat alumiinitikkaat ja hälytysvalot ovat päällepäin valkoiset ja melko huomaamattoman kokoiset, eli näyttävät pois päältä ollessaan samalta kuin työautojen keltaiset huomiovalot.
Puikoissa on ollut kaikilla kerroilla, kun olen ko. auton nähnyt, ihan haalaripukuiset poliisit.
Ilmeisesti samanlainen portteri, mutta valkoisena ja alumiinisilla tikkailla sekä mustalla katolla olevalla muoviputkella varustettuna liikkuu myös PK-seudulla.
Veikkaan näidek autojen kuuluvan poliisin tekniikalle, eli niille jotka tekevät rikospaikkatutkinnat. Ainakin jossain poliisisarjassa (Lainvalvojat?) ne liikkuivay juurikin normi duunaripakua muistuttavilla kulkuneuvoilla ja oli myös ne tikkaat katolla.
Tampereella moinen pyörii ainakin yöt läpeensä pitkin keskustaa ja käy "hiillostamassa" junnujen tuningmiiteissä yms.Veikkaan näidek autojen kuuluvan poliisin tekniikalle, eli niille jotka tekevät rikospaikkatutkinnat. Ainakin jossain poliisisarjassa (Lainvalvojat?) ne liikkuivay juurikin normi duunaripakua muistuttavilla kulkuneuvoilla ja oli myös ne tikkaat katolla.
Veikkaan näidek autojen kuuluvan poliisin tekniikalle, eli niille jotka tekevät rikospaikkatutkinnat. Ainakin jossain poliisisarjassa (Lainvalvojat?) ne liikkuivay juurikin normi duunaripakua muistuttavilla kulkuneuvoilla ja oli myös ne tikkaat katolla.
Totta, mutta samanlainen peili löytyy kaikista autokoulu-autoista ja opetusluvilla opettavista. Ja sitä paitsi ei tuota peiliä liikenteessä ihan niin vain huomaa, jos ei ole suoraan perässä tai oikealla puolella rinnalla.Sellainen vinkki palstalaisille että poliisin autot tunnistaa tuosta etumatkustajan puoleisesta apupeilistä, on aina siinä ylä- tai alapuolella:
Siviilipoliisiautoa ei erota tavallisesta perhefarkusta – "Tavallista partioautoa suorituskykyisempiä"
Poliisin noin 1 600 autosta puolet on tunnuksettomia siviilipoliisiautoja. Mutta mihin niitä oikein käytetään ja saako niillä enemmän tulosta aikaan?www.mtvuutiset.fi
Eli ei paljon auta "naamioinnit" jos osaa katsoa tuota kohtaa, tuosta ne aina erottaa varsin hyvin. Lisäksi jos on edessä kaksi henkilöä ja merkkinä Skoda tai Volkswagen, niin 100% varmuus.
Tottakai niissä on. En ole missään väittänyt mitään muuta. Sanoin vain, että tuossa jutussa ei ollut kyse siitä porukasta.Kyllä niissä sinun "special forces" autoissa on tuo sama peili, eli eivät eroa tavallisesta siviiliversiosta mitenkään. Sama Skoda RS ja samat lisäpeilit. Tunnistaa jo kaukaa, jos osaa katsoa. Mitään uutta niissä ei ole, pelkkä nimi vaihtunut, "entinen liikkuva poliisi".
Missä minä olen valehdellut ja mitä? Jos et voi sellaista osoittaa, niin korjaa väitteesi, kiitos.Eihän täällä kukaan muu valehtele kuin sinä joka kuvittelee että kyse on jostain uudesta asiasta.
Tuossa jutussa puhutaan poliisin siviilimallisista autoista ja sanotaan, että niitä on noin puolet poliisin autokannasta (1600/800). Sanallakaan ei puhuta niistä aiemmin mainituista VATV-yksiköistä, eikä ihmekään, kun tuossa puhutaan siviiliautoista ja niiden tehtävistä laajemmin.Tuossa edellisessä viestissä juuri valehtelit siitä että muut valehtelevat, korjaa väitteesi. Linkitin sinulle juuri neljä vuotta vanhan jutun jossa todettiin samat asiat kuin tekniikan maailman jutussa. Tehoa on enemmän, tarkkaillaan liikennettä ja että autot on "naamioitu". Jos sinulla on ongelmia lukemisen ymmärtämisessä, niin sille ei voi kukaan mitään:
Siviilipoliisiautoa ei erota tavallisesta perhefarkusta – "Tavallista partioautoa suorituskykyisempiä"
Poliisin noin 1 600 autosta puolet on tunnuksettomia siviilipoliisiautoja. Mutta mihin niitä oikein käytetään ja saako niillä enemmän tulosta aikaan?www.mtvuutiset.fi
"Mielessäsi kuvitella"? Ei, en minä halua kuvitella mitään muuta kuin että voisi luottaa siihen mitä viranomainen sanoo. En myöskään ole sanonut että kyse olisi mistään "uudesta asiasta", mutta selvästikään kyse ei ole samasta asiasta kuin aiempi liikkkuva poliisi, kuten sinä olet väittänyt.Niin jos haluat mielessäsi kuvitella että kyse on jostain uudesta asiasta, niin ihan vapaasti. Faktisesti mistään uudesta ei ole kysymys. Näitä "tehokkaita" ja "huomaamattomia" virka-autoja tuodaan tasaisin väliajoin julkisuuteen, ihan normaalia tiedottamista.
Mitä kohtaa tuossa sinä et ymmärrä? Boldasin varmuuden vuoksi olennaisimmat. Jätin lainauksesta pois maininnan, että nuo yksiköt eivät puutu pikkurikkeisiin lainkaan, joka jo sekin kertoo osaltaan siitä, että kyse ei ole normaalisti liikennepoliisin tehtävästä. Sinä toki voit olla kaikesta eri mieltä, mutta mutuun perustuva mielipide on kuin pieru tuulessa.Runsaslukuisen kameravalvonnan, tunnuksellisilla poliisiajoneuvoilla suoritetun perinteisen perusliikennevalvonnan sekä edellistä vastaavan, mutta tunnuksettomilla siviiliajoneuvoilla tehtävän valvonnan ohella poliisilla on nykyään käytössä myös neljäs liikenteenvalvontatapa.
Kyseessä on niin sanottu VATV-valvonta, joka tarkoittaa auki purettuna ”vaativaa ajotapavalvontaa”, kertoo Tekniikan Maailma tuoreessa numerossaan.
VATV-valvonnassa poliisin autokalusto on siviilimallista ja virkalaitteiltaan tavanomaistakin peitellympää. TM:n mukaan esimerkiksi hälytysvalot on saatettu naamioida takana rekisterikilven valoiksi. Erilaiset tutkat, antennit ja muut näkyvät järjestelmät ovat niin ikään huolellisesti piilotettuja.
Erikoisvalvonta-ajoneuvojen kuljettajina toimivat ainoastaan poliisin liikennevalvonnan eliittijoukkoihin kuuluvat henkilöt, jotka on koulutettu muun muassa nopean ajon radoilla ja erikoisolosuhteisiin.
Juu ruumista ei saa kuljettaa kuin ruumisautoksi rekisteröidyllä autolla. Jos ambulanssin ensi-/sairaan-/lähihoitaja arvelee, että saattaa uhrissa ehkä vielä henki pihistä, voivat ottaa kyytiin, mutta jos todetaan kalmoksi, on ruumisauto tilattava paikalle ja asialla silloin on maksullisia palveluja tarjoavaksi suostunut yhteistyökumppani-hautausurakoitsija. Poliisi näihin liittyy siinä, että jos ihminen kuolee kotona, on poliisin pakko suorittaa kuolemansyyntutkinta rikoksen mahdollisuuden poissulkemiseksi. Ruumista ei poliisikaan saa ottaa kyytiin vaan saavat hommakseen tehdä tarpeellisen tutkinnan ja pitää seuraa vainajan omaisille ruumisautoa odotellessa sekä järkätä hautausurakoitsijan paikalle.Eiköhän useamman kaupungin ( tai maakunnan vai mitä nämä hallintoalueet ovat ) ruumiiden kuljetukset ole ulkoistettu ihan paikalliselle hautausurakoitsijalle tai vastaavalle, hakevat sitten kalmot jollain lavetilla varustetulla portterilla tai caddyllä.
Ainakin mitä olen Hilmasta lukenut, niin siellä on aina välillä näitä tarjouskilpailuja ruumiiden keräämisestä ja kärräämisestä.
Liikennevalvonta pyöri aktiivisesti, mutta partioita ei voinut käyttää tavallisissa järjestyspoliisin partiotehtävissä joten lakkauttaminen oli ymmärrettävää.