PlayStation VR2 -keskustelu

Zerby

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
328
Siihen täytyy totutella pikkuhiljaa. Kuten @namlepo sanoi, niin pelaaminen pitää heti lopettaa kun tuntee huonoa oloa, ja jatkaa sitten myöhemmin lisää. Jos on todella huono sietokyky niin alkuun voi peliaika olla sen vartin kerrallaan mutta siitä se sitten pidentyy.

Ei tosiaan saa pakottaa itseään kuitenkaan pidempiin sessioihin koska muutoin saattaa keho kehittää reaktion, jossa jo pelkän headsetin päähän laittaminen saa voimaan pahoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
Joillain taitaa auttaa myös joku tuuletin tms puhaltamassa päätä kohti. Eli että ilmavirtaa olisi koko ajan.
 

Zerby

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
328
Joillain taitaa auttaa myös joku tuuletin tms puhaltamassa päätä kohti. Eli että ilmavirtaa olisi koko ajan.
Jep, todella yksilökohtaista mikä auttaa ja miten paljon edes asiasta kärsii. Jotkut eivät välttämättä kärsi ollenkaan heti alusta alkaen. Itse kun VR:ää ekoja kertoja pelailin (Quest 1:llä) niin pidin liian pitkiä sessioita ja oli helposti pari tuntiakin sen jälkeen todella hutera olo, ja vieläkin se headsetin ominaishaju (muoviosat, pehmusteet, sellainen tietty haju) aiheuttaa pahoinvointirefleksin kun vain ajattelinkin sitä.

Alkanut kyllä tämä PSVR2 kiinnostamaan kovasti. Tuo GT7 melkein eniten, tosin sitä varten tarvitsisi ostaa myös ratti ja polkimet, kun vanha Thrustmaster T500RS ei ole enää PS5:n kanssa yhteensopiva, valitettavasti... Tulisi kalliiksi :D
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Jep, todella yksilökohtaista mikä auttaa ja miten paljon edes asiasta kärsii. Jotkut eivät välttämättä kärsi ollenkaan heti alusta alkaen. Itse kun VR:ää ekoja kertoja pelailin (Quest 1:llä) niin pidin liian pitkiä sessioita ja oli helposti pari tuntiakin sen jälkeen todella hutera olo, ja vieläkin se headsetin ominaishaju (muoviosat, pehmusteet, sellainen tietty haju) aiheuttaa pahoinvointirefleksin kun vain ajattelinkin sitä.

Alkanut kyllä tämä PSVR2 kiinnostamaan kovasti. Tuo GT7 melkein eniten, tosin sitä varten tarvitsisi ostaa myös ratti ja polkimet, kun vanha Thrustmaster T500RS ei ole enää PS5:n kanssa yhteensopiva, valitettavasti... Tulisi kalliiksi :D
Mulla taas oli eka kokeilu PSVR:llä ja driveclubin demosta tuli niin helvetin huono olo, että kesti kirjaimellisesti 2 viikkoa että katosi lievä huippaus:lol: Pitää nyt ton psvr2:n kanssa aloitella varovasti ja tosiaan heti lopettaa jos tulee oiretta, tuolloin tuli yritettyä pelata vähän liikaa vissiin putkeen, vaikka se liika mulle olikin vaan joitain minuutteja.

On myös tullut lapsesta asti esim kiikkuessa huono olo eikä tivoliin uskalla mennä kun pari kertaa lentänyt laatta, niin kaipa toi "matkapahoinvointi"-lahjakkuus asian kanssa korreloi jonkin verran
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Aika vähissä(en ole nähnyt yhtään) on ollut pahoinvointiraportit gt7:en ennakoissa. Toki jännittää miten oma maha reagoi. Taitaa pc puolella ei niin tasainen fps ja jälkikäteen pultattu vr ilman isompaa panosta hyvinvoinnin optimointiin vaikuttaa lopputulokseen? Konsoleissa on puolensa, kun kokemus on alusta lähtien mietitty ja optimoitu.
 

Zerby

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
328
Mulla taas oli eka kokeilu PSVR:llä ja driveclubin demosta tuli niin helvetin huono olo, että kesti kirjaimellisesti 2 viikkoa että katosi lievä huippaus:lol: Pitää nyt ton psvr2:n kanssa aloitella varovasti ja tosiaan heti lopettaa jos tulee oiretta, tuolloin tuli yritettyä pelata vähän liikaa vissiin putkeen, vaikka se liika mulle olikin vaan joitain minuutteja.

On myös tullut lapsesta asti esim kiikkuessa huono olo eikä tivoliin uskalla mennä kun pari kertaa lentänyt laatta, niin kaipa toi "matkapahoinvointi"-lahjakkuus asian kanssa korreloi jonkin verran
Ai saakeli :D Juu itsellä myös matkapahointia esim. autossa ja varsinkin nuorempana aina busseissa yms., taitaa korreloida aika vahvasti tuon VR-pahoinvoinnin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Vastaanotto on ollut positiivinen:

Saa nähdä milloin verkkokauppa.comista lähettävät ennakkotilatut laitteet.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
133
Mutta joo, tosiasiahan se on että hyvä tämän tasosta / hintasta olis hyvä kunnolla testata ennen ostoa. Itsellä psvr1 meni ostoon ihan kylmiltään, en ollut mitään kunnon laseja sitä ennen testannut. Pahoinvointia oli alussa paljonkin, mutta netissä aika paljon ohjeita miten just psvr lasien suhteen pääsee hyvin näistä yli. Ja nykyään kestän melkeen mitä vaan pyöritystä.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
28
Onko tullut mitään ps5 + psvr2 -bundlea vastaan? Kiinnostais hommata kyllä, mutta pitää ostaa molemmat.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
589
PSVR oli pahoinvoinnin suhteen itselläkin aika ikävä kokemus, jotkut pelit menetteli mutta yleensä karmea olo. Esim. Moss jostain syystä seilasi kuin valtamerilaiva, mikään ei auttanut. Pelasin kuitenkin läpi, hieno peli. Se paska ulkoisella kameralle träkkäys oli varmaan suurimpana syynä oloihin. Quest 2 kun ostin niin meininki aivan eri, inside-out träkkäys ja tasainen fps on aivan eri puusta. Eiköhän PSVR2 ole se paras tapa aloittaa VR-hommat, varmasti tasainen fps kun pelit on raudalle optimoitu, ei tarvitse säätää.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
31
Onko tullut mitään ps5 + psvr2 -bundlea vastaan? Kiinnostais hommata kyllä, mutta pitää ostaa molemmat.
Ei ole näkynyt eikä todennäköisesti tule näkymäänkään. Yhteishinta on sen verran kova ettei sitä haluta erikseen mainostaa. Muutenkin konsoli itsessään on vieläkin hieman huonosti saatavilla.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
28
Ei ole näkynyt eikä todennäköisesti tule näkymäänkään. Yhteishinta on sen verran kova ettei sitä haluta erikseen mainostaa. Muutenkin konsoli itsessään on vieläkin hieman huonosti saatavilla.
Toisaalta se on silti halvin vaihtoehto vr-pelaamiseen jos lähdetään liikkeelle nollasta...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Toisaalta se on silti halvin vaihtoehto vr-pelaamiseen jos lähdetään liikkeelle nollasta...
Huhut on, että ps5 suunniteltaisiin uusiksi hinta edellä. Ominaisuudet säilyy toki samana. Voi olla, että syksyllä on jonkinsortin black friday alea tai bundlea. Valmistuskustannukset antaa myöten + saatavuus lienee hyvä syksyllä. En tosin jonku 50e-100e takia alkais odottelemaan. Jos miettii, että tuo ostos kestää 5v+ käyttöä ennen kuin ps6 tulee niin ei se hinta per vuosi niin kamala ole ja säästö per vuosi vielä vähäisempi.

Psn+:an jos ottaa ps5:en kylkeen niin pelibundlen saa, jos on liikkeellä ennen 9.5. Jos ei ole noita pelejä pelannut niin siinä on todella hyvin pelattavaa ja ehdottoman hyvä bundle: Sony is Getting Rid of the PS Plus Collection
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Toisaalta se on silti halvin vaihtoehto vr-pelaamiseen jos lähdetään liikkeelle nollasta...
VR-pelaamiseen korkealaatuisella grafiikalla ehkä, mutta pahastihan se ottaa hintapuolella takkiin jos verrataan Quest 2:n kanssa. Tuo ilmeisesti on kuitenkin tämän hetken selvästi eniten myynyt VR-laite.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
VR-pelaamiseen korkealaatuisella grafiikalla ehkä, mutta pahastihan se ottaa hintapuolella takkiin jos verrataan Quest 2:n kanssa. Tuo ilmeisesti on kuitenkin tämän hetken selvästi eniten myynyt VR-laite.
Huono verrata quest2:een, kun se painii ihan erilaisessa kategoriassa. Sama kuin lähtis vertaamaan iphone/androidia pelialustana ps5:een. Toki noin voi tehdä, mutta imho. asiakasryhmä on ihan eri. Haluaisin nähdä miten quest2:lla pelataan gran turismo7:sta tai jotain muuta semi hyvää autopeliä, resident evil:ia tai horizon call of the mountain:ia :) Jos pelit rajoittuu beat saberiin niin why not, onhan candy crush:llakin ystävänsä.

Jos tarkoitus on vääntää mun isin vr on parempi kuin sun isin vr niin väittelyketju on erikseen vääntöjä varten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Huono verrata quest2:een, kun se painii ihan erilaisessa kategoriassa. Sama kuin lähtis vertaamaan iphone/androidia pelialustana ps5:een. Toki noin voi tehdä, mutta imho. asiakasryhmä on ihan eri. Haluaisin nähdä miten quest2:lla pelataan gran turismo7:sta tai jotain muuta semi hyvää autopeliä, resident evil:ia tai horizon call of the mountain:ia :) Jos pelit rajoittuu beat saberiin niin why not, onhan candy crush:llakin ystävänsä.

Jos tarkoitus on vääntää mun isin vr on parempi kuin sun isin vr niin väittelyketju on erikseen vääntöjä varten.
Ihan vaan totesin sen minkä varmaan itsekin myönnät jos puhutaan pelkästään halvimmasta vaihtoehdosta nollasta lähtiessä. Tuo että aletaan sulkemaan laitteita pois kisasta määrittelemällä omat kategoriat joihin ne ei mahdu on sitten varmaan sitä mikä sopii sinne isin vr vääntöketjuun.

Sitä en siis mitenkään kiistä etteikö tietyin lisäkriteerein PSVR2 olisi hyvä ja mahdollisesti edullisinkin vaihtoehto josta johtuen sanoinkin tuon korkealaatuisen grafiikan (toki kokemus voi olla muillakin tavoin laadukkaampi).

Itsekin kyllä arvostan sitä mitä PSVR:llä saa, lasken vaan Questitkin VR-laitteiksi joiden kanssa myös PSVR2 tulee väkisinkin kilpailemaan. Omat prioriteetit on myös sellaiset että toivon PSVR2:n kilpailussa menestyvänkin ainakin Questiin nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
VR-pelaamiseen korkealaatuisella grafiikalla ehkä, mutta pahastihan se ottaa hintapuolella takkiin jos verrataan Quest 2:n kanssa. Tuo ilmeisesti on kuitenkin tämän hetken selvästi eniten myynyt VR-laite.
Se on eniten myynyt ja itseltäkin se löytyy ja standalonena metan kaupasta noi parhaimmat pelit sille hommannut... Ja olen tykännyt..... Mutta..... Sille ei saa mitään pcvr tasoisia pelejä ellei sijoita paljon riihikuivaa rahaa kunnolla kykenevään pc rautaan ja itse painin sen suhteen koska halusin vr ltä vielä enemmän, ostaako kallis pc vai ps5 omistajana psvr2 lasit.... Turha tällä hetkellä varmasn päätelläkkään kumpaan päädyin ;)

Quest 2 on pirun hyvä standalone laitteena kun pelailee noita pienempiä pelejä pikkuannoksina aina välillä tai katselee 360 videoita ym. Mutta aika kaposethan graffat siinä kuitenkin on. On ja pysyy mulla hyvin jatkossa tuon psvr2 rinnalla...en aio myydä kylläkään pois sitä. On sillä paikkansa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Se on eniten myynyt ja itseltäkin se löytyy ja standalonena metan kaupasta noi parhaimmat pelit sille hommannut... Ja olen tykännyt..... Mutta..... Sille ei saa mitään pcvr tasoisia pelejä ellei sijoita paljon riihikuivaa rahaa kunnolla kykenevään pc rautaan ja itse painin sen suhteen koska halusin vr ltä vielä enemmän, ostaako kallis pc vai ps5 omistajana psvr2 lasit.... Turha tällä hetkellä varmasn päätelläkkään kumpaan päädyin ;)
Mulla sama, tosin quest1 käytössä + pc. psvr2 ennakkotilattu. Kun psvr2 alkaa näyttään ikääntymisen merkkejä niin pc päivitys ja joku kiva kypärä. Toivottavasti siinä kohtaa pc pelitkin on optimoitu käyttämään silmienseurantaa eikä vain kludgeja tarjolla.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
723
Ymmärsinkö nyt Powerilta oikein, että lähettävät 22. päivä vasta tulemaan Ruotsin varastolta? :( Itsellä myymälänouto.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
133
Ymmärsinkö nyt Powerilta oikein, että lähettävät 22. päivä vasta tulemaan Ruotsin varastolta? :( Itsellä myymälänouto.
Kannattaa sieltä vielä varmistaa. Vahva veikkaus että näitä laitteita tulee saamaan suoraan aamulla liikkeistä jos tätä kovasti himoitsee. Itsellä aika monta siimaa vedessä tyyliin: shut up and take my money!
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Elisalta ainakin sanoivat että 22 päivä postittavat. Voi olla että pitää käydä gigantti/ power kahtomassa.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
723
Ei voi vaihtaa, kun sai halvemmalla. Toisaalta myös myymälöihin luvataan 22. päivä, mutta ne ei ole nettitilauksia. No ei tällä niin kiire ole, mutta olishan se aina kivempi päästä hypeen mukaan paremmin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
158
Elisalta on tilaus, mutta käyn kyllä prisman katsomassa julkaisupäivänä, jos ei sinä päivänä ole vekotin elisalta minulla. Saahan sieltä poonuksetkin ja se on tavallaan ~35€ alennusta.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Sonyn kaupasta tuli seurantakoodi ja odotettu toimituspäivä 22.2. Sormet ristiin, että ei paketti eksy matkanvarrelle.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Fresnel linssit psvr2:ssa, jotta hdr toimisi. Pannukakkulinssit olisivat vähentäneet valovoimaa ja kuva himmeämpi. Elämme vielä aikaa missä joudutaan tekemään kompromissia suuntaan tai toiseen. Onneksi psvr2:en linsseissä on extra teknistä säätöä ettei tule godray ongelmia samoissa määrin kuin perinteisemmällä fresnel linssillä

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 125
Fresnel linssit psvr2:ssa, jotta hdr toimisi. Pannukakkulinssit olisivat vähentäneet valovoimaa ja kuva himmeämpi. Elämme vielä aikaa missä joudutaan tekemään kompromissia suuntaan tai toiseen. Onneksi psvr2:en linsseissä on extra teknistä säätöä ettei tule godray ongelmia samoissa määrin kuin perinteisemmällä fresnel linssillä
Syy eittämättä OLEDissa. OLEDin kirkkaus tai siis sen puute on tiedetty aiheuttavan VR:ssä takapakkia liikeblurrin osalta mutta näemmä myös ongelmia alkaa tulemaan HDR vuoksi myös linssivalinnassa.

Niin paljon kuin LCD tekniikkaa parjataan niin sen ylivoimainen etu on se että taustavalo on kokonaan irti itse pikselimatriisista. Täten esim Oculus Quest2 liikeblurri MPRT on vain 0,3ms, joka tarkoittaa 0,3 pikselin blur trailia 1000px/s liikkeessä. Tietynlainen "seinä" OLEDin liikeblurrissa on 3ms - 5ms paikkeilla. Jos OLEDin pikselit olisivat vain 0,3ms päällä ja loppuaika framesta mustaa niin käytännössä lasit olisivat täysin pimeät koko ajan siinä missä Quest2 väläyttää tuon 0,3ms kirkkaampana kuin aurinko jolloin retinaan tallentuu juuri sopiva kuva ilman blurria. LCD:n hitaiden pikseleiden transitio sitten maskataan tuohon väliin kun taustavalo on pimeänä.

Jotta OLED pääsisi 0,3ms MPRT niin tarvittaisiin myös 3000Hz toimiva backplane. Silloin saataisiin yksi virkistys itse framelle eli 1/3000 ja loput olisi mustia frameja. Parhaat OLED backplanet ovat tällä hetkellä 240Hz eli käytännössä OLED on näillä näkymin dead end tech tämän suhteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
Hdr:ää tärkeämpää on melkein kaikki muu toimivuus, niin miksi sitä pitää väkisin roikottaa mukana, jos sen takia joudutaan tinkimään. Muuta kuin näyttää hyvältä paketin kyljessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 125
Hdr:ää tärkeämpää on melkein kaikki muu toimivuus, niin miksi sitä pitää väkisin roikottaa mukana, jos sen takia joudutaan tinkimään. Muuta kuin näyttää hyvältä paketin kyljessä.
Varmaan testiryhmä sanonut että A on parempi kuin B kun on testattu featuresettejä mitä priorisoidaan. A on ollut sitten se jossa HDR "pop-efekti" ollut parempi kuin pienempi blurri nopeissa liikkeissä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Varmaan testiryhmä sanonut että A on parempi kuin B kun on testattu featuresettejä mitä priorisoidaan. A on ollut sitten se jossa HDR "pop-efekti" ollut parempi kuin pienempi blurri nopeissa liikkeissä.
Eli testiryhmä, joka on kokeillut molempia, on päätynyt OLED+fresnel -settiin, mutta tietenkin väärin perustein? Näytti paremmalta, mutta ei oikeasti ole?

Sori nyt vaan, mutta näin mm. entisenä Reverb (1&2) sekä Quest 2 -käyttäjänä sanon yksiselitteisenä mielipiteenäni, että LCD-paneeleilla immersio ei täyty IKINÄ. Erityisesti VR:ssä, kun silmikko pimentää kaiken ambient-valon, ei haaleat maisemat yksinkertaisesti vaan toimi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 125
Eli testiryhmä, joka on kokeillut molempia, on päätynyt OLED+fresnel -settiin, mutta tietenkin väärin perustein? Näytti paremmalta, mutta ei oikeasti ole?

Sori nyt vaan, mutta näin mm. entisenä Reverb (1&2) sekä Quest 2 -käyttäjänä sanon yksiselitteisenä mielipiteenäni, että LCD-paneeleilla immersio ei täyty IKINÄ. Erityisesti VR:ssä, kun silmikko pimentää kaiken ambient-valon, ei haaleat maisemat yksinkertaisesti vaan toimi.
Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Itsekkin olen testannut monenlaista niin alpha Oculust Rift prototyypistä myöhempiin rifteihin, PSVR ja quest. Tämän hetkisen kokemuksen perusteella en koskaan valitsisi enää OLEDia koska priorisoin VR:ssä terävyyttä ja blurrin vähyyttä yli kaiken. Monitoreissa taas toisinpäin eli OLED on työpöydällä tällä hetkellä.

Tosin olen kallistumassa työpöydälläkin siihen että MPRT pitää saada seuraavassa monitorissa alle millisekunnin 4k120 ja tämän hetkinen trendi näyttää siltä että OLEDin "pinnacle moment" on LG:n CX malli jossa 3,5ms MPRT BFI high moodissa, tosin sitä kun käyttää niin pitää huone pimentää täysin talviyönä että kuva ei näytä pimeältä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Itsekkin olen testannut monenlaista niin alpha Oculust Rift prototyypistä myöhempiin rifteihin, PSVR ja quest. Tämän hetkisen kokemuksen perusteella en koskaan valitsisi enää OLEDia koska priorisoin VR:ssä terävyyttä ja blurrin vähyyttä yli kaiken. Monitoreissa taas toisinpäin eli OLED on työpöydällä tällä hetkellä.

Tosin olen kallistumassa työpöydälläkin siihen että MPRT pitää saada seuraavassa monitorissa alle millisekunnin 4k120 ja tämän hetkinen trendi näyttää siltä että OLEDin "pinnacle moment" on LG:n CX malli jossa 3,5ms MPRT BFI high moodissa, tosin sitä kun käyttää niin pitää huone pimentää täysin talviyönä että kuva ei näytä pimeältä.
Sitten siellä valinta pcvr ja pancake lasit 'ala pico 4..... Ei mitään vääntöä nyt tänne koska tämä psvr2 ketju.

Vituttaa vaan nyt eniten noi ahtaajat jonka venkuilin takia taitaa jäädä koko lasit saamaatta :(
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Vähän vielä mietinnässä tämä. Varattuna on verkkokaupasta, mutta tuo PS5 alustaan rajoittaminen vähän syö innostusta kun nii paljon PCVR pelejä löytyy(mm moni noista julkaisu listalla olevista) jo valmiiksi joita Quest2:lla pelaillut steamVR kautta. Jos tämä toimisi SteamVR kanssa helposti niin olisi day1 ostos helposti. En koskaan myöskään omistanut PSVR joten jos sen pelien tuki / päivitetyt versiot olisivat olleet laajemmin julkaisussa niin olisi helpompi valinta. Tällä hetkellä esim Astrobot VR peli kiinnostaisi eniten pelata PS alustalla...Horizon toki kiinnostaa sarjan suurena fanina, mutta yksinään se ei riitä perustemaan yli 600€ ostosta. Ainiin kyllä tuo Rez infinite taitaa olla omassa kirjastossa joskus ilmaiseksi saatuna PSVR:ssä että kyllä se ja Tetris Effectin uudistetut versiot olisivat myös ihan hyviä syitä, mutta niistkin löytyy jo toisaalta sekä Quest versio että PCVR versio...
Pakko myös sanoa että langattomuuden puute vähän pettymys Quest 2 ja VD tottuneena, vaikkakin plussana kevyempi headset.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Tossa on uutta pelikuvaa mm gt7sta
Mä olin varma, että polyphony onnistuu ryssimään hudin vr moodissa, mutta ovat sentään tehneet sen ihan järkevästi. Tuon tyylinen sen olisi pitänyt olla telkkarinkin ruudulla alusta asti sen kamalan kaaoksen sijaan jossa neljännes ruudusta on pelkkää hudia.
Sääs nähdä olenko myös toisen veikkaukseni kanssa väärässä sillä mä olen ihan varma ettei tämäkään tarjoa kunnon kameran säätöä vaan sitä ei joko ole ollenkaan kuten sportissa tai sitten se on yhtä mitäänsanomaton mitä telkkarin kautta pelatessa jossa sitä voi liikuttaa hyvin minimaalisesti.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Joo tuo langattomuus kyllä ahistaa. Ois nii kiva ollut kylillä tuo päässä pyöriä. Eeku.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 320
Näitä ei varmaan missään pääse testaamaan? Kiinnostaa mutta en ikinä ole VR-juttuja päässyt testaamaan joten tuo hinta "vähä" mietityttää. :D
Joo sama lähinnä pahan olon suhteen. Oculus Riftillä en pystynyt pelaan kuin muutamia pelejä.

Toinen mikä mietityttää on launch mallin lastentaudit, niitä on varmasti. Ehkä jään odottaan ensimmäisiin bf alennuksiin tai parempaa bundlea.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Joo sama lähinnä pahan olon suhteen. Oculus Riftillä en pystynyt pelaan kuin muutamia pelejä.

Toinen mikä mietityttää on launch mallin lastentaudit, niitä on varmasti. Ehkä jään odottaan ensimmäisiin bf alennuksiin tai parempaa bundlea.
Onhan nämä nyt menneet hurjan harppauksen ekoista rifteistä. Mitä lastentauteihin tulee niin ps5 julkkarimallit tainneet olla varmempia kuin nää nykyiset. Eiköhän suurimmat bugit korjaannu softapäivityksillä.

Oishan se kyllä hyvä että ns ensikertalaiset pääsis testaa näitä johonkin, mutta ainakin itse quest 2 omistajana uskaltaa ostaa kun ei noi vanhemmatkaan lasit pahempia oloja aiheuta ja psvr2 niitä takuulla valovuoden edellä---ihan mitä näitä revikoita on lueskellut.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Vähän vielä mietinnässä tämä. Varattuna on verkkokaupasta, mutta tuo PS5 alustaan rajoittaminen vähän syö innostusta kun nii paljon PCVR pelejä löytyy(mm moni noista julkaisu listalla olevista) jo valmiiksi joita Quest2:lla pelaillut steamVR kautta. Jos tämä toimisi SteamVR kanssa helposti niin olisi day1 ostos helposti. En koskaan myöskään omistanut PSVR joten jos sen pelien tuki / päivitetyt versiot olisivat olleet laajemmin julkaisussa niin olisi helpompi valinta. Tällä hetkellä esim Astrobot VR peli kiinnostaisi eniten pelata PS alustalla...Horizon toki kiinnostaa sarjan suurena fanina, mutta yksinään se ei riitä perustemaan yli 600€ ostosta. Ainiin kyllä tuo Rez infinite taitaa olla omassa kirjastossa joskus ilmaiseksi saatuna PSVR:ssä että kyllä se ja Tetris Effectin uudistetut versiot olisivat myös ihan hyviä syitä, mutta niistkin löytyy jo toisaalta sekä Quest versio että PCVR versio...
Pakko myös sanoa että langattomuuden puute vähän pettymys Quest 2 ja VD tottuneena, vaikkakin plussana kevyempi headset.
sun tilanteessa ois varmaan ihan samat ajatukset.... noh....eipä sulla tavallaan kiire kun vermeet jo löytyy niin hyvä katsella mihin suuntaan asiat menevät
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Sääs nähdä olenko myös toisen veikkaukseni kanssa väärässä sillä mä olen ihan varma ettei tämäkään tarjoa kunnon kameran säätöä vaan sitä ei joko ole ollenkaan kuten sportissa tai sitten se on yhtä mitäänsanomaton mitä telkkarin kautta pelatessa jossa sitä voi liikuttaa hyvin minimaalisesti.
Käsitin, että GT7:ssa on VR-käytössä vain yksi kuvakulma eli cockpit, vai minkälaista kamerasäätöä tarkoitat? Joissain arcademaisemmissa peleissä on ollut toki muitakin kuvakulmia.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Varmaan ylös alas sivulle jne. Eli virtuaalipenkin säätöä.
Käsitin, että GT7:ssa on VR-käytössä vain yksi kuvakulma eli cockpit, vai minkälaista kamerasäätöä tarkoitat? Joissain arcademaisemmissa peleissä on ollut toki muitakin kuvakulmia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
"Kunnon" ajopelissä pitäisi olla istuin eteen taakse/korkeus/fov säädöt nyt ainakin. Se tietysti selvä ettei muusta kuin ohjaamosta ajeta, ainoa oikea kulma se on normaalillakin ruudulla ja vaikka pädillä ajettaisiin.

GTS:n psvr-versiossa käytännössä kaikissa autoissa kuva jäi aivan liian taakse, oli kuin olisi takapenkiltä kurottanut rattiin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
"Kunnon" ajopelissä pitäisi olla istuin eteen taakse/korkeus/fov säädöt nyt ainakin. Se tietysti selvä ettei muusta kuin ohjaamosta ajeta, ainoa oikea kulma se on normaalillakin ruudulla ja vaikka pädillä ajettaisiin.

GTS:n psvr-versiossa käytännössä kaikissa autoissa kuva jäi aivan liian taakse, oli kuin olisi takapenkiltä kurottanut rattiin.
Onko jossain tuosta gt7 psvr2 ajoasennosa valitettu? Ei ole osunut yhdessäkään ennakossa valitusta silmään tuosta.

Paketti on jossain matkanvarrella ja "Estimated delivery Wednesday, February 22 by 7:00 P.M.".

Jonkinsortin suhteellisuusteoria menossa, kun odotusaika tuntuu pidemmältä paketin lähestyessä kohdetta.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Tottakai kaikkiin simulaattoreihin pitää ensin syöttää omat mitat, sitten autenttisesti mallin mukaan säädöt ja jokainen kuljettaja ei edes mahdu kaikkiin vehkeisiin. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
Riittää kyllä jossa penkki liikkuu tarpeeksi ja fovin säätö.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Riittää kyllä jossa penkki liikkuu tarpeeksi ja fovin säätö.
Miksi FOV:ia pitäisi säätää? FOV:in pitäs olla 1:1 reaalimaailman kanssa ja loppu hoituu päätä kääntämällä. Paha olohan siinä tulee vr:ssa, jos FOV ei ole 1:1 sen kanssa mitä aivot odottavat todellisuudelta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
Joo, vr:ssä ei varmaan niin, mutta kuten sanoin sekin oli GTS:ssä pielessä, fov vaikuttaa paljon siihen millä etäisyydellä "tuntuu" olevan siinä pallilla.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Olipas kiva kun VPD lähetti paketin matkahuollon kautta vaikka tilatessa otin postin. MH taisi olla myös euron pari kalliimpi.

Hyvää pelisilmää, arvostan!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 838
Viestejä
4 210 482
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom