Playstation 5

Kannattaa huomioida, että tuote on loppu vaikka vihreä pallo satavuuden kohdalla.

Itse tuota konsolinetin levyasemaa katselin useamman päivä, kun pallottelin jaksaisko ostaa Pron nyt heti vai vasta myöhemmin. Eilisen päivän aikana taisi saatavuus mennä nolliin. Ostoskoriin kun tuon laittaa, niin tulee ilmoitus "Tuotetta Playstation 5 Slim levyasema on varastossa 0 kpl, mutta ostoskorissasi on 1 kpl. Tästä johtuen tuotteella voi olla normaalia pidempi toimitusaika.".

EDIT: Tai en tiedä onko tuolla erikseen sitten varasto ja myymäläsaldoja. Tuotteen sivulla lukee Loppu myymälästä ja ostoskorissa loppu varastosta. Tiedä sitten :rolleyes:
Jimmsille tulisi arviolta 4.12. lisää levyasemia ja erästä pitäisi vielä olla 2 kpl vapaana. Tilasin tänään tuolta omani.

Kannattaa huomioida, että tuote on loppu vaikka vihreä pallo satavuuden kohdalla.

Itse tuota konsolinetin levyasemaa katselin useamman päivä, kun pallottelin jaksaisko ostaa Pron nyt heti vai vasta myöhemmin. Eilisen päivän aikana taisi saatavuus mennä nolliin. Ostoskoriin kun tuon laittaa, niin tulee ilmoitus "Tuotetta Playstation 5 Slim levyasema on varastossa 0 kpl, mutta ostoskorissasi on 1 kpl. Tästä johtuen tuotteella voi olla normaalia pidempi toimitusaika.".

EDIT: Tai en tiedä onko tuolla erikseen sitten varasto ja myymäläsaldoja. Tuotteen sivulla lukee Loppu myymälästä ja ostoskorissa loppu varastosta. Tiedä sitten :rolleyes:
Näin tämän Konsolinetin linkin aamulla ja yolotin tilauksen sisään. On liikkunutkin jo Matkahuollon kyydissä, eli oli niitä sitten ainakin yksi.

Tuli mukavasti päivässä tuo Prisman tilaus ja vähän päässyt jo levyaseman ja M.2 SSD:n asentamisen lisäksi kokeilamaan Horizon Zero Dawn Remasteria
Konsolin ulkonäkö ja koko tosiaan plussaa julkaisumalliin nähdin, joskin tuo levyasema näyttää tuon kanssa vielä vielä hölmömmältä kuin alkuperäisen (slimin kanssa tietty vielä enemmän). Pientä miinusta omassa käytöstä tulee siitä että etupuolen USB-A liitäntä muutettu USB-C liitännäksi eli nyt edessä kaksi C:tä (oletan että sama slimissä). Tuli kytkettyä tuohon liitäntään langattoman headsetin USB-A dongle, mutta ongelma ratkesi onneksi helposti pienellä USB-A jatkojohdolla takapaneelista (jossa A liitäntöjä on onneksi 2). Blu-ray aseman asentaminen oli sinänsä helppoa, mutta ohjeessa mainittua kliksahdusta aseman kiinnitymmisestä en kyllä kuullut. Vaikutti olevan kuitenkin ihan suht jämäkästi paikallaan ja toimi käynnistäessä. Heti käynnistyksen jälkeen OS updaten latailu ja käynnistely. Suurin osa peleistä siirtyi nätisti lisäämäni teran M.2 kovon (Samsung 980 pro) kanssa suoraan uuteen laitteeseen. Lisäkovon kanssa tässä alkaa olla jo ihan mukavasti tilaa peleille (sisäisellä kovolla reilut 1,8teraa käytettävänä) ja voi olla että black fridaysta tulee katsottua jotain edukasta 2 teran lisäkovoa tämän kaveriksi.Pidän tämän tuosta horisontaalisesta tuesta enemmän kuin julkaisumallin ihan siksi että pysyy horisontaalisesti paremmin paikallaan. Miinusta toki vertikaalisen tuen puuttumisesta.
Itse suorituskykyä ei vielä ole ehtinyt hirvästi testaamaan, mutta Horizon Zero Dawn remaster rullaa todella mukavasti lähes locked 60fps Pro Performance modella samalla kun kuva näyttää todella hyvältä. Oletan että PSSR kautta 4k skaalaus ja itse en osaa erottaa liikkuvassa pelissä ainakaan mitää artefakteja tai muuta ikävää. Esim Forbidden Westissä vähä vaivaisi kun joutui totuttelemaan elämään 30fps ja 40 fps moden kanssa, koska perfomance mode söi tuossa pelissä kuvan laatua mielestäni liikaa todella rankan fsr takia. En vielä Forbidden westiä ole testaillut, mutta oletan samankaltaista suorituskykyä. Ensivaikutelmat odoksia positiivisemmat ja viikonlopun aikana ehtii varmaan testamaan useampaan päivitettyä peliä.

Onko näihin (melko turhiin) kysymyksiin tullut jo selvyyttä, mitä monet on miettineet?
-Onko 2GB lisä-RAM vain kiintolevyn välimuisti, vai toimiiko se käyttikselle vapauttaen lisää keskusmuistia peleille? Vaikka tiedossa jo aiemmin olikin, että kehittäjillä oli käytössään jotain 1.5 gigaa tai vajaa enemmän peleille
-Onko tässä nyt mahdollista laittaa 10% lisää kelloja CPU:lle (tiputtaen GPU:a 1.5%) kun ei spekseihin ollutkaan laitettu?
-Valmistusprosessi, mikä nm?

Etin itse jos jaksan, mutta eksyy aina ja menee monta tuntia hukkaan.

Onko näihin (melko turhiin) kysymyksiin tullut jo selvyyttä, mitä monet on miettineet?
-Onko 2GB lisä-RAM vain kiintolevyn välimuisti, vai toimiiko se käyttikselle vapauttaen lisää keskusmuistia peleille? Vaikka tiedossa jo aiemmin olikin, että kehittäjillä oli käytössään jotain 1.5 gigaa tai vajaa enemmän peleille
-Onko tässä nyt mahdollista laittaa 10% lisää kelloja CPU:lle (tiputtaen GPU:a 1.5%) kun ei spekseihin ollutkaan laitettu?

Digital Foundryn tunnin mittaisessa videossa testasivat tuon 10% CPU boostin. Eli pelasivat peliä jonka tiesivät olevan CPU rajoitteinen ja huonosti pyörivä. Näkivät frameratessa maksimissaan 10% boostin eli 40fps peli menikin 44fps. Eli se on confirmed ja toimii automaattisesti CPU rajoitteisissa peleissä vaikka ei ole PRO päivitystä saanut se peli.

Näin tämän Konsolinetin linkin aamulla ja yolotin tilauksen sisään. On liikkunutkin jo Matkahuollon kyydissä, eli oli niitä sitten ainakin yksi.

Okei, hienoa jos sieltä vielä yksi löyty. Konsolinet vastasi nimittäin sähköpostiini "Tuotetta on varastossa toimittajalla, mutta ei myymälässä. Toimitusaika on siis venyy todennäköisesti viikolla tai kahdella.".

Piti nyt itsekkin sitten laittaa Pro tilaukseen vaikka ajatus oli, että tilailen vasta sitten kun keksin mitä pelaisi seuraavaksi. :cigar:

Laitetaan omakin kuva prosta
d7325c6a-4811-48c3-8b40-ffd74fc79a3a-1_all_6863.jpg

Tuskin on pelkkä välimuisti. Jostain pssr:n ja ai:n käyttämä keskusmuisti on kaivettava eikä se liene ole ratkaisu, että vanilla ps5:ssa jätetään osa keskuskuistista käyttämättä.

ps5/ps5 pro:ssa on dynaamiset kellot cpu/gpu suhteen. Tätähän moitittiin ennen julkaisua, mutta näyttää todellisuudessa olevan erinomainen ratkaisu laitteessa mikä on virta/lämmöntuottorajotteinen.

Onkohan mitään mahista saada hiukan vajaa 3 vuotta vanhaa ohjainta takuuseen driftauksen takia? Vähän tuntuu, ettei liikkettä enää kiinnosta edes neuvotella asiasta.

Onkohan mitään mahista saada hiukan vajaa 3 vuotta vanhaa ohjainta takuuseen driftauksen takia? Vähän tuntuu, ettei liikkettä enää kiinnosta edes neuvotella asiasta.

No jos on jo melkein kolme vuotta ohjaimella jynssännyt, niin en nyt tiedä, voiko sitä enää takuuseen vaatia. Itse en välttämättä edes ilkeäsi. Onkohan yhteensä 4 dual senseä tullut konsoleiden mukana tulleiden lisäksi tähän mennessä ostettua. Kaikkia ei siis siksi, että olisi aiempi mennyt hajalle, mutta parista olen kyllä saanut tatit puhki pelattua.

Viimeksi muokattu:
Kertokaas uuden pron omistajat, onko ostokrapulaa vai tuliko mielestänne rahoille vastinetta? Tässä itse vähän arvon ostaako slim vai pro version..

Ei ole vielä kokeillut pelata kun vähän testimielessä, mutta hyvin 60fps hurisi useammassa pelissä. 400e sai vanhasta ja julkaisusta ostettu, joten väliraha ihan kohtuullinen. Toivottavasti tulee tuolle suunniteltuja uusia pelejä jatkossa.

750€ voisin maksaa levyaseman kanssa, mutta tosijaan aika hurja Ale saisi olla, että nykyisestä Touhu Tonttusesta se tuohon laskisi :interested:

Kuinka halvalla levyasemallista ps5 on myyty ja mitä voit odottaa bf2024? Privaan saa tarjota toimivaa pk-seudulla.

Millähän periaatteella?
Nyt maksat vähän vähemmän slimmistä ja sit myöhemmin vitusti lisää pro;sta, mikä ihmeen logiikka ton järkevyydellä nyt on?
Veikkaan, että kysyjällä on jo orkkis PS5.. Niin siihen nähden odottaminen voi olla perusteltua.

Sori, luin huonosti :)

Viimeksi muokattu:
Kuinka halvalla levyasemallista ps5 on myyty ja mitä voit odottaa bf2024? Privaan saa tarjota toimivaa pk-seudulla.

Olisikohan halvin tarjoushinta ollut 399€. Levyasemallinen tuskin menee tuosta alemmas ennen PS6 tuloa ja ei välttämättä tule tuohon hintaan nyt Black Fridaynakaan, kun taitavat myydä normihinnoillakin hyvin. Joku 449€ kuulostaisi nykytilanteessa jo hyvältä tarjoukselta.

Tuskin tosiaan ihan lähitulevaisuudessa tulee normiversio olemaan 399 €. Tuo hinta taisi joskus olla vaan hyvin lyhyen aikaa ja sen jälkeen on vielä perus myyntihintaankin tullut korotus, joten 449 € voi pitää jo varsin hyvänä tarjouksena, jos sellainen eteen tulee. Ehkä jotain tarjouksia tullaan näkemään sitten, kun Nintendo saa seuraavan konsolinsa ulos, mutta se on sitten jossain vaiheessa ensi vuotta.

Muistelin että kaveri osti verkkiksestä bf2022 399, oisko ollut nihku 20kpl erä.

Joku tuollainen pikkuerä oli tosiaan jossain vaiheessa, mutta muutoin 449€ on kai ollut sellainen paras hinta, millä sitä on useampikin jälleenmyyjä kaupitellut ja tavaraakin on ollut saatavilla.

Viimeksi muokattu:
Mitä etua Pro-tuo tullessaan? Miksi porukat vaihtaa vanhoja tuohon?
Esimerkiksi se ettei tarvitse enää tasapainoilla Fidelityn 30 fps tai Performancen 60 fps väliltä vaan saa ne samassa paketissa Performance Pro:ssa, tai sitten vielä hienomman Fidelity Pron jos jaksaa 30 fps katella. Esim. Ratchet & Clank: Rift Apart olisi kiva pelata isommilla karkeilla mutta perusmallissa ei sitä 30 fps vaan jaksa.

Kertokaas uuden pron omistajat, onko ostokrapulaa vai tuliko mielestänne rahoille vastinetta? Tässä itse vähän arvon ostaako slim vai pro version..

Itse ostin PS5 Pron alkuperäisen levyasemallisen PS5:n tilalle. Ostokrapulaa ei ole tullut vaikka toki hinta levyaseman kanssa suhteellisen korkealle nousee.

Nyt olen pelaillut enhanced pelejä Black Ops 6 ja The Last of Us Part 2. Ainakin Part2 vaikuttaa tosi hyvältä korealla grafiikalla ja paremmalla ruutupäivityksellä.

Myös M2.ssd siirto vanhasta uuteen kävi helposti. Pelit toimivat heti SSD:ltä uudessa koneessa.

Esimerkiksi se ettei tarvitse enää tasapainoilla Fidelityn 30 fps tai Performancen 60 fps väliltä vaan saa ne samassa paketissa Performance Pro:ssa, tai sitten vielä hienomman Fidelity Pron jos jaksaa 30 fps katella. Esim. Ratchet & Clank: Rift Apart olisi kiva pelata isommilla karkeilla mutta perusmallissa ei sitä 30 fps vaan jaksa.
Eipä tuokaan Ratchet 60fps Pro:lla vastaa lähimainkaan entistä Fidelityä, sen näkee sekä detaileista että vähennetystä grafiikasta esim. yleisöstä puuttuu ainakin puolet. Ylipäänsä Pro nyt vaan ei oikeasti siihen ruudunpäivityksen tuplaamiseen pysty, kun PSSR:kin itsessään syö tehoja (ei pystyisi varmaan siltikään) mutta realistista on odottaa monissa peleissä 30fps->60fps pienemmällä sisäisellä resoluutiolla ja grafiikalla joka menee entisen Performancen ja Fidelityn väliin. Eli toivottavasti pystyttäisiin yleensä saamaan edes se sama grafiikka, kun Ratchetissa sitä ei saada ja kärsitään vain jonkinasteista pikselöintiä ja muuta epävakautta PSSR:stä.

Kylläpä Power hidastelee toimituksen kanssa. Tilasin heti julkaisusta syyskuussa ja ei ole vieläkään noudettavissa (otin siis myymälänoutona). Myymäläsaldo näyttää nollaa niin ei voi peruakaan tilausta ja hakea myymälästä laitetta tilalle.

Kylläpä Power hidastelee toimituksen kanssa. Tilasin heti julkaisusta syyskuussa ja ei ole vieläkään noudettavissa (otin siis myymälänoutona). Myymäläsaldo näyttää nollaa niin ei voi peruakaan tilausta ja hakea myymälästä laitetta tilalle.
Hae gigantista?

Hae gigantista?
Katos, on tosiaan Gigantilla ihan erilaiset myymäläsaldot kuin Powerilla.

Powerin bonarisysteemi vaan sen verran hyvä, että jaksan hyvin ylimääräisen odotuspäivän.

EDIT: konsoli siis on statuksella toimituksessa mutta kuljetusliike ilmeisesti vain hidastelee hieman

Itselle tuo Pro malli ei tuonut muuta kuin hämmennystä telkkarin säätöjen suhteen 😄 en taida omistaa yhtään peliä missä olisi pro päivitys ainakaan tällä hetkellä.

Rainbow six siegeä tullut viimeaikoina pelattua ja eilen käynnistin sen uudella prolla ja ihmettelin miksi ei telkkari anna ilmoitusta että hdr menisi päälle. Perus vitosella tullut pelattua 120hz ja jotenkin muistin, että olisi ollut myös hdr päällä. Latasin sitten Fortniten, kun muistelin että olin sitä aikanaan pelannut 120hz ja hdr olisi myös aina mennyt päälle, mutta ei siinäkään toiminut. Sitten kokeilin Gran Turismoa ja siinä toimi kyllä hdr ja 120hz.

Olin tuossa välissä säätänyt telkkarista vaikka mitä asetuksia ja värejä yms, kunnes sitten tajusin ettei noissa peleissä ole ollut hdr tuettuna ilmeisesti koskaan, vaan mulla on ollut laitettuna vitosen asetuksista jostain syystä se hdr aina päällä ja nyt tässä Prossa se on päällä vain jos peli sitä tukee. Jotenkin oon ollut siinä käsityksessä et lähes tulkoon kaikissa vitosen peleissä olisi hdr tuettuna, mutta ei se taida niin ollakkaan.

Itselle tuo Pro malli ei tuonut muuta kuin hämmennystä telkkarin säätöjen suhteen 😄 en taida omistaa yhtään peliä missä olisi pro päivitys ainakaan tällä hetkellä.

Rainbow six siegeä tullut viimeaikoina pelattua ja eilen käynnistin sen uudella prolla ja ihmettelin miksi ei telkkari anna ilmoitusta että hdr menisi päälle. Perus vitosella tullut pelattua 120hz ja jotenkin muistin, että olisi ollut myös hdr päällä. Latasin sitten Fortniten, kun muistelin että olin sitä aikanaan pelannut 120hz ja hdr olisi myös aina mennyt päälle, mutta ei siinäkään toiminut. Sitten kokeilin Gran Turismoa ja siinä toimi kyllä hdr ja 120hz.

Olin tuossa välissä säätänyt telkkarista vaikka mitä asetuksia ja värejä yms, kunnes sitten tajusin ettei noissa peleissä ole ollut hdr tuettuna ilmeisesti koskaan, vaan mulla on ollut laitettuna vitosen asetuksista jostain syystä se hdr aina päällä ja nyt tässä Prossa se on päällä vain jos peli sitä tukee. Jotenkin oon ollut siinä käsityksessä et lähes tulkoon kaikissa vitosen peleissä olisi hdr tuettuna, mutta ei se taida niin ollakkaan.
Kyllä niistä molemmista konsoleista löytyy sieltä videoasetuksista se säätö missä saa valita on, always on tai off.
”Oikea” asetus tosiaan mitä kuuluisi käyttää on on.

Jos joku metsästää levyasemaa PS5 Prohon, vpd.fi väittää saldot että olis 9kpl varastoa. Edit: 8kpl kun kävin ottamassa kuvan.

1731415536606.png

Itse perjantai-iltana tuolta tilasin ja joku paketti pitäisi tänään putkahtaa postimaattiin että joku kappale siellä kenties on ollut jota on jengi pallotellut ostoskoreissaan? Vähän suolainen hinta mutta saatavuus on mikä on niin en jaksa kympeistä nillittää. Saattaa olla että nyysin nokkasi edestä sen viimeisen :D

Edit: Kyllä sieltä toimitusvahvistuksen mukaisesti asema putkahti, saa pronkin hyötykäyttöön kun pelit ovat vahvasti levypainotteisia.

Viimeksi muokattu:
Jos joku metsästää levyasemaa PS5 Prohon, vpd.fi väittää saldot että olis 9kpl varastoa. Edit: 8kpl kun kävin ottamassa kuvan.

1731415536606.png

Hintakin näköjään nousi tässä ajassa 8,90€ kun yksi kappale myytiin ":D"

Näköjään. Se on sitä kapitalismia. Kysynnän ja tarjonnan lait. Väitän että hinta tippuu jos eivät käy kaupaksi, mutta eiköhän ne katoa tuollakin hinnalla.

Onko näissä Pro-Pleikkareissa joku lämpögate? Sain tunti sitten konsolin ja alkusäätöjen jälkeen iskin Demon's Soulin latautumaan ja rupesin sitä odotellessa pelaamaan Astro's Playroomia. Ehkä 10min jälkeen tuuletin alkoi huutamaan kuin suihkukone ja ruutuun tuli oheinen ilmoitus.

Odottelin hetken ja jatkoin peliä. Sama ongelma toistui jälleen noin 10min pelaamisen jälkeen. Vanha PS5:n tuuletin ei ikinä pitänyt noin kovaa ääntä.

Pitää vielä testailla, mutta ensifiilikset on, että maanantaikappale sattui itselle :(

EDIT: mullahan oli perhana kone ylösalaisin :D Tämä vaikuttanee asiaan mutta jatkan testailua.

IMG_1776.jpg

Onko näissä Pro-Pleikkareissa joku lämpögate? Sain tunti sitten konsolin ja alkusäätöjen jälkeen iskin Demon's Soulin latautumaan ja rupesin sitä odotellessa pelaamaan Astro's Playroomia. Ehkä 10min jälkeen tuuletin alkoi huutamaan kuin suihkukone ja ruutuun tuli oheinen ilmoitus.

Odottelin hetken ja jatkoin peliä. Sama ongelma toistui jälleen noin 10min pelaamisen jälkeen. Vanha PS5:n tuuletin ei ikinä pitänyt noin kovaa ääntä.

Pitää vielä testailla, mutta ensifiilikset on, että maanantaikappale sattui itselle :(

EDIT: mullahan oli perhana kone ylösalaisin :D Tämä vaikuttanee asiaan mutta jatkan testailua.

IMG_1776.jpg

Ei ole tullut tuollaista vastaan, omien kokemusten mukaan Pro olisi hiljaisempi kuin julkkari PS5.

Kaveri tilasi viime viikolla levyaseman Elisalta 129,90€.
Tänään tuli viesti, että lähtee tulemaan huomenna.
En tiedä miten käy, jos tilaa nyt.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 891
Jäsenet
74 300
Uusin jäsen
MiloT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom