Avatakseni hieman edellistä viestiäni, niin tosiaan kuluttaja saa valita, mihin myyntiportaan kohteeseen tekee reklamaation. Myyjän ammattitaidottomuus oli ehkä väärä sanavalinta, tietämättömyys ehkä lähempänä totuutta. Myyvällä liikkellä on tosiaan oikeus pantata ja selvittää Sonylta lisätietoja, mutta mitään syytä siihen ei ole. On yleisesti hyväksytty fakta, että ohjaimen tatit eivät kestä normaalia kulutuskäyttöä tarpeeksi. Reklamaatio korvataan myyvälle liikkeelle Sonyn toimesta, joten myyjällä ei ole mitään järkevää syytä roikuttaa ja selvittää asiakkaan reklamaatiota, koska se menee läpi kuitenkin. Jos nyt siis ohjaimen päältä ei ole autolla ajettu tms.
Olen ohjaimia Giganttiin, Verkkikseen ja Prismaan yhteensä joku 6kpl, ja aina saanut uuden hyllystä. Olen itse kaupan alalla.
EDIT: Täytyy myöskin muistaa, että takuu ja EU:n alueen virhevastuu on eri asia - tuntuu menevän puurot ja vellit sekaisin. Toisin sanoen, vaikka takuuta tuotteessa ei olisikaan, niin sen pitää silti kestää normaalissa käytössä sellainen aika, jonka asiakas voisi olettaa kyseisen tuotteen kestävän. Ja jos ei kestä, niin asiakas on oikeutettu asian oikaisuun.