Ylipäätään Sony tuntuu koko VR-jutun hylänneen melko totaalisesti, vaikka jotain huhuja uuden sukupolven VR:stä on edelleen ilmassa. Ainakin itselleni tuo johtohässäkkä, VR-kypärä ja tarve erillisille ohjaimille yhdistettynä tekniikan vajavaisuuteen ovat ensikokemusten jälkeen aiheuttaneet sen, että saisi olla jotain todella mielenräjäyttävää että uudelleen innostuisin.
Osittain olen samaa mieltä ja osittain en.
Sony kyllä kusi siinä omiin muroihin, että eivät tarjonneet natiivia ps5 tukea psvr:lle vaikka jo nyt näkee mikä hyöty siitä oikeasti olisi kun katsoo vaikka no man's sky vertailuja.
Pelihän siis pyörii vain taaksepäin yhteensopivana, mutta kuitenkin näyttää uuden päivityksen myötä aivan helvetisti paremmalta mitä ps4:llä.
Haukkuja voi toki antaa myös hello gamesin suuntaan sillä ne ei koskaan tehneet peliin ps4 pro päivitystä.
Itse lasit on ihan ok vaikka niissä alhainen resoluutio onkin.
Jos nuo saisi helposti tietokoneeseen kiinni ja niihin syöttäisi half life: alyxia kaikki asetukset tapissa niin se näyttäisi paremmalta kuin mikään psvr peli eli vika ei ole laseissa vaan koneen tehoissa.
Jotain kertoo sekin, että hitman 3 näyttää oikeasti erittäin hyvältä vaikka siinä onkin jouduttu käyttämään pieniä oikopolkuja joten esim osa npc hahmoista ilmestyy peliin vasta silloin kun pelaaja katsoo siihen suuntaan.
Jos päätä kääntää kohtuu rauhallisesti niin tuota ei pahemmin huomaa, mutta nopeissa kääntymisissä kyllä, mutta tässä pätee edelleen se sama pointti. Ongelma ei ole psvr lasit vaan ne koneen tehot.
Myöskään johdot ei ole ongelma v2 lasien kanssa sillä siitä boxista tulee tasan yksi johto laseihin ja kuulokkeetkin kytketään suoraan laseihin.
Mulla on tuo boxi telkkarin takana joten mulla tulee vain se yksi johto telkkarin alta ja siinä se.
Erilliset ohjaimet ei myöskään ole mulle ongelma, koska nyt voin pelata vaikka skyrimia mukavasti sohvalla istuen dualshock kädessä, mutta siitä olen samaa mieltä, että movet on vanhentuneet vaikka niilläkin tottui yllättävän nopeasti pelaamaan.
Seurannan kanssa mulla ei ole ollut pahemmin ongelmia, mutta kokemuksia tuosta tuntuu olevan melkein yhtä paljon kuin käyttäjiä, sillä joskus joku seinällä oleva taulu saattaa peilata valoa just sopivasti ja se sotkee seurannan joten tuossa on omat vikansa.
Itse kuitenkin olen ollut varsin tyytyväinen ja psvr on mulle se eka vr kokemus. Ostin nuo 2019 black friday tarjouksesta ja sen jälkeen on tullut pelattua yli 140 vr peliä joten kokemusta on paljon.
Mulle riittäisi se, että ps5 peleihin tulisi ihan natiivi tuki psvr:lle ja sony tekisi ohjaimet joissa on myös ne tatit.