PlayStation 5 tilausseuranta

Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
62
Järjestelmävirhe, kaukana kusetuksesta. Harmittava sellainen, itsekin ehdin tilata. Työtä se Elisalle vaan lisäsi. Miten luulet että tuolla keinoin pääsee voitolle?
Pahin kusetus tuossa oli se, että laskutettiin heti vaikka ei ole mitään tietoa saatavuudesta. Ei ole asiallista. Mikään muu verkkokauppa ei ole laskuttanut vielä mitään. Laskuttavat sitten, kun tuote lähtee matkaan. Kyllähän tuossa pääsee tienaaman, kun kaikki eivät varmasti jaksa perua tilausta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Pahin kusetus tuossa oli se, että laskutettiin heti vaikka ei ole mitään tietoa saatavuudesta. Ei ole asiallista. Mikään muu verkkokauppa ei ole laskuttanut vielä mitään. Laskuttavat sitten, kun tuote lähtee matkaan. Kyllähän tuossa pääsee tienaaman, kun kaikki eivät varmasti jaksa perua tilausta.
Siellä oli järjestelmävirhe koskien varastosaldoa kuten kerroin. Siellä on automaattinen järjestelmä joka laskuttaa. Luuletko että siellä joku asian tiedostaen todella laskuttelee ihmisiä huvikseen vaikkei varastosaldoa ole??

Elisa ei tässä tienannut yhtään mitään, vaan joutui maksumieheksi.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Pahin kusetus tuossa oli se, että laskutettiin heti vaikka ei ole mitään tietoa saatavuudesta. Ei ole asiallista. Mikään muu verkkokauppa ei ole laskuttanut vielä mitään. Laskuttavat sitten, kun tuote lähtee matkaan. Kyllähän tuossa pääsee tienaaman, kun kaikki eivät varmasti jaksa perua tilausta.
Kannattaakin näissä epävarmoissa tilauksissa valita jatkossa maksuvaihtoehdoksi lasku, joka ei esim. Elisalla maksa extraa.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
62
Siellä oli järjestelmävirhe koskien varastosaldoa kuten kerroin. Siellä on automaattinen järjestelmä joka laskuttaa. Luuletko että siellä joku asian tiedostaen todella laskuttelee ihmisiä huvikseen vaikkei varastosaldoa ole??

Elisa ei tässä tienannut yhtään mitään, vaan joutui maksumieheksi.
No miksi eivät sitten korjanneet tilannetta, kun oli kerta virhe? Olisivat voineet perua laskutuksen. Minulle eivät ainakaan tiedottaneet tai pahoitteleet mitään. Vain lasku tuli. Ei ollut tiedossa, että laskuttavat tuon heti. Edelleen surkea esitys!
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
No miksi eivät sitten korjanneet tilannetta, kun oli kerta virhe? Olisivat voineet perua laskutuksen. Minulle eivät ainakaan tiedottaneet tai pahoitteleet mitään. Vain lasku tuli. Ei ollut tiedossa, että laskuttavat tuon heti. Edelleen surkea esitys!
Minkä laskutuksen? Miten siis maksoit? Laskua eli LASKUA Elisa ei lähetä ennen kuin tavara lähtee matkaan, seurantakoodin ja erillisen vahvistuksen kera.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
62
Luottokortilta oli laskutettu. Muualta tilattu ihan samalla tavalla jo paljon aikaisemmin ja he eivät ole tietysti laskuttaneet mitään, kun eivät voi toimittaa tavaraakaan. Mut ei kyl jaksa väitellä tästä Elisan työntekijöiden kanssa. Itse olen sitä mieltä, että tätä ei hoidettu hyvin ja se ei muutu. Toivottavasti saan palautuksen pian, eikä siinäkin ole jotakin hämminkiä.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Dnalta pistetty sisään vetämään arvontakuponki, saa nähdä milloin sitä alkuvuodesta tulee. Itse toivon että tulisi jo kevään mittaan oma kone
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
296
ääh tulis jo ps5 tilasin joskus lokakuussa elisalt. ja joulukuussa hommasin valmiiks ehkä liianki overkill ulkoisen 2teratavun ssd aseman mihin lykkään kaikki ps4 pelit sit.

jaksais enää odotella :Z
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Kuinka kauan verkkiksen sivut ovat näyttäneet toimitusajaksi 10-15pv...Aiemmin siellä taisi lukea että 2021.

Screenshot_20210101-201116_Samsung Internet.jpg
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Eilen ei lukenut. Riittääkö tämä tieto?
Vallan mainiosti :smile:

Kysymykseni oli lähinnä yleistä pohdintaa että onkohan sinne nyt tulossa jokin isompi erä noita laitteita. Taitaa jonossa kuitenkin olla tilauksia lähes puolelta vuodelta.

Nooh, eiköhän se jo tänävuonna sieltä saapune.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Kuinka kauan verkkiksen sivut ovat näyttäneet toimitusajaksi 10-15pv...Aiemmin siellä taisi lukea että 2021.

Hmm, omasta viime vuoden heinäkuussa tilatusta yksilöstä ei ainakaan ole vielä kuulunut mitään :hmm:. Ilmeisesti isompaa erää tulossa, jos nyt tilaamalla saa omansa tuon 10-15 päivän sisään.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
623
Vallan mainiosti :smile:

Kysymykseni oli lähinnä yleistä pohdintaa että onkohan sinne nyt tulossa jokin isompi erä noita laitteita. Taitaa jonossa kuitenkin olla tilauksia lähes puolelta vuodelta.

Nooh, eiköhän se jo tänävuonna sieltä saapune.
Ei varmasti ole tulossa sellaista erää että puolen vuoden jono purettaisi kerralla. "Yllättäen" saatavuus päivittyi "2021"-> "10-15pv" kun vuosi vaihtui. Eiköhän tuo korjata kun nörtit pääsevät päätteen ääreen.

E. Nyt on päivitetty saatavuudeksi "2021".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2021
Viestejä
20
Näyttäis vähän noiden viime postauksien valossa siis että Sony olisi luvannut jälleenmyyjille seuraavan erän saapuvan Suomeen vkolla 2?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
418
Itse ymmärsin tuon pikemminkin niin, että siellä Verkkokaupassa on tuo saatavuustieto muuttunut vuodenvaihteen takia ja nyt vanha tieto (saatavuus 10-15 pv --> v. 2021) korjattu järjestelmään takaisin. Eli julkisesti ei ainakaan olisi mistään lisäeristä ilmoitettu.
 

jhu

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
120
Prisma ilmoittaa nyt, että "Harmi, tämä tuote on poistunut valikoimastamme ". Tuote kyllä löytyy haulla, mutta ilmeisesti tuolta ei kannata enää katsella, josko tulisi lisäeriä myyntiin....
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
213
Itse ymmärsin tuon pikemminkin niin, että siellä Verkkokaupassa on tuo saatavuustieto muuttunut vuodenvaihteen takia ja nyt vanha tieto (saatavuus 10-15 pv --> v. 2021) korjattu järjestelmään takaisin. Eli julkisesti ei ainakaan olisi mistään lisäeristä ilmoitettu.
Täällä myös Verkkokaupasta tilattu joskus aikaisin syksystä. Odottavan aika on pitkä.
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
4
@Kahlua, oma tilaus on joskus toukokuulta tms, et verkkokaupan suhteen en olis ihan liian positiivinen et hetkeen saat, kun itelläkin vieläkin tökkii.
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
4
Voi olla et oonkin väärässä , näyttää siltä et tilaus onkin tehty vasta elokuussa. Muistelin et olisin ollu tilannut, mut enpäs sit kai ollutkaan ;).
 

get

Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
107
Siis mitä? Edes viime kesänä tilanneet eivät ole laitetta vielä saaneet? Itse tilasin joulukuun alussa, joten ilmiesesti itse vasta ehkä juhannuksen tienoilla saan laitteen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Siis mitä? Edes viime kesänä tilanneet eivät ole laitetta vielä saaneet? Itse tilasin joulukuun alussa, joten ilmiesesti itse vasta ehkä juhannuksen tienoilla saan laitteen.
Eiköhän Sony ja sen komponenttivalmistajat pysty pian vastaamaan kysyntään. Kova luotto että kevääseen mennessä on kaikilla halukkailla konsoli. Kovaan kysyntään täytyy vastata kovalla tarjonnalla. Kaikkensa tekevät että voivat täyttää markkinat. Kyllä ne bisneksen osaa..
 

jhu

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
120
Ei ole, puolisen vuotta on Verkkokaupan jono ATM.
Varmaankin näin, mutta jono lyhenee kun jonossa olevat saavat muista kanavista laitteita (olettaen että kaikki jonossa olevat eivät ole aikeissa trokata omaansa eteenpäin). Itse ainakin olen sekä verkkiksen jonossa että seurailen muita jälleenmyyjiä ja perun sitten sen tilauksen jos muualta tärppää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
9
Ei ole, puolisen vuotta on Verkkokaupan jono ATM.
Mistä tämä tieto? Toisella foorumilla joku kirjoitteli tänään näin: "Verkkokaupassa sanottiin minulle, että viimeistään maaliskuussa ja kerroin kyllä, että perjantaina varattu."

Oman verkkokaupan tilaukseni levyasemalliseen malliin laitoin vetämään 15.9. Jos vaikka parin kuukauden sisään hoituis niin olisin tyytyväinen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Mistä tämä tieto? Toisella foorumilla joku kirjoitteli tänään näin: "Verkkokaupassa sanottiin minulle, että viimeistään maaliskuussa ja kerroin kyllä, että perjantaina varattu."

Oman verkkokaupan tilaukseni levyasemalliseen malliin laitoin vetämään 15.9. Jos vaikka parin kuukauden sisään hoituis niin olisin tyytyväinen.
24.7.2020 tilattu levyasemallinen versio ei ainakaan vielä ole tullut, montako lie vielä edellä jonossa.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
27.7.2020 VPD:stä tilattu asemallinen malli. Emaililla kyselin niin toimitus aika arvio helmi-maaliskuu.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
68
Kuulin kaverilta joka töissä Keskolla melko omituisen väitteen. Sen mukaan Keskon varastolla on iso kasa pleikkareita, jotka odottaa vain Sonylta lupaa, että sais myydä liikkeissä. Eikö se kielto kuitenkin ainakin alunperin koskenut vain vuotta 2020.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
23
Onkohan tähän vieläkään tullu mistään varmistusta että tuleeko näitä millon kauppoihin?
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Mistä tämä tieto? Toisella foorumilla joku kirjoitteli tänään näin: "Verkkokaupassa sanottiin minulle, että viimeistään maaliskuussa ja kerroin kyllä, että perjantaina varattu."

Oman verkkokaupan tilaukseni levyasemalliseen malliin laitoin vetämään 15.9. Jos vaikka parin kuukauden sisään hoituis niin olisin tyytyväinen.
Minun kirjoittama ja kyllä, näin siellä sanottiin. Lainasit tosin vain yhden lauseen siitä ja siellä enemmänkin asiaa. Konsolifin voi käydä lukemasssa enemmänkin

"
Verkkokaupassa sanottiin minulle, että viimeistään maaliskuussa ja kerroin kyllä, että perjantaina varattu. On tämä kyllä aikamoista rallia taas, jos kaikille annetaan eri vastaus. Tiedä sitten onko verkkokauppa ollut fiksumpu kuin prisma, cittar jne ja varannut alkuun jo uuden erän, mutta tiesi tulevan myöhemmin."

ja tosin Verkkokauppa eii tainnut saada koko tilaustaan ekasta erästä, jos oikein muistan. Sitten vielä toivoin, että ei ole hakuammuntaa vaan aikaisemmin tilanneet saavat omansa esim. ennen kuin minä.
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Onkohan tähän vieläkään tullu mistään varmistusta että tuleeko näitä millon kauppoihin?
Gigantti kevään lopuksi/kesän aluksi sanoi kauppaan tulevan, mut korona puskee taas kolostaan lisää eli ei voi sanoa. Kaikki niin sekavaaa tällä hetkellä ja edes myyjäy tiedä, tai sitten ei vaan kerro/ saa kertoa mikä vahvistaisi lähinnä ainoastaan verkosta oston.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Kuulin kaverilta joka töissä Keskolla melko omituisen väitteen. Sen mukaan Keskon varastolla on iso kasa pleikkareita, jotka odottaa vain Sonylta lupaa, että sais myydä liikkeissä. Eikö se kielto kuitenkin ainakin alunperin koskenut vain vuotta 2020.
Höpö höpö :) Niin paskaa bisnestä ei tehdä, että menevää tuotetta isoina kasoina makuutetaan varastoissa. Oliko siis ihan omin silmin nähnyt?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Höpö höpö :) Niin paskaa bisnestä ei tehdä, että menevää tuotetta läjittäin makuutetaan varastoissa.
Ei sitä koskaan tiedä. Tullut jo ajat sitten sitten ilmi, että Sony määrää myyntiluvan, ajan ja määrän mitä kerrallaan myyntiin vaikka olisikin enemmän varastossa. Business is business.

Ja nimenomaan menee toisin, enemmän varaajaia ja ostajia mitä niukemmin "löytyy"
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Laitatko linkin missä KAIKKI jämyt sen sanoo. Tai edes osa. En ole yhtään tuollaista uutista nähnyt enkä kyllä näe mikä järki siinä edes olisi rajoittaa myyntiä.
Kannattaa varmaan muitakin forumeita lukea, tai itse kysyä vaikka suoraan kaupasta.

Prisma(kaveri töisssä keskusvarastossa), Elisa, Gigantti, ja Power sanoi ihan suoraan, että Sonyn ja maahantuojan takia ei voi kertoa mitään aikoja. Edelleenkään itseäni vaivaa mitenkään, jos myöhemmin tulee. Parempi vain ni ei ainakaan roskaa tule.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Löytyy kyllä PS5 jo, ennemminkin bannia hamstraajille ja trokareille.

Tein tunnukset ainoastaan, koska täältä saa apua PC-puolella.
Sullahan on jo se?!

Mutta en kyllä itse usko mihinkään Sonyn myynnin rajoituksiin jos konetta jollain olisi varastossa. Ja jos niitä olisi varastot piukassa jälleenmyyjillä, asiasta olisi netti täynnä kuvia jo. Kävin myös konsolifin puolelta lueskelemassa, ei sielläkään ollut pari sivua luettuani mitään faktaa asiasta.

Joten eiköhän paras olisi antaa ajan kulua, jokainen saa sen koneen sitten kun se tulee. Turhaa spekuloida asialla mistä ei ole mitään faktaa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Turhaan naureskelet, jos kaikki jälleenmyyjät sen jo sanonut.
No sen mitä alaa satun sattuneista syistä tuntemaan - jos tavaraa jolle on kysyntää on hyllyissä pinoittain, se myydään. Sitä haluaa Sony ja jälleenmyyjä. 100% varmasti myyvä tavara ei siellä varastossa seiso pölyyntymässä, sehän olisi monestakin syystä järkevän liiketoiminnan vastaista.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Huh mitä folioo täällä, jos tavaraa on varastossa paljon on siitä maksettu jo. Ei Sony laskulla myy varastoon odottamaan.
Joku Kesko/SOK/Muu tosiaan pitää varastossa maksettua tavaraa odottamassa myyntilupaa, kun julkaisupäiväkin jo mennyt. :rofl:
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
623
Löytyy kyllä PS5 jo, ennemminkin bannia hamstraajille ja trokareille.
Edelleenkään itseäni vaivaa mitenkään, jos myöhemmin tulee. Parempi vain ni ei ainakaan roskaa tule.
:D

Ei varmasti ole joku Keskon varasto pullollaan PS vitosia, tämä yksi hessuko olisi tosiaan ainoa joka sen olisi nähnyt eikä edes kuvia ole ottanut. Aika sakeaa settiä, pakko sanoa.
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Sullahan on jo se?!

Mutta en kyllä itse usko mihinkään Sonyn myynnin rajoituksiin jos konetta jollain olisi varastossa. Ja jos niitä olisi varastot piukassa jälleenmyyjillä, asiasta olisi netti täynnä kuvia jo. Kävin myös konsolifin puolelta lueskelemassa, ei sielläkään ollut pari sivua luettuani mitään faktaa asiasta.

Joten eiköhän paras olisi antaa ajan kulua, jokainen saa sen koneen sitten kun se tulee. Turhaa spekuloida asialla mistä ei ole mitään faktaa.
Niin oli ja meni kuule lahjaksi, toista mitä et itse olisi tehnyt luultavasti.
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
No sen mitä alaa satun sattuneista syistä tuntemaan - jos tavaraa jolle on kysyntää on hyllyissä pinoittain, se myydään. Sitä haluaa Sony ja jälleenmyyjä. 100% varmasti myyvä tavara ei siellä varastossa seiso pölyyntymässä, sehän olisi monestakin syystä järkevän liiketoiminnan vastaista.
Kysyntä ja varma osto on takuu, jos pienemmissä erissä laittaa tulemaan. Nämäkin Sonysta kiinni ja ei jälleenmyyjistä.


Ehkä olinkin oikeassa?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Kysyntä ja varma osto on takuu, jos pienemmissä erissä laittaa tulemaan. Nämäkin Sonysta kiinni ja ei jälleenmyyjistä.


Ehkä olinkin oikeassa?
Väärässä. Ei ole mitään varastoa olemassa jämyillä jossa koneita makuutetaan, paitsi ehkä trokareilla ja niitä ei lasketa. Nekin on yksittäisiä. Kysyntä on niin kovaa että kaikki myydään/on myyty mitä saadaan. Jatkossa saa melkoisesti koneita tehtaat puskea - ei ole markkinat ihan hetkeen kylläiset.

Eli ei ole Keskolla, ei kellään jälleenmyyjällä pinkkaa PS5 varastossa odottelemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
114
Väärässä. Ei ole mitään varastoa olemassa jossa koneita makuutetaan, paitsi ehkä trokareilla ja niitä ei lasketa. Nekin on yksittäisiä. Kysyntä on niin kovaa että kaikki myydään mitä tulee linjalta. Jatkossa saa melkoisesti koneita tehtaat puskea - ei ole markkinat ihan hetkeen kylläiset.

Eli ei ole Keskolla, ei kellään mitään pinkkaa PS5 varastossa odottelemassa.
Älä sitten pety, jos olinkin oikeassa
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 500
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom