Minä ainakin ostan. Tosin tuon aktiivisuuden kanssa on vähän niin ja näin, kun todella hyviä elokuvia tulee sen verran harvakseltaan. Tähän meidän talouteen kun ei saa mitään järkevää nettiyhteyttä, niin ei ihan mahdottomasti viitsi striimata. Yhden ihmisen katselu dominoi kaikkien muiden netin käyttöä.
Toinen asia, mikä saa ostamaan leffat fyysisenä, on se että nuo striimaus palvelut vaihtavat valikoimiaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Se leffa, jonka ehkä haluaisit katsoa joskus uudestaan, ei ole välttämättä minkään palvelun valikoimissa.
4K soitinta en silti ehkä PS4:ään (tai 5:een) kaipaa. Konsoli on käytettävyydeltään sen verran huonompi leffakäytössä, että katson leffat mielummin erillisellä soittimella.
Poikkeus vahvistaa säännön.
Minulla ei ole ollut PC:ssä Bluray/DVD-asemaa enää vuosiin. Olohuoneessa on muiden AV-kamojen seassa 4k UHD -soitin, mutta siellä se köllöttelee tyhjän panttina, kun ei ole mitään järkeä ostaa hyllyyn pölyyntymään helkutin kalliita leffoja, jotka katsoo kuitenkin käytännössä vain kerran. Alunperin ostin soittimen jotta pystyin testaamaan uuden television HDR-kuvaa, mutta se juna painoi ohi alkuhuuman jälkeen.
Mutta kuten jo todettiin, poikkeustapauksia on toki edelleen siellä täällä, kun ei kaikkialla ole nopeaa nettiyhteyttä saatavilla järkevään hintaan. Lisäksi jokunen promille käyttäjistä tykkää keräillä leffoja hyllyynsä ja vaalia kokoelmaansa sillä tavalla, mutta näiden perusteella ei kannata tehdä suuren linjan liiketoimintaratkaisuja. Pelit toisaalta halutaan edelleen myydä fyysisenä sen vuoksi, koska käytettyjen pelien kauppa on niin isoa bisnestä. Sekin vaaka tosin kääntyy koko ajan, vaikkakin tappavan hitaasti.
Jokainen alusta tai lisätarvike on juuri niin hyvä, kuin sille tuleva softa on. Itse olin siinä käsityksessä pelit on joko huonosti toteutettuja tai sitten yhden pelikerran elämysputkia, joilla ei paljon jälleenpeluuarvoa ole (tai ne pelit mitä olen nähnyt ja kokeillut).
Tuossa listassa on jo oikeasti hyviä pelejä.
On mahdollisuus, että PSVR lyö kunnolla läpi (mitä edelleen epäilen) tai sitten se päätyy samoihin komeroihin Kinectin ja Move-kapuloiden, sekä Guitar Hero-kitaroiden kanssa.
Vähän arvelinkin, että on testattu kaupassa paria hassua demoa, mahdollisesti jollakin Samsung Gearilla tms ja todettu että onpas tämä kaikkien hehkuttama VR vaisu kokemus.
VR lyö kyllä läpi, se on ihan varma juttu. PSVR taas on ensimmäisen sukupolven tuote muiden joukossa, eikä se voi PS4:n tai edes PS4 Pron tehoilla mikään jeesuslaite ollakaan. Oculus Rift, HTC Vive, Samsung Odysseu ja vastaavat ovat teknisesti tälläkin hetkellä paljon kehittyneempiä, mutta PSVR:n etuna on voittamaton hinta-laatusuhde ja yleinen helppous. Ei ole tämän vuoksi ihmekään että se myy noiden "oikeiden" VR-lasien rinnalla niin hyvin.