Pixel-puhelimet

Mitäs mielipiteitä akunkestosta? Muutaman viikon ollut 9 Pro käytössä ja mielestäni imaisee vähän turhan nopeasti. Otin aamulla 80% ladatun luurin latingista, katsoin 10min änärikoosteen, luin yleltä muutaman uutisen ja selailin pikaviestimet läpi. Tuohon meni aamupalan tekemisen yhteydessä noin kolme varttia ja 65% oli jäljellä. Tai sitten aika on kullannut muistot, miten uusissa puhelimissa kesti akku ikuisesti alkuaikoina.

Mitäs mielipiteitä akunkestosta? Muutaman viikon ollut 9 Pro käytössä ja mielestäni imaisee vähän turhan nopeasti. Otin aamulla 80% ladatun luurin latingista, katsoin 10min änärikoosteen, luin yleltä muutaman uutisen ja selailin pikaviestimet läpi. Tuohon meni aamupalan tekemisen yhteydessä noin kolme varttia ja 65% oli jäljellä. Tai sitten aika on kullannut muistot, miten uusissa puhelimissa kesti akku ikuisesti alkuaikoina.
Johtuu varmaan tästä.

• Tykkää
Reactions: Pea
Itsekin vähän ihmettelin kun tuntuu, että ei kestäisi enää yhtähyvin akku kuin aiemmin pixel 9:ssä, niin ei se pelkkää kuvitelmaa ollutkaan. Toivottavasti korjaavan tuon pian.

Tuossa kun vasta muutama viikko tullut käytettyä 9a:ta ja akun kesto maltillisella käytöllä on kuin Nokialaisilla parin vuosikymmenen takaa, niin nyt te kerrotte, että se voisi olla vielä parempi?! 😁

Ilmeisesti tuosta bugista ei tullut ensikokemus Pixel-ekosysteemistä, päivitys tuli kyllä asennettua melkein heti. Yleisesti ottaen ohjelmistopuoli on tehnyt hyvän vaikutuksen, kuinka sulavasti kaikki toimii ja ettei joku peruskäyttö (selailu, viestittely, tms.) kuluta juurikaan akkua (näytön dynaaminen virkistystaajuus?). Akkukesto onkin juuri suurin ero aiempaan 8T:hen verrattuna ja mitä kameraan tulee, niin eron huomaa lähinnä kuvien luonnollisimmissa sävyissä. Siinä oli jo omaan käyttöön riittävän hyvä kamera, tässä se on pikkusen parempi.

Johtuu varmaan tästä.

Täälläkin sama havainto (Pixel 8a:lla), että akussa ei virta todellakaan riitä enää samoin kuin vaikkapa vielä huhtikuussa 2025, näiden toukokuun päivitysten myötä. Luurin käyttömäärissä tai -tavoissa ei ole tapahunut muutoksia. Otinkin Googlen Pixel-tuotetukeen chatin kautta yhteyttä asiasta juuri tänä aamuna 22.5.2025. Totesivat keskustelun loppupuolella, että asiasta onkin ehtinyt tulla heille jo jonkin verran yhteydenottoja...

2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-1.png
2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-2.png
2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-3.png

Täälläkin sama havainto (Pixel 8a:lla), että akussa ei virta todellakaan riitä enää samoin kuin vaikkapa vielä huhtikuussa 2025, näiden toukokuun päivitysten myötä. Luurin käyttömäärissä tai -tavoissa ei ole tapahunut muutoksia. Otinkin Googlen Pixel-tuotetukeen chatin kautta yhteyttä asiasta juuri tänä aamuna 22.5.2025. Totesivat keskustelun loppupuolella, että asiasta onkin ehtinyt tulla heille jo jonkin verran yhteydenottoja...

2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-1.png
2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-2.png
2025-05-22-google-px-8a-akkuasia-sivu-3.png

Onko tämä ihan normaalilla päivitystahdilla? Mulla on Beta-tilaus päällänsä ja oon kyllä tykännyt että viimeisimmät päivitykset ovat vain parantaneet akun kestoa.

Onko tämä ihan normaalilla päivitystahdilla? Mulla on Beta-tilaus päällänsä ja oon kyllä tykännyt että viimeisimmät päivitykset ovat vain parantaneet akun kestoa.
Vakiolla mennään täällä ainakin; en ole beetailusta tai vastaavasta innostunut käyttöjärjestelmien osalta.

Jos ottaa Betan niin onko "pakko" siirtyä Android 16:sta?

Ei ole mitään tarvetta kokeilla uusia versioita, mutta tämä akunkeston huononeminen kyllä risoo.

Jos ottaa Betan niin onko "pakko" siirtyä Android 16:sta?

Ei ole mitään tarvetta kokeilla uusia versioita, mutta tämä akunkeston huononeminen kyllä risoo.
Nyt en kyllä osaa sanoa. Mulle tulee tasaisin väliajoin noita huomautuksia että päivitä uudempaan ja aina kyllä päivitän. En siis tiedä antaako se jättää päivittämättä.

Googlen oma beta-ohjelman kuvaus löytynee netistä ja osaa antaa paremman vastauksen kuin minä.

16 QPR1 beta 1 kyllä nopeutti ainakin itsellä puhelinta. Tuntuu ihan eri laitteelta nyt

Aikaisemmin esimerkiksi Intunen käynnistäminen kestä 10-15 sekuntia. Nyt aukeaa välittömästi.

16 QPR1 beta 1 kyllä nopeutti ainakin itsellä puhelinta. Tuntuu ihan eri laitteelta nyt

Aikaisemmin esimerkiksi Intunen käynnistäminen kestä 10-15 sekuntia. Nyt aukeaa välittömästi.
Pientä opettelua on vaatinut muutama launcherin muutos, mutta muuten kyllä mä oon kanssa tykännyt että kaikin puolin mainio päivitys.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 940
Jäsenet
77 688
Uusin jäsen
Glorbo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom