Pixel-puhelimet

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Arvasin et tulee tämä kysymys. Nostinkin johonkin 60-70%. Se taas näkyy patterin kestossa. Ikävä kyllä
Miten se nyt lisää akun kulutusta jos molemmissa on sama kirkkaus käytössä, siis jos katsotaan nit arvolla?

Ja mitä väliä akun kulutuksella kunhan kestää päivän ja yöksi latautumaan?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Millainen suoja sulla on, onko siinä magneettia sotkee nimittäin kompassin aika tehokkaasti, puhelin on myös varmaan käynnistetty jo uudestaan?
On käynnistetty uudelleen. Suoja on tuo yllä mainitsemani kumisuoja. Outoa tosiaan että tää GPS sekoilu alkoi suunnilleen samaan aikaan kun sain tän suojan. Eihän nyt tämmönen spärdäri gepsiä sekoita. Ei tässä mitään magneettia ole.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
On käynnistetty uudelleen. Suoja on tuo yllä mainitsemani kumisuoja. Outoa tosiaan että tää GPS sekoilu alkoi suunnilleen samaan aikaan kun sain tän suojan. Eihän nyt tämmönen spärdäri gepsiä sekoita. Ei tässä mitään magneettia ole.
Eipä se mitään maksa testata ilman? Ainakin samantein voisi rajata sen pois...

Ja sitten testata jollain appsilla, että näkeekö se miten paljon satelliitteja:
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
23
Mikäs se on tällä hetkellä go-to reitti saada 4A mahdollisimman nopeasti hyppysiin. Verkkis myy eioota ja fnacistakin näyttäisi olevan loppu. Edellinen nokia todettiin takuuhuollossa korjauskelvottomaksi -> aika akuutisti pitäisi uusi puhelin keksiä. Toki jos nyt joku vastaavan hintainen laatupuhelin kuulokeliitännällä on ehdottaa niin sekin käy. Semipuhdas android on aika must.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
95
Amazon UK:ssa näyttäis olevan varastossa, en osaa sanoa miten nyt brexit vaikuttaa mutta syksyllä tuli nopeasti ja ongelmitta perille.
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
23
Kas, siellä näyttäisi olevan tuo 5g-versio tarjouksessa. Täytynee tilata sittenkin se
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
315
Brexitin myötä tulee alvit ja tullit maksettavaksi, joten varovasti sen kanssa.

Itse tilasin Pixel 4XL:n hiljattain Saksalaiselta käytettyjen trokarilta (Gebrauchte Elektronik kaufen online), tarkemmin niiden eBay kaupasta. "Hyväkuntoinen" tarkoitti tämän yksilön tapauksessa tapauksessa 99% uudenveroista. Hintaa 380e posteineen, mikä oli ihan ok.
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
23
Brexitin myötä tulee alvit ja tullit maksettavaksi, joten varovasti sen kanssa.

Itse tilasin Pixel 4XL:n hiljattain Saksalaiselta käytettyjen trokarilta (Gebrauchte Elektronik kaufen online), tarkemmin niiden eBay kaupasta. "Hyväkuntoinen" tarkoitti tämän yksilön tapauksessa tapauksessa 99% uudenveroista. Hintaa 380e posteineen, mikä oli ihan ok.
Juu, saman huomasin ennen tilausta, kympin olisi 5g:stä säästäny verrattuna verkkistilaukseen. Käytetyt ei kyllä oikein ole tässä vaihtoehto ainakaan ulkomailta
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Eipä se mitään maksa testata ilman? Ainakin samantein voisi rajata sen pois...

Ja sitten testata jollain appsilla, että näkeekö se miten paljon satelliitteja:
Painin edelleen saman ongelman kanssa.
Eikö kenelläkään muulla Pixelin GPS töki pakkasella?

Ei vaikuta kumisuojan pois otot, ainoa missä huomaan eroa että autossa Google Maps toimii moitteitta, siellä ei ookaan pakkasta.

Ongelma näkyy koko ajan kun Google Maps ulkona päällä tai vaikka se Pokemon mikä ottaa karttansa Google mapsista ,koko ajan ollaan pari sataa metriä sivussa ja sijainti heittelee laidasta laitaan tuolla säteellä. Rasittavaa.

Tämä ongelma alkoi noin kuukausi sitten kun alkoi pakkaset etelässä.
Samalla hankin yllä mainitun kumisuojan.

Ehdin kaksi viikkoa käyttää tätä alkuvuodesta ilman ongelmia.
 
Liittynyt
07.12.2017
Viestejä
23
Painin edelleen saman ongelman kanssa.
Eikö kenelläkään muulla Pixelin GPS töki pakkasella?
Moi, ihan paljaasta altistamisesta ei ole kokemusta, mutta mulla on 4a:n GPS toiminut moitteetta pakkasella pitkilläkin juoksulenkeillä. Tällöin puhelin juoksuvyöllä ristiselässä, joten ei pääse kokonaan jäähtymään. Mutta ulkolämpö -15 ei ole aiheuttanut näin pätkimistä.
--
Samaan viestiin oma tilauskokemus FNACista: viikossa paketti tuotiin kotiovelle (Postnordin toimesta).
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
315
Oman Pixel 4 XL:n osalta on GPS:n toiminut normaalisti ainakin -10 pakkasissa, mutta sitä ei ole pidettyä montaa hetkeä pois taskusta kerrallaan. Kerran tosin -20 pakkasilla kamera ei lähtenyt käyntiin. joten ei tämä ihan talvikäyttäjän ykköskone taida olla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Oman Pixel 4 XL:n osalta on GPS:n toiminut normaalisti ainakin -10 pakkasissa, mutta sitä ei ole pidettyä montaa hetkeä pois taskusta kerrallaan. Kerran tosin -20 pakkasilla kamera ei lähtenyt käyntiin. joten ei tämä ihan talvikäyttäjän ykköskone taida olla.
Mene järkkärillä ottamaan kuvia - 20c ja voit hämmästyä kun ei toimi.

-20c ja pieni viima siihen päälle, mikään ei sitä kestä pidempää ja kaikissa alkaa jotain "ominaisuuksia" tulemaan...
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Nokia 9:n akun kesto ja varsinkin kamerasoftan jatkuva jumitus nosti v-käyrän siihen pisteeseen, että nappasin tilalle Pixel 4a 5G:n. Parin viikon käytön jälkeen täytyy todeta, että nokialainen oli kyllä parempi puhelimena. Jos vaan kamera olisi toiminut paremmin (myös laadullisesti), niin tuskin olisi tullut vaihdettua vielä pitkään aikaan.

Plussat (verrattuna Nokia 9:ään):
+Nopea ja varmatoiminen kamera
+Hyvä akku (kestää 2 päivää)
+Sormenjälkilukija toimii
+Nopea päivitystahti (parin viikon aikana tullut 3 päivitystä + käyttöönoton yhteydessä Android 11)
+Sulavampi näyttö

Miinukset (verrattuna Nokia 9:ään)
-Näytön kirkkaus, kontrasti ja väritoisto huonommat
-Tuntuu ja näyttää halvemmalta
-Ei jotenkin sovi käteen samaan tapaan kuin Nokia 9, vaikka on tismalleen saman kokoinen
-Eleet ja käytettävyys huonommat, välillä pitää olla todella tarkka mistä vetää ja kuinka paljon. Nokia 9:ssä riitti kun viuhtoi menemään ja komennot meni laakista oikein
-Ei roiskevesisuojausta
-Puhelujen äänenlaatu heikompi. En tiedä johtuuko VoLTE:n puutteesta, mutta vähän tulee välillä ikävä Nokian selkeää ja suhinatonta ääntä
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Raportoidaan tännekin, eli tuo yllä puhumani GPS -ongelma on nyt ollut poissa pari viikkoa. Noin 1½ kk GPS sekoili yhtäjaksoisesti ja syytä en tiedä sekoiluun enkä mikä korjasi sen.

Kirjataan myös toinen ihmetystä aiheuttanut asia. Pixeli on muutaman kerran mennyt tilttiin, täysin jumiin ja vaatinut resetin virta + volumenapista. Tämän jälkeen puhelimen avautuminen kestää luvattoman kauan, noin pari minuuttia ja ruudulla pyörii sen ajan vain latausympyrä ja näkyy google merkki. Noin pitkässä ajassa alkaa jännäämään avautuuko se ollenkaan.
On tehnyt tämän myös taskussa pari kertaa.

Jos itse valitsen "käynnistä uudelleen" niin puhelin käynnistyy uudelleen niin kuin muutkin kännykät mihin olen tottunut eli kestää sen 20s.

Onko muilla ollut Pixeleissä pitkiä buutteja tai jumeja?

Ei tästäkään hajua mistä johtuu. Ei ole puhelin täynnä. Enkä tietääkseni käytä mitään epäilyttäviä ohjelmia. Toki voi olla että puhelin on ollut tuolloin yhtäjatkoisesti päällä viikon ja siten voi olla suositeltu/perusteltu buutti.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Raportoidaan tännekin, eli tuo yllä puhumani GPS -ongelma on nyt ollut poissa pari viikkoa. Noin 1½ kk GPS sekoili yhtäjaksoisesti ja syytä en tiedä sekoiluun enkä mikä korjasi sen.

Kirjataan myös toinen ihmetystä aiheuttanut asia. Pixeli on muutaman kerran mennyt tilttiin, täysin jumiin ja vaatinut resetin virta + volumenapista. Tämän jälkeen puhelimen avautuminen kestää luvattoman kauan, noin pari minuuttia ja ruudulla pyörii sen ajan vain latausympyrä ja näkyy google merkki. Noin pitkässä ajassa alkaa jännäämään avautuuko se ollenkaan.
On tehnyt tämän myös taskussa pari kertaa.

Jos itse valitsen "käynnistä uudelleen" niin puhelin käynnistyy uudelleen niin kuin muutkin kännykät mihin olen tottunut eli kestää sen 20s.

Onko muilla ollut Pixeleissä pitkiä buutteja tai jumeja?

Ei tästäkään hajua mistä johtuu. Ei ole puhelin täynnä. Enkä tietääkseni käytä mitään epäilyttäviä ohjelmia. Toki voi olla että puhelin on ollut tuolloin yhtäjatkoisesti päällä viikon ja siten voi olla suositeltu/perusteltu buutti.
Puhelin on nykyään tietokone, niissä on joskus bugeja ja joskus riittää pelkkä restart ja joskus pitää tehdä tehdasasetusten palautus.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
315
Raportoidaan tännekin, eli tuo yllä puhumani GPS -ongelma on nyt ollut poissa pari viikkoa. Noin 1½ kk GPS sekoili yhtäjaksoisesti ja syytä en tiedä sekoiluun enkä mikä korjasi sen.

Kirjataan myös toinen ihmetystä aiheuttanut asia. Pixeli on muutaman kerran mennyt tilttiin, täysin jumiin ja vaatinut resetin virta + volumenapista. Tämän jälkeen puhelimen avautuminen kestää luvattoman kauan, noin pari minuuttia ja ruudulla pyörii sen ajan vain latausympyrä ja näkyy google merkki. Noin pitkässä ajassa alkaa jännäämään avautuuko se ollenkaan.
On tehnyt tämän myös taskussa pari kertaa.

Jos itse valitsen "käynnistä uudelleen" niin puhelin käynnistyy uudelleen niin kuin muutkin kännykät mihin olen tottunut eli kestää sen 20s.

Onko muilla ollut Pixeleissä pitkiä buutteja tai jumeja?

Ei tästäkään hajua mistä johtuu. Ei ole puhelin täynnä. Enkä tietääkseni käytä mitään epäilyttäviä ohjelmia. Toki voi olla että puhelin on ollut tuolloin yhtäjatkoisesti päällä viikon ja siten voi olla suositeltu/perusteltu buutti.
Pixel 2 XL oli reilu vuoden käytössä ilman yhtään random reboottia. Pixel 4XL on muutaman kuukauden omistajuuden aikan jumahtanut kerran ja palautui virtanappia pohjassa pitämällä toimintaan ihan normaaliajassa. Tästäkin sattumasta on jo aikaa. En sammuttele puhelimia muuten kun päivitystä ajaessa, eli keskimäärin kerran kuukaudessa.

Mikäli ongelmasi toistuu, varsinkin usein, niin kannattaa vetää tehdasasetuksille jossain kohtaa.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Puhelin on nykyään tietokone, niissä on joskus bugeja ja joskus riittää pelkkä restart ja joskus pitää tehdä tehdasasetusten palautus.
Totta, ja mun kommentitkin perustuu siihen mihin ole tottunut edellisten puhelimien osalta. Yksikään mun aikaisempi älypuhelin esimerkiksi Sony Xperia ja Samsung Galaxy ei uutena tehnyt tälläistä pidempää omatoimista buuttia joka kestää pari minuuttia. Siksi ihmettelen.

En muistaakseni ole aiempia puhelimia joutunut ongelmien johdosta tehdasasetuksillekaan palauttamaan, ainakaan reiluun vuoteen. Siksi ihmettelen sitäkin, ehkä olen vain saanut bugisemman yksilön tai Google ei yllä samalle tasolle tältä osin Samsungin ja Sonyn kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Totta, ja mun kommentitkin perustuu siihen mihin ole tottunut edellisten puhelimien osalta. Yksikään mun aikaisempi älypuhelin esimerkiksi Sony Xperia ja Samsung Galaxy ei uutena tehnyt tälläistä pidempää omatoimista buuttia joka kestää pari minuuttia. Siksi ihmettelen.

En muistaakseni ole aiempia puhelimia joutunut ongelmien johdosta tehdasasetuksillekaan palauttamaan, ainakaan reiluun vuoteen. Siksi ihmettelen sitäkin, ehkä olen vain saanut bugisemman yksilön tai Google ei yllä samalle tasolle tältä osin Samsungin ja Sonyn kanssa.
Kyllä mä olen palautellut tehdasasetuksille aina kun tulee isompi android päivitys, niin samsungia, huaweita, oneplussaa kuin nokiaakin. Nokian kanssa mulla on eniten noita jumitteluita ollut ja huaweissa ei ollut koskaan mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 516
Ei ole mitään jumahtelua tai muutakaan outoa käytöstä ollut 4a:n kanssa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
19
Uutta älypuhelinta olen katsellut vanhan tökkiessä ja Pixel 5 vaikuttaisi varsin pätevältä vaihtoehdolta. CDON:n myy laitetta n. 720 e hintaan, onko Suomesta saanut parempaa hintaa? Tässä ketjussa oli myös mainintaa ulkomailta tilaamisesta, mitä kauppaa tässä tapauksessa ensisijaisesti suosittelisitte?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
Uutta älypuhelinta olen katsellut vanhan tökkiessä ja Pixel 5 vaikuttaisi varsin pätevältä vaihtoehdolta. CDON:n myy laitetta n. 720 e hintaan, onko Suomesta saanut parempaa hintaa? Tässä ketjussa oli myös mainintaa ulkomailta tilaamisesta, mitä kauppaa tässä tapauksessa ensisijaisesti suosittelisitte?
Verkkokauppa myös myy, itse ostaisin sieltä jos Suomesta haluaa ostaa (henkilökohtaisesti en CDON kauheasti luota).

Fnac on joku Ranskalainen kauppa, josta moni on Pixeleitä tilaillu, tästä ketjustakin löytyy useampi kokemus sieltä tilauksesta mielestäni...
Tällä hetkellä näyttäisi olevan 629e hintaan...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
Tämä taitaakin olla kaikki väärää tietoa, sillä Google on ny sanonut että tulossa kyllä tänävuonna. Nyt vaan epäillään, että tuleeko muualle kuin USA/Japani myyntiin, eli jääkö muu maailma nuolee näppejään...

Heh, kirjoitin tuonne Uutiseen sitten tuosta Pixel 5a peruuntumisesta, ku foorumin haku ei osannut näyttää tätä ketjua hakusanalla "pixel" (vain otsikoista), ei osaa tuo haku erotella väliviivalla olevaa sanaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TKR
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
33
Pixel 4a otti kontaktia kaakelilattian kanssa ja näyttö palasina. Vaikka oli Caseology Vault päällä joka tähän asti on suojellut hyvin pieniltä pudotuksilta. Ostettu Saksan Google Storesta, joten miten tuota kannattaisi Suomessa korjauttaa. Onko tähän olemassa jokin huoltofirma, joka saisi näytön vaihdettua korvausta vastaan? Jos joku on saanut näytön vaihdettua, niin paljonko kustansi?
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
442
Vähän vanhempaa Pixeliä tekisi mieli testata, ja eBayn kautta löytyy jenkkiläisiä käytettyä 3:sta ja 3a:ta suht halvalla, reilulla satasella posteineen. Toimiikohan tuollainen "unlocked" jenkki-Pixel kaikilla Suomen 3G- ja 4G- taajuuksilla? Jostain olin lukevinani, että Pixelit maailman ympäri on teknisesti samanlaisia, paitsi vain Japanissa oma versio.
Muita sudenkuoppia Yhdysvalloista/eBaysta tilatessa? Tai samanhintaisia vaihtoehtoja vanhalta mantereelta?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 867
Vähän vanhempaa Pixeliä tekisi mieli testata, ja eBayn kautta löytyy jenkkiläisiä käytettyä 3:sta ja 3a:ta suht halvalla, reilulla satasella posteineen. Toimiikohan tuollainen "unlocked" jenkki-Pixel kaikilla Suomen 3G- ja 4G- taajuuksilla? Jostain olin lukevinani, että Pixelit maailman ympäri on teknisesti samanlaisia, paitsi vain Japanissa oma versio.
Muita sudenkuoppia Yhdysvalloista/eBaysta tilatessa? Tai samanhintaisia vaihtoehtoja vanhalta mantereelta?
Alvit siihen tulee päälle 24 prosenttia sekä tavaran että postimaksujen arvosta. Päälle sitten se noin euroa postipekalle Suomessa tullimaksua tms.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
442
Alvit siihen tulee päälle 24 prosenttia sekä tavaran että postimaksujen arvosta. Päälle sitten se noin euroa postipekalle Suomessa tullimaksua tms.
Nämä käsittääkseni sisältyy eBay:n "Import Charges":iin. Eli menee eBay:n kautta ja maksetaan heti tilauksen yhteydessä.
Nämä kulut siis tiedossa ja oli mukana y.o. hinnassa ("reilu satanen").
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Jos tulee kaikkinensa "reilulla satasella" Yhdysvalloista, niin saattaapi laite olla aika rapeassa kunnossa. Tämä varmaan olikin jo tiedossa, ja tietysti jos haluaa vaan testata ja näin niin eipä siinä sitten mitään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
Mielenkiintoiselta ainakin näyttää, mikäli vuodot pitävät paikkansa, niin uusi Pixel 6 (ja Pro).

pixel6_1.png

pixel6_2.png


Ja loppuun vielä video, jos joku jaksaa tuota ärsyttävää henkilöä kuunnella:
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 291
Äh, toivottavasti pysyisi fyysinen sormenjälkitunnistin.. Ei noi näytön alla olevat vaan toimi lasikalvon kanssa riittävällä tehokkuudella.
Itsessään Pixel 6 Proolle olisi kyllä tilausta, vaikkakin nykyiseen olenkin tyytyväinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
No nyt sais Saksan Amazonista Pixel 4a 5G (429,99e+veroero):

Ja perusversiota Pixel 4a (315e+veroero):

Molemmissa on myyjänä Amazon itse.
Selkeästi uusi 5a on tulossa lähiaikoina ja nyt tyhjennetään varastoja, samoin Saksan Googlen omassa kaupassa samoissa hinnoissa...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
134
fnac.com hinnat kannattaa myös tarkistaa, jos on Pixeliä ostamassa. Hyvät hinnat ja silloin tällöin vielä muutama kymppi tarjouksessa. Juuri viime perjantaina tilasin Pixel 4a:n 330 eurolla posteineen. Eilen hain Postnordin toimipisteestä (kotiinkin olisivat tuoneet tänään).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
fnac.com hinnat kannattaa myös tarkistaa, jos on Pixeliä ostamassa. Hyvät hinnat ja silloin tällöin vielä muutama kymppi tarjouksessa. Juuri viime perjantaina tilasin Pixel 4a:n 330 eurolla posteineen. Eilen hain Postnordin toimipisteestä (kotiinkin olisivat tuoneet tänään).
Mä tilasin viime syksynä samalla hinnalla Fnac:sta pixel 4a emännälle, on tykännyt puhelimesta. Itse odotan että pixel 6 tulee myyntiin ja katson että ostanko sen vai sitten vitosen halvalla, vitosen pieni koko himottais...
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
442
Vinkkejä äpistä/asetuksesta, jolla virransäästön saisi aina automaattisesti yöksi päälle ja aamulla pois? Pixelin omat "perustuu ohjelmaasi" & "perustuu varausprosenttiin" ei tuohon taivu.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vinkkejä äpistä/asetuksesta, jolla virransäästön saisi aina automaattisesti yöksi päälle ja aamulla pois? Pixelin omat "perustuu ohjelmaasi" & "perustuu varausprosenttiin" ei tuohon taivu.
Miksi se pitää laittaa virran säästöön? Mulla puhelin (ei pixel) menee vain äänettömäksi kun laitan lataukseen yöksi
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Miksi se pitää laittaa virran säästöön? Mulla puhelin (ei pixel) menee vain äänettömäksi kun laitan lataukseen yöksi
Miksi ei, kai tuossa kysymyksessä nyt on selvää että puhelinta ei ladata yöllä? Itse en lataa öisin, niin pidän mieluummin virransäästötilassa (toki myös bedtime modessa) kun en käytä, mutta herätyskellon pitää kuitenkin toimia.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
442
@Dr. Who @Reason Juuri näin, eli itsekään en siis lataa öisin, vaan päivisin 20 % -> 80 % -sykleissä. Joten omalla käyttötavalla en näe syytä miksei puhelin voisi olla virransäästöllä tai jopa tehosäästöllä sen ~8h kun puhelin lojuu täysin käyttämättä eikä saa häiritä yöunia. Tähän hakisin automaatiota, vähän kuten nukkuma-aikamoodin jo pystyy ajastamaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Jos on puhelimessa softa kunnossa niin yön aikana ei varmaan mene akkua kun pari prosenttia. Siihen nähden en lähtisi asentelemaan mitään kolmannen osapuolen virransäästö sovelluksia.

En kyllä tiedä onko tuollaista sovellusta edes olemassa mitä tässä haetaan.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 721
Pixel 3 --> Pixel 6 hyppy tullee tammikuussa. Ja syynä softapäivitysten lakkautus silloin pixel 3. Ihan tyhmää tämä nykyajan meno että tehdään laitteista toimimattomia tai tietoturvattomia 5 vuodessa rahan takia. Toisaalta ymmärrän että eivät ikuisesti ylläpidä, mutta kun eivät edes yritä pidentää käytettävyttä rahan takia. Karua menoa edelleen siis.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 867
Pixel 3 --> Pixel 6 hyppy tullee tammikuussa. Ja syynä softapäivitysten lakkautus silloin pixel 3. Ihan tyhmää tämä nykyajan meno että tehdään laitteista toimimattomia tai tietoturvattomia 5 vuodessa rahan takia. Toisaalta ymmärrän että eivät ikuisesti ylläpidä, mutta kun eivät edes yritä pidentää käytettävyttä rahan takia. Karua menoa edelleen siis.
Tuo Pixel 3 taidettiin esitellä joskus lokakuussa 2018. Sehän elinkaari on sen kolme vuotta sitten jos 2022 tammikuussa vaihtaa sen uuteen puhelimeen kun tietoturva- ja versiopäivitykset loppuneet loka- tai marraskuussa 2021.

Kyllähän tuon hintaisilla puhelimilla saisi olla se viiden vuoden tuki ainakin tietoturvapäivityksille.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Itsekin tähtään Pixel 4a:lla tuollaisiin sykleihin, tosin liian usein prosentit laskevat tyyliin 10:een ennen latausta. Että ehkä olisi silti vaan parempi ladata yöllä...

Tuosta kulutuksesta, en ole viimeisillä kolmella puhelimella päässyt parin prosenttiyksikön laskuun per yö, teen ilmeisesti jotain väärin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Tuosta kulutuksesta, en ole viimeisillä kolmella puhelimella päässyt parin prosenttiyksikön laskuun per yö, teen ilmeisesti jotain väärin.
Sulla vaan voi yksinkertaisesti olla sellaisia sovelluksia asennettuna mitkä tykkää heräillä taustalla vähän muita sovelluksia enemmän.

Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

Asetukset ja aina päällä olevat yhteydet vaikuttavat myös. Sijainti, bluetooth jne.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
@Dr. Who @Reason Juuri näin, eli itsekään en siis lataa öisin, vaan päivisin 20 % -> 80 % -sykleissä. Joten omalla käyttötavalla en näe syytä miksei puhelin voisi olla virransäästöllä tai jopa tehosäästöllä sen ~8h kun puhelin lojuu täysin käyttämättä eikä saa häiritä yöunia. Tähän hakisin automaatiota, vähän kuten nukkuma-aikamoodin jo pystyy ajastamaan.
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti, en näe mitään syytä miksei puhelin voi olla vain latauksessa sen 8h kun sillä ei tehdä mitään, voi sitten päivällä vain käyttää.

Sen pari kolme vuotta akku kestää aivan hyvin tuollaista käyttöä.

Ihme hifistelyä...
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Sulla vaan voi yksinkertaisesti olla sellaisia sovelluksia asennettuna mitkä tykkää heräillä taustalla vähän muita sovelluksia enemmän.

Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

Asetukset ja aina päällä olevat yhteydet vaikuttavat myös. Sijainti, bluetooth jne.
Jep, en usko että on sovelluksista kiinni, mutta noi muut jutut kyllä. Siksi kai juuri virransäästötilassa pääseekin tuohon muutamaan prosenttiin.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
442
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti, en näe mitään syytä miksei puhelin voi olla vain latauksessa sen 8h kun sillä ei tehdä mitään, voi sitten päivällä vain käyttää.

Sen pari kolme vuotta akku kestää aivan hyvin tuollaista käyttöä.

Ihme hifistelyä...
Jokainen tyylillään. Ei minulle ole ongelma ladata puhelinta päivällä. Itsellä jo vanha malli Pixel 3, ja akku näyttäisi kestävän hyvin yli tuon pari kolme vuotta, ehkäpä juuri koska siitä pidetään huolta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 516
Eikös jollain tasolla Pixel 4a pidä tästä huolta lattamalla akkua mahdollisimman lempeästi, kuitenkin niin, että herätykseen meneessä olisi latingissa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 364
Eikös jollain tasolla Pixel 4a pidä tästä huolta lattamalla akkua mahdollisimman lempeästi, kuitenkin niin, että herätykseen meneessä olisi latingissa.
Adaptive charging vaatii tiettyjä ehtoja, kuten se että herätys tapahtuu puhelimen herätystoiminnolla tiettyyn aikaan. Eli jos on vaikkapa epäsäännölliset työajat tai käyttää manuaalista herätyskelloa niin tuo ei auta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 516
Se on toki totta, että emme kaikki herätä aina samaan aikana joka arki/vkl päivä. Ite herätys aina 6:00 arkena ja 8:00 vkl.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 310
Viestejä
4 214 428
Jäsenet
71 035
Uusin jäsen
möhkisfantti

Hinta.fi

Ylös Bottom