Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mielenkiintoista kyllä nähdä miten 8a hinnoittelu menee, kun 8 hintakin on tullut pikkuhiljaa alas. Mm. nyt 578,58 € + veroero Saksan Amazonissa.
Pohdin tästä 8a:sta seuraava puhelinta Xiaomi 11T:n tilalle ja tuokin on kyllä jo ehdoton minimi jonka alle en suostuisi menemään.Huhuissa ollut, että tulee sama 27W kuin Pixel 8:ssa.
On jo vuosia aikaa kun omistin pixelin, mutta eniten ärsytti se bloatware. Eli kun teet automaattiset päivitykset päivitä kaikki napilla, niin se asensi joka ikisen google ohjelman mitä oli. Jos poisti jonkun niistä, niin se asentui taas ohjelmapäivityksiä tehdessä, ellei manuaalisesti valikoinut niitä.Olisin todennäköisesti kääntynyt Pixelin puolelle ostoskorissa, mutta en pidä Googlen monista sovelluksista.
Minä ja monet muut taas nimenomaan valitsevat Pixelin sen sujuvan ja näppärän käyttöliittymän vuoksi. Siis muiden Pixelin etujen lisäksi.Olisin todennäköisesti kääntynyt Pixelin puolelle ostoskorissa, mutta en pidä Googlen monista sovelluksista.
Esim. Tiedostot-sovellus on aika kurja, kun on parempaa nähnyt. Jos Googlen luurin saisi Samsungin käyttöliittymällä, niin ostaisin heti.
Muuten päteviä Pixeleitä, mutta eivät herätä ostohimoa nykyisellä käyttöliittymällä. Olenko ainoa tätä mieltä?
OVH voi olla ihan mitä vaan, kun sillä hinnalla näitä aina myydään esim. työsuhdeliisareiksi, oli sitten 8a, 8 tai pro.
Kuluttajille sitten eri tarjous diilit, joilla saadaan 8a ehkä karvan verran halvemmaksi kuin perus 8 tarjoukset.
Olisin todennäköisesti kääntynyt Pixelin puolelle ostoskorissa, mutta en pidä Googlen monista sovelluksista.
Esim. Tiedostot-sovellus on aika kurja, kun on parempaa nähnyt. Jos Googlen luurin saisi Samsungin käyttöliittymällä, niin ostaisin heti.
Muuten päteviä Pixeleitä, mutta eivät herätä ostohimoa nykyisellä käyttöliittymällä. Olenko ainoa tätä mieltä?
No enemmän itseäni Samsungin bloatware on häirinnyt kuin Pixeleiden. On sielä varmaan niitä googlen omia äppejä, mutta systeemi ei pakota niitä käyttämään ja sinne voi asennella omia mieleisiä sen mukaan jos haluaa...
Kyllä siihen Samsungiin saa asennettua ja käyttää ihan yhtälailla sen ohjelman minkä itse aluaa haluaa. Eikä se pakota käyttämään mitään. Ite otin juur käyttöön Pixel 7 Pron tilalle S24 Ultran ja ihan yhtälailla samoja appeja saa käyttää, jos haluaa. Ainakaan itellä ei ole tullut yhden yhtä appia vastaan joka olis Samsungin puolesta pakotettu käyttämään. Käytännössä erot näiden kahden puhelimen käyttökokemuksessa on IMO loppujen lopuksi aika minimaaliset, enkä itse pidä tätä Samsungin "versiota" androidista erityisesti sen huonompana enkä myöskään toisinpäin. Isoin ero tässä S24 Ultrassa on, että siinä on vielä illalla nukkumaan menossa lähes 40% akkua jäljellä, kun em. Pixeli oli jo finaalissa.No enemmän itseäni Samsungin bloatware on häirinnyt kuin Pixeleiden. On sielä varmaan niitä googlen omia äppejä, mutta systeemi ei pakota niitä käyttämään ja sinne voi asennella omia mieleisiä sen mukaan jos haluaa...
Kuulin tuosta aikoinaan työkaverilta, että Pixelillä ei menty pitkään aikaan. Myös monessa arvostelussa akunkestoa haukuttiin.Kyllä siihen Samsungiin saa asennettua ja käyttää ihan yhtälailla sen ohjelman minkä itse aluaa haluaa. Eikä se pakota käyttämään mitään. Ite otin juur käyttöön Pixel 7 Pron tilalle S24 Ultran ja ihan yhtälailla samoja appeja saa käyttää, jos haluaa. Ainakaan itellä ei ole tullut yhden yhtä appia vastaan joka olis Samsungin puolesta pakotettu käyttämään. Käytännössä erot näiden kahden puhelimen käyttökokemuksessa on IMO loppujen lopuksi aika minimaaliset, enkä itse pidä tätä Samsungin "versiota" androidista erityisesti sen huonompana enkä myöskään toisinpäin. Isoin ero tässä S24 Ultrassa on, että siinä on vielä illalla nukkumaan menossa lähes 40% akkua jäljellä, kun em. Pixeli oli jo finaalissa.
Itse en ainakaan tykkää laittaa omia kuviani jonkun toisen tietokoneelle toiselle puolelle maailmaa.Se on tietysti mahdoton ajatus siirtää välillä dataa pilveen tms.
Nyt kun 3G kuopattiin ja 4G/5G ei oikein kivirakennusten sisään kuulu, niin ellei ole nopeaa wifiä tarjolla, niin aika kökköä mitään pilveä käyttää 2G:n yli.
En ole tuollaistaa ongelmaa huomannut pixelin kanssa.Nyt kun 3G kuopattiin ja 4G/5G ei oikein kivirakennusten sisään kuulu, niin ellei ole nopeaa wifiä tarjolla, niin aika kökköä mitään pilveä käyttää 2G:n yli.
Välillä pitää oikein tarkistaa kahdesti että vieläkö me ollaan tietotekniikka foorumilla..Itse en ainakaan tykkää laittaa omia kuviani jonkun toisen tietokoneelle toiselle puolelle maailmaa.
Kyllä siihen Samsungiin saa asennettua ja käyttää ihan yhtälailla sen ohjelman minkä itse aluaa haluaa. Eikä se pakota käyttämään mitään. Ite otin juur käyttöön Pixel 7 Pron tilalle S24 Ultran ja ihan yhtälailla samoja appeja saa käyttää, jos haluaa. Ainakaan itellä ei ole tullut yhden yhtä appia vastaan joka olis Samsungin puolesta pakotettu käyttämään. Käytännössä erot näiden kahden puhelimen käyttökokemuksessa on IMO loppujen lopuksi aika minimaaliset, enkä itse pidä tätä Samsungin "versiota" androidista erityisesti sen huonompana enkä myöskään toisinpäin. Isoin ero tässä S24 Ultrassa on, että siinä on vielä illalla nukkumaan menossa lähes 40% akkua jäljellä, kun em. Pixeli oli jo finaalissa.
Haluutko selventää mitä tarkoitat tällä?Välillä pitää oikein tarkistaa kahdesti että vieläkö me ollaan tietotekniikka foorumilla..
No jos kommentti että pilvipalveluiden käyttö on juttujen "laittamista jonkun toisen koneelle toisella puolella maapalloa" niin...Haluutko selventää mitä tarkoitat tällä?
No pilvipalvelu pyörii jonkun toisen omistamalla laitteella ja monet pilvipalvelun tarjoajat ovat yhdysvalloista. En tiedä mikä tuossa kommentissa teknisesti ottaen oli väärin. Ei se data missään maagisella pilvenreunalla ole.No jos kommentti että pilvipalveluiden käyttö on juttujen "laittamista jonkun toisen koneelle toisella puolella maapalloa" niin...
Suurin osa isoista toimijoista (google, microsoft jne) pyörittävät palveluitaan ympäri maailmaa. Esim googlen pilvipalvelut pyörivät myös suomalaisessa konesalissa (hamina). Ne ovat myös EU:n GDPR:n alaisia toimijoita, joka jo estelee tietojen siirtoa lätäkön toiselle puolelle.No pilvipalvelu pyörii jonkun toisen omistamalla laitteella ja monet pilvipalvelun tarjoajat ovat yhdysvalloista. En tiedä mikä tuossa kommentissa teknisesti ottaen oli väärin. Ei se data missään maagisella pilvenreunalla ole.
Mutta kaiken muun tiedon kyllä annat, jännä miten ihmiset pelkää pilvipalveluita, mutta samalla heistä on kaikki mahdollinen data jo kerätty talteen mikäli omistat ajokortin, passin, pankkikortin ym.Itse en ainakaan tykkää laittaa omia kuviani jonkun toisen tietokoneelle toiselle puolelle maailmaa.
Tämä nyt oli ihan puhdasta whatsboutismia. Sinänsä ollaan kaukana offtopic-alueella...Mutta kaiken muun tiedon kyllä annat, jännä miten ihmiset pelkää pilvipalveluita, mutta samalla heistä on kaikki mahdollinen data jo kerätty talteen mikäli omistat ajokortin, passin, pankkikortin ym.
Minulla on puro merkkinen kirkas silikonisuoja. Reilu vuosi sitten ostin gigantista, olisiko ollut joku 10€.Suojakuorien valmistajia ja merkkejä satoja, joten ehdottakaa omaa suosikkianne? Kun siis itse kaipaan Pixelille kirkasta läpinäkyvää silikoni kuorta?
Suojakuorien valmistajia ja merkkejä satoja, joten ehdottakaa omaa suosikkianne? Kun siis itse kaipaan Pixelille kirkasta läpinäkyvää silikoni kuorta?
Useammaltakin valmistajalta löytyy noita kirkkaita kuoria joissa "kellastumista" ei esiinny. Ainakin nyt nopeasti tulee mieleen Mous ja dBrand.
No jos on pakko olla silikonista niin ehkä sitten.Dbrandilta en löytänyt silikoni kortsuja näin pikaisella haulla. Dbrandin ghost case kuten muutkaan polykarbonaatti suojat ei kellastu, mutta sillä ei toki ole mitään tekemistä sen kanssa että silikoniset kellastuu kaikki.
No onhan näitä "huurugateja" ollut puhelimissa, taisi viimeksi OnePlus 12 kanssa olla.Pixel 7 pro, tänään ulkona huomasin että kaikkien kameralinssien sisäpuolella on kosteutta. Myös siis etukameran.
Pitäisi kai olla ip68 tämän, enkä kyllä ole juuri kastellutkaan.
Meneeköhän takuuseen, reilun vuoden vanha puhelin.
Muilla ollut samaa? Lähti pois kun meni sisään lämpimään, mutta ulkona palasi heti takaisin.
Minulla on puro merkkinen kirkas silikonisuoja. Reilu vuosi sitten ostin gigantista, olisiko ollut joku 10€.
Sinänsä hyvä, mutta tässä on sama ongelma kun kaikissa muissakin mitä minulla on ollut. Eli jo nyt vuoden jälkeen alkaa olemaan aika rusehtavan värinen ja takaosassa näkyy selvästi tummempana kohdat joihin sormenpäät osuvat kun puhelinta pitää kädessä.
Useammaltakin valmistajalta löytyy noita kirkkaita kuoria joissa "kellastumista" ei esiinny. Ainakin nyt nopeasti tulee mieleen Mous ja dBrand.
Pieniä pisaroita ja huurretta linssien sisäpinnalla. Ei näytä auttavan enää edes sisällä olo.No onhan näitä "huurugateja" ollut puhelimissa, taisi viimeksi OnePlus 12 kanssa olla.
Jos se on siis oikeasti kosteutta eli ihan suoraan kosteuspisaroita vai onko kyseessä vaan linssien huurtuminen?
Ok hyvä vinkki ja näitä tuntuisi saavan lähi Gigantistakin suoraan hyllystä ja tosiaan kellastuminen on riesa, mutta toisaalta tän hinnalla näitä voi ostaa kaks tai enemmänkin samalla hinnalla kuin jotain muuta "kalliimpaa" ei kellastuvaa tuotetta.
Joo siis muovin materiaalilla ei sinänsä merkitystä, jotenkin vaan ajattelin niiden olevan "silikonikuoria" automaattisesti. Pehmeys toki itseäni miellyttää käsituntumana eli tsekkasin mainitsemasi valmistajien sivut ja siellä kyllä on molemmilla kirkkaita kuoria Pixeleihin, mutta onko ne siis kaikki ns. kovasta muovista tehtyjä? dBrand ei kerro muovin materiaalia, mutta Mous sanoo polykarbonaatti.
Testaisin laittaa VoLTE:n pois päältä, kun täällähän on myös GSM-verkko. Mutta pitääpä vielä jatkaa oman testailua ennen varsinaista käyttöönottoa ...Tätä on nyt toistunut useampaan otteeseen. Kun joudun vielä tekemään jonkin verran päivystystyötä, niin on vähän hankala jos puhelut ei puhelimessa toimi. Vaikka eihän niitä nyt kukaan nykypäivänä enää soittele
Testaisin laittaa VoLTE:n pois päältä, kun täällähän on myös GSM-verkko.