Pixel-puhelimet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 167
Joo näinhän se näyttäisi. Eli varmaan juomme saapuisi sitten mailboxille ja jospa kerkesi vielä samana päivänä UPS kyytiin niin voisi saapua alkuviikosta.
Mailbox lähettää paketit UPS:llä noin klo 14 paikallista aikaa. Minulla paketti meni Mailboxille aamupäivällä ja ehti saman päivän postituksiin. Suomeen tuli 5 päivässä, kuten edellisellä kerrallakin (viikonloppu välissä).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 879
Olitko aikasemmin seuraillut noita saldoja, mietityttää vaan et kuinka kauan toi 7a on huutanut nollaa ?
Niitä oli heinäkuussa vielä saatavilla ihan hyvin, mutta siitä lähtien on saldo ollut nollilla (ja nyt tosiaan jo useamman viikon ajan ne ovat olleet piilossa tuotelistallakin).
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
Noniin, tulihan se Pixel 8 Pro sieltä vaivaisen yli viikon odottelun jälkeen, kun Googlen Saksan kaupasta tilasin Mailboxde:lle välitettäväksi GLS:n kautta (koska 1000€ vakuutus vs. 500€ UPS:lla). Stockina tätä ajetaan tasan sen verran, että käydään laittamassa developer menu näkyviin ja OEM unlocking päälle, että voi GrapheneOS:n käyttöön ottaa ja sanoa heipat sandboxaamattomalle Google Play Servicelle. Supernopealla kameratestauksella näyttää täyden resoluution kuvat varsinkin telepäässä olevan Pixel 7A:han verrattuna juuri sen verran parempia, että voi tämän hankinnan itselle perustella (kun käyttää GCAM:ia).

Nyt täytyy vaan hankkiutua eroon vielä tuosta Pixel Watch 2 kylkiäisestä, kaipa se jollekin foorumilaiselle kelpaa. Siihen kun ei paljon vaihtoehtoisia kovennettuja käyttöjärjestelmiä asennella.

Menin ottamaan palautusvaihtoehdonkin kassalla, että lykkäisin jo kohta puoli vuotta pölyttyneen ja epäturvallisen Pixel 5:n takaisinpäin. Meinasivat priimakuntoisesta tuollaisesta vielä hyvittää 189€ jos perille saa. Katsotaan miten tässä käy, kun kerkee pakettiautomaatista palautuspaketin sille vielä noutaa. Teoriassa ehtona oli, että toimitusosoite palautuslaatikolle on Saksassa, siitä ei mitään lukenut, että jos palautteleekin jostain toisesta maasta :lol:. Itse näkisin Pixel 5 tapauksessa olevan arvoton laite, joten kaikki yli 50€ siitä on omassa kirjassa vaan plussaa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Mailbox lähettää paketit UPS:llä noin klo 14 paikallista aikaa. Minulla paketti meni Mailboxille aamupäivällä ja ehti saman päivän postituksiin. Suomeen tuli 5 päivässä, kuten edellisellä kerrallakin (viikonloppu välissä).
Kuinkas pitkään tuo Mailboxde:llä yleensä kestää, että paketin voi maksaa? DHL toimittanut paketin tänään noin klo 13 saksan aikaa mutta ei ole tullut mitään tietoa vielä. Eihän tuo tänään enää lähde matkaan kun olisi ilmeisesti klo kahteen mennessä pitänyt olla valmiina että olisi tämän päivän kuljetuksiin kerennyt.
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
Kuinkas pitkään tuo Mailboxde:llä yleensä kestää, että paketin voi maksaa? DHL toimittanut paketin tänään noin klo 13 saksan aikaa mutta ei ole tullut mitään tietoa vielä. Eihän tuo tänään enää lähde matkaan kun olisi ilmeisesti klo kahteen mennessä pitänyt olla valmiina että olisi tämän päivän kuljetuksiin kerennyt.
Itselläni on alle kymmenen paketin otannalla tullut, yhtä pakettia lukuunottamatta, maksettavaksi (ja samoin toimitetuksi) heiltä samana päivänä, mutta omat paketit ovatkin saapuneet aina ennen klo 12 02763 Zittauhun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 167
Kuinkas pitkään tuo Mailboxde:llä yleensä kestää, että paketin voi maksaa? DHL toimittanut paketin tänään noin klo 13 saksan aikaa mutta ei ole tullut mitään tietoa vielä. Eihän tuo tänään enää lähde matkaan kun olisi ilmeisesti klo kahteen mennessä pitänyt olla valmiina että olisi tämän päivän kuljetuksiin kerennyt.
Nyt viimeksi oli toimitettu aamuyöstä ja joskus kymmenen aikaan ilmestyi tilille.
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
93
Olen nyt muutaman päivän käyttänyt 8 Prota ja toistaiseksi en voi olla kuin tyytyväinen. Ei ole lagaavaa skrollausta, ei lämpene mainittavasti, akkukesto n. 10h SOT (70% WiFi 30% 4G), AOD ei ole pinkki mitä nopeasti testasin kun en sitä käytä. Eikä ole myöskään niitä kuhmuja näytön yläosassa mitä jotkut ovat raportoineet.

Jos nyt jotain valittamista pitää keksiä niin näyttö tuntuu ontolta mutta sehän on nyky Pixeleissä normaalia kun ne on tehty avattavaksi edestä.

Spigenin panssarilasia ei kannata ostaa, mustat reunat peittää hieman näytön kuva-alaa.

Mailboxista lähti maanantaina ja torstaina toimitettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Saapi nähdä onko oma paketti nyt kadonnut jonnekin. Ei tullut perjantain aikana mitään viestiä mailboxilta ja laitoinkin sinne jo kyselyä kun sivuilla oli että jos klo 18 mennessä saapumispäivänä ei ole mitään tietoa tullut.

Viikonloppuna nyt eivät tietenkään mitään tee, mutta toivottavasti tässä nyt aamupäivän aikana jotain selviäisi niin saisi paketin tänään lähtemään.

Osoitetiedot laitoin siis Googlen tilaukselle näin:

Mailboxde.com GmbH
<nimi>, ID <ID>
Dresdner Str. 9
Zittau
02763
Deutschland
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
820
Ei kuittailuna, vaan ihan rehellisenä kysymyksenä; mitä etua Googlelta ja välityspalvelun kautta tilaamisella saa verrattuna esim. Amazoniin tai Fnaciin?

e. tilasin aikoinaan 4a:n Fnacista, onneksi mitään takuuasioita ei ole tullut eteen.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Ei kuittailuna, vaan ihan rehellisenä kysymyksenä; mitä etua Googlelta ja välityspalvelun kautta tilaamisella saa verrattuna esim. Amazoniin tai Fnaciin?

e. tilasin aikoinaan 4a:n Fnacista, onneksi mitään takuuasioita ei ole tullut eteen.
Lähinnä se että kaupanpäällinen tulee samassa kuin itse puhelin. Muilla joutuisi sen toisen ulkoisen palvelun kautta tilata kellon/kuulokkeet ja niiden kanssa ollut enemmän ongelmia saada ne Suomeen kun eivät tykkää sitäkään vertaa noista välitysfirmoista.

Edit: Mailboxde kuittasi että paketti löytynyt ja että Googlen lähetyslipareessa oli ID osa tippunut pois (jännä kun se näkyy Googlen tilausvahvistuksessa)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
820
Aivan, miten unohdinkin jo noi kylkiäiset.

e. Hyvä, että lähetys löytyi. :tup:
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Nyt on pari päivää kerinnyt tätä 8 Pro ja Pixel Watch 2 komboa käytellä ja erittäin positiiviset "ensituntumat".

Yksi ongelma kuitenkin on Pixel Watch 2:n kanssa, kun muistelen että tämän piti osata synkata nuo Do not disturb ja bedtime tilat luurin kanssa mutta en kyllä löydä mistään tuollaista asetusta. eli joutuu edelleen manuaalisesti laittamaan kellon yöksi bedtime tilaan.

Laitoin myös tulevan QPR betan sisään niin nyt toimii DNA:lla volte sekä voWi-Fi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 879
Viimeisimmän päivityksen myötä Pixel 7a:ssa on minulla ollut sellainen vekkuli ominaisuus, että kamerasovellus sammuu jokaisen kuvan ottamisen jälkeen. Ei siis tule mitään virhettä, vaan kuva tallentuu normaalisti ja sitten kamerasovellus sammuu. Muilla vastaavia kokemuksia?

Edit.
Luurin bootti näytti korjaavan tämän.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 352
Pixel 7a ollut nyt jonkun aikaa käytössä. Muuten perusvarmasti ja tasaisen vahvasti suorittava peruspuhelin, mutta tuo sormenjälkitunnistin vaan on edelleen ihan paska. Vähintään joka neljäs avausyritys feilaa vaikka mitä tekisi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
484
Pixel 7a ollut nyt jonkun aikaa käytössä. Muuten perusvarmasti ja tasaisen vahvasti suorittava peruspuhelin, mutta tuo sormenjälkitunnistin vaan on edelleen ihan paska. Vähintään joka neljäs avausyritys feilaa vaikka mitä tekisi.
Onko sulla joku lasin suojus siinä käytössä vai paljaalla..?

Entä mahtaako tuo sormenjälkilukija yrittää availla puhelinta taskussa jos pitää farkkujen etutaskussa? Vai vaatiiko se että peukaloa käytännössä painaa näyttöä vasten ennenkö rupeaa edes lukemaan..?

En arvannut ameriikoista ostaa sikäläistä mallia kun VoLTE yms. tuki tuntuu olevan vähän arpakauppaa euroopan malleillakin, lisäksi takuu ei varmaankaan ole helppoa jos sattuu tarviimaan. Pixel 8 olisi kiikarissa, onko kukaan bongannut ulkomaan kaupoissa jotakin järkeviä tarjouksia muita kuin tuo defaultti 799€ hinta?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 352
Onko sulla joku lasin suojus siinä käytössä vai paljaalla..?
Paljaalla vedän.

Entä mahtaako tuo sormenjälkilukija yrittää availla puhelinta taskussa jos pitää farkkujen etutaskussa? Vai vaatiiko se että peukaloa käytännössä painaa näyttöä vasten ennenkö rupeaa edes lukemaan..?
Ei yritä. En tiedä onko mulla joku asetus päällä, mutta puhelin pitää ensin "herättää", eli joko napista tai näyttöä tökkimällä saada näyttö päälle ennen kuin sormenjälkeä voi edes yrittää.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
59
Pixel 7a ollut nyt jonkun aikaa käytössä. Muuten perusvarmasti ja tasaisen vahvasti suorittava peruspuhelin, mutta tuo sormenjälkitunnistin vaan on edelleen ihan paska. Vähintään joka neljäs avausyritys feilaa vaikka mitä tekisi.
Itsellä samaa vaivaa. Täysin käyttökelvoton. Luovutin ja otin pois käytöstä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Ei oo ainakaan omalla 7 Pro tai 8 Pro:llä ollu kummoisempia ongelmia.

Ei se yhtä hyvä ole kuin jotkut Samsungin lukijat mutta toimii kuitenkin ihan mukavasti
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 879
Pixel 7a ollut nyt jonkun aikaa käytössä. Muuten perusvarmasti ja tasaisen vahvasti suorittava peruspuhelin, mutta tuo sormenjälkitunnistin vaan on edelleen ihan paska. Vähintään joka neljäs avausyritys feilaa vaikka mitä tekisi.
Olen kuullut vastaavia kauhutarinoita muiltakin. Omien kokemusten mukaan kasvotunnistus toimii 90% käyttökerroista ja lopuilla käytän sormenjälkeä (+ tietenkin isompia ostoksia maksettaessa, kun kasvotunnistus ei siinä riitä). Joskus se sormenjälkisensori tosiaan feilaa, mutta ei noin usein, ei edes joka kymmenes kerta. Paitsi jos on kostea sormi, niin sitten se on kyllä aika epävarma.

Yleisenä vinkkinä sellainen, että kannattaa rekisteröidä laitteeseen useimmin käytetty sormi pariin kertaan.



Ei yritä. En tiedä onko mulla joku asetus päällä, mutta puhelin pitää ensin "herättää", eli joko napista tai näyttöä tökkimällä saada näyttö päälle ennen kuin sormenjälkeä voi edes yrittää.
Tuon voi valita sieltä asetuksista. Minulla se on laitettu niin, että näyttö herää liikkeestä, jolloin ei tarvitse erikseen tökkiä mitään. Luuri vaan käteen ja kasvotunnistus avaa näytön, tai jos se ei toimi, niin sitten sormi lukijalle.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
413
Nyt on ollut oma Pixel 8 ajossa sen 12h. Edellisenä luurina OnePlus7 Pro. Eka ajatus oli että onpas tämä pieni ja työläs käyttää, mutta yllättävän nopsaan tähän kokoeroon alkaa tottumaan. 1+:sta tuttua ruudun tuplanapautusta on kyllä ikävä. Sillä tuli herätettyä ja nukutettua luuria sen verran paljon.
Power- ja volumenamiskat ovat myös 1+:n tottuneelle hiukan haastavat kun lihasmuisti vielä pelaa vanhoilla säädöillä.

Tekoälytaustakuvageneraattori oli mainospuheissa kova juttu. Itsellä se ei toimi, vaan ohjelma kaatuu joka yrittämällä. Netistä sain lukea etten ole ongelman kanssa yksin.

BT-pariliitos Shockz -kuulokkeisiin ei myöskään luonnistunut. Taas nettiä ihmettelemään ja ongelma on yleinen. Sen sai kuitenkin korjattua jonkun keksimällä kikalla sulkea BT, Wifi ja Mobiilidata, jonka jälkeen BT päälle ja paritus onnistuu.

Kuvien kanssa käytettävä Magic Editor pienellä näppäilyllä tuntuu osaavan tunnistaa osia suhteellisen kivasti, mutta ei niille hirveitä päässyt tekemään. Todennäköisesti vika käyttäjässä.

Bardia hyödyntävät tekoälyjutut ovat myös tulevaisuuden homma eikä niitä päässyt vielä kokeilemaan.

Akun kestosta on saanut myös lukea hiukan negaa. Ilmeisesti vanhaa Exynos-modeemia käyttää tämäkin laite, kuten edeltäjänsä P6 ja P7. Mobiilidatan ollessa käytössä se syö kuulemma akkua TODELLA nopeasti. Tätä ei ole itsellä tapahtunut. 5G-liittymää en ole hommannut vaan LTE:n alueella olen nyt seikkaillut viimeiset 9 tuntia.

Akkua on tällä hetkellä 23% jäljellä kun tuossa 9h sitten se oli täynnä. Koko ajan on Youtube pyörinyt ja soittanut ääntä BT-kuulokkeisiin. Ruutu on ollut auki melko hyvän tovin, ainakin puolet ajasta. Käyttö ollut Chrome/FB/IG/Asetukset -sekoitusta. Akun puolesta väittäisin että pirun hyvin kun otan verrokiksi edellisen puhelimen. Ilmeisesti tuo akun käyttö pikkuisen tehostuu ajan myötä kun tekoäly pääsee optimoimaan asetuksia. Ruudun valoisuus itsellä ollut siinä 60% korvilla maksimista.

Tällä kokemuksella vielä pikkuisen harmittaa kun aika suuri osa tekoälyominaisuuksista on jäänyt vähän paitsioon, ihan jo alueenkin vuoksi, kun jenkkilään rajattuja ominaisuuksia on paljon vielä toistaiseksi. Tosin tämä oli tiedossa etukäteen eikä sinänsä tullut yllärinä.

Luurin kuumeneminen on myös muutamaan otteeseen mainittu. Alkuunsa asetuksia säätäessäni huomasin takakannen sieltä puhelimen keskivaiheilta kuumottavan sormia pikkuisen, mutta sittemmin sitä ei ole tapahtunut. Tuo tosiaan hiukan yllättäen wifissä olon aikana eikä lainkaan mobiilidatan perässä, vaikka jotkut ovat veikkailleet modeemin olevan se mikä kuumentaa luuria kovasti.

Tällä hetkellä päällimmäinen fiilis on että ehkä joku uudempi 1+ olisi voinut olla hyvä valinta, mutta luotto on siihen että jahka luuri vielä hiukan vanhenee ja saadaan muutama pieni korjauspäivitys sekaan niin tästä tulee vielä jotakin kivaa.

Edit: Naamantunnistus ja sormenjälki kolmen sormen datalla tuntuvat kumpikin pelaavan kiitettävällä tasolla, ainakin kun vertaa vanhaan luuriin, josta ei itselläni valittamista ollut myöskään, mutta ehkä standardit mulla myös vähän matalammalla tasolla kuin joillakin muilla. Asetuksista bongasin säädön joka helpottaa sormenjälkihommia jos on suojalasi päällä. Sitä en vielä ottanut käyttöön kun Kusti vielä polkee mulle omaa suojalasia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 532
V***u mitä p*skaa tää on ton Android 14 päivityksen jälkeen: Kameraa kun pistät tulille niin puhelin kaatuu melkein joka kerta.
Muutenkin ton päivityksen jälkeen tullut paljon epävakaammaksi :mad:
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 126
Ainakin tulevaan joulukuun QPR betaan tuli eilen päivitys jossa oli mm noita kamerakaatumisfixejä eli ehkä nuo tulee ensi viikon tietoturvapäivitysten mukana myös stable-versioon.

Ei ole kyllä omalla 8 Pro:lla ollut mitään ongelmia A14 kanssa, tosin mulla on tuo beta ollu ajossa heti paketista ottamisen jälkeen.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
278
V***u mitä p*skaa tää on ton Android 14 päivityksen jälkeen: Kameraa kun pistät tulille niin puhelin kaatuu melkein joka kerta.
Muutenkin ton päivityksen jälkeen tullut paljon epävakaammaksi :mad:
Missä laitteessa tämmmöstä on? Itsellä Pixel 6a on kyllä Android 14 toiminut hyvin, eikä ainakaan mitään nuin radikaalia ole tapahtunut kertaakaan.

Edit. Ei ole aiemmasta versiosta kokemusta tällä puhelimella
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 352
Ei mitään ongelmaa, toimii joka kerta ihan millä sormella vain minkä olen siihen laittanut...
Niin, en sitten tiedä onko tuo jotenkin herkempi tai jotain. Itsellä on aina sormenpäät vähän rujossa kunnossa ja varsinkin näin talviaikaan kädet on tosi kuivat. Niin tai näin, mutta 7a:n lukija on äärettömän epävarma, 4a 5G:n takalukija taas toimi aina.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Niin, en sitten tiedä onko tuo jotenkin herkempi tai jotain. Itsellä on aina sormenpäät vähän rujossa kunnossa ja varsinkin näin talviaikaan kädet on tosi kuivat. Niin tai näin, mutta 7a:n lukija on äärettömän epävarma, 4a 5G:n takalukija taas toimi aina.
Sama fiilis kun siirryin 4a -> 6. Harvoin on kertoja, kun puhelin aukeaa ensimmäisen kerran sormea näyttämällä, ja kaiken hyvän lisäksi lukija on hidas. Tosi tympeä downgrade, vaikka puhelin on muuten parempi. Olen koittanut opettaa useamman eri sormen, mutta kaikilla on samat ongelmat. Pixel 8 tekisi mieli ostaa, mutta siinäkin taitaa olla samanlainen lukija, joten varmaan samat ongelmatkin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
484
Tutkiskelin tuota sormenjälkitunnistin ongelmaa ja ilmeisesti sitä saa paremmaksi kun lisää saman sormen useampaan kertaan, kuivilla & kosteilla käsillä jne.

Toinen mikä tuli vastaan oli se että sormenjälkitunnistus nopeutuu kun ottaa haptic feedbackin pois päältä. Tuo ei kaiketi vaikuta tunnistamisen tarkkuuteen, vaan ainoastaan siihen miten nopeesti ruutu aukee tunnistuksessa, kun se kait jotenkin odottaa että haptinen palaute on "suoritettu" ennenkö ruutu aukeaa tjsp...

Nykyisen Pixel 4a takalukija on toiminut tosi hyvin, mutta ruudun alla olevesta lukijasta ei oo vielä omakohtaisia kokemuksia. Huomenna pitäisi tuleman Pixel 8 niin pääsee sen suoriutumista testailemaan...
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
398
Mulla 7:ssa toimii erittäin hyvin lukija. Vaimolla 6a ja olen yrittänyt omillakin sormilla, mutta toimii erittäin kehnosti. Molemmilla Spigenin lasi välissä.

On näissä isoja eroja.
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
7a:lla piti laittaa sormi oikeassa kulmassa, oikealla ihon pinnan kosteudella, lasi puhtaana, sormi kankaaseen pyyhittynä ja saattoi toimia neljännellä yrityksellä jos oikein hyvin kävi. 8 Pro toiminut ainakin tähän asti hyvin 2. profiilin avaamiseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 286
Olen kaikissa puhelimissani käyttänyt oikeaa peukaloa, jonka olen opettanut puhelimelle kolmena eri sormena, kuivana, saunan jälkeen turvonneena ja vinossa. Hyvin toimii.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 879
Olen kaikissa puhelimissani käyttänyt oikeaa peukaloa, jonka olen opettanut puhelimelle kolmena eri sormena, kuivana, saunan jälkeen turvonneena ja vinossa. Hyvin toimii.
Näin se kannattaisikin tehdä. Ongelma on vaan jos käyttää luuria eri tavoin ja siten myös avaa sen välillä eri sormilla. Ei siinäkään muuten mitään, mutta kun ei sinne saa rekisteröityä kuin 4 vaihtoehtoa, eli tuolla tavalla yhden sormen kolmesti ja toisen yhden kerran.

Minulla siellä on nyt useimmiten käytetty vasemman käden peukalo kahdesti ja kaksi muuta sormea kertaalleen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 532
Missä laitteessa tämmmöstä on? Itsellä Pixel 6a on kyllä Android 14 toiminut hyvin, eikä ainakaan mitään nuin radikaalia ole tapahtunut kertaakaan.

Edit. Ei ole aiemmasta versiosta kokemusta tällä puhelimella
6A täälläkin.
Puhelin kaatuu kahdella tapaa:
Heti kun avaa kamera appin kaatuu.

Toinen on kun otat kuvan, ruutuun tulee ohut poikkiviiva pikselimössöä ja puhelin jäätyy siihen.
Siitä pääsee pois vain soft resetillä...

Pakko tässä kohta kokeilla tehdasasetuksia kohta tai onko maanantaikappale eksynyt tänne...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 569
6A täälläkin.
Puhelin kaatuu kahdella tapaa:
Heti kun avaa kamera appin kaatuu.

Toinen on kun otat kuvan, ruutuun tulee ohut poikkiviiva pikselimössöä ja puhelin jäätyy siihen.
Siitä pääsee pois vain soft resetillä...

Pakko tässä kohta kokeilla tehdasasetuksia kohta tai onko maanantaikappale eksynyt tänne...
Varmaan kannattaa kokeilla tyhjentää kameran välimuisti ennen tehdasasetuksien palauttamista.

Ei se mikään maanantaikappale ole kun sulla on se jo ollut käytössä pidemmän aikaa.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
278
6A täälläkin.
Puhelin kaatuu kahdella tapaa:
Heti kun avaa kamera appin kaatuu.

Toinen on kun otat kuvan, ruutuun tulee ohut poikkiviiva pikselimössöä ja puhelin jäätyy siihen.
Siitä pääsee pois vain soft resetillä...

Pakko tässä kohta kokeilla tehdasasetuksia kohta tai onko maanantaikappale eksynyt tänne...
Ja tämä siis googlen omalla camera appilla?

Kamera tahtoo olla haastavin kohta puhelinten toiminnassa, eli komponentin ja softan yhteistyö. Tuota muistin tyhjentämistä kannanttaa tosiaan kokeilla, kuten @Nightuser sanoi ja jos ongelma jatkuu, niin itse varmaan kokeilisin toista kamera appia, että voi varmentaa onko ongelma itse komponentin tuessa vai sovelluksessa.

Itse otin vasta puhelimen käyttöön ja suoraan päivitin A14 siihen ennen appien lisäämistä.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
484
Nyt on ollut pari päivää Pixel 8 käytössä, ja aivan hyvältähän tämä vaikuttaa. Kamera vaikuttaa oikein hyvältä ja sormenjälkilukijakin ihan kelvolliselta, vaikka totuttelu Pixel 4a takalukijasta näyttölukijaan hiukan totuttelua vaatiikin. Luuri on kyllä todella liukkaan oloinen käsissä kun on muoviseen tottunut, varmaan joku kuori tai teippaus takakanteen pitää laittaa pikimmiten. Myös Elisan firmaliittymällä näyttäisi nytten VoLTE toimivan suoraan ilman kikkailuita. Voin pistää lisää kokemuksia jahka sellaisia pääsee kerryttämään...
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 411
Pixel 8 Pro alkaa olla muokattu käyttökuntoon eli näyttämään mahdollisimman samanlaiselta kuin edellinen puhelin. Pari ärsyttävää juttua kun saisi vielä muutettua: Aloitusnäytön päivämäärä ja säätieto pois viemästä koko rivin tilaa, ja hakupalkki alareunan sijaan ylhäälle. Mutta molemmat on näköjään pakotettu olemaan siinä missä ovat. Hitusen harmittaa myös se, ettei kuvakkeita saa maksimissaan kuin 5x5-kokoiseen ruudukkoon, eivätkä kuvakkeiden tekstit rivity, vaikka tilaa on enemmän kuin tarpeeksi. Täytyy toivoa, että seuraava päivitys korjaa nuo suunnittelun kukkaset. Ai niin, vielä yksi valituksen aihe: Lukituksen avaaminen kasvojen tunnistuksella ei toimi, jos valoa ei ole tarpeeksi (lue: paljon). Outo juttu, kun kamerat ovat kuitenkin parhaasta päästä.

Vaan eiköhän noiden puutteiden kanssa elä, kun tämä tuntuu muuten pätevältä vehkeeltä. Mikään toiminto ei lagaa tai jumittele, näyttö on kirkas ja tarkka eikä sormenjälkilukijan kanssa ole ongelmia. 5G, VoLTE ja VoWifi toimivat Elisan liittymässä.

Suojakuoreksi ostin Spigenin Liquid Airin, jonka kuvittelin olevan suht ohut. Puhelin tuntuu sen kanssa silti aika möhköltä, joten suosituksia ohuemmista ja suunnilleen yhtä hyvin suojaavista kuorista otetaan mieluusti vastaan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
413
Aloitusnäytön päivämäärä ja säätieto pois viemästä koko rivin tilaa, ja hakupalkki alareunan sijaan ylhäälle. Mutta molemmat on näköjään pakotettu olemaan siinä missä ovat. Hitusen harmittaa myös se, ettei kuvakkeita saa maksimissaan kuin 5x5-kokoiseen ruudukkoon, eivätkä kuvakkeiden tekstit rivity, vaikka tilaa on enemmän kuin tarpeeksi.

Suojakuoreksi ostin Spigenin Liquid Airin, jonka kuvittelin olevan suht ohut.
Hauska. Mä menin Spigenin Rugged Armorin ostamaan, vaikka tuota Liquidia mietin pitkään.

Päiväyksen ja sään viereen kun saisi kellowidgetin mahtumaan niin hyvä olisi. Ja noita teemoitettuja ikoneita toivottavasti tulee vielä lisää. Nyt siellä tuo Amazonin Prime kummittelee, mutta en viitsi teemoitetulla ikonilla olevaa muuta appia ladata ihan vain kansion täytteeksi ellei sille oikeaa käyttöä ole. Enkä viitsi erillisiä launchereita tähän tunkea, vaikka aiemmilla luureilla niiden kanssa onkin pelattu. Ja sama noiden alariviin tulevien suositusten kanssa. Siellä on aina joku satunnainen värikäs kuvake.

Screenshot_20231106-192228.png
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 411
Mistä näet että VoWifi toimii?
Kokeilin. Lentokonetila käyttöön eli yhteys matkapuhelinverkkoon poikki, sitten wifi-yhteys päälle ja soitto. Puhelu toimi, joten pidän todennäköisenä, että se meni wifin kautta. Ainakaan en nähnyt missään mitään merkkiä, että puhelin olisi avannut itsekseen muuta yhteyttä.

"Soittamalla" *#*#4636#*#* saa näkyviin puhelimen tukemat tilat, mutta en saanut selvää sieltä, onko VoWifi käytössä vai ei. Siksi tuo käytännön testi.
 

k70

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
549
Kokeilin. Lentokonetila käyttöön eli yhteys matkapuhelinverkkoon poikki, sitten wifi-yhteys päälle ja soitto. Puhelu toimi, joten pidän todennäköisenä, että se meni wifin kautta. Ainakaan en nähnyt missään mitään merkkiä, että puhelin olisi avannut itsekseen muuta yhteyttä.

"Soittamalla" *#*#4636#*#* saa näkyviin puhelimen tukemat tilat, mutta en saanut selvää sieltä, onko VoWifi käytössä vai ei. Siksi tuo käytännön testi.
Puhelinsovellus näyttää wifi-kuvakkeen siinä keskellä puhelun aikana, ja historiassakin taisi näkyä. Näin ainakin Android 13. Pitänee itsekin kokeilla lentokonetilassa nyt A14.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 411
Tämäpäs mielenkiintoista. Arvelin kokeilla näkyykö wifi-kuvake, kun en huomannut sitä aiemmin katsoa. Mutta nyt ei soittaminen onnistunutkaan, vaan tuli ilmoitus "Poista lentokonetila käytöstä, jos haluat soittaa puhelun." Eilen se vielä toimi mukinoitta. Mikähän bitti tai asetus olisi tällä välin muuttunut? :hmm:
 

k70

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
549
Kokeilin nyt itsekin, ei toimi. Lukee radio pois käytöstä, ja ilmoittaa saman virheen. Pixel 6 ja Android 14. Shizukulla toimi hyvin A13, mutta A14 ei kai sekään toimi. Eipä VoWiFi nyt itselle niin tärkeä ole, kun VoLTE nyt sentään toimii suoraan.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
21
"Soittamalla" *#*#4636#*#* saa näkyviin puhelimen tukemat tilat, mutta en saanut selvää sieltä, onko VoWifi käytössä vai ei. Siksi tuo käytännön testi.
Tuolla juurikin näkyy "Phone information" valikossa "Wifi calling provisioned" joka pitäisi ymmärtääkseni kääntyä täppä päälle, kun VoWiFi toimii. Minulla se on pysynyt kokoajan pois, vaikka VoLTE alkoi toimia Elisalla (ja sen täppä kääntyi päälle). Siksi ihmettelin, mistä näet että VoWiFi toimii.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
235
Tuolla juurikin näkyy "Phone information" valikossa "Wifi calling provisioned" joka pitäisi ymmärtääkseni kääntyä täppä päälle, kun VoWiFi toimii. Minulla se on pysynyt kokoajan pois, vaikka VoLTE alkoi toimia Elisalla (ja sen täppä kääntyi päälle). Siksi ihmettelin, mistä näet että VoWiFi toimii.
Tuossa Puhelimen tiedot -ikkunassa on vielä oikean yläkulman kolmen pisteen ikonista avautuva valikko, josta "IMS-palvelun tila" näyttää VoLTE- ja VoWiFi-tilanteen. Itsellä 6a, Elisa ja näyttää "LTE-äänipuhelut: Saatavilla" ja "Wi-Fi-äänipuhelut: Ei käytettävissä".
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Pixel 4a päivitykset loppui sopivasti elokuuhun, joten siinä ei tietysti toimi VoLTE. Tässäkin ketjuissa aiemmin mainituissa kolmannen osapuolen patcheissa on vaatimuksena tensor-piirillinen Pixel, joten nuo ei oletettavasti toimi 4a:n kanssa. Onkohan tilanne se, että tuohon puhelimeen ei saa VoLTEa millään?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
484
Pixel 4a päivitykset loppui sopivasti elokuuhun, joten siinä ei tietysti toimi VoLTE. Tässäkin ketjuissa aiemmin mainituissa kolmannen osapuolen patcheissa on vaatimuksena tensor-piirillinen Pixel, joten nuo ei oletettavasti toimi 4a:n kanssa. Onkohan tilanne se, että tuohon puhelimeen ei saa VoLTEa millään?
Mulla oli sama tilanne ja koitin kikkailla kans kaikenlaista saadakseni VoLTEn toimimaan, mutta laihoin tuloksin. Luurin itsessään pitäisi käsittääkseni tukea VoLTEa, mutta joko Googlen tai operaattorin(Elisa) päässä jotakin nippulaa ei ole enabloitu joten homma ei toimi. Eli en pidättelisi hengitystäni sen suhteen että VoLTEa saisi ihan heti toimimaan, vaikka periaatteessa kyllä pitäisi olla mahdollista...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 824
Viestejä
4 242 142
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom