Nyt tuli muksujen kanssa vedettyä kunnon ”syväluotaava” testi.
Mäkkäri, Hese, Burger King
Jokaisesta mestasta:
- Kerrosateria (Big King ja Big Mac) jotta saatiin myös ranut (ja jotain juomaa).
- Kanahampurilainen (McChicken, Tendercrisp)
- Juustohampurilainen
- 4kpl nugetteja
- Lisänä Burger Kingin kanaranskalaiset
- Hesestä kurkkumajoneesi, burger kingistä normi majo ja curry-mango kastike, sekä mäkkärin Currykastike.
Heti alkuun sanottava, että jo pelkästään maistelun aikana...Vaikka siis otettiin äärettömän pienet palaset kerralla...niin mulla tuli fiilis etten halua koskea näistä enää mihinkään. Tuli todella nopeasti todella etova fiilis ja huomasi kyllä miten kuraa tollanen roskaruoka on kokonaisuutena.
Lapset ei myöskään syö sinappia/sipulia ja itsekin otat eri mestoissa eri juttuja yleensä pois, jotta on omaan suuhun hyvää. Nyt otin normi versiot jokaisesta, joten lapset ei tykänneet samoista kuin omilla valinnoillaan.
Kerroshampurilaiset:
Ylivoimaisesti paras on hesen kerros näistä. Big Mac oli ”ok” ja Big King oli erittäin pliisu. Toki vertailu on epäreilu, kun kingistä pitäisi syödä whopperia, tai niitä muita heidän erittäin hyviä burgereita. Lisäksi itse ruokavammaisena pidän super paljon Big Macistä ilman juustoa/kastiketta. Mäkkärin salaatti on todella paljon muita raikkaampaa ja siitä ei tule laisinkaan liian kuivaa minulle. Se on paras kerros mitä on, mutta tässä testissä hesen hyvät majoneesit takasivat voiton kevyesti. Miinuksena vielä kahden muun etikkaiset kastikkeet.
Kanahampurilaiset:
Mikään ei ollut järin hyvä. Tosin tajusin nyt miksi mulle ei uppoa. Jokaisessa oli normi majoa ja se ei sovi kanan kanssa ja se vetistää pihvin. Kaikken kamalin oli BK. Majoneesia todella paljon. Selvästi erilaisempi löysä sämpylä, joka olisi lihapihvin kanssa ollut hyvä. Mutta löysä sämpylä, paha mauton löysä majoneesi, löysä tomaatti sai löysähkön pihvin rapean kuorenkin mössöksi. Kokonaisuus oli niin etova löysä kasa, että jos tämä ei olisi ollut viimeinen maistettava, olisi syöminen loppunut siihen.
Maistoin jälkeenpäin pelkkää pihviä siten, että otin toiselta puolen sen majoneesissa olevan kuoren pois. Itse pihvi oli selvästi parasta kanaa ja rapea osuus kuoresta oli hyvää. Myös eniten mausteita. Mutta siltikin liian löysä pihvi.
Hesen pihvi oli teollisen makuista ja muutoin kokonaisuus todella mauton.
Mäkkärin pihvi oli kokonaisuutena paras hampurilaisen välissä, mutta hyvin mauton kokonaisuus tämäkin. Jos joku olisi ihan pakko syödä, niin McChicken.
Juustohampurilainen:
Voittaja on legendaarinen euron juusto. Siis onhan tää nyt kautta linjan aivan mielettömän hyvä ja niitä saa kolme hesen vastaavan hinnalla.
Hesen juusto on kyllä erittäin hyvä, mutta jotenkin ihan eri tavalla. Hesen versio kaipaa sen aterian ympärille. Euron juustot menee koska vain sellaisenaan.
Selkeästi pettymys oli BK juusto. Todella paksu sämpylä ja täytettä ei nimeksikään. Oli niin kuiva, etten toiste halua maistaa edes.
Nugetit:
Lähtökohtaisesti kaikki hyvin samankaltaisia, mutta voittaja on mäkkärin nugetit. Hesen nugetit oli löysiä ja olen ennenkin huomannut, että niistä kuori liukuu pois ja ne on aika limaisia sieltä sisältä.
Mäkkärin ja BK oli molemmat todella hyviä koostumukseltaan, että maultaan. Joku maku oli kuitenkin mäkkärissä lisänä ja se oli todella hyvä.
Kuitenkin voiton olisi vienyt erittäin hyvät ja hyvin maustetut kanaranut BK:sta. Ne oli jotain todella hyvää.
Ranskalaiset:
Mäkkäri on paras ihan selvästi, mutta tietyssä tilanteessa BK isommat ranut on todella hyviä ja tulee siinä mäkkärin perässä. Hesen ranut ei edes muistuta ranuja. Ihmeen jauhomassaa vaan, onko niissä oikeasti edes perunaa? [emoji1]
Majoneesit/kastikkeet:
Hesen majot on omaa luokkaansa ja toisaalta BK majot tuhosi heidän hampurilaisensa. Ilman majoa ne olis olleet parempia. Mäkkärin oli sellanen ihan ok.
BK curry-mango oli aika jees, mutta mikään ei voita kyllä mäkkärin Curry kastiketta joka on aika voimakkaan makuista. Se on todella hyvää kanajuttujen kanssa.
Juomat:
Toki kaikissa samaa, mutta täytyy muistuttaa, että BK:ssa saa juoda niin paljon kuin jaksaa. Se on iso etu.
Muuta:
BK pihvi on niin erilainen, ettei oikein voi verrata kahteen muuhun. Loppupeleissä se kuitenkin sellaisenaan on jopa pahan makuista. Kuitenkin siellä hampurilaisen välissä esim kerroksessa raa’an sipulin kera se oli selvästi paras pihvi. Eli aika jännä juttu.
Hinta:
Hesessä käytin alennuskuponkia ja se oli silti saman hintainen, kuin BK setti niillä ylimääräisillä kanaranuilla. Mäkkäri oli jopa 3e halvempi.
Kokonaisuutena:
Lapset sanoi BK parhaaksi ja mäkkäri lähellä. Hese huonoin. Minä ja vaimo oltiin sitä mieltä, että mäkkäri oli ihan selvästi paras. BK joissain asioissa ihan jees ja hese oli kautta linjan oikeastaan huonompi. Mäkkäri siis vie voiton sillä, että kaikki sieltä oli erittäin hyvää tai ainakin ihan hyvää.