Pieniä kysymyksiä & vastauksia mobiililaitteista

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Samsung Galaxy J5 2016 ei pysty tallentamaan kuvaa SD-kortille. Jos kameran asetuksissa on tallennuspaikkana SD-kortti ja sitten ottaa kuvan, tulee herja: "Tiedostoa ei voitu tallentaa SD-kortille. Oletustallennuspaikaksi on asetettu sisäinen muisti." ja kuvaa ei tallenneta.

SD-korttina on joku aika vanha 16Gt kortti, mutta ainakin siellä olevaa sisältöä voi lukea. Voiko vaan tallennus olla mennyt rikki? Kortti on varmaan 4-5v vanha. Voiko tehdä jotain ensiapua, tyhjentään cachen tai jotain mikä voisi auttaa?
Formatoi kortti ja jos ei toimi niin uusi kortti vain...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kuinka tärkeitä noi tietoturvapäivitykset oikeasti on android laitteille, jos käyttäjänä on vastuullinen aikuinen ihminen?

Emännällä on vielä käytössä samsung s7, jossa viimeinen tietoturva jäi helmikuulle 2020. Ei kuitenkaan haluaisi puhelinta vaihtaa, kun siihen on tykästynyt, ja mitään vikaakaan ei ole. Akkukin kestää vielä hyvin. Minä tässä olen kuitenkin vähä katsellut luurille korvaajaa, kun kuitenkin käyttää pankkisovelluksia jne. Mutta huolehdinko kuitenkin turhaa? Emäntä ei kuitenkaan asentele hämäriä apk:ta tai seikkaile hämärillä sivuilla.
Ei mitään käytönnön vaikutusta jos puhelimeen ei ladata mitä kaikkea mahdollista sovellusta hämäräsivuilta. Viimeistään siinä vaiheessa alkaa tulemaan ongelmia ettei joku sovellus toimi vanhalla Android versiolla.

Suosittelen toki katsomaan kaikki mahdolliset varmuuskopioinnit valmiiksi kuntoon sinne googlen pilveen että jos vaihtaa haluaa niin se menee kaikista helpoiten, taitaa sampalla olla joku oma sovelluskin tuohon jos samaan merkkiin vaihtaa niin itse vaihdon ei kovin kummoinen pitäisi olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Ei mitään käytönnön vaikutusta jos puhelimeen ei ladata mitä kaikkea mahdollista sovellusta hämäräsivuilta. Viimeistään siinä vaiheessa alkaa tulemaan ongelmia ettei joku sovellus toimi vanhalla Android versiolla.

Suosittelen toki katsomaan kaikki mahdolliset varmuuskopioinnit valmiiksi kuntoon sinne googlen pilveen että jos vaihtaa haluaa niin se menee kaikista helpoiten, taitaa sampalla olla joku oma sovelluskin tuohon jos samaan merkkiin vaihtaa niin itse vaihdon ei kovin kummoinen pitäisi olla.
Varmuuskopioinnit toki kunnossa aina. Mutta näillä tiedoilla saa nyt jatkaa vanhalla niin kauan kuin tuossa elämää riittää. Säästyypä nekin sataset johonkin muuhun :)
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
242
Ostin uuden puhelimen ja panssarikalvon. Panssarikalvo on Panzer premium full fit glass. Panssarikalvossa on vasemmassa ylänurkassa halkeama. Tuskin kuuluu tällainen olla?
DSC_1602.JPG
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ostin uuden puhelimen ja panssarikalvon. Panssarikalvo on Panzer premium full fit glass. Panssarikalvossa on vasemmassa ylänurkassa halkeama. Tuskin kuuluu tällainen olla?
No jos se on tullut käytön aikana niin onhan se normaalia että tarpeeksi kolhasee niin jotain menee rikki.

Jos oli uutena suoraan tuollainen niin vaihtoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
421
Mitä softia käytätte puhelimien tyhjäykseen? Itse tykännyt Huawein HiSuite-ohjelmasta joka osaa tunnistaa asiakirjat, valokuvat, videot, yhteystiedot, tekstiviestit ym.. ja jonka avulla saa helposti kaivettua puhelimesta tiedot ja tyhjättyä puhelimen; softa ei kuitenkaan toimi enää OnePlussassa jonkun päivityksen jälkeen. Olisko tuolle suositella joku korvike jolla voisi tehdä saman tempun?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Mitä softia käytätte puhelimien tyhjäykseen? Itse tykännyt Huawein HiSuite-ohjelmasta joka osaa tunnistaa asiakirjat, valokuvat, videot, yhteystiedot, tekstiviestit ym.. ja jonka avulla saa helposti kaivettua puhelimesta tiedot ja tyhjättyä puhelimen; softa ei kuitenkaan toimi enää OnePlussassa jonkun päivityksen jälkeen. Olisko tuolle suositella joku korvike jolla voisi tehdä saman tempun?
Miksi et vain suorita tehdasasetusten palautusta, jolloin puhelin tyhjenee? Oletettavasti siinä puhelimessa on muisti salattu, joten millään ohjelmalla niitä tietoja ei luettavaan muotoon saa, jos järjestelmä on palautettu tehdasasetuksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
421
Haluan siirtää siis tiedostot ensin talteen tietokoneelle ennen resettiä. Onnistuuhan tuo käsinkin mutta tuolla HiSuitella 10x simppelimpää kun windowsin resurssinhallinnan kautta manuaalisesti eli siirtoa helpottavaa softaa etsin joka toimisi kuin HiSuite.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Haluan siirtää siis tiedostot ensin talteen tietokoneelle ennen resettiä. Onnistuuhan tuo käsinkin mutta tuolla HiSuitella 10x simppelimpää kun windowsin resurssinhallinnan kautta manuaalisesti eli siirtoa helpottavaa softaa etsin joka toimisi kuin HiSuite.
Niin joo aivan.

Samsungin Smart Switch pitäisi toimia myös muillakin kuin Samsungeilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Galaxy a5 herjailee usb portin kosteudesta jatkuvasti. Kävin kyselemässä laitetta takuuseen, sanoivat että piirikortti vaihetaan ja samalla takalasi irtoaa. Mulla on takalasi halki ja uusi lasi pistetään mun velotukseen.

Meneekö kaikki lain kirjaimen mukaan? Ei kai se mun ongelma ole jos takalasi on halki ja piirikortin vaihto takuuseen vaatii sen takalasin uusinnan samalla?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Vaihtoehto olisi, että puhelin olisi ilman takalasia? Mutta näinhän se on. Vika näköjään semmoinen, että eivät rikkoutuneen lasin takia sitä ole evänneet...ihme kyllä. Liekkö merkkikohtaisia eroja, mutta joskus ovat olleet hyvinkin helposti eväämässä takuuhuoltoa jos on ollut puhelimessa ulkoisia vaurioita.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Galaxy a5 herjailee usb portin kosteudesta jatkuvasti. Kävin kyselemässä laitetta takuuseen, sanoivat että piirikortti vaihetaan ja samalla takalasi irtoaa. Mulla on takalasi halki ja uusi lasi pistetään mun velotukseen.

Meneekö kaikki lain kirjaimen mukaan? Ei kai se mun ongelma ole jos takalasi on halki ja piirikortin vaihto takuuseen vaatii sen takalasin uusinnan samalla?
Kyllä se rikkinäinen lasi on sinun ongelmasi. Toki voit kieltää sen vaihdon ja saat puhelimen rikkinäisellä lasilla takaisin tai ilman lasia jos se hajoaa irrottaessa. Sama homma rikkinäisten näyttöjen kanssa eli jos se avatessa joudutaan irroittamaan niin sen joutuu maksamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Kyllä se rikkinäinen lasi on sinun ongelmasi. Toki voit kieltää sen vaihdon ja saat puhelimen rikkinäisellä lasilla takaisin tai ilman lasia jos se hajoaa irrottaessa. Sama homma rikkinäisten näyttöjen kanssa eli jos se avatessa joudutaan irroittamaan niin sen joutuu maksamaan.
Näin vähän arvelinkin. Perkeles...

Tuo lasi ei taida yhtenä kappaleena tuosta irrota kun on niin pahasti säröillä.... sinänsä ihan sama missä kunnossa se on kun käytän lippakuorta suojana kuitenkin, mutta en usko että suostuuvat olemaan laittamatta lasia takaisin lainkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Vaihtoehto olisi, että puhelin olisi ilman takalasia? Mutta näinhän se on. Vika näköjään semmoinen, että eivät rikkoutuneen lasin takia sitä ole evänneet...ihme kyllä. Liekkö merkkikohtaisia eroja, mutta joskus ovat olleet hyvinkin helposti eväämässä takuuhuoltoa jos on ollut puhelimessa ulkoisia vaurioita.
Joo ajattelin kanssa jos siitä alkaa natina niin huomautan että usb portti sijaitsee vähän eri ilmansuunnassa kuin puhelimen takaosassa. Ihan mukisematta olivat kyllä ottamassa takuuseen. Millainenkohan tosta tulee ilman tuota takalasia? :D En edes tiedä missä on hajonnut, yks päivä vaan huomasin että on säröillä, liekö puhelin sopivasti napsautettu pöydälle tms. Koettanut kuitenkin pitää tätä vehjettä jossain kuosissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Näin vähän arvelinkin. Perkeles...

Tuo lasi ei taida yhtenä kappaleena tuosta irrota kun on niin pahasti säröillä.... sinänsä ihan sama missä kunnossa se on kun käytän lippakuorta suojana kuitenkin, mutta en usko että suostuuvat olemaan laittamatta lasia takaisin lainkaan.
Se lasi on laminoitu osittain eli hyvällä tuurilla rikkinäisen voi irroittaa niin, että sen saa takaisin vielä. Toki rikkinäisellä lasilla ei vesitiiviyttä voida enää taata eli jo siinä on yksi syy miksi se kannattaa vaihtaa ja eikai se montaa kymppiä maksa? Olen aikoinaan ollut merkkihuollossa töissä niin niiden huoltokäytännöt on erittäin tuttuja. Halutessaan voivat periaatteessa kieltäytyä huoltamasta jopa laitetta jos lasia ei suostuta vaihtamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Se lasi on laminoitu osittain eli hyvällä tuurilla rikkinäisen voi irroittaa niin, että sen saa takaisin vielä. Toki rikkinäisellä lasilla ei vesitiiviyttä voida enää taata eli jo siinä on yksi syy miksi se kannattaa vaihtaa ja eikai se montaa kymppiä maksa? Olen aikoinaan ollut merkkihuollossa töissä niin niiden huoltokäytännöt on erittäin tuttuja. Halutessaan voivat periaatteessa kieltäytyä huoltamasta jopa laitetta jos lasia ei suostuta vaihtamaan.
Satasen verran maksaa lasin vaihto eli ei taida tuon hintaluokan laitteeseen kannattaa.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Pojalla hajosi neljäs kännykkä vuoden sisään, tällä kertaa vain näytön lasi rikki. Ei jaksa ostaa joka kerta uutta, joten voisiko tuohon päälle liimata panssarilasin/tai vastaavan, jotta lasinsirut ei lähde leviämään? Onko olemassa jotain repair kit:tiä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Pojalla hajosi neljäs kännykkä vuoden sisään, tällä kertaa vain näytön lasi rikki. Ei jaksa ostaa joka kerta uutta, joten voisiko tuohon päälle liimata panssarilasin/tai vastaavan, jotta lasinsirut ei lähde leviämään? Onko olemassa jotain repair kit:tiä?
Voi.
Minä menin vielä halvemmalla ja vedin päälle ihan tavallista läpinäkyvää pakkausteippiä niin ei mee sormet verelle kun pyyhkii rikkinäisen lasin yli.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
No näköjään, poika haukkui noloksi ratkaisuksi, mutta "no opettele sit pitämään se kunnossa, tuolla mennään ainakin jouluun saakka" sai pojan hiljaiseksi mököttämään omaan huoneesensa. Onneksi tästä puhelimesta poika itse maksoi puolet (50e) ja seuraavasta saa maksaa myös puolet.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Meillä myös "vastaavan profiilin" puhelimenkäyttäjä taloudessa, mutta läpällinen suojakuori + panssarilasi on auttanut, eikä ole reilussa vuodessa saanut hajalle. Suojalasi vaihtunut pari kertaa. Jatkoa ajatellen. :)
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Meillä myös "vastaavan profiilin" puhelimenkäyttäjä taloudessa, mutta läpällinen suojakuori + panssarilasi on auttanut, eikä ole reilussa vuodessa saanut hajalle. Suojalasi vaihtunut pari kertaa. Jatkoa ajatellen. :)
Meillä oli läppäkuori kyllä, mutta ilman sitä magneettia/tarraa niin pääsi pudotessa aukemaan. Panssarilasi ja läppäkuori postissa ollut viikon verran, tämä puhelin oli siis iältään vain viikon vanha. Eli samaa puhelinmallia jälleen käytettynä sit pukinkonttiin. Ja pojan kaksoissiskolla ei tietenkään ole ollut mitään ongelmia puhelimen kanssa, ensipuhelin edelleen priimakunnossa 16kk ostohetkestä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
No näköjään, poika haukkui noloksi ratkaisuksi, mutta "no opettele sit pitämään se kunnossa, tuolla mennään ainakin jouluun saakka" sai pojan hiljaiseksi mököttämään omaan huoneesensa. Onneksi tästä puhelimesta poika itse maksoi puolet (50e) ja seuraavasta saa maksaa myös puolet.
Kannattaa harkita jatkossa jälleenmyyjien lisäpalveluita tällaisia tilanteita varten. Esimerkiksi Powerilta saa 129€:n puhelimelle Tuoteturvan 57€:lla vuodeksi ja lisävuodet eivät muistaakseni paljoa maksaneet. Vuoden aikana saa laittaa puhelimen päreiksi niin monta kertaa kuin huvittaa ja uuden saa tilalle 49€ omavastuulla. Jos pitää neljä puhelinta hankkia vuoden sisään, niin säästää tässä tapauksessa melkein pari sataa.
  • 129€+57€+3x49€=333€
  • 4x129€=516€
Vaikka rikkoisi puhelimen vain kertaalleen, niin tuoteturvalla säästää 23€.
  • 129€+57€+49€=235€
  • 2x129€=258€
Tai sitten ostaa jonkun alumiinikuorilla varustetun iPhonen (6s tai 7) ja vaihtaa itse rikkoutuneen näytön tarvittaessa. Asiansa ajavia näyttöjä saa tilattua 20-25€ eikä operaatio ole kovin haastava. Kerralla vain ostaa muutaman varastoon odottamaan.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Kannattaa harkita jatkossa jälleenmyyjien lisäpalveluita tällaisia tilanteita varten. Esimerkiksi Powerilta saa 129€:n puhelimelle Tuoteturvan 57€:lla vuodeksi ja lisävuodet eivät muistaakseni paljoa maksaneet. Vuoden aikana saa laittaa puhelimen päreiksi niin monta kertaa kuin huvittaa ja uuden saa tilalle 49€ omavastuulla. Jos pitää neljä puhelinta hankkia vuoden sisään, niin säästää tässä tapauksessa melkein pari sataa.
  • 129€+57€+3x49€=333€
  • 4x129€=516€
Vaikka rikkoisi puhelimen vain kertaalleen, niin tuoteturvalla säästää 23€.
  • 129€+57€+49€=235€
  • 2x129€=258€
Tai sitten ostaa jonkun alumiinikuorilla varustetun iPhonen (6s tai 7) ja vaihtaa itse rikkoutuneen näytön tarvittaessa. Asiansa ajavia näyttöjä saa tilattua 20-25€ eikä operaatio ole kovin haastava. Kerralla vain ostaa muutaman varastoon odottamaan.
Me ostettu käytettyjä pojalle just tän takia ja puolet se on näistä viimeisimmistä maksanut itse, tienaa kotitöilllä rahaa ja pyytää synttärilahjaksi rahaa. iPhOne SE x2 (50e ja 60e) ja Huawei Nova 3 (75e). Uuden ostaminen turvien ja omavastuiden kanssa kuullostaa kalliimmalta. Huawei Nova 3 / Honor Play on muuten hyvä puhelin ja tori.fi löytyy ajoittain 60-80e takalasi rikkoutuneena ja sehän ei haittaa mitään.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Me ostettu käytettyjä pojalle just tän takia ja puolet se on näistä viimeisimmistä maksanut itse, tienaa kotitöilllä rahaa ja pyytää synttärilahjaksi rahaa. iPhOne SE x2 (50e ja 60e) ja Huawei Nova 3 (75e). Uuden ostaminen turvien ja omavastuiden kanssa kuullostaa kalliimmalta. Huawei Nova 3 / Honor Play on muuten hyvä puhelin ja tori.fi löytyy ajoittain 60-80e takalasi rikkoutuneena ja sehän ei haittaa mitään.
Käytetyilläkin pärjää hienosti mutta toisaalta poika saattaisi oppia pitämään puhelimesta parempaa huolta, kun lyö uuden luurin kouraan. Käytetyissä saattaa tulla sellainen hälläväliä illuusio, että rikkihän tämä on valmiiksi, jos vaikka takalasi halki.

Nopeasti tuosta laskettuna vuoden puhelimet ovat tehneet tähän asti 50€+60+75€=185€ ja oliko siihen nyt suunnitteilla 100€:n luuri eli yhteensä 285€? Powerin Tuoteturvalla ja 129€ luurilla (esim. Xiaomi Redmi 9C) sama rumba olisi ollut 333€ eli vajaa 50€ enemmän. 99€ luurilla (esim. Honor 8A) hintaero olisi vain 9€, kun Tuoteturvakin on edullisempi.

Ei nuo satasen luurit tietenkään raudan osalta ole yhtä hyviä kuin Nova 3 mutta ajanee asiansa kuitenkin. Lähinnä vain heitin ilmoille toisenlaisen vaihtoehdon, jos Tori.fi selaaminen alkaa ottaa työn päälle ;). Käytetyt ovat myös hyvä vaihtoehto ja henk. koht. liputtaisin iPhone 7:n perään, kun näytönvaihto on niin edullinen ja helppo tehdä itse.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Täytyy laittaa harkintaan. Itellä ei oo ikinä mennyt näyttö rikki vaikka on vain silikonisuoja eikä panssarilasia ja on pudonnut lukuisia kertoja maahan. Hyvä tuuri tai sit vaan tuo silikonisuoja on vaan niin hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Onko varmaa tietoa saako Elisalla pitää toimivan fyysisen SIM-kortin, jos vaihtaa liittymän eSIM:iksi? En tarkoita, että toimisi tietenkään samaan aikaan, mutta voisi itse valita käyttääkö eSIM:iä vai fyysistä. Itselle tulossa kohta Galaxy Fold ja dualSIM-setupilla mulla menee data 2. SIM:ltä, mikä pitäis nyt vaihtaa eSIM:iksi Foldia varten, mutta tarvin joskus tökätä SIM:n esim. 4G-mobiilireitittimeen, mikä ei enää sitten mahdollista.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Onko varmaa tietoa saako Elisalla pitää toimivan fyysisen SIM-kortin, jos vaihtaa liittymän eSIM:iksi? En tarkoita, että toimisi tietenkään samaan aikaan, mutta voisi itse valita käyttääkö eSIM:iä vai fyysistä. Itselle tulossa kohta Galaxy Fold ja dualSIM-setupilla mulla menee data 2. SIM:ltä, mikä pitäis nyt vaihtaa eSIM:iksi Foldia varten, mutta tarvin joskus tökätä SIM:n esim. 4G-mobiilireitittimeen, mikä ei enää sitten mahdollista.
Ei se toinen kortti enää toimi jos tilaat sen tilalle esimin. Voi olla vaan yksi käytössä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Harmi, jos näin. Sivuhuomiona muistaakseni esim. Moi Mobiili mainosti muutamia vuosia sitten useamman SIM-kortin mahdollisuutta samalle liittymälle.
Jos multi sim on tarjolla niin silloin on 2 korttia samalle numerolle mahdollista. Ota semmoinen jos operaattori tarjoaa, mutta ilman tuota lisäpalvelua ei ole mahdollista olla 2 korttia samalle numerolle ja todellisuudessa sille toiselle kortille on oma numeronsa mihin on mahdollista soittaa jos sen sattuu tietämään, mutta julkisesti ne ei ole esillä missään vaan ainoastaan tilaaja tietää sen numeron.

Joskus soneralla/telialla itselläni oli tuo ja siihenhän sisältyi sen toisen liittymän kaikki datapaketit jne..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Jos multi sim on tarjolla niin silloin on 2 korttia samalle numerolle mahdollista. Ota semmoinen jos operaattori tarjoaa, mutta ilman tuota lisäpalvelua ei ole mahdollista olla 2 korttia samalle numerolle ja todellisuudessa sille toiselle kortille on oma numeronsa mihin on mahdollista soittaa jos sen sattuu tietämään, mutta julkisesti ne ei ole esillä missään vaan ainoastaan tilaaja tietää sen numeron.

Joskus soneralla/telialla itselläni oli tuo ja siihenhän sisältyi sen toisen liittymän kaikki datapaketit jne..
Kiitos. Kuulastaa melko varmalta tiedolta.

Pitää vielä Elisalta kysellä, että mitä tuo SIM<->eSIM veivaus maksaa edes takas, jos joutuu tekemään useammin, ilman, että välissä menee pidempää aikaa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kiitos. Kuulastaa melko varmalta tiedolta.

Pitää vielä Elisalta kysellä, että mitä tuo SIM<->eSIM veivaus maksaa edes takas, jos joutuu tekemään useammin, ilman, että välissä menee pidempää aikaa.
Kiinteä hinta / vaihto. Olisko ollu 5e/kerta
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jos ostaa käytetyn Appla Watchin, niin sen jäljellä olevan takuun voi tarkistaa kellon sarjanumerolla täältä: Tarkista huolto- ja tukikattavuus – Apple-tuki

Testasin omalla iPhonella ja tuli viesti "Korjausten ja huollon takuun kattavuus: päättynyt". Jos takuuta on jäljellä, niin pitää lukea jotain muuta?
No siellä lukee se päivämäärä mihin se Applen "rajattu 1v takuu" on voimassa
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Monilla kiinteistövälittäjillä tuntuu nykyään olevan käytössä joku sovellus, joka lähettää automaattisesti viestin "olen juuri nyt varattuna, käykö jos soitan kun kerkeän?" viestin kun yrittää soittaa. Mikähän tämän sovelluksen nimi on?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Monilla kiinteistövälittäjillä tuntuu nykyään olevan käytössä joku sovellus, joka lähettää automaattisesti viestin "olen juuri nyt varattuna, käykö jos soitan kun kerkeän?" viestin kun yrittää soittaa. Mikähän tämän sovelluksen nimi on?
Kyllähän tuollaiset "tekstiviestivastaukset" on nykyisin suhteellisen perustoiminnallisuus älypuhelimissa eli kun tulee puhelu niin siihen voi suoraan vastata viestillä jossa on joku defaultiksi määritetty tekstinpätkä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Mistäköhän tässä nyt on kyse. Pari vuotta vanha puhelin jota olen kylläkin käyttänyt nyt vasta pari-kolme kuukautta. Olen ladannut tuota vanhan Nokian laturilla koska siinä pidempi johto. Toiminut täysin jees. Nyt yhtäkkiä tuo ei enää suostu sillä latautumaan. Puhelin kyllä tunnistaa laturin kytkennän ja pystyy ottamaan siitä virtaa, koska puhelin pysyi päällä vaikka akku oli hiipunut 1% ei-suostu-lataamaan aikana. Puhelimen sammutus ei vaikuttanut, kuten ei myöskään laturin irroitus seinästä hetkeksi.

Omalla laturillaan tuo kyllä lataa. Mitään pikalatausta tai muitakaan hienouksia ei ole kummassakaan ollut, tuon oma laturi on 1000 mA ja Nokian 1400mA, samat 5V tietenkin. Nokian laturi kyllä lataa Nokiaa. Puhelin on joku Android 6 emui 4 Huawei, tosi ihmeellistä. Voisiko tuolle jotain yrittää tehdä?

Tai mistä sitten saisi edullisesti välttävälaatuisen pidemmän johdon tuohon puhelimen omaan laturiin. Tuo nykyinen yltää just ja just pöydän reunalle. Mutta kyllä tuon Nokian laturin pitäisi toimia, noihan on ymmärtääkseni yleismallisia, sehän tuossa USB liittimessä oli hitto idea.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Sony xperia xz1 compact jumittelee. Kaatuu kun paljon auki ohjelmia. Alkoi tekemään tätä nyt noin 2-3v vanhana.

Onko vinkkejä?

Päivitys? Joku putsausjuttu? Kuinka normaalia? En haluaisi vielä vaihtaa ja jos vaihdan niin budjetti n 200-300€ ja pitää saada rahoille vastinetta
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Sony xperia xz1 compact jumittelee. Kaatuu kun paljon auki ohjelmia. Alkoi tekemään tätä nyt noin 2-3v vanhana.

Onko vinkkejä?

Päivitys? Joku putsausjuttu? Kuinka normaalia? En haluaisi vielä vaihtaa ja jos vaihdan niin budjetti n 200-300€ ja pitää saada rahoille vastinetta
Kokeile auttaako puhelimen tyhjennys? Onko kaikki saatavilla olevat päivitykset asennettu puhelimeen?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Kokeile auttaako puhelimen tyhjennys? Onko kaikki saatavilla olevat päivitykset asennettu puhelimeen?
Lisää tyhmiä kysymyksiä.
Tyhjennys? En kyllä ajatellut tyhjentää kuvista, sovelluksista, kaikki tärkeä puhelimessa.
Toki tiedostan että tila ei saa olla täysin. Niin 90% mennään koko ajan.

Päivitykset, olen ymmärtänyt että tarjoaa ne. Pitääkö ne jostain hakea?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Lisää tyhmiä kysymyksiä.
Tyhjennys? En kyllä ajatellut tyhjentää kuvista, sovelluksista, kaikki tärkeä puhelimessa.
Toki tiedostan että tila ei saa olla täysin. Niin 90% mennään koko ajan.

Päivitykset, olen ymmärtänyt että tarjoaa ne. Pitääkö ne jostain hakea?
Ikävä totuus on, että myöskin älypuhelimet pitäisi asentaa uusiksi puhtaalta pöydältä aina välillä, monesti parantaa suorituskykyä jne...
Eli varmuuskopiot kuntoon ja kaikki tärkeä data talteen, sitten luurin reset, varmaan auttaisi tuon 2-3v jatkuvan käytön jälkeen. Kannattaa sitten varata aikaa tuohon operaatioon.

Näyttäisi, että päivityksiä ei tuohon ole tullut enää syyskuu 2019 jälkeen, kannattaa tarkistaa onko se tuo "build number 47.2.A.11.228".

Ja tosiaan vuosien varrella käytetyt appsit ovat varmasti kasvaneet isommiksi ja vaativat enempi resursseja, joka voi sitten näkyä juurikin tuossa, että Android sulkee taustalla softia tiuhemmin ja se näkyy sitten hidastumisena kun niitä joutuu käynnistämään uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Sony xperia xz1 compact jumittelee. Kaatuu kun paljon auki ohjelmia. Alkoi tekemään tätä nyt noin 2-3v vanhana.

Onko vinkkejä?

Päivitys? Joku putsausjuttu? Kuinka normaalia? En haluaisi vielä vaihtaa ja jos vaihdan niin budjetti n 200-300€ ja pitää saada rahoille vastinetta
Jos on paljon ohjelmia auki, niin siitä voi yksinkertaisesti loppua RAM-muisti, jota kyseisessä puhelimessa on vain 4 Gb. Android toki osaa sitten sulkea taustalta niitä sovelluksia tarvittaessa, joten tarkoitatko nyt kaatumisella mitä? Jos ohjelmat ovat sulkeutuneet taustalla ollessaan, niin ne eivät ole kaatuneet, vaan Android on ne sulkenut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Vain? Kuimpalio sitä oikeen sitte pitäs olla että puhelin pysyis jaloillaan? Aattelisin et neljällä gigalla perustallaaja pärjää ihan hyvin.
Ikuinen lumipallo efekti näissä, kun tekniikka kehittyy ja laitteisiin lisätään muistia, niin softien vaatimat muistimäärät kasvaa koko ajan ku lisätään turhia ominaisuuksia ja koodin laatukin joskus mitä sattuu...
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Jos on paljon ohjelmia auki, niin siitä voi yksinkertaisesti loppua RAM-muisti, jota kyseisessä puhelimessa on vain 4 Gb. Android toki osaa sitten sulkea taustalta niitä sovelluksia tarvittaessa, joten tarkoitatko nyt kaatumisella mitä? Jos ohjelmat ovat sulkeutuneet taustalla ollessaan, niin ne eivät ole kaatuneet, vaan Android on ne sulkenut.
Tarkoitan sitä että kun useasti nykyään tulee jumi kun on jäänyt sellaiset 4-10 ohjelmaa auki. Jumi=ei ota komentoja vastaan, saattaa tulla musta ruutu, buutti pyytämättä ja vikatilamerkki mistä palautuu kyllä normaaliksi.
Lievempi tilanne on se herja ettei käyttöjärjestelmä vastaa, sulje sovellus, odota jne
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Laiskana toimin nyt niin että talteen kaikki olennainen ja sätkin tämän puhelimen kanssa tovin.
Hiukan vituttaa älypuhelinriistokulttuuri, ei tälläistä ongelmaa ollut 10v sitten. Menin 6 vuotta helposti Sonyn k800i:llä ja oli sen ajan parhaita kameroitakin siinä.

Ne appit softat jne, tiedän ne vaatii uutta laitetta ja valmistajat kiittää kun saavat kuluttajille myytyä 200-2000€ puhelimia parin vuoden välein.

Ostan Doron perkele. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom