Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?Tämähän se vikana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?Tämähän se vikana
Renkaiden vaihdon jälkeen joudut viemään uudestaan koodaukseen, itse antaisin olla, tai koodauttaisin kokonaan pois.Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?
Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?
Eipä tuolla ole kuin tuo reset-nappi, jota jo kokeilin. Vartin ajon jälkeen syttyy takaisin. Pitää viedä paikalliseen liikkeeseen.Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Puhuin Toytan mekaanikon kanssa kyselin miksi en saa resetoitua vaan aina syttyi uudestaan, mekaanikko sanoi että omassa on jo kaksille renkaille muistipaikat mutta ollut vain huonoa tuuria resetin yhteydessä. Noihin vanhempiin rajallisen muistin omaaviin on kuulema joku kikkakolmonen noissa vanhemmissakin mutta ei toimi aina vaan vaatii useaa yritystä. Iso osa ajaa kuulema "tyytyväisinä" valo kojetaulussa vs ohjelmointi. Jotkut olivat kuulema hankkineet anturit, ohjelmoineet ne ja lyöneet ne konttiin ja alla olevissa renkaissa ei missään ole antureita.Eipä tuolla ole kuin tuo reset-nappi, jota jo kokeilin. Vartin ajon jälkeen syttyy takaisin. Pitää viedä paikalliseen liikkeeseen.
Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Mitä te nyt tarkoitatte.Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.Mitä te nyt tarkoitatte.
Jos se nyt voi tehdä itse sillä ohjelmointi napilla, niin eikö sillä juurkin taklata tuo ongelma, voi vaihdella itse renkaat ja ohjelmoida.
Tosin missä malleissa tuollainen nappi on ? Ilmeisesti ei kaikissa.
2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
Joo, hyvä tarkennus.2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
No tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.
Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiinNo tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?
Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)
Vai ohjelmoiko se nyt yhtään mitään ? eli siis mitä silloin tolla napilla tehdään? auto etsii tuttuja antureita ?
Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
Saako sillä ohjelmoitua sarjan vai ei? ja mistä vuodesta asti.Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
Sinulla on varmaan joku maanantaikappale corolla kun noin paljon on ongelmia. Itse en ole joutunut resetoimaan, kuin vain renkaanvaihdon yhteydessä.2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.
En muista tarkkoja vuosia, 2016 ja vanhemmat ei saa kuin yhden rengassarjan muistiin kerralla, näissä nappi, millä valon saa kuitattua pois jos se syttyy tyhjenemisen tms. takia, mutta kausivaihtoa ei saa nollattua, ellei ole kloonatut anturit.Saako sillä ohjelmoitua sarjan vai ei? ja mistä vuodesta asti.
Kun oli siitä kyse ettei tarvi liikkeessä käydä.
Kommenttisi kahdasta sarjasta tuo mieleen että pitäisi nollata liikkeessä jos kahdensarjan muisti täynnä.
Uusissa menee tosiaan näytöstäEi minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
Ok, eli ei saa ohjelmoitu rengas(Anturisarjaa) oli muistit tyhjiä tai ei. pitää käydä liikkeessä ohjelmoimassa uusisarja muistiin.En muista tarkkoja vuosia, 2016 ja vanhemmat ei saa kuin yhden rengassarjan muistiin kerralla, näissä nappi, millä valon saa kuitattua pois jos se syttyy tyhjenemisen tms. takia, mutta kausivaihtoa ei saa nollattua, ellei ole kloonatut anturit.
Uudemmissa saa kaksi rengassarjaa ja nappi ja aivan uusissa 2020 tms eteenpäin mittarin valikoista ja kaksi rengas sarjaa. Näillä saa nollattua valon ja vaihdettua rengassarjan kausivaihdon yhteydessä.
Tuo appivanhempien Corolla on just samanlainen. Ei kerro teitkö jotain väärin vai oliko vaan huono päivä mutta huviajelua vaatii että lopulta vaihtuu rengassarjaSinulla on varmaan joku maanantaikappale corolla kun noin paljon on ongelmia. Itse en ole joutunut resetoimaan, kuin vain renkaanvaihdon yhteydessä.
Totta turiset. Näiden kanssa painivien kannattaa katsoa sieltä manuaalista miten tehdään, selkeät ohjeet on. Manuaalitkin löytyy netistä.Uusissa menee tosiaan näytöstälähinnä sitä että vaihto pitää muistaa itse tehdä.
Mä en edes omista Toyotaa ja joka vuosi työkaverin corollaan saan nollata valon kun hän ei vain osaa?Totta turiset. Näiden kanssa painivien kannattaa katsoa sieltä manuaalista miten tehdään, selkeät ohjeet on.
Siinä menee juurikin tietty aika, että se valo syttyy jos se ei tunnista antureita. Kesärenkaat oli kontissa ja jätin ne pois autosta ja ajoin 10-15min niin valo syttyi, kun ohjelmointi oli vielä noille kesärenkaille tehtynä.Omassa tapauksessani tuon resetin teen kyllä ihan ohjekirjan mukaan, ja valo sillä häviääkin vain palatakseen vartin ajamisen päästä takaisin. Täytyy kysyä rengasliikkeestä. Luulisi että jos on väärä sarja niin valo ei lähtisi edes pois.
Onko normaalia, että sulakerasialle menevä laturin virtakaapelin liitin kuumenee polttavan kuumaksi kuormalla? Jos laturia kuormittaa 100A kuormalla hetken tyhjäkäynnillä, ei liittimeen kärsi enää koskea. Jännitehäviö laturin ja akun välillä noin 0.6V.
On. Polttavan kuuma koskea on varmaan jossain 50 asteen paikkeilla, eli ei vielä sulata mitään. Mietin vain, pitäisikö kuumentua ollenkaan.Eikö vagilla ole aikasemminkin ollut näitä, "johdot sulaa" sulakerasialla tapauksia.
Jos tuossa on H4, niin samaa vikaa on ollut jo aikojen alusta jenkeissä. Ainut oikea ratkaisu H4-valojen kanssa on releistää ne. Saa paremman valotehon ja katkaisijat ei kärähdä.00 Transportterissa eniten vaihdettu yksittäinen osa tais olla ite valojen jälkeen valokatkaisija kun se suli
Tän näkönen siis, purin hajonneen niin sisällä on johtimina kuparilevyt muovinastoilla paikallaan ja ne nastat sulaa irti rungosta. Tuo on siis täysin mekaaninen ja kaikki valojen virta kulkee sen kautta
![]()
Uhka vai mahdollisuus? Taloudessa kaksi focusta mk2,5 1.6duratecilla (toisessa muuttuva ajoitus). Molempiin pitäisi tehdä jakopään remppa tässä kohtapuoliin, 160tkm tulee hihnoille tai toisesta meni jo. Onnistuisikohan viikonloppuna urakka, moottoripuolelle en ole koskaan koskenut (mielikuva et rikkoo kuitenkin), alustan osia kylläkin vaihdellut omassa tallissa tunkkien varassa.
250-280tkm ajettuja koneita et ei niitä enää viitsisi liikkeisiin paljoa viedä.
Katselin et jakopään työkalusarja ois n.70e, kaikki jakopään osat pumppuineen n.140e + käyttöhihnat ja kannentiiviste. Liikkeet kun ottaisivat reilu 600e mitä kyselin.
Muutama video juutuupissa varmistaen että kaikki työkalut löytyy ja että osaa homman. Sit asennuskaljat kaupasta ja hommiin.Uhka vai mahdollisuus? Taloudessa kaksi focusta mk2,5 1.6duratecilla (toisessa muuttuva ajoitus). Molempiin pitäisi tehdä jakopään remppa tässä kohtapuoliin, 160tkm tulee hihnoille tai toisesta meni jo. Onnistuisikohan viikonloppuna urakka, moottoripuolelle en ole koskaan koskenut (mielikuva et rikkoo kuitenkin), alustan osia kylläkin vaihdellut omassa tallissa tunkkien varassa.
250-280tkm ajettuja koneita et ei niitä enää viitsisi liikkeisiin paljoa viedä.
Katselin et jakopään työkalusarja ois n.70e, kaikki jakopään osat pumppuineen n.140e + käyttöhihnat ja kannentiiviste. Liikkeet kun ottaisivat reilu 600e mitä kyselin.

Mulla on tuommonen sähköpummpu SUP-laudalle joka ottaa virran auton tupakansytyttimestä. Nyt on tulossa toinen pumppu takuuvaihdossa ja mietinki, että voiko tuommoseen sytyttimeen laittaa adapterin jossa olis 2 paikkaa ottaa virtaa? Ideana siis se, että kun on olemassa 2 lautaa niin vois molemmat pumpata samaan aikaan
Vai antaako tuo riittävästi virtaa molemmille?
E: Tässä pumpussa mikä nyt on lukee takana DC12V 110W
Kato mikä sulake siellä on tupakansytyttimelle. Jos esim 10A niin kestää ~120W, tarttis periaatteessa olla 20A kahdelle.
Googlen mukaan olis 15A sulake. No on sitä tähänki asti pärjänny yhellä pumpulla niin en ala riskeeraan mitään.
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.
Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Kannattaisi nyt vähän kyseenalaistaa tuota. Kuka sen on mitannut ja miten? Kuten edellä jo sanottiin, niin vähän haiskahtaa sille että liike yrittää saada remontin helpolla sun piikkiin.Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.
Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.
Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Jotkut ovat kuulemma myydessä allekirjoittaneet jotain lappuja että "lupaan ettei auto kuluta öljyä enempää kuin X". Laitoitko johonkin tuollaiseen nimeä?
Peru koko kauppa, palauta ostamasi auto. Ja kierrä liike sen jälkeen kaukaa.Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.
Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?

AIkalailla samalta näyttää mutta miten tuon pumpun löysit, onko juuri autoosi sopiva rekkarin perusteella vai hatusta heitetty?Ja tarkennan vielä: nykyinen pumppu on tällainen joka hajosi.
Ja jos menen motonetiin ja otan tilalle tällaisen:
Pesunestepumppu, lasinpesu 12-1217 | Motonet Oy
niin mikä menee vihkoon?
Eli tässä on kyse 20ml erosta? 20ml on niin pieni määrä, että en itse tuota hyväksyisi. Miten noin pienen eron edes voi mitata luotettavasti? Se määrä saattaa jäädä 4-5l öljyputeliin jo vaihtaessa öljyä jos sitä ei valuta kunnolla.Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
Sekin ajatus itsellä, että kun vaihtaa kokonaan tuoreet öljyt, niin öljynsyönti voisi vähentyä?Eli tässä on kyse 20ml erosta? 20ml on niin pieni määrä, että en itse tuota hyväksyisi. Miten noin pienen eron edes voi mitata luotettavasti? Se määrä saattaa jäädä 4-5l öljyputeliin jo vaihtaessa öljyä jos sitä ei valuta kunnolla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.