Jostain syystä osa noista pajoista jättää nuo ohjelmoimatta. Kai olettavat sitten että kaveri menee ja laittaa mieleiset paineet ja resetoi. Ja tuo ylipaineen laitto johtuu monesti siitä että se on renkaalle parempi kuin alipaine ja etenkin kun renkaita lyö vanteelle, se joudutaan täyttämään aika rajuillekin paineille ennen kuin poksahtaa vanteelle. Ja vanteelle laiton jälkeen pieni ylipaine ei ole pahasta, estää ainakin teoriassa hiukan renkaan pyörimistä vanteella kun on saippuat/rasvat vielä liukkaina välissä.
Tässä tapauksessa rengasliikkeen kanssa meni jopa hitusen vaikeaksi, kun soittelin ja kysyin, että miksi tuo nyt ilmoittelee koko ajan ja miten nämä järjestelmät toimivat. Rengasliike väitti koko ajan, että mitään järjestelmää ei autossa ole, koska venttiilit olivat normaalit. Eivät maininneet sanallakaan, että tuollaisia toisenlaisiakin järjestelmiä on olemassa, vaikka jopa heidän omilla nettisivuillaan tästä on maininta.
Kävi myös selväksi se, että heillä laskulle tulee rivi "venttiilien irrotus/venttiilien kiinnitys", vaikka tosiasiallisesti eivät tehneet mitään tässä kohtaa. Jos ei muuta, niin huono laskutustapa ja jos tarvetta laskuttaa vielä erikseen 2,5 euroa / rengas, niin tämä kannattaisi leipoa johonkin muuhun sisälle.
Sinällään hauskaa näin autoista mitään tietämättömänä selvitellä tämmöistä. Mutta toisaalta tässä on kyllä sitten selvitellessä oppinut vaikka mitä.
Ymmärrän myöskin, että välttämättä rengasliikkeet eivät joka auton järjestelmiä tiedä ja tunne, mutta toisaalta luulisi, että he osaisivat mainita, että järjestelmiä on erilaisia ja miten ne ylätasolla toimivat joka tässä tapauksessa olisi helpottanut asian selvittelyä huomattavasti.
