Phanteks Revolt X ja kahden järjestelmän kotelot

Liittynyt
02.10.2022
Viestejä
25
Tämä pääasiallisesti jatkona @soundmodel kysymykseen tuolla kauppa-alueen puolella.

Tosiaan kuten mainittu itsellä on tuollainen virtalähde hakusessa koska se tukee kahden järjestelmän pyörittämistä yhdestä virtalähteestä. Valitettavasti näitä ei nykyisin valmisteta ja mitä sain (kuten muutkin ovat saaneet) vastauksena Phanteksiltä on, että korvaavaa tuotetta ei ole suunnitteilla. En valitettavasti tiedä, että kukaan muu valmistaisi vastaavaa. Tähän on toki monia vaihtoehtoisia ratkaisuja kuten PicoPSU tai HDPLEXin GaN virtalähteet. Olen myös itse mallaillut sovitinta kahdelle TFX- tai Flex ATX-virtalähteelle tuon normi ATX-virtalähteen paikalle. Minulle tuo Revolt X olisi kuitenkin se siistein ratkaisu.

Virtalähde oli tosiaan suunniteltu nimenomaan Phanteksin koteloille, joihin moneen sai lisävarusteena sovittimen, jonka avulla saa asennettua Mini-ITX järjestelmän samaan koteloaan.

Tämä konsepti näyttää tosiaan Phanteksin puolelta kuolleen, sillä uusilla sivuilla ei kaikissa koteloissa, jotka sitä tukevat ole edes mainittuna.

Revolt X (Arkisto)

Koteloita:
Enthoo Evolv X (Arkisto)
Eclipse P600S (Arkisto)
Enthoo 719 (Arkisto)
 
Viimeksi muokattu:
Thermaltake core w200 saa 2x atx emoa mutta kokoa ja hintaakin on sitten varsin paljon enemmän.
Tuohon en ollutkaan aikaisemmin törmännyt, tosiaan aika paljon kookkaampi (hinnasta puhumattakaan) mutta ainakin käyttää standardia osia toisinkun tämä Phanteksin ratkaisu.

Nippusiteillä toinen virtalähde kiinni enthoo pro 2 koppaan:

Pienempi sfx koon psu voisi olla tuollaiseen buildiin hyvä valinta toiseksi virtalähteeksi.
Itsellä valitettavasti tuollainen pienempi Phanteksin Evolv X kotelo jossa ehkä onnistuisi mutta tekisi SFX:lläkin aika tiukkaa. Vaikuttaa hyvin järkevältä ratkaisulta noille isommille koteloille ja varmasti halvempi kuin 2x TFX tai 2x Flex ATX mitä olen itse katsellut vaihtoehtona.

Itselle asialla ei kuitenkaan ole varsinaisesti kiire, joten olen pitkälti vain seuraillut, jos jonnekin tulisi tuollainen Revolt X myyntiin.

Caseking myy Phanteks revolt pro 1000w!
Valitettavasti nuo Revolt/Revolt Pro mallit eivät tue noita kahden järjestelmän kokoonpanoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 595
Viestejä
4 459 875
Jäsenet
73 781
Uusin jäsen
JarkkoRuutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom