Perustelkaa (sana vapaa) minkä näistä Komplett AMD tai Intel paketeista ostaisitte?

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Käytetty näytönohjain? Veni Vidi Vic... ei kun tulin, näin ja hävisin.

Olen keskustellut nyt niitten kanssa joka myy käytettyjä näytönohjaimia ja me ei ikinä tulla yhteisymmärykseen hinnasta.


Nvidia 1070 TI 8GB DDR5 tai Nvidia GTX 1080 8GB DDR5 lähinnä haen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 553
Käytetty näytönohjain? Veni Vidi Vic... ei kun tulin, näin ja hävisin.

Olen keskustellut nyt niitten kanssa joka myy käytettyjä näytönohjaimia ja me ei ikinä tulla yhteisymmärykseen hinnasta.


Nvidia 1070 TI 8GB DDR5 tai Nvidia GTX 1080 8GB DDR5 lähinnä haen.
Ei kai käytetyissä mitään vikaa ole itsellä muu paitsi emo prossu muistit poweri käytettynä hommattua esim. TitanxP maksoin reilu vuosi sitten 700€ ja hyvin rokkaa edelleen ja ssdeistä puhumattakaan säästöä jo noissa toista tonnia...
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei kai käytetyissä mitään vikaa ole itsellä muu paitsi emo prossu muistit poweri käytettynä hommattua esim. TitanxP maksoin reilu vuosi sitten 700€ ja hyvin rokkaa edelleen ja ssdeistä puhumattakaan säästöä jo noissa toista tonnia...
Jo no jos halua ostaa niin mutta minun mielestä Ryzen 2600x on pullonkaula:( jos on Nvidia 1080 Ti 11 GB DDR5
versio mutta ok:) jos Nvidia GTX 1080 8GB DDR5.


700 euroa ei minua kiinosta maksaa koska kun uusi Nvida tulee ja sitten sen jälkeen ei Nvidia 1080 Ti 11GB DDR5 ole enää paras:cigar2:.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 553
Jo no jos halua ostaa niin mutta minun mielestä Ryzen 2600x on pullonkaula:( jos on Nvidia 1080 Ti 11 GB DDR5
versio mutta ok:) jos Nvidia GTX 1080 8GB DDR5.


700 euroa ei minua kiinosta maksaa koska kun uusi Nvida tulee ja sitten sen jälkeen ei Nvidia 1080 Ti 11GB DDR5 ole enää paras:cigar2:.
Totta sinänsä tuokin mutta käytettyjenkin hinnat vaan nousseet vuoden takasesta ja aina on nurkan takana uutta romua tulossa niin toki hinnat silloin vanhemmissa tippuu. Tarpeenseenhan näitä ostellaan tai harrastus mielessä ja harrastuksethan tuppaa maksamaan....taisi hätäsimmät myydä 1080kin jollain 400€ kun 1080ti tuli myyntii.....
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Käytetyissä korteissa kannattaa nykyisin ehdottomasti myös selvittää onko kaiveltu leikkirahaa.
Ei ole pienintäkään merkitystä varsinkin jos kortissa takuu.

Välttäisin enemmin takuuttomia 900-sarjalaisia ja sitä vanhempia kortteja.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Ei ole pienintäkään merkitystä varsinkin jos kortissa takuu.

Välttäisin enemmin takuuttomia 900-sarjalaisia ja sitä vanhempia kortteja.
Ei pienintäkään, paitsi vrm pyörinyt maksimissa 24/7 ja jäähdyttimen propellit myös. Oletko koskaan ollut teollisuudessa töissä? Aika sama asia. Tässäkin firmassa, jossa nyt työskentelen, niin tuollainen mekaaninen osa kuluu puhki noin 3vuodessa. Ja täällä "hieman" paremmat laakeroinnit puhaltimissa. Toisekseen vrm:llä on tietty eliniänodoite tietyllä käyttöasteella. Jos käytät sitä 100% 24/7, se hajoaa 12 kertaa nopeammin kuin peruspertin 2h/päivä pelailuissa.

Siinä olen samaa mieltä, että tähän projektiin takuullinen (vähintään vuosi jäljellä) 1000-sarjalainen paras vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Takuuaika on arvioitu valmistajan kannalta varman päälle 50% käyttöasteella useimmiten. Jos takuu on 2v tarkoittaa se, ettei useimmiten peruspertillä näytönohjain hajoa sen eliniän aikana. Sen sijaan mainerin kortti on jumala jos selviää 2 vuotta laakerit kunnossa. Senhän takia näitä "mainauskortteja" lyhennetyllä takuulla yritettiin saattaa myyntiin.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Ei pienintäkään, paitsi vrm pyörinyt maksimissa 24/7 ja jäähdyttimen propellit myös. Oletko koskaan ollut teollisuudessa töissä? Aika sama asia. Tässäkin firmassa, jossa nyt työskentelen, niin tuollainen mekaaninen osa kuluu puhki noin 3vuodessa. Ja täällä "hieman" paremmat laakeroinnit puhaltimissa. Toisekseen vrm:llä on tietty eliniänodoite tietyllä käyttöasteella. Jos käytät sitä 100% 24/7, se hajoaa 12 kertaa nopeammin kuin peruspertin 2h/päivä pelailuissa.

Siinä olen samaa mieltä, että tähän projektiin takuullinen (vähintään vuosi jäljellä) 1000-sarjalainen paras vaihtoehto.
Ei sillä 100% vrm loadilla ole väliä jos lämmöt kurissa.

Tuulettimia ei kukaa täyspäinen huudata 24/7 yli 60%.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
J
Ei sillä 100% vrm loadilla ole väliä jos lämmöt kurissa.

Tuulettimia ei kukaa täyspäinen huudata 24/7 yli 60%.
Eihän lainaavat täysipäisiä olekaan? Mieti niitä joilla noita kortteja 6-8kpl. Lämpöä tuottaa ~1200w. Sen jäähdyttämiseksi ne pyörivät aika harvinaisen lujaa :D Ajalla ei ole väliä, jos lämmöt pysyy kurissa. Jotta lämmöt pysyy kurissa, tuulettimet pyörii kovaa. Jompikumpi kuitenkin hajoaa, ja valmistajien laskelmienkin mukaan alle 2 vuodessa mainauskäytössä. (Päätellen uuden mallisarjan julkaisun, tuottamisen ja markkinoinnin olevan ollut niin kannattavaa, että noissa takuuasioissa se säästettäisiin takaisin.) Tuollainen perus propelli on kulutusosa, joka kestää tuurilla max sen 2 vuotta. Pyöriköötkin vain sen 60%. Itsellä oli laskentatyössä käytössä, ei ollut edes 24/7 vaan 10h/päivä. Laakerit kesti 2,5 Vuotta. Asus DCUII:N propelli

Ihan siis vain faktana, että kukaan ei halua täysillä rääkättyä korttia samaan hintaan kun on saatavilla parempikuntoisiakin. Ja siihen on syitä.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
J

Eihän lainaavat täysipäisiä olekaan? Mieti niitä joilla noita kortteja 6-8kpl. Lämpöä tuottaa ~1200w. Sen jäähdyttämiseksi ne pyörivät aika harvinaisen lujaa :D Ajalla ei ole väliä, jos lämmöt pysyy kurissa. Jotta lämmöt pysyy kurissa, tuulettimet pyörii kovaa. Jompikumpi kuitenkin hajoaa, ja valmistajien laskelmienkin mukaan alle 2 vuodessa mainauskäytössä. (Päätellen uuden mallisarjan julkaisun, tuottamisen ja markkinoinnin olevan ollut niin kannattavaa, että noissa takuuasioissa se säästettäisiin takaisin.) Tuollainen perus propelli on kulutusosa, joka kestää tuurilla max sen 2 vuotta. Pyöriköötkin vain sen 60%. Itsellä oli laskentatyössä käytössä, ei ollut edes 24/7 vaan 10h/päivä. Laakerit kesti 2,5 Vuotta. Asus DCUII:N propelli

Ihan siis vain faktana, että kukaan ei halua täysillä rääkättyä korttia samaan hintaan kun on saatavilla parempikuntoisiakin. Ja siihen on syitä.
Nuo tuulettimet on speksattu kestämään koko takuuaika eli 3v, jos ei kestä niin vaihtaa takuussa. Asiansa osaavat mainaajat ei koskaan rääkkää noita kortteja vaan aina ajavat alivoltitettuna ja alikellotettuna avoimessa penkissä lämpöjen ollessa 50c tienoilla eli sama mitä monet idlaavat jo työpöydällä ahtaassa itx kotelossa.

Kannattaa perehtyä asioihin enenenkuin rupeaa täällä höpisemään joutavia. Takuuttomia kortteja en ostaisi ikinä olivatpa ne olleet missä käytössä tahansa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei sillä 100% vrm loadilla ole väliä jos lämmöt kurissa.

Tuulettimia ei kukaa täyspäinen huudata 24/7 yli 60%.
Älä selittele. Yksi koetti myydä käytetyn näytönohjaimen minulle noin 2 vuotta vanha ja sain "salapolistyöllä" selvitettyä miten on käyttänyt 24/7. Tyhmä oli laittanut mining kuvansa FB. Sanoin ei ja ei!

Tiedoksi moni valmistaja on sanonut että takuu pienenee jos käytetään mining. Minä en ikinä maksa jotain hyvää hintaa mining kortille varsinkin jos ollut noin 2 vuotta käytössä ehkä eri tilanne jos 2 viikkoa käytössä ja talouskriisin takia myy kortin pois heti.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Onnea valmistajille sen todentamiseen missä käytössä ne on ollut.

Henkilökohtaisilla mieltymyksillä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa. Pelaaminen ja jatkuva lämpöjen ees taas sahaaminen tuhoaa puolijohteita paljon nopeammin kuin tasainen matala lämpö.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onnea valmistajille sen todentamiseen missä käytössä ne on ollut.

Henkilökohtaisilla mieltymyksillä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa. Pelaaminen ja jatkuva lämpöjen ees taas sahaaminen tuhoaa puolijohteita paljon nopeammin kuin tasainen matala lämpö.
Kuules olen nähnyt kuvia pelikonehuone todella siisti ja siivottu. Mining huone pölyä ja muuta roskaa...

Pidä vain teoriasi ja minä olen samaa mieltä valmistajien kanssa.

Olet kyllä oikeassa että jos puhut niin kuin extreeme kelottamisesta esim CPU 6Ghz niin sellaiset toimenpiteet ei ole hyvästä vaikka voi toki foorumissa kehuskella ansaitusti mihin on pystynyt.

Tällainen extreeme kellottaja ei kuitenkaan ole 98% pelaajista.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Edelleen olisin otettu jos kertoisit kuinka saat sen kilowatin lämpökuorman jäähdytettyä niin että lämpötila on mainitsemasi 50°C. Eikä kukaan edes mainaaja niin pöljä ole, että kovasti alikellottaa kallista korttia, ellei kyseessä ole Vega. Alivoltittamisen ymmärrän, sillä saa yleensä 10% liika lämpökuormaa karsittua. Siltikin, gtx 1070 tasoinenkin kortti käy lähemmäs 70°C kuin 50°C. Jos sinulla on lähekkäin nämä kortit (kuten yleensä), on ympäröivä ilmakin sillä kilowatin kuormalla melkoisen lämmintä.
Onnea valmistajille sen todentamiseen missä käytössä ne on ollut.

Henkilökohtaisilla mieltymyksillä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa. Pelaaminen ja jatkuva lämpöjen ees taas sahaaminen tuhoaa puolijohteita paljon nopeammin kuin tasainen matala lämpö.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Edelleen olisin otettu jos kertoisit kuinka saat sen kilowatin lämpökuorman jäähdytettyä niin että lämpötila on mainitsemasi 50°C. Eikä kukaan edes mainaaja niin pöljä ole, että kovasti alikellottaa kallista korttia, ellei kyseessä ole Vega. Alivoltittamisen ymmärrän, sillä saa yleensä 10% liika lämpökuormaa karsittua. Siltikin, gtx 1070 tasoinenkin kortti käy lähemmäs 70°C kuin 50°C. Jos sinulla on lähekkäin nämä kortit (kuten yleensä), on ympäröivä ilmakin sillä kilowatin kuormalla melkoisen lämmintä.
Mikä helvetin kilowatin kuorma kun jokainen kortti vastaa itse omasta jäähdytyksestään ja kuluttaa mainatessa noin 80-100w/kpl riippuen kortista

Isossa varastohallissa ei tunnu edes 5kW missään. Erijuttu joku opiskelijayksiö.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
1050 ti kuluttaa ~mainitsemasi 80w :D Ja nimen omaan ympäröivä lämpötila vaikuttaa, jos lämönsiirtoon käytetään ilmaa. Et ole koskaan tainnut omistaa useampaa näytönohjainta? Laitappa toinen koteloon myös. Voin väittää, että myös alkuperäisen lämpötila nousee. Lisäksi, tilan koolla ei ole mitään merkitystä, vaan sen eristävyydellä ja ilmankierrolla. Esim alivoltitettu r9 280x joka suosittu näissä hommissa, vie ~150w. Gtx 1070 alivoltitettuna vie sekin noin 100-120w. Gtx 1060 vie vakiona 120w, alikellotettuna saattaa päästä lähes tuohon 80w.

Kannattaa hiukan perehtyä tuohon termodynamiikkaan ennen kun alkaa vänkkäämään.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Ja nämä mainaajat jotka näitä käytettyinä myyvät, ovat aika usein niitä yksiöasustelijoita.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Ja kyllä tässä hallissa, jossa nytkin töissä, 5kW vähän hiostaisi ellei asiaa oltaisi paikattu sisä- ja poistoilmapuhaltimilla, jota kotimainaajien vaatekomerossa harvemmin on.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
1050 ti kuluttaa ~mainitsemasi 80w :D Ja nimen omaan ympäröivä lämpötila vaikuttaa, jos lämönsiirtoon käytetään ilmaa. Et ole koskaan tainnut omistaa useampaa näytönohjainta? Laitappa toinen koteloon myös. Voin väittää, että myös alkuperäisen lämpötila nousee. Lisäksi, tilan koolla ei ole mitään merkitystä, vaan sen eristävyydellä ja ilmankierrolla. Esim alivoltitettu r9 280x joka suosittu näissä hommissa, vie ~150w. Gtx 1070 alivoltitettuna vie sekin noin 100-120w. Gtx 1060 vie vakiona 120w, alikellotettuna saattaa päästä lähes tuohon 80w.

Kannattaa hiukan perehtyä tuohon termodynamiikkaan ennen kun alkaa vänkkäämään.
No mitä nyt mulla kymmeniä näytönohjaimia ollut tuossa hommassa joten älä opeta isääsi kusemaan:D

Ps. Alivoltitettu ja kellotettu rx580 vie 75w.
1070 vie 100w mainatessa. Riittää että poistopuhallus kunnossa niin ei tule koskaan lämpöjen kanssa ongelmaa.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
No mitä nyt mulla kymmeniä näytönohjaimia ollut tuossa hommassa joten älä opeta isääsi kusemaan:D

Ps. Alivoltitettu ja kellotettu rx580 vie 75w.
1070 vie 100w mainatessa. Riittää että poistopuhallus kunnossa niin ei tule koskaan lämpöjen kanssa ongelmaa.
Saahan sen alikellotettua vaikka 5W tehonkulutukseen, ei vaan taida maksaa itseään enää takaisin? En oikeen usko tuon 75w:n olevan kovin yleinen profiili käytössä. Ihan kymmeniin en ole itse vielä ehtinyt, mutta lähellä mennään :D ehkä hirvittävin kokemus lämpöjen puolesta 3x hd 7970 joskus muutama vuosi takaperin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Hionosti lähtynyt lapasesta koko ketju.

10v on vähän turhan pitkä aika arvioida järkeviä ostoksia. Intel on parempi vaihtoehto pelaamiseen ja jos ei kellotusaikeita ole niin katselee noita ei K-mallisia.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Hionosti lähtynyt lapasesta koko ketju.

10v on vähän turhan pitkä aika arvioida järkeviä ostoksia. Intel on parempi vaihtoehto pelaamiseen ja jos ei kellotusaikeita ole niin katselee noita ei K-mallisia.
Paitsi alusta näyttäisi vanhenevan jo seuraavaan mallisarjaan mennessä. (Huhuttu Z390)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Paitsi alusta näyttäisi vanhenevan jo seuraavaan mallisarjaan mennessä. (Huhuttu Z390)
Meinaat että AM4 alusta säilyy seuraavat 10v? Tainnut olla ketjun pointti.

Pelinkehittäjien halukkuus optimoida pelejä x-määrällä ytimiä vuoden y-päästä menee ihan hatusta vetämiseksi.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Meinaat että AM4 alusta säilyy seuraavat 10v? Tainnut olla ketjun pointti.

Pelinkehittäjien halukkuus optimoida pelejä x-määrällä ytimiä vuoden y-päästä menee ihan hatusta vetämiseksi.
Perustellaan nyt minun näkökulma tähän AMD vs INTEL olen neutraali siihen ja teoriassa voin ostaa jomman kumman.

Syy miksi pelaajan kallistun kuitenkin AMD halusin koneen joka kestää 10 vuotta tai ainakin emoa + CPU et vaihda mahdollisesi lisää RAM ja uusi näytönohjain sellaista.

INTEL
+ Paras pelinopeus siinä hintaluokassa Intel I7-8700k ja I5-8600k olisi minun valinta jos ostaisin Intelin.
+ RAM muisti nopeus vähemmän tärkeätä.
- Vaihda emo jos haluat uuden Intel sukupolven.
- Käy enemmän kuumana kuin AMD Ryzen.
- Haavoittouvuus Meltdown ja Spectre miten juuri Intelillä niin paljon ongelmia???


AMD Ryzen
+ AMD Ryzen riittävän CPU nopeus jos 2600x tai parempi. Teoriassa näin myös
AMD Ryzen 1600x
+ Riippuen mikä EMO niin ei tarvitse vaihtaa EMO kun uusi AMD sukupolvi tulee uloos mikäli haluaa uuden CPU:n.
+ AMD Ryzen 2700x jos tekee muuta samalla kuin pelaa on 8 cores+16 threads.
- Jos se halua edes kilpailla Intel I5-8400 kanssa pitää olla nopea RAM.
- Mahdollisesti pullonkaula jos on Nvidia 1080 Ti 11 GB DDR5.


Tässä tarvitseeko pelit enemmän CORES tänä päivänä kyllä tai ei? Vastaus kyllä. Ollaan jo siinä vaiheessa että 6 cores on idea olla koneessa osittain XBOX ja uusi PS on korvannut myös vanhemmat consolit.

Divinity Original Sin 2 minun laptop INTEL menee 100 asteessen ja TILT jos koetan sitä pelata. Recommended on 6 cores. Se Intel CPU siis prosessori menee 100 asteessen ja ei auta yhtään mitään jos laitan medium settings.

Tällaista ongelmaa minulla ei ole Battlefield 3 tai Battlefield 4 peleissä, mutta ne ei ole uusia pelejä. Divinity Original Sin 2 on 2017 julkaistu ja Pillars of Eternity 2 on 2018 julkaistu ja minun INTEL laptop jossa on 4 cores TURBO 3,5 Ghz ei pidä niistä yhtään. Recommended on 6 cores.

Vastaus juuri nyt tällä hetkellä minusta 6 cores on täydellistä jos vain pelaa.

Mikä on tilanne 5 vuoden kuluttua silloinhan ollaan vain puolitiessä minun 10 vuodesta? No silloin on uusi versio konsoleista ulkona ainakin ja DDR6 muistia vähintäin näytönohjaimissa. CPU kehitys on vaikea arvioida.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos nyt pitäisi ostaa niin ottaisin tuon: Komplett Gamer Premium i170 - Komplett Gamer Premium

Ilman kellotteluja niin tuo i5-8400+1080ti kasattuna esim. jimms'pc storessa varteen otettava vaihtoehto. (jos ei itse halua kasata)
Kasaus on ratkaistu ja varteenotettava vaihtoehto valmispaketille, mutta tuo on houkutteleva koska INTEL ei ole yhtä haavoittuva että ei ole super nopea RAM. Toiseksi noi INTEL meltdown, spectre niin olen asiantuntija antivirus ja palomuuri, Spybot ja sellaisissa asioissa.

Tuossa on 3 vuoden takuu harkitsen kyllä tuota ehdotusta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Amd:n kanssa on se, että voit vaihtaa sen prosessorin sitten parin vuoden päästä Ryzen 3 prosessoriin. Silloin samalla koneella yhdellä prosessorin vaihdolla ja näytönohjaimen vaihdolla muutamaan otteeseen päästäisiin jo lähelle toivottua 10V niin että pelitkin pyörii. Eikä tarvitse emolevyä, muisteja jne vaihdella.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kertoo paljon Intelin kuulemisesta sun läppäris..
Mikään kone ei kestä yli 6vuotta, ellei budjetti ole 4000€. Ota nyt vaan se kone.
Intel kannettava käy enemmän kuumana kuin pöytäkone. Pöytäkoneessa on tuulettemia ja enemmän tilaa jäähdytykselle jne.

Kyllä saa kestää yli 6 vuotta mutta minun räätälöity oma paketti ei oikein etene edes takaisin väännetään hintoja käytetystä näytönohjaimesta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Amd:n kanssa on se, että voit vaihtaa sen prosessorin sitten parin vuoden päästä Ryzen 3 prosessoriin. Silloin samalla koneella yhdellä prosessorin vaihdolla ja näytönohjaimen vaihdolla muutamaan otteeseen päästäisiin jo lähelle toivottua 10V niin että pelitkin pyörii. Eikä tarvitse emolevyä, muisteja jne vaihdella.
Ongelma tosiaan on, että ei tossa keretä kun sen yhden kerran prossu vaihtaan, kun kannalle loppuu tuki 2020 ja DDR5 on huhuttu tulevan kanssa samana vuonna, joten ei se päivitettävyys ihan hirveesti lisäarvoo tuo. Toki sillä että vaihdat sen prossun sitten uusimpaan tohon kantaan sopivaan saattaa antaa lisätehoo verraten siihen, että ostas nytten Intelin ja ei päivittäis tulevaisuudessa ollenkaan. Voihan toki olla, että sillä uudemmalla AMD:llä pääsee vasta rinnalle tän nykysen Intelin kanssa peleissä. Mutta toki toi lysti taas maksaa ja omasta mielestä vähän turhaa noin lyhyellä välillä vaihtaa niin pienen mahdollisen tehonlisäyksen takia.
Oma mielipide on, että ottaa nyt sen tehokkaimman omaan käyttöön olevan prossun ja puksuttaa sillä niin lähelle tota 10v kun vaan hermot kestää. Sit menee kuitenkin koko alusta vaihtoon oli se sitten AMD tai Intel.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ongelma tosiaan on, että ei tossa keretä kun sen yhden kerran prossu vaihtaan, kun kannalle loppuu tuki 2020 ja DDR5 on huhuttu tulevan kanssa samana vuonna, joten ei se päivitettävyys ihan hirveesti lisäarvoo tuo. Toki sillä että vaihdat sen prossun sitten uusimpaan tohon kantaan sopivaan saattaa antaa lisätehoo verraten siihen, että ostas nytten Intelin ja ei päivittäis tulevaisuudessa ollenkaan. Voihan toki olla, että sillä uudemmalla AMD:llä pääsee vasta rinnalle tän nykysen Intelin kanssa peleissä. Mutta toki toi lysti taas maksaa ja omasta mielestä vähän turhaa noin lyhyellä välillä vaihtaa niin pienen mahdollisen tehonlisäyksen takia.
Oma mielipide on, että ottaa nyt sen tehokkaimman omaan käyttöön olevan prossun ja puksuttaa sillä niin lähelle tota 10v kun vaan hermot kestää. Sit menee kuitenkin koko alusta vaihtoon oli se sitten AMD tai Intel.
Kaikki mitä sanot on totta hyvin perusteltu ehkä paras perustelu Intelin puolesta tähän mennessä.

Kukaan ei kuitenkaan antanut minulle neuvoa että mikä Intel jäähdytin kannatta ottaa.


Nyt on tilanne näin:

A. AMD Ryzen 2700x paketti viimeinen päivä tarjous menee huomenna umpeen tai siis 2 heinäkuu 2018 tarjous loppunut.

B. Intelin paras paketti kompletissa jostain oudosta syystä ei ole tarjouksessa muuten vain hyvä hinta. Ei haittaa jos sen ostamisessa odottaa hieman heinäkuun sisälle voi nähdä jos tulee jotain muuta tarjoukseen kun uusi kuukausi ja maanantai.

C. Räätälöi oma paketti. Sanotaan näin kärsivällisyys alkaa loppua. Jos luulette että minä en ole yrittänyt niin n viestiä lähetetty niille jotka myy käytettyjä näytönohjaimia ja ei koskaan sovita hinnasta niin että myyjä ja ostaja on tyytyväinen.

Te vaan sanotte että C on niin julmetun hyvä mutta minusta C on hyvä jos saa edullisen hintaan käytetyn näytönohjaimen ja sitten sellainen joka ei ole mainattu kiitos vain.


Kuulkaas nyt en halua odottaa elokuuhun tätä kone ostamista se ei ei ole teidän forumjäsenten vika mutta en pääse yhteisymmärykseen hinnasta niiten kanssa joka myy käytettyjä näytönohjaimia ja/tai mining käytössä 24/7 ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Myyjä käytetystä näytönohjaimesta vastasi ei tipu hinta yhtään. Jo se siitä pitäkäkää ne käytetyt näytönohjaimet.

Nyt alkaa valmispaketti houkuttaa...
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Voitko antaa esimerkin, paljonko olet tarjonnut ja minkä mallin näytönohjaimesta?

Jotenkin nyt tulee tälläsestä mieleen sanat itku ja potku.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Voitko antaa esimerkin, paljonko olet tarjonnut ja minkä mallin näytönohjaimesta?

Jotenkin nyt tulee tälläsestä mieleen sanat itku ja potku.
Kahden eri myyjän kanssa keskusteltu.

Nvida 1080 Ti 11 GB DDR5 tarjosin 620 euroa+haen sen tai postikulut.

Nvidia 1080 8 GB DDR5 tarjosin 420 euroa+ haen sen tai postikulut.

Minulla ei ole niin suurta väliä mikä niistä kummatkin kelpaisi.

Jos uusi tuote kaupasta niin ehkä jopa Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 kelpaisi. AMD:lla on uusia näytönohjaimia myös mutta niistä en ole asiantuntija.

Teoriassa jos saisi superhalvalla koko paketin niin Nvidia 1070 8GB DDR5 kelpaisi.

Nvidia 1060 6 GB DDR5 ja Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 voi tietysti olla ok riippuen pelistä mutta kun haen 100+ frames FULL HD niin ei oikein sovi. Jos hakisin 60 FPS FULL HD niin Nvidia 1060 6GB DDR5 kelpaisi mainosti ja taas Nvidia 1050 TI 4GB DDR5 jos pelaa FULL HD 60 Hz vain vanhempia pelejä esim Battlefield 3 ja Battlefield 4 ja ei sen vaativimpia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Kahden eri myyjän kanssa keskusteltu.

Nvida 1080 Ti 11 GB DDR5 tarjosin 620 euroa+haen sen tai postikulut.

Nvidia 1080 8 GB DDR5 tarjosin 420 euroa+ haen sen tai postikulut.

Minulla ei ole niin suurta väliä mikä niistä kummatkin kelpaisi.

Jos uusi tuote kaupasta niin ehkä jopa Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 kelpaisi. AMD:lla on uusia näytönohjaimia myös mutta niistä en ole asiantuntija.

Teoriassa jos saisi superhalvalla koko paketin niin Nvidia 1070 8GB DDR5 kelpaisi.

Nvidia 1060 6 GB DDR5 ja Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 voi tietysti olla ok riippuen pelistä mutta kun haen 100+ frames FULL HD niin ei oikein sovi. Jos hakisin 60 FPS FULL HD niin Nvidia 1060 6GB DDR5 kelpaisi mainosti ja taas Nvidia 1050 TI 4GB DDR5 jos pelaa FULL HD 60 Hz vain vanhempia pelejä esim Battlefield 3 ja Battlefield 4 ja ei sen vaativimpia.
FullHD:na kun pelaat, niin se kuormittaa prossua enemmän, joten näyttiksen vaikutus jää vähäisemmäks. Toki jos peli vaatii tietyn verran vramia, niin sitä on oltava. Isommilla resoilla pelatessa alkaa jo näyttiksen oleen enemmän väliä. Toki sun kannattaa paras näyttis ottaa mithin rahat riittää, koska meinaat vetää osat tappiin ennenkun uusia ostat.
Ei sillä ettäkö tää olis ollu tärkee info, mutta just sayin'
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
FullHD:na kun pelaat, niin se kuormittaa prossua enemmän, joten näyttiksen vaikutus jää vähäisemmäks. Toki jos peli vaatii tietyn verran vramia, niin sitä on oltava. Isommilla resoilla pelatessa alkaa jo näyttiksen oleen enemmän väliä. Toki sun kannattaa paras näyttis ottaa mithin rahat riittää, koska meinaat vetää osat tappiin ennenkun uusia ostat.
Ei sillä ettäkö tää olis ollu tärkee info, mutta just sayin'
Unohdat sanoin 10 vuotta ja en välitä niistä jotka sanoo ei onnistu:). Voin lisätä 32 GB RAM jos tulee se päivä että 16 GB RAM ei riitä.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Noilla tarjotuilla hinnoilla saat kaupasta uuden 1070 ti :n.

Hae sellanen. Vaikka MSI gaming x. Tai Gigabyte.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Melkeen väittäisin tulevan 4000-sarjan AMD:n lyövän tämän hetken intelin. +Aloittajalla ei ilmeisesti kovin suuria haluja kellottaa. Tässä nyt tullut viikonlopun aikana rakennettua 3x erilaisia amd vehkeitä kun verkkiksessä oli crosshair vi hyvään hintaan. 2600X:llä pelatessa parempi tai sama fps kuin intelin vanhalla 5930k 4.3Ghz useammassakin pelissä, ja tehontarve tippui aikalailla.

Itse ottaisin 2600X ja myöhemmin viimeisen alustalle menevän, ja käyttäisin alustan loppuun, jos mahd. pitkälle tähdätään.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hei odotan vielä maanantaita. Katson Komplett uudet tarjoukset maanantaita.

Jos en osta Kompletista tällaista pakettia ajattelin ja Windows 10 + asennus järjestyy edullisesti.

PakettiJIMMS+30 euroa (kasaus + USBtikku+Windows 10 English).JPG


Palautteita saa antaa. Se sanottuna boxi ehdotuksia niin olen nähnyt muitten postailevan sitä sun tätä, mutta minä pidän tästä boxista.

Emosta niin en ole asiantuntija, mutta tuon hintaluokan emoja katselen.

Minä pidän tuosta boxista siinä on:
+ TEMPERED GLASS siis toisin sanoen ei halpa tusina boksi.
+ 4 tuuletinta jotka tulee sen mukana.
+ RGB lights siis saa valoja eri väreillä.
+ Ok design.
+ Riittävän iso ja ilma kiertää jne.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Komplett tilaus tehty 13 Heinäkuu 2018.JPG
Siiretty tämä oikeaan paikkaan nyt minun threadiin.

Tilasin Komplettista tänään mutta kun se tarjous aika oli vain 13 minuuttia ja hirveä stressi valita osat valitsin vahingossa 2 eri emolevyä. Näytönohjain, RAM ja SSD ja Windows 10 ostan muualta. Olin yhtedessä asiakaspalveluun ja valitin että mihinkään en pystynyt syöttää tilinumeroa.

Asiakaspalvelu kertoi chatissa että rahat palautuvat automaattisesti kortille (Mastercard) 2-10 päivän sisälle vaikka en ole tallentanut korttia mihinkään laitan tästä myös sähköposta Kompetille ja mainitsen tilausnumeroni varmuuden vuoksi. Loistava tarjous kiitoksia Komplett!!!
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Siiretty oikeaan paikkaan viesti.

Ihan harrastelija olen, vaikka olen IT-alalla töissä. Emon BIOS:in pitäisi olla B2, että se tukee Ryzen 2x00:sia:


Lisäksi se silleen lukee kaksi kertaa jopa Komplettin sivuilla:
AMD Ryzen 5 2600X Processor - Prosessorit

Kannattaa lukea ne tuotekuvaukset..
Kannattaa lukea käyttäjä arvostelut myös. Tilaamani emo ei ole Suomessa tällä hetkellä hyllyssä (tilata voi), mutta USA neweggista saatavilla heti.

33 käyttäjä arvostelua neweggisä emosta jonka tilasin ja se on saanut 4 tähteä/5 tähdestä.

Tähän mennessä en ole nähnyt sinulta mitään ok budjetti emo ratkaisua AMD Ryzen 2000+ sarjaalle sinulta suosittelua. 120,93 euroa maksoin tuosta 4 tähden emosta ja sen hinta on jotain 139-150 euro nyt riippuen mistä tilaa.

Onko olemassa parempia AMD Ryzen second generation emoja? Varmasti montakin, mutta niistä saa sitten maksaa. Onko olemassa edullisempia ok emoja todennäköisesti kyllä mutta minun emo on uusinta uutta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
GTX1080 Ti on jo 2 vuotta vanhaa tekniikkaa, joten en näe järkeä maksaa siitä lähellekään tuhatta euroa. Uutta on tulossa ei kovin pitkän ajan kuluttua.
Olen täsmälleen samaa mieltä hyvä neuvo kaikille foorum jäsenille.

No tietysti eri asia jos on todella rikas ja ei tunne väliä mitä maksaa esim. miljonääri tai 500k+ euroa nettovarallisuus.

Itse en ole hankimmassa tuollaista mutta toisaala joku voi maksaa 3000 euroa ulkomaan lomamatkasta ja joku muu 3000 euroa pelitietokoneesta vaikka ei ole rikas.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos on hirveän tarkka rahoistaan, niin ID-Coolingin tuulettimen saa foorumitarjouksesta 18€. Jimm'sin ketjusta.

Siihen saa kiinni semmoisen tuulettimen 25€ 3x RGB-tuuletin -tarjouksesta. Sama efekti ja 43€..

Onko nämä parin kympin säästöt sen arvoisia, jää vähän nähtäväksi..

--

Myöskin tuollaista voi ehdottaa caseksi:
Phanteks Eclipse P350X, ikkunallinen E-ATX-miditornikotelo, musta - 79,90€

Sinne voi ostella kai myös näitä:
Phanteks Halos Digital RGB Fan Frames, LED-valaistu tuuletinrunko, 120mm, musta - 12,90€

Sitten saa ARGB:n, joka on parempi kuin RGB.


ja varmaan valkoiset tuulettimet olisi kivoja noiden kanssa:
Thermalright Macho 120 rev.A -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FM1/FM2 - 38,90€

ARCTIC Arctic F12 PWM rev.2, 120 x 120 x 25, 600-1350RPM - 5,40€
Kiitos hsalonen! Tästä 5 tähden neuvosta kiitän. Otan tästä neuvoa ja kiitos sinulle.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hetki nyt alkaa jo naurattaa forum touhu. Tuo Jimmsin ID cooleri mikä tarjouksessa on niin tusina että ei sellaista minun koneseen jos hankisin AMD Ryzen 2600x tai I7-8700k. Joku vähemmän lämmin CPU ehkä kävisi sen kanssa ja en väitä että on huono jos on tosi viileä CPU.

Jokainen tekee valintansa ei kuulu minulle jos muut valitsee sen tusina ID cooleri mutta ei kelpaa minulle se cooleri.

Hyvä cooleri se ID? Keskinkertainen budjetti cooleri ja ei todellakaan mikään testivoittaja edes budjetti luokassa.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Hiukan ot kysymys. Tähän samaan ketjuun.
Onko tässä Komplett firmassa kaikki sujunut,kuten pitää?
On nimittäin usein aikas hyviä tarjouksia!Jos sulla on nimittäin kokemuksia?
Jossain liikkeessä saa palauttaa tavaran 30 päivän ajan ja enemmänkin ,jos ei miellytä,vaikka olisi kokeillut.
Tässä jotain näyttäisi olevan:
60 päivän palautusoikeus koskee kaikkia yksityishenkilöitä, seuraavin poikkeuksin:

  • Komplett PC (luokitellaan tilaustuotteeksi. Valmistuskulut veloitetaan, mikäli PC on ehditty koota valmiiksi. Kulut määräytyvät kokoonpanon mukaan, max. veloitus 250€
  • Se siitä palautuksesta. No jos kama on viallista,niin takuu varmaan toimii?
  • Jos tosiaan joku sulle leegot kasaa,aina parempi.
  • Siis meidän peruskoulun viidesluokkalainen on koonnut jo monta pöytäkonetta.
  • Ei ole kyllä vaikeaa, jos vähänkin viitsii?:D
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hiukan ot kysymys. Tähän samaan ketjuun.
Onko tässä Komplett firmassa kaikki sujunut,kuten pitää?
On nimittäin usein aikas hyviä tarjouksia!Jos sulla on nimittäin kokemuksia?
Jossain liikkeessä saa palauttaa tavaran 30 päivän ajan ja enemmänkin ,jos ei miellytä,vaikka olisi kokeillut.
Tässä jotain näyttäisi olevan:
60 päivän palautusoikeus koskee kaikkia yksityishenkilöitä, seuraavin poikkeuksin:

  • Komplett PC (luokitellaan tilaustuotteeksi. Valmistuskulut veloitetaan, mikäli PC on ehditty koota valmiiksi. Kulut määräytyvät kokoonpanon mukaan, max. veloitus 250€
  • Se siitä palautuksesta. No jos kama on viallista,niin takuu varmaan toimii?
  • Jos tosiaan joku sulle leegot kasaa,aina parempi.
En ostanut Komplett valmispakettia. Minä ja kukaan muu ei ole valinnut nuo osat yläpuolella. Tilasin näytön minulla on jo 2 vanhaa konetta joka käyttää 1 näyttöä ennestään.

Ei ole muuta kokemusta paitsi että kun tilasin tiesin että kaikki noi osat ei ole kaupassa. Ne kaikki osat lähetetään yhdessä paketissa matkaan kun osat ovat lähetettävissä. Toimitus voi kestää jopa 5 arkipäivää siitä.

Kasaus on sovittu tuttavan kanssa ja laillinen ostettu Windows 10 järjestyy muualta. Softa asioissa palomuuri ilmainen Zonealarm ja ilmainen virustorjunta ohjelma Avira olen itse asiantuntija.

Minun osat ARVIO pitää olla siellä noin 20 tai 21 heinäkuuta ja siitä laske 5 arkipäivää eteenpäin milloin viimeistään minulla on ne osat.

Kysy itse Kompletista mutta minulla sanoivat että ei voi lisätä tuotteita samaan tilaukseen tämän jälkeen kun on maksanut mutta voi poistaa osia ennen kun ne on edes lähetetty matkaan ja voi tehdä tietysti uusia tilauksia.

En ole tilannut mistään vielä näytönohjainta, SSD ja RAM.


Mitä tulee ylläolevaan tilaukseen kun vahingossa tilasin 2 emoa ja perutin toisen kun oli 13 minuttia aikaa niin rahat toisesta emosta palautetaan mutta voi kestää jopa 10 arkipäivää näin ymmärsin asian.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 638
Viestejä
4 218 886
Jäsenet
71 086
Uusin jäsen
retroValtsu

Hinta.fi

Ylös Bottom