Perunalastut

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Kahvilla käytiin kaverin ja tämän pikkuveljen kanssa tuossa paikallisella ABC:lla niin tällainen tarttui mukaan. Kuvassa pussillinen Estrellan Linssisnacks Aito Cheddar


Maku mukavan juustoinen ja rakenne selkeästi maissiversiota kiinteämpi, ostan uudestaan kyllä. Hieman pelotti että tykkäänkö näistä.

Nuo taisi olla aika lähellä OLW Cheez Cruncherzeja. Suosittelen koittamaan jos sattuu tulemaan jossain vastaan. Maku on erittäin cheddarimainen eli suolainen ja maistuva, rakenne myös extra crispy niin tuntuu suussaki mukavasti.

Saisipa nämä takaisin lidliin..



Parasta koskaan.
Jos oikein muistan niin nuo oli kova pettymys. Häilyvästi pekonilta vivahtava maku joka häipyy sekunnin jälkeen eikä sitten maistu enää mikään. Siinä sitten pureskelee mautonta massaa suussa kunnes saa nielaistua.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559

Nuo taisi olla aika lähellä OLW Cheez Cruncherzeja. Suosittelen koittamaan jos sattuu tulemaan jossain vastaan. Maku on erittäin cheddarimainen eli suolainen ja maistuva, rakenne myös extra crispy niin tuntuu suussaki mukavasti.
Taffelillahan oli pari vuotta sitten vastaava tuote, yritin etsiä kuvaa mutta en ny äkkiseltää löytänyt (outoa), cheese cruntz tjsp niminen tutulla juustohahmolla. Omaan makuun noi oli vähän turhan korppuja.

Mutta pakko kyllä myötää, että nuo linssijuustonaksut on kääntäny kyllä meikäläisen pään lempisipsin suhteen, lapsuudesta asti oon ollu taffel cheese snacks -fanboy, mutta nykyään tuo estrellan linssiversio vetää kyllä ohi. Saman makuinen mausteseos noissa mielestäni on vaikka eri firmojen kamaa, mutta linssiversioissa sitä on huomattavasti reilummalla kädellä. Myös hieman tiiviimpi rakenne (ilman että menee korpputasolle) toimii hyvin. Linssistäkin plussaa ravintoarvojen suhteen ja ettei sitä juuri maissista maun puolesta erota :tup: Ainoa miinus iteltä ehkä turhan pieni pussi (ja tyyriimpi hinta), joka todellisuudessa on varmaan vaan hyvä asia..
Estrellan superjuustot on testaamati, pitää oitis hommata mutta skeptinen oon että pääsevät linssiversion tasolle omassa paletissa, koska nuo linssinaksut vain rokkaa niin pirun kovaa.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
276
Saisipa nämä takaisin lidliin..



Parasta koskaan.
Tykkäsin itse kovasti näistä myös. Kupillisen kun laittoi hetkeksi mikroon, niin olivat hyviä oluen kanssa :tup:
Samantyylisiä näistä tuli lämmitettynä kuin mitä saa ostaa joidenkin baarien lämpökaapista pikkupurkin kiskurihintaan. :giggle:
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Taffelillahan oli pari vuotta sitten vastaava tuote, yritin etsiä kuvaa mutta en ny äkkiseltää löytänyt (outoa), cheese cruntz tjsp niminen tutulla juustohahmolla. Omaan makuun noi oli vähän turhan korppuja.

Mutta pakko kyllä myötää, että nuo linssijuustonaksut on kääntäny kyllä meikäläisen pään lempisipsin suhteen, lapsuudesta asti oon ollu taffel cheese snacks -fanboy, mutta nykyään tuo estrellan linssiversio vetää kyllä ohi. Saman makuinen mausteseos noissa mielestäni on vaikka eri firmojen kamaa, mutta linssiversioissa sitä on huomattavasti reilummalla kädellä. Myös hieman tiiviimpi rakenne (ilman että menee korpputasolle) toimii hyvin. Linssistäkin plussaa ravintoarvojen suhteen ja ettei sitä juuri maissista maun puolesta erota :tup: Ainoa miinus iteltä ehkä turhan pieni pussi (ja tyyriimpi hinta), joka todellisuudessa on varmaan vaan hyvä asia..
Estrellan superjuustot on testaamati, pitää oitis hommata mutta skeptinen oon että pääsevät linssiversion tasolle omassa paletissa, koska nuo linssinaksut vain rokkaa niin pirun kovaa.
Taisin maistaa sitä Taffelin "vastaavaa", kun lähikaupassa ei ollut OLW:ia. Se ei ollut lähelläkään, vaan surkea yritys myydä lähes samoja juustonaksuja eri paketissa. Siksi sitä ei varmaan enää myydä eikä siitä löydy edes tietoja.

Ihan kirjaimellisesti korpputasolle en OLW:ia laittais ku mulle se meinaa että pitää purea varovasti ettei kitalakeen satu, ja nuo ei semmosia ole mitenkään. Tiiviimpi massaisia kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Näitä joskus syönyt kun oli paikallisessa citymarketissa. Joistakin vielä löytyy valikoimasta. Ihan hyviä olivat. Maku pekoni-chili

En tiiä mutta kaikki noin pakatut lastut maistuu sellaiselta ihme muovilta/sellofaanilta että itse naksu ei maistu miltään. Samaa sarjaa kuin valmiiks tehdyt Texas popparit isoissa pusseissa. Ei maistu muu kuin muovi.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Tuli ostettua Haaparannasta OLW Cheesy Barbeque-sipsejä. Syntisen hyviä! :tup:

Yksi parhaimmista suutuntumista mitä missään ison massavalmistajan sipseistä maistanut.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Rainbow juustosnaksit on sitten samoja kuin Taffelin. Olen 99% varma, että Taffelin valmistamia ja vain pussi eri. 1.90€ S-kaupoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Rainbow juustosnaksit on sitten samoja kuin Taffelin. Olen 99% varma, että Taffelin valmistamia ja vain pussi eri. 1.90€ S-kaupoissa.
Sanoisin että koostumus ja muutenkin hyvin lähellä Taffelin vastaavia mutta maku on miedompi. Ihan validia matskua noin muuten kyllä. :)
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Rainbow juustosnaksit on sitten samoja kuin Taffelin. Olen 99% varma, että Taffelin valmistamia ja vain pussi eri. 1.90€ S-kaupoissa.
Oon 99% varma että ei ole. Taffelin juustonaksunarkkarina ero on aina ollut selkeä.
Nyt en oo pariin vuoteen syönyt Rainbowin tekelettä, joten en tiedä onko valmistajissa tapahtunut muutoksia, mutta ainakin ainesosaluettelossa ja ravintoarvoissa näkyy olevan eroa, jolloin mielestäni kyseessä ei ole sama tuote.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Nachojuustopalleroita mutustelen nyt tässä, juomana sokeroimaton cokis.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Sipsitestit jatkuu. Tänään OLW Fresh Island Garlic. Nimensä mukaisesti maistuu salaattikastikkeelta, ja ei kyllä sovi yhtään sipseihin. 2/5 ei voi suositella.

Lastun fyysinen koostumus kuitenkin oikein kiva, niin siitä yksi tähti.

Huomasin muuten että tässä Fresh Island Garlicissa on sama 520 kcal / 100 grammaa kuin Cheesy BBQ:ssa. Piti hetken miettiä et mites tää on mahdollista et salaatin makuisessa ja juustogrillauksen makuisessa sama kcal arvo. Mut kai ne maut tässä on vaan mausteita, eikä tossa Cheesy BBQ:ssa ole oikeaa juustoa.

Harmi muuten näistäkin että pussikoko pitää olla niin iso kuin 275 grammaa. Tässähän on siis pussissa 1430 kcal, mikä on samaa luokkaa tai jopa enemmän kuin kaikista isoimmat karvakäsi känkkylöiden ’kebab ranskalaisilla’ annokset.
 
Liittynyt
20.05.2021
Viestejä
141
viikonlopuksi estrellan kanttarelli sipsit testiin, tuli myös ostettua nuo taffelin youtubetteja sipsit kaikki 3 ja aivan suoraansanottuna miten ne kehtaa pistää tälläistä paskaa pusseihin? ainut syötävä noista oli tuo haihöylä ja muut ei kelvannut koirallekaan (en omista koiraa).
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743


Testissä OLW cheez cruncherz (160g, 2.40€) & Estrella Linssisnacks aito cheddar (125g, 2.40€) jotka kumpikin mainostavat itseään vahvalla cheddarin maulla.

Nuo OLW:n juustonaksut on ollu meikän ylivoimainen suosikki, enkä osta sipsejä/juustonaksuja ollenkaan jos niitä ei löydy. Valittelin täällä joku aika sitten kun niitä ei ole aina saatavilla ja joku mainitsi että Estrellalla olisi vastaavia niin pakkohan ne oli ottaa testiin.

Pienessä lähikaupassani kumpikin maksoi samanverran n. 2.40€, mutta Estrellan pussin oli fyysisesti isompi painon ollessa 20% pienempi.

Se tärkein eli maku on kummassakin hyvä! Cheddar ja suola maistuu kunnolla. Pienen eron huomaa jos kumpaakin syö vuorotellen.

Suu tuntumassa on isompi ero. OLW on paljon tiiviimpi ja sitä saa vähän puraista, siihen verrattuna Estrella tuntui vähän höttöiseltä perusjuustonaksulta joka sulaa suuhun kun antaa vain olla. Aika pieni asia kumminkin ja hyvillä mielin tulee otettua Estrellan pussi matkaan jos OLW:ia ei löydy.

OLW cheez cruncherz 10/10
Estrella Linssisnacks aito cheddar 9½/10
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
Estrella eikä Taffel ole tehnyt hyviä sipsejä vuosiin. Uusin innovaatio taitaa olla, että hapankerman kanssa voi kokeilla vaikka tilliä sipulin sijasta.

Itse suosin Oikian sipsejä, hyvä rakenne ja maku.
Minäkin pidän noista Oikian sipseistä, mutta saisivat ilmoittaa mitkä niistä on poimutettu ja mitkä sileitä. Kun ei oikein ne sileät maistu minulle.
 
Liittynyt
22.03.2018
Viestejä
82
Testissä OLW cheez cruncherz (160g, 2.40€) & Estrella Linssisnacks aito cheddar (125g, 2.40€) jotka kumpikin mainostavat itseään vahvalla cheddarin maulla...
Mistä kaupasta noita OLW sipsejä saa? Jos ovat yhtään lähellä edesmenneitä Taffelin Crunzheezejä nii taidan hakea heti pari pussia.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Ostin pitkästä aikaa pikkupussin Taffelin Nacho Cheese Ballseja, joista siis olen pitänyt, mutta eihän nää maistu enää miltään?!? Onko minulta mennyt makuaisti vai onko näille menty tekemään jotain?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Ostin pitkästä aikaa pikkupussin Taffelin Nacho Cheese Ballseja, joista siis olen pitänyt, mutta eihän nää maistu enää miltään?!? Onko minulta mennyt makuaisti vai onko näille menty tekemään jotain?
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, tuntuisi että mausteiden määrää on vähennetty.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Harmittaa kun Suomesta ei oikein saa Takis Fuego-tortillasipsejä, limenmakuista chilipoltetta oikeinkin mukavasti. Yksi tuttu tarjoili Epsanjan reissun jäljiltä ja olin myytyä miästä.
Helsingistä löytyy pikkupusseissa, Hakaniemessä sijaitsevasta Dos Tecolotes-kaupasta (erikoistuu meksikolaiseen ruokaan + elintarvikkeisiin)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Onko kukaan huomannu että Estrellan sipseihin olis tullu enemmän mausteita?
Jonkin aikaa jo syönyt Manhattaneita ja Barbeque sipsejä ja tuntuu että niissä on jopa ihan hyvin mausteita ja pinnallakin sitä näkyy enemmän ja tuntuu kielelläkin että olis enemmän.

Taffeleissä ei muutosta vaan ihan yhtä mauttomia edelleen.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Pitkästä aikaa Pringleseja nappasin mukaan, makea paprika ja perus suolattu. Ihan..... mutustettavaa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Onko kukaan huomannu että Estrellan sipseihin olis tullu enemmän mausteita?
Jonkin aikaa jo syönyt Manhattaneita ja Barbeque sipsejä ja tuntuu että niissä on jopa ihan hyvin mausteita ja pinnallakin sitä näkyy enemmän ja tuntuu kielelläkin että olis enemmän.

Taffeleissä ei muutosta vaan ihan yhtä mauttomia edelleen.
En ole huomannut. Mutta noissa kyllä vaihtelee peruna, paisto ja mausteet ihan eräkohtaisesti. Joskus parempi, joskus huonompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Näitä joskus syönyt kun oli paikallisessa citymarketissa. Joistakin vielä löytyy valikoimasta. Ihan hyviä olivat. Maku pekoni-chili

Nää on kyllä hyviä. Paikallisesta Saiturinpörssistä näitä löytyy isossa 200 gramman pitkulaisessa pussissa. Piti pari sakkiä taas eilen kotiuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Oli näköjään tullut Taffelilta uusi maku: Honey Chili. Pussin koko 305g.

Olishan se taas pitäny uskoa että ei kannata Taffeliin enää koskea, mutta pakkohan se oli kokeilla. Maku sinällään ihan jees, mutta voi herran tähden että noissa oli taas vähän mausteita. Juuri hikiseen erotti siitä pinnalta mitään makuja. Muuten niin jumalattoman mauttomia että.

Pitäydyn kyllä jatkossakin Estrelloissa, niissä tuntuu nykyään olevan enemmän mausteita.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Miten ihmeessä Xtra sipsien hinnat on pompanneet älyttömästi ylöspäin. Olen näköjään 30.10. ostanut edellisen pussin ja hina oli 1,29€, nyt hinta näyttää olevankin 1,75€. Melkoinen hinnankorotus.
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Oli näköjään tullut Taffelilta uusi maku: Honey Chili. Pussin koko 305g.

Olishan se taas pitäny uskoa että ei kannata Taffeliin enää koskea, mutta pakkohan se oli kokeilla. Maku sinällään ihan jees, mutta voi herran tähden että noissa oli taas vähän mausteita. Juuri hikiseen erotti siitä pinnalta mitään makuja. Muuten niin jumalattoman mauttomia että.

Pitäydyn kyllä jatkossakin Estrelloissa, niissä tuntuu nykyään olevan enemmän mausteita.
Nuohan ovatkin siis ensisijaisesti kananmakuisia ja vain "with honey & chili".
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
323
Liekö totta, mutta taannoinen akryyliamidikohu ilmeisesti vaikutti sipien tuotantoon ja alempi öljyn keittolämpötila ei enää tee vastaavaa makua kuin aikaisemmin. Sipithän ovat nykyisin vaaleampia kuin aikaisemmin. Myös suolan määrää on ilmeisesti vähennetty.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Onneksi kerroit! En ole ennen tiennytkään. Mitä sipsejä pitäisi jatkossa ostaa? Ei ainakaan Taffelia tai Estrellaa, kun ovat vielä pahempia. Lays?
En nykytilannetta tiedä, mutta jos joku kehuu että halvimmasta halvimmat halpasipsit on hyviä niin ei kovin kummoinen sipsiharrastaja ole. Halvoista esim Pirkat on hyviä kun tehty Maustajalla Pyhännällä Pohjois-Pohjanmaalla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
En nykytilannetta tiedä, mutta jos joku kehuu että halvimmasta halvimmat halpasipsit on hyviä niin ei kovin kummoinen sipsiharrastaja ole.
Ou no. Onneksi en ole sijoittanut valtavia summia tai panostanut kauheasti ajallisesti tähän harrastukseen. Sipsikellarista täytynee kyllä vuosikertasipsit nyt hävittää, kun olen huono harrastaja.

Vakavasti puhuen, makuja on monia. Tämän amatöörin suuhun nuo xtrat on hyvin sopineet. Riittävän suolaisia ja rapeita. Nykyhinnallakin tuon mieluummin ostan kuin Taffelin pussin. Kunhan nyt ihmettwlin mistä noin hurja hinnan nousu kerralla johtuu. Muiden sipsien hinnat eivät kuitenkaan nousseet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Estrella Manhattan. Kaikenlaisia punavuori-soijapoika-hipsterisekoituksia on tullut kokeiltua mutta aina palaan tähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Estrella Manhattan. Kaikenlaisia punavuori-soijapoika-hipsterisekoituksia on tullut kokeiltua mutta aina palaan tähän.
Aikalailla samajuttu. Nykyään niissä jopa tuntuu olevan makuakin. Samoin kuin Barbequessakin. Viimeksi mainittuja ei vaan oikein tahdo nykyään löytää mistään..
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Estrella Manhattan on kyllä ykkönen. Toisena, välillä kun ilman mausteita kaipaa niin Estrellan Herkku chips, siinä on se perunan ja suolan hyvä maku.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Itse olen tyytynyt viime aikoina pelkkiin suola sipseihin. Tarpeeksi tyydytystä saapi niistä ja ei tarvitse huolehtia ettei hirmuista pettymystä tule tai närästystä (usein tunkattaan chiliä tai cayannea, josta masu ottaa nokkiinsa).

Jos pitäs vertailla Oikian Tavis Timoa ja Estrellan Merisuolaa, niin Estrellan tuntui rapsakammalta (kuivemmalta?) ja suolaisemmalta kuin Oikian. Kumpikin ovat poimuisia. Mitenköhän Taffel pärjäisi? Ja onko muita suola sipsejä joita voisi vertailla?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Itse olen tyytynyt viime aikoina pelkkiin suola sipseihin. Tarpeeksi tyydytystä saapi niistä ja ei tarvitse huolehtia ettei hirmuista pettymystä tule tai närästystä (usein tunkattaan chiliä tai cayannea, josta masu ottaa nokkiinsa).

Jos pitäs vertailla Oikian Tavis Timoa ja Estrellan Merisuolaa, niin Estrellan tuntui rapsakammalta (kuivemmalta?) ja suolaisemmalta kuin Oikian. Kumpikin ovat poimuisia. Mitenköhän Taffel pärjäisi? Ja onko muita suola sipsejä joita voisi vertailla?
1636143203341.png

Nämä on hyviä.

Tällä hetkellä omat suosikkisipt löytyy OLW:ilta. Hot Ranch ja Cheddar Royale & Sourcream. Yhtään huonoa en vielä ole OLW:ilta maistanut.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
346
Itse olen tyytynyt viime aikoina pelkkiin suola sipseihin. Tarpeeksi tyydytystä saapi niistä ja ei tarvitse huolehtia ettei hirmuista pettymystä tule tai närästystä (usein tunkattaan chiliä tai cayannea, josta masu ottaa nokkiinsa).

Jos pitäs vertailla Oikian Tavis Timoa ja Estrellan Merisuolaa, niin Estrellan tuntui rapsakammalta (kuivemmalta?) ja suolaisemmalta kuin Oikian. Kumpikin ovat poimuisia. Mitenköhän Taffel pärjäisi? Ja onko muita suola sipsejä joita voisi vertailla?
Tuo Estrellan merisuola on kyllä hyvä, syrjäytti ainakin meidän taloudessa Taffelin peruspoimulastun. Jos normi suolasipsejä miettii, niin Ikeasta saatavat suolasipsit on kyllä aina olleet omaan makuun rapeuden ja suolan suhteen ehkä parhaimpia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 286
Viestejä
4 193 345
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom