Asun kerrostalossa, jossa minun ja parin naapurin asunnon ulko-ovi on lasitetussa rappukäytävässä. Eli heti ulko-ovesta astuttua ulos vallitsee sama lämpötila kuin ulkona. Rappukäytävä on tavallaan iso lasitettu parveke. Väliovesta sitten pääsee "sisälle", hissiin jne. Viereinen naapuri jättää aina roskapussin oman ovensa eteen ja vie sen roskakatokseen vasta kun lähtee johonkin. Eipä tuo talvipakkasella ole kuin näkösaaste ja kompastumisvaara, mutta perkele heti plussakelillä lasitettu käytävä lämpiää ja se jätteen haju alkaa lemuta. Saatanan mukava kulkea kotiin kun aina haisee roskat. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet asian ratkaisemiseksi:
1. Ensin pari kertaa vein ne itse mennessäni roskiin josko tajuaisi.
2. Seuraavaksi nähdessäni hänet kauniisti mainitsin asiasta ja pyysin ettei laittaisi roskia käytävälle. Sanoi että ymmärtää ja asia ok.
3. Homma kuitenkin jatkui ja nyt olen pari kertaa nostanut hänen roskapussinsa roikkumaan postiluukkuun.
Seuraavaksi tyhjennän sen roskapussin sisällön postiluukusta sisään. Eikö niitä voisi laittaa omalle parvekkeelle jos ei jaksa viedä ulos. Onhan se kätevää kun ei roskien vienti unohdu kun ne on kätevästi ovella ja muut saa haistella.
No sitten toisella puolella asuu joku nuorempi poika, joka soittaa musiikkia kovalla, bilettää, kovaäänisiä vieraita kylässä, kolinaa, kantapäillä kävelyä jne. Ei katso viikonpäivää eikä varsinkaan kelloa. Tuntuu, että kaveri ei nuku ikinä. Tuonnekin laitettu lappua, käyty kylpytakissa keskellä yötä koputtelemassa ja sanomassa. Pari viikkoa huomatuksesta rauhallisempaa ja sitten se yltyy taas. Mikä ihmisiä oikein vaivaa. Olen asunut ikäni kerrostaloissa, opiskelijataloissa ja keskustoissa, joten en pidä että olisin mitenkään herkkä asumisen tavallisille äänille tai SATUNNAISELLE juhlinnalle.
Lisäksi välillä on todella voimakas kukan haju. Ei nyt kuulu tähän ketjuun enkä tästä ala väittelemään, mutta jos joku polttelee niin poltelkoot. Käyttäjistä ei ole ollut harmia vaikka kuinka olisi laitonta. Enemmän viina aiheuttaa rähinää. Voisi nyt kuitenkin vähän miettiä kun koko parkkialue haisee ja täällä asuu paljon lapsiakin.
Kylläpä helpotti