Ja onhan tuo ylempi mainittukkin jo viime perjantaina täällä .Taisi mennä tuo alkuperäinen viesti vähän väärään ketjuun. Full HD 144Hz näytöistä oli kysymys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja onhan tuo ylempi mainittukkin jo viime perjantaina täällä .Taisi mennä tuo alkuperäinen viesti vähän väärään ketjuun. Full HD 144Hz näytöistä oli kysymys.
Ja onhan tuo ylempi mainittukkin jo viime perjantaina täällä .
Täällä odotellaan CDON :in AOC AG271QG näyttöä saapuvaksi. Onko CDON :lla jotain rajoituksia tuotteeseen tutustumisessa?
(Esim. Jimm's :llä 2h. Tämän jälkeen tuote katsotaan otetuksi käyttöön)
Kyselin aspasta ja muistaakseni eka totesi, että pitää olla avaamaton ja sen jälkeen kun ihmettelin miten tällöin voin testata tuotteen niin sanoi että avatun pitää olla uudenveroinen. Tiedä sitten. Kiinnostaisi kyllä itseänikin, kun samaisessa tilanteessa saman näytön kanssa olen.
Itselläni polttelisi vähän sama päivitys (tai no, pelinäytön hankinta 60 Hz IPS:n rinnalle ) ja noita Asusta ja Benq:a olen yrittänyt vertailla keskenään. Asus merkkinä tutumpi ja luotettavampi, Benq:ssa mainostetaan Flicker Freetä, Low Blue Light -tilaa ynnä muuta, Black eQualizeria.. Lienevätkö vain mainospuheita vai onko eroa? Asuksen etuna olisi DisplayPort-liitäntä, Benq:n kanssa olisi vain DVI-DL vaihtoehtona.Tarkotus olisi vaihtaa näyttö 60hz -> 144hz. Onko näissä halvimman pään näytöissä mitään isoja eroja? Onko kaikissa jopa sama paneeli? Budjetti max 300€ tienoilla.
Acer G6 GN246HLB, 236€ | Hinta.fi
AOC G2460PF, 253€ | Hinta.fi
ASUS VG248QE, 280€ | Hinta.fi
Benq ZOWIE XL2411, 285€ | Hinta.fi
Oisko tota piuhaa metri powerbrickin molemmin puolin. Mulla menee pyödän alla IKEAn johtokouru, niin kivasti sai ton virtalähteenkin mahtumaan sinne. Ei valittamista tähän mennessä.@Sliver0 tuossa oli vissiin erillinen virtalähde. Koitko häiritseväksi vai oliko edes sen verran piuhaa että saa fiksusti aseteltua? Oman saan testiin sunnuntaina tai maanantaina. Hieman kyllä jännittää tuo mahd. kaupan purku jos sattuu huono yksilö.
Itselläni polttelisi vähän sama päivitys (tai no, pelinäytön hankinta 60 Hz IPS:n rinnalle ) ja noita Asusta ja Benq:a olen yrittänyt vertailla keskenään. Asus merkkinä tutumpi ja luotettavampi, Benq:ssa mainostetaan Flicker Freetä, Low Blue Light -tilaa ynnä muuta, Black eQualizeria.. Lienevätkö vain mainospuheita vai onko eroa? Asuksen etuna olisi DisplayPort-liitäntä, Benq:n kanssa olisi vain DVI-DL vaihtoehtona.
Minulla ei ollut aluksi ne aivan pohjassaMitähän teen väärin kun en saa signaalia tuohon AOCciin DP:llä?
Kyllä on pohjassa. Monta kertaa irrotettu ja kytketty. En tiedä onko näyttiksessä sitten vikaa, kun ei edellinen MG279Qkaan toiminut.
Oletko koittanut toisella dp kaapelilla?
Minulla ei ollut aluksi ne aivan pohjassa
Mutta tuskin tästä on kyse. Hmmm.
Tänään tosiaan sain oman näyttöni, plug and play. Panelin testaukseen hyväksi havaitsemanne vinkit ja linkit ovat tervetulleita.
Näyttää hyvin samalta mitä tilaamani Asuksen MG279Q. Palautukseenhan se lähti. Melkonen pettymys, eikä itelle kyl riitä käsitys siihen, et miten joku tuommosta voisi katella kovin pitkään kun tosiaan tuntu tulevan vähän kirkkaammankin materiaalin päälle.Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait? Täysin pimeä huone ja puhelimen kamera nyt tietysti osaltaan korostavat suhteessa todellisuuteen mutta nuo kuvat joissa videota pyörimässä antavat ihan hyvän kuvan määrästä. En nyt tiedä olisiko tuo hyväksyttävissä vai ei mutta ei ainakaan itseeni oikein uppoa tuollainen määrä keltaisuutta reunoissa. Taitaa mennä palautukseen ja katsellaan sitten vaikka ne Samsungin 1440p VA:t. Sääli kun hinta olisi ollut kerrankin kunnossa.
Äsken kilahti tekstari puhelimeen, että tilaamanne Benq-näyttö on saapunut ja noudettavissa. T. Prisma Tulin siihen lopputulokseen, että kun suurta eroa noilla näytöillä ei kuitenkaan ole, ja kun BenQ:n sai 250 euroon paikallisesta marketista, niin laitoin tilaukseen. Kokemuksia myöhemmin.Samaa tuumaillut itsekkin.. parin viikon sisään laitan jonku 144 hz budjettinäytön tilaukseen ja olisi mukava jotain vertailua tai testiä nähdä näistä ennen lopullista valintaa. Lisäksi Freesync olisi toivelistalla.
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait?
Valovuodon ja IPS-glown eron näkee siinä kun tiputtaa brightnessin nollaan. Mikäli vuodon määrä muuttuu, niin kyseessä on valovuoto mut jos staattisena, niin se on glowia. Harmi kyllä että pitää laittaa eteenpäin, ajattelitko purkaa kaupan vai lähtee vaihtorumbaan CDONin/AOC:n kanssa?
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait? Täysin pimeä huone ja puhelimen kamera nyt tietysti osaltaan korostavat suhteessa todellisuuteen mutta nuo kuvat joissa videota pyörimässä antavat ihan hyvän kuvan määrästä. En nyt tiedä olisiko tuo hyväksyttävissä vai ei mutta ei ainakaan itseeni oikein uppoa tuollainen määrä keltaisuutta reunoissa. Taitaa mennä palautukseen ja katsellaan sitten vaikka ne Samsungin 1440p VA:t. Sääli kun hinta olisi ollut kerrankin kunnossa.
Mä ku olin hankkinut g-syncillä varustetun FHD Acerin Tn-paneelia karvalakkimallin alku talvesta. Sit ku lykkäsi koneeseen kiinni niin alkoi ongelmat ja takuuhuoltorumbat.Varmaan palautan ja puran. En oikein viitsisi lähteä vaihtorumbaan, kun takuuta kunnollisen yksilön saamisesta ei ole ja sitten menee tuo helpomman kaupanpurunkin mahdollisuus. Muuten kyllä vaikuttaisi hyvältä tuo 27" ja 1440p sekä tietysti itse värit ja muut olivat hyvät. Sulavuudesta paha sanoa, kun en viitsi paljoa käytellä jos palauttaa + sitä DP:tä en jostain syystä saanut toimimaan. Liekkö sitten näyttiksessä vikaa, kun viimekerralla samassa tapauksessa läppäri antoi kyllä heti kuvan.
Kaipa tuon GTX780:n voisi muutenkin kohtapuoliin laittaa vaihtoon. Täytynee katsella AMD:n uudet julkaisut ja miettiä sitten onko seuraava näyttis vihreästä vai punaisesta leiristä. AMD:ssä kieltämättä houkuttelisi tuo halvempi Freesync näyttöjen osalta.
Neuvokaahan vähän noviisia mäessä! Tarkoitus olisi hommata näyttö pelikäyttöön, suurimmaksi osaksi FPS pelaamiseen! näytön ohjaimena toimii 8gb kfa2 geforce gtx 1080.. budjetti noin 300-500€ ja 27 tuumainen hakusessa.
edit: lisätty tietoja
Itseltäni löytyy tuo Dell S2716DG ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Siirtyminen 24" fullhd:sta tähän on omasta mielestäni melkoinen parannus. Paneeli on TN eli väriuskovaiset löytävät varmaan vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta mutta itse pelaajana arvostan muita seikkoja enemmän.
Itseltäni löytyy tuo Dell S2716DG ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Siirtyminen 24" fullhd:sta tähän on omasta mielestäni melkoinen parannus. Paneeli on TN eli väriuskovaiset löytävät varmaan vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta mutta itse pelaajana arvostan muita seikkoja enemmän.
Lisäksi tämä Dell on hillityn tyylikäs eikä mikään sirkusteltan näköinen, mitä osa noista "pelinäytöstä" vaikuttaa olevan. Makuasioita toki mistä tykkää.
Edellinen näyttö oli 144hz ilmn mitään synccejä ja tässä on Dellissä on gsync, mutta itse en oikein ole vielä huomannut omaan silmään mitään tosielämän suurempia hyötyjä vrt. edellinen näyttö.
Jimms sanoi että kohta listoilla nuo CFG73:t.Tämä Dell S2716DG vaikuttaa lupaavalta, kait se on vähän viellä venyttetävä budjettia! Kiitoksia kaikille vastauksista.
Onko tuosta Samsungin C24FG73:sta tietoa että koska uusi malli saapuu markkinoille?
edit: lisätty kysymys.
Saksasta lähtee Dellin S2716DG 600e posteineen (Mindfactory.de); TN, 1440p, 144hz, G-Sync. Ei ihan asetu tohon noin 300-500e haarukkaan mutta laitoin kuitenkin. Niinkuin yllä sanottiin niin Cdonilla on pyörinyt noita Acerin ja AOC:n 1440p 144hz G-sync näyttöjä (XB271HUA) about 500e pintaan tarjouksissa, satunnaisesti muuallakin. Full-hd 144hz G-Sync näyttöjä taitaa irrota ihan normihinnoilla tohon 500e, itselle vähän tuntemattomia laitteita niin noita en osaa suositella noista yhtä.
Milloinkas teiltä saa tilattua tätä päivitettyä CFG73 mallistoa?
C27FG73 | Business Monitor | Samsung Display Solutions
C24FG73 | Business Monitor | Samsung Display Solutions
Pitäisi olla saatavilla toimittajiltamme, kysellään!
Muoks: ilmestyy listoille lähiaikoina
Pelaatko minkälaisia pelejä tai millaisella tasolla FPS:t pyörivät? Itselleni jäänyt sellainen ymmärrys, että G-sync on parhaimmillaan kun FPS tippuu alle 60:n tienoille..
@Jezme Puuttuuko tuo gammasäätö tosiaan myös uusimmista revisioista? Ja eikö sitä pysty muutenkin muuttamaan Nvidia control panelista?
En nyt ole ihan varma mutta näin luulisin, esim. tämän perusteella: S2716DG, OSD, Gamma setting - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community
Saa toki Nvidiasta mutta toki näytöstä suoraan olisi parempi kuin kolmannen osapuolen softa. En tiedä nollautuuko nuo Nvidian säädöt aina esim. päivityksen ohella. Ainakin digit. värikylläisyys nollautuu.
Itsellä lähti näyttö takaisin kun Company of Heroes 2 ei hyväksynyt ICC profiileja tai nvidian säätöjä.Onko tietoa että mitkä pelit (linkissä mainittu vaan "jotkut pelit") ohittavat nuo icc sun muut profiilit? Asia kiinnostaa sillä itse kalibroin jollain spyder vehkeellä tämän omani joka loi icc profiilin ja olen olettanut sen vain autommaattisesti olevan käytössä aina ja iankaikkisesti, aamen.
@Ikelae_ Nytpä tuo mainitsemani XB271HUA on taas tarjouksessa 520€, mikäli CDONilta uskallat tilata: Acer 27" LED Predator XB271HUA G-Sync Pelinäyttö
Eipä kyllä Asusin MG279Q vaatinut muuta ku johto paikalleen, qhd 144hz tuli suoraan.