Pelimaailman uutisia

Arvauksia, mikä oli vuoden 2022 myydyin konsoli tai peli Suomessa?
FIFA 23 was the best-selling game in most major markets, with just a couple of exceptions (such as Finland, where Elden Ring was No.1).
Switch was the No.1 selling console in almost every country with a few exceptions. In Denmark and Sweden, PS5 is the No.1 console, whereas Xbox Series S and X was No.1 in Norway.
This is according to the latest GSD data, which tracks physical and digital game sales across Europe. It tracks all physical sales in major European countries (see list below), and digital sales from most major AAA publishers (the main exception is Nintendo, which doesn't share digital data) in every territory across Europe. The data does not include games from indie teams.
Nintendo Switch ja Elden Ring.
 
Switchejä taitaa olla myös eniten myynnissä myyntipalstoilla, kun uutuuden viehätyksen karistessa laitteelle ei tahdokaan löytyä pelattavaa.
 
Switchejä taitaa olla myös eniten myynnissä myyntipalstoilla, kun uutuuden viehätyksen karistessa laitteelle ei tahdokaan löytyä pelattavaa.
Niitä on myös myyty eniten, joten olisi hyvin outoa jos niitä ei myyntipalstoillekkin saapuisi eniten. Ts. suurempi määrä ei tarkoita että niitä menisi kiertoon suhteessa enemmän.

Switchejä on kuitenkin myyty tässä vaiheessa n. nelinkertaisesti ps5 verrattuna.
 


Ubisoft vastatuulessa myynit sakkaa ja Skull & Bones myöhästyy uudestaan.

Ubisoft juttu jatkuu:

"

Ubisoftin Pariisin työntekijät ovat menossa lakkoon toimitusjohtajan kommenttien seurauksena.

Yhtiön toimitusjohtaja Yves Guillemot herätti närää Ubisoftin työntekijöiden keskuudessa viime viikolla antamillaan lausunnoilla. Ubisoft paljasti viime viikolla tehneensä odotuksia heikomman tuloksen, jonka yhteydessä Guillemot paljasti yhtiön leikkaavan kulujaan noin 200 miljoonalla eurolla tulevan kahden vuoden aikana.

Guillemot sälytti vielä myöhemmin vastuuta Ubisoftin kelkan kääntämisestä myös Ubisoftin työntekijöille. Työntekijöille lähetetyssä sähköpostissa Guillemot kertoi tarvitsevansa heiltä täyden energian ja sitoutumisen yhtiön palauttamiseksi menestyksen polulle. Hän myös pyysi kaikkia olemaan tarkkana kulujen kanssa, jotta yhtiö voisi varmistaa mahdollisimman tehokkaan toiminnan.

Toimitusjohtajan viestintään kiinnitettiin huomiota ammattiliitto Solidaires Informatiquessa, joka kuvasi Guillemotin kommentteja katastrofaalisiksi. Solidaires Informatique ilmoitti organisoivansa 27. tammikuuta Ubisoftin Pariisin toimistoa koskevan lakon. Ilmoituksessaan liitto syyttää Guillemotia vastuun sälyttämisestä yhtiön työntekijöiden harteille sekä työntekijöiden painostamisesta.

Liitto esitti myös vaatimuksia Ubisoftia kohtaan. Työntekijöille vaaditaan inflaation nojalla kymmenen prosentin palkankorotuksia. Lisäksi Ubisoftia vaaditaan parantamaan työskentelyolosuhteita esimerkiksi nelipäiväisen työviikon käyttöönotolla. Yhtiöltä odotetaan myös sitoutumista piiloirtisanomisten ja työntekijöiden irtisanoutumiseen painostavan toiminnan vastustamiseen.

Lähde: PC Gamer

"
 

"Liitto esitti myös vaatimuksia Ubisoftia kohtaan. Työntekijöille vaaditaan inflaation nojalla kymmenen prosentin palkankorotuksia. Lisäksi Ubisoftia vaaditaan parantamaan työskentelyolosuhteita esimerkiksi nelipäiväisen työviikon käyttöönotolla.

Lähde: PC Gamer"
No huh, on liitolla ainakin pokkaa jos ei muuta :D Veikkaan, että tällaiset pyynnöt - olivat ne kuinka oikeutettuja tahansa - kannattaisi ajoittaa sellaiseen ajankohtaan, jossa yhtiö ilmoittaa odotuksia paremmasta vuosituloksesta?
 
EU on mahdollisesti puuttumassa pelimaailman lootbox- yms casino-trendiin:


" To put an end to illegal practices allowing anyone to exchange, sell or bet on in-game and third-party sites (for skin betting) "


Oh shiit, onko mun steamin skinisalkku muuttumassa kohta arvottomaksi :D
 
Ja aika kallista sellaista. Peruspeli Steamissa 80 euroa :nb:

Katsoin jotain videota (Mortismalin kanavalta, ja hän sentään oli varovaisen positiivinen kun ei kehdannut kokonaan teilata) ja melkoisen geneeristä milleniaalipaskaa kyllä saa kun latoo 80 euroa tiskiin :D Square Enix päätti kokeilla että jos laittaa 33% lisää pelien maksimihintoihin niin huomaako kukaan. Nähtävästi huomasi, kannattaa varmaan kokeilla ensi kerran samaa jonkun oikeasti hyvän pelin kohdalla.

 
Viimeksi muokattu:
Ketkä 90 luvulla pelasivat konsoleilla niin varmaan kuulleet tämän intron aika monta kertaa:



Hyvää matkaa Tohru Okadalle minne ikinä menetkin.

Edit:



Shinji Mikami lähti Tango Gameworksilta
(Oli hänen perustmaansa firma vuonna 2010)
 
Viimeksi muokattu:

"Videopelikäsikirjoittajana tunnettuun Chris Avelloneen kohdistuneet häirintäsyytökset on soviteltu oikeuden ulkopuolella.

Avellone joutui vuonna 2020 verkossa esitettyjen syytösten kohteeksi. Kaksi naista syytti Avellonea tuolloin mm. seksuaalisesta häirinnästä. Avellone kertoi myöhemmin haastaneensa häntä kohtaan syytöksiä esittäneet henkilöt oikeuteen kunnianloukkauksesta.

Nyt Avellone kertoo blogipäivityksessään häntä kohtaan esitettyjen syytösten ratkenneen sovittelumenettelyssä. Sovitteluratkaisun yksityiskohtia ei paljasteta julkisuuteen, mutta Avellone kertoo saaneensa seitsennumeroisen korvaussumman ratkaisun osana.

Samalla häntä kohtaan syytöksiä esittäneet Karissa Barrows ja Kelly Bristol julkaisivat lausunnon, jossa he kertovat, ettei Avellone käyttänyt heitä seksuaalisesti hyväkseen, eivätkä he ole tietoisia Avellonen häirinneen ketään naisia. Heidän mukaansa he halusivat alkuperäisissä lausunnoissaan tukea pelialalla työskenteleviä naisia.

Esimerkiksi Star Wars Jedi: Fallen Orderin, Fallout: New Vegasin ja Falloutin ja käsikirjoittajana tunnetun Avellonen kerrottiin menettäneen syytösten seurauksena useampia työtilaisuuksia pelialalla. Hän sai syytösten tultua julki potkut esimerkiksi Dying Light 2:n sekä Vampire: The Masqueade: Bloodlines 2:n käsikirjoittajan tehtävistä. Bristol ja Barrows kertovatkin lausunnossaan uskovansa, että Avellone ansaitsee päästä palaamaan jälleen täysipainoisesti pelialalle.

Lähde: Chris Avellone
"
 
Eiih pitää varmaan vielä kerran asennella ja käydä mättää Bad Company 2 .. oli kyllä kova peli aikanaan kun tuli.
Tää oli kyllä Battlefield 2:n kanssa se rakkain BF-peli. Jotenkin kaikki siitä eteenpäin tulleet eivät ole enää kiinnostaneet.
 
Viimeksi muokattu:
Tää oli kyllä Battlefield 2:n kanssa se rakkain BF-peli. Jotenkin kaikki siitä eteenpäin tulleet eivät ole enää kiinnostaneet.
Kävin muuten pelailemassa yksi päivä. Aika vähän servuja löytyy, mutta se missä kävin mainosti jotain että kun EA sulkee servut niin jossain 3rd party mestalla voisi pelejä vielä jatkaa kuitenkin.
 
Kävin muuten pelailemassa yksi päivä. Aika vähän servuja löytyy, mutta se missä kävin mainosti jotain että kun EA sulkee servut niin jossain 3rd party mestalla voisi pelejä vielä jatkaa kuitenkin.
Battlefield 2 jatkoi toimintaansa Gamespyn & servereiden sulkemisen jälkeen useassakin muodossa, nyt taitaa jäljellä olla vielä BF2Hub.

Toivottavasti tosiaan joku pystyy ottamaan vastaavasti myös Bad Company 2:n servereiden pyörittämisen vastuulleen :thumbsup:
 
Onko tässä seuraava The Day before kusetus.




Näyttää kyllä ihan oikealle videokuvalle. Ihan neva hööd pulju, niin jotenkin vahva kusetuksen tuoksu leijuu kyllä.
 
Onko tässä seuraava The Day before kusetus.




Näyttää kyllä ihan oikealle videokuvalle. Ihan neva hööd pulju, niin jotenkin vahva kusetuksen tuoksu leijuu kyllä.

Olisi kiva tietää miten hiirellä ja näppäimistöllä ohjataan tuota jos oikeaa pelifootagea olisi. Kuvakulma kääntyy eri suuntaan mihin ase kääntyy ja ampuu ja sekä kallistelee samalla. Onko pelkkä VR peli full-body trackingillä? Miten tuo juoksu jos VR peli? Varmaan suunnaton pahoinvointi tuommoisella liikkeellä?

Itsellä tulee ensin mieleen että ihan oikeaa kamerafootagea mutta kätsysti pistetty vähän VFX:ää ettei ole "liian aito".

Omituisesti lätäkkö ei heijasta mitään alussa mutta kun kääntyy niin heijastaa täydellisesti taivaan ja puut kuvan ulkopuolelta.

Itse ei jaksa oikein innostua näistä. Matkan varrella nähnyt niin monta skämmiä. Uusi studio tekee muka kaiken aikaisemman ylittävää grafiikkaa peliin mutta koskaan sitä peliä ei julkaista. Innostutaan sitten kun se on kaupassa.
 
Onko tässä seuraava The Day before kusetus.




Näyttää kyllä ihan oikealle videokuvalle. Ihan neva hööd pulju, niin jotenkin vahva kusetuksen tuoksu leijuu kyllä.

Yleensä voi yrittää etsiä jotain "epärealistista" mutta kaikki näyttää juuri kuin aidossa elämässä.
Ja jos tuo oliskin aitoa pelikuvaa niin miten vammainen pelattattavuus tuossa olisi ellei sitten tähdätä johonkin täydelliseen VR kokemukseen ja sinä liikutat käsiäsi aseen kanssa aka et pelaa peliä näppäimistöllä tai ohjaimella.

En toistaiseksi laittaisi kyllä lantin lanttia k.o firmalle etukäteen, jos tuo pystyttäisin todistamaan esim jonkun pelilehden toimesta aidoksi niin sitten perun pahat puheeni.

Edit:
Tuli mieleeni tämä pätkä vuosia sitten:

 
Toi epätarkkuusfiltteri peittää hyvin asioita ja hyvät animaatiot, hieno demo. Voi tosin olla että pelinä ei oikein toimi ilman VR.

Kyl kun kattoo tarkasti isolta näytöltä näkee jotain huonoja tekstuureja, mutta ei esim. puhelimen kautta.
 
Onko tässä seuraava The Day before kusetus.




Näyttää kyllä ihan oikealle videokuvalle. Ihan neva hööd pulju, niin jotenkin vahva kusetuksen tuoksu leijuu kyllä.


Itse en kyllä tiedä, tuossa on jotain sellaista "Unreal Engine 5" fiilistä, jota ei oikein itse osaa kuvailla, mutta kaikki "fotorealistiset" UE5 pelit näyttää tuolta. Hiemanhan tuossa hämää se, että ekaksi kääntyy pää ja sitten hieman viiveellä tulee kädet yms. kuten aidossa elämässä. Mutta joo, UE5.
 
No olihan Flashpointissakin(2001) aikanaan mahollisuus kääntää päätä ja asetta eritahtia. En nyt alkanut pistelemään videota palasiksi, että onko siellä oikeesti jotain joka ei näytä hiirinäppisliikkeeltä, kun kuitenki voi olla vaikka VR:llä ohjattu. Mutta eniveis, jos 22 vuotta sitten, nii miksei nykyäänkin. Ei se vaatinut Flashissa ku alt pohjaan niin katse liikku ja pyssy ei. Ja pyssyssäkin oli pieni vara liikutella sitä ilman että katse liikkui.
 
Itse en kyllä tiedä, tuossa on jotain sellaista "Unreal Engine 5" fiilistä, jota ei oikein itse osaa kuvailla, mutta kaikki "fotorealistiset" UE5 pelit näyttää tuolta. Hiemanhan tuossa hämää se, että ekaksi kääntyy pää ja sitten hieman viiveellä tulee kädet yms. kuten aidossa elämässä. Mutta joo, UE5.

Esim Arma 3 on kanssa tuo "pää kääntyy, muu kroppa ei" painamalla vain Alt pohjassa. Itse en siis näkisi mitenkään mahdottomana että tässä käytetään jotain samantyylistä ratkaisua.
 
Tuon kun uudelleen katsoi isolta näytöltä PC:llä niin ei tuossa loppupeleissä mitään ihmeellistä ole. Toki tuo shaky cam ja muka rinnassa oleva kamera tuo semmoista ns. realismia mutta aloin miettimään että jos tuota pelaisi itse niin nuo lähtisi heti ensimmäisenä hiuksista sinne kuuluisaan vittuun eli shaky cam: OFF, camera delay movement: OFF ja mielellään vielä kalansilmä: OFF että saa kunnolla tarkkuutta pelaamiseen.

Ehkä tuo voisi toimia paremmin siis replay-camissa COD tyyliin kun olet kuollut niin tuommoinen shaky cam footage näkyisi mitä tapahtui lopuksi.

No vaikea sanoa lopullista kun ei ole peliä pelannut.
 
Iso syy miksi tuo näyttää ensivilkaisulla harvinaisen autenttiselta on tuo aitoa bodycamia jäljittelevä kalansilmäefekti sumeine reunoineen. Mutta ei tuota tosiaan ole isolta näytöltä katsottuna mitään vaaraa luulla tosimaailman matskuksi.
 
No kyllä se omaan silmään näytti aika pirun aidolle 55" OLED:sta olohuoneessa 2,5m päästä... Toki jos lähempää menis kattomaan, niin huomaisi paremmin pienet yksityiskohdat. Tietysti tuo bodycam tyyli luo lisää sitä realistista tunnetta.
 
No kyllä se omaan silmään näytti aika pirun aidolle 55" OLED:sta olohuoneessa 2,5m päästä... Toki jos lähempää menis kattomaan, niin huomaisi paremmin pienet yksityiskohdat. Tietysti tuo bodycam tyyli luo lisää sitä realistista tunnetta.
Ite tollotan 48” OLEDia 70cm päästä niin voi tietty vaikuttaa kokemukseen. Näkee virheet ja muut helpommin.
 
Microsoftin Activision/Blizzard kauppa vastatuulessa UK:ssa.


Microsoft / Activision deal prevented to protect innovation and choice in cloud gaming

The CMA has prevented Microsoft’s proposed purchase of Activision over concerns the deal would alter the future of the fast-growing cloud gaming market, leading to reduced innovation and less choice for UK gamers over the years to come.

Microsoft aikoo valittaa päätöksestä.
 


"BioWare once tried their hand at procedural generator for scripts, and the result "soulless."


Former BioWare narrative lead David Gaider recently took to Twitter to respond to a Guardian article talking up the possibility of AI writing scripts for game developers. Gaider reflected on the time BioWare tried their hand at "procedural content generation," and revealed the result was less than satisfactory.


Gaider writes that while the AI gave BioWare countless RPG-style quests, none of them were better than your standard "bring me 20 beetle heads." That, entirely understandably, is not what BioWare was going for in their approach to quest design in games like Mass Effect and Dragon Age.

The BioWare veteran goes on to say that developers shouldn't want anything more than this from AI writing. Developers will unfortunately think they can get more from an AI than your standard dull questline, Gaider concludes, but they will absolutely be mistaken in thinking this.

When we think about BioWare greats like Dragon Age and Mass Effect, we think about them for their branching narratives and memorable characters. Gaider, and no doubt other BioWare staffers, know AI just can't deliver on this, and can't give that player what they truly want: standout storytelling moments.


Gaider's next adventure is Stray Gods, a musical roleplaying game where Greek Gods intersect with mere humans. We haven't seen anything of gameplay for Stray Gods yet, but we know it'll feature narrative-shifting choices, and music from Journey and The Banner Saga composer Austin Wintory.

"

Tämä ei varsinaisesti yllättänyt minua.
 
Escalibur, kiitos paljon tämän viestiketjun aloituksesta. :) Kävin juuri Tilt.fi-nettisivuilla. Siellä löysin tiedon, että Capcomin toimesta tiedustellaan, mikä Resident Evil -peli halutaan uudelleen tehdä seuraavaksi. Kyseessä on siis kysely ja sen lopuksi voi vastata tuohon kysymykseen. :) Tiltin uutinen löytyy osoitteesta Lisää uusioversioita tulossa: Capcom tiedustelee faneilta, mikä Resident Evil pitäisi modernisoida seuraavaksi - Tilt.fi ja Capcomin kysely osoitteesta The Resident Evil Brand/Survices Survey (capcom.com).
 
Electronics Arts on jakautunut kahteen eri yhtiöön EA Entertainment ja EA Sports

 
Electronics Arts on jakautunut kahteen eri yhtiöön EA Entertainment ja EA Sports


Näkeeköhän mistään montako työntekijää EA Sportsille jää, varmaan alle 50 riittäisi nykymenolla jossa pelit vuodesta toiseen samoja eri rostereilla ja uusilla mikromaksuilla. Tekee aivan varmasti myös enemmän hilloa kuin tuo tuleva EA entertainment.
 
Näkeeköhän mistään montako työntekijää EA Sportsille jää, varmaan alle 50 riittäisi nykymenolla jossa pelit vuodesta toiseen samoja eri rostereilla ja uusilla mikromaksuilla. Tekee aivan varmasti myös enemmän hilloa kuin tuo tuleva EA entertainment.

EA sports olis varmaan yks lepposimmista puljuista olla töissä peli kehittäjänä. Vähän viilailee vanhaa koodia ja parantelee assetteja ja taas on "uusi peli" valmiina. :p
 

Ei tarvitse että menee kauppa läpi USA:ssa. EU:ssa oli jo hyväksyntä. Pieniä muutoksia briteille vielä nii eiköhän se ole siinä.
Kyllä se ymmärtääkseni vaatii ihan hyväksynnän kaikilta kolmelta jotta tuo yrityskauppa voidaan viedä finaaliin. En tiedä onko sitten mahdollisuutta jättää UK:n toiminnot ulkopuolelle vai vaatisiko activisionin pilkkomista.

Mutta eiköhän nuo britit myönny tuohon kun muutkin.
 
Kyllä se ymmärtääkseni vaatii ihan hyväksynnän kaikilta kolmelta jotta tuo yrityskauppa voidaan viedä finaaliin. En tiedä onko sitten mahdollisuutta jättää UK:n toiminnot ulkopuolelle vai vaatisiko activisionin pilkkomista.

Mutta eiköhän nuo britit myönny tuohon kun muutkin.
Ei vaadi kaikkien hyväksyntää jos vetäydytään markkinoilta. Eli mahdollista että Activision/Blizzard pelejä ei saisi UK:ssa. Näin eräs asianajaja ilmoitti. Nythän CMA on avannut neuvottelut MS kanssa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom