Pelimaailman uutisia

Eipä noilla täysillä hinnoilla pitkään PC-maailman tarjonnassa porskuteta yksinpelien osalta jos peliä haluaa myydä. Tarjontaa sen verran enemmän että tommoset Death strandingit kiinnostaa aika harvoja täyteen hintaan.
Empä menisi kehumaan, että pc puolella olisi tungosta DS tyylisissä peleissä.
 
Eipä noilla täysillä hinnoilla pitkään PC-maailman tarjonnassa porskuteta yksinpelien osalta jos peliä haluaa myydä.

Täh? Noilla hinnoilla pelejä on myyty pc:lle 80-luvulta asti. Markkahinnat oli 300mk, jopa 400mk uusille peleille, vaikkei nyt ihan suoraan käännykään niin kyllä ne pelit on sen apout 50e maksanu iät ajat, ei tämä mikää uusi suuntaus ole.
 
Täh? Noilla hinnoilla pelejä on myyty pc:lle 80-luvulta asti. Markkahinnat oli 300mk, jopa 400mk uusille peleille, vaikkei nyt ihan suoraan käännykään niin kyllä ne pelit on sen apout 50e maksanu iät ajat, ei tämä mikää uusi suuntaus ole.
Lähinnä pointtina siis se, että hinnat kyllä laskee hyvinkin nopeaa.
 
Mortal Shell demo/beta nyt EGS ladattavissa kaikille

 
Horizon Zero Dawnista katselin aikoinaan pelivideoita ja vaikutti mielenkiintoiselta. Yksinoikeus perseilyn takia jäi toki hankkimatta. Nyt voi sitten tehdä saman kuin GTA V ja RDR2 kohdalla, eli hankkia uutena pelinä PC:lle ja todennäköisesti parhaana mahdollisena versiona. Hyvin vähän on tullut pelejä ostettua lähivuosina, kun niin monet itseäni kiinnostaneet ovat olleet melko floppeja. Kympillä joku geneerisen tylsä FarCry 5 on tainnut viimeksi koriin päätyä. Hinta ei oikeastaan ohjaa hankintaa, enemmänkin mielenkinto, joten tuo 50€ on ihan ok. Pitääpä samalla tutkia mikä tuo Death Stranding on.

Offtopic...
@Henkka77 on tosiaan oikeassa noiden hintojen kanssa. Vuonna 94 maksoin 400 mk (~96 € vuonna 2020) TIE Fighterista. Silloin myöskään pelikonsoli ei ollut mikään ihmisoikeus ja se maksoin sen minkä maksoi ja ne keillä oli varaa, sellaisen ostivat. Nykyään jos koitetaan tehdä vähän parempaa kalliimmalla, niin hirveä itku ja hyvä jos ei tee ihmisoikeusrikosta kun kaikilla ei ole varaa. Eli kyllä pelit ja elektroniikka on nykyään naurettavan halpaa verrattuna siihen, mitä ne olivat kun itse olin kersa. Toki aina löytyy top endia, mikä on vieläkin kalliimpaa.
 
Eb7TFmIWoAExPUq

Nyt kun päästiin puhumaan hinnoittelusta niin mielenkiintonen huomio next gen-vehkeiden pelien hinnoista. Ainakin 2K on kehdannut jo paljastaa olevansa vailla kymmentä dollaria enemmän PS5 ja XSX-versioista. Koskee tosin vaan perusversiota, digitaalinen lisäsisältö mitä noissa deluxeissa on vaikuttais olevan sellanen missä kehdataan ottaa vähän takkiinkin. Kai se on osa markkinointistrategiaa, 30$ hintaero on huomattavasti kivemman kuulonen kuin 40$.

Toinen asia on sit et päättivät kaikessa viisaudessaan jättää PC-version last gen-versioks kuitenkin. Vissiin ihan fiksu ratkaisu.

Mut joo onhan se karu fakta et pelien kehittäminen käy entistä kalliimmaksi uusien konsolien saavuttua. Tarttee enemmän työtunteja ja työvoimaa, tässä sukupolvessa taitavat kehdata pyytää kuluttajaltakin jo enemmän. Nähtäväks jää miten asia otetaan vastaan, toivottavasti ihmiset ymmärtää miks hinnat nousevat, mutta toisaalta voin jo ite varmuudella sanoa, ettei kovinkaan montaa hankintaa tuu julkasupäivänä tehtyä jos hintalaput on jatkossa 70€. 50-60€ on jo vähän kipurajoilla, sekin maksetaan vain tasan niistä peleistä joista tietää etukäteen pitävänsä ja saavansa laadukkaan tuotteen hyvällä hinta-tuntisuhteella. Oikeestaan mielenkiintosempaa on nähdä miten tää vaikuttaa alennuksiin, sen on viimevuosina jo ruvennu huomaamaan ihan PC-puolellakin ettei kehittäjät enää kehtaa laittaa pelejänsä kovinkaan isoihin alennuksiin kun vasta vuosien päästä.
 
Horizon Zero Dawnista katselin aikoinaan pelivideoita ja vaikutti mielenkiintoiselta.

Samaa mieltä, vaikuttaa todella hyvältä. Eikö tällä palstalla tosiaan ole omaa ketjua tuolle pelille, en ainakaan löytänyt? Tuleekohan tuohon modituki?
 
Sony sijoittaa 250 miljoonaa taalaa Epiciin.


In a statement, Sony CEO Kenichiro Yoshida said that Epic’s technology keeps them at the forefront of game development and that is exemplified in the features of Fortnite. Epic CEO Tim Sweeney, meanwhile, said in a statement that both Sony and Epic have created businesses at the intersection of creativity and technology and they share a vision of real-time 3D social experiences that will lead to a convergence of gaming, film, and music. He also said the parties plan to build a “more open and accessible digital ecosystem for all consumers and content creators.”

Lyö vähän tyhjää, mutta jotain ensimmäisiä arvauksia, mitä tällä ehkä voivat saavuttaa:
  • Epic ei saa niin suurta osuutta PlayStation-pelien digitaalisesta myynnistä EGS:ssä
  • Unreal Enginen laajempi käyttö niin peleissä kuin PlayStation Productions -elokuvissa/TV-sarjoissa (pienemmät kustannukset?)
  • Jotain yhteistyötä Fortniten parissa, mutta mitä? Mainostamista vai jotain oikeasti pelaajia kiinnostavaa?
 
BREAKING: People's Games Are DISAPPEARING Without A Trace... And They're Being Ignored

 
Viimeksi muokattu:
Siinähän otsikossa on kaikki oleellinen tieto ja videossa avataan sitten lisää mitä on tapahtunut
Paitsi että ei. Kyse on jostain Pleikkariin liittyvästä asiasta ja johonkin vanhempiin järjestelmiin ja käsikonsoliin liittyvästä asiasta. Eli vois niitä videoita vähän avata, kaikkia ei kiinnosta katsoa youtuben puhuvia päivä kymmentäminuuttia kun ne vihdoin pääsee asiaan.
 
Paitsi että ei. Kyse on jostain Pleikkariin liittyvästä asiasta ja johonkin vanhempiin järjestelmiin ja käsikonsoliin liittyvästä asiasta. Eli vois niitä videoita vähän avata, kaikkia ei kiinnosta katsoa youtuben puhuvia päivä kymmentäminuuttia kun ne vihdoin pääsee asiaan.
Ihmisiltä alkanu ostoksia häviämään kuten esim Last of us 2 PSN storesta ja video kohdassa jossa asiaa selitetään
 
Kyse on jostain Pleikkariin liittyvästä asiasta ja johonkin vanhempiin järjestelmiin ja käsikonsoliin liittyvästä asiasta.
Totta kai se on pleikkariin liittyvästä, etsii kaikki mahdolliset negatiiviset asiat sonysta ja turvautuu noiden youtube kaverien taakse.

Voitte seurata sonyn yskäri ketjuja niin näette.
 
Nyt kun nuo HZD ja Death Stranding ovat tulossa PC:lle, niin vilkaisin vähän pidempään mikä tuo DS on. Let's play videoissa alkoi jo puuduttaa toooodella pitkät ja jatkuvat cut scenet, tai ennemminkin olivat jo mini elokuvia. Meniköhän alussa tunti, ennen kuin pelaaja pääsi itse pelaamaan ja sitten homma oli 20 minuuttia kävelyä. Muuttuuhan tuo toki pidemmälle mentäessä vähän, mutta noita jatkuvia keskeytyksiä "tukikohtiin" saavuttaessa tuntuu olevan todella paljon ja kaikki toiminta on todella verkkaista. Siellä lepohuoneellakin kaikki toimenpiteet suihkusta vessaan pitää ilmeisesti seurata ilman mahdollisuutta hyppiä. Hidastempoisessa pelissä ei sinällään ole mitään vikaa, mutta jos se on hidasta jatkuvien keskeytysten ja videoiden vuoksi ja silti välillä tuntuu, että edetään hirveällä vauhdilla (mutta videoiden vuoksi hitaasti) ilman että pelaaja saa kontrollia tehdä mitä haluaa, niin vähän huono homma. Toki tämä perustuu vain katsomaani let's play videoon.
 
We're excited to announce that Persona 4 Golden has hit 500,000 players on PC! Thank you for all your support!
 

Uusi Test Drive paljastetaan tänään klo20

Onkos pelille mitään topicia Techbbs puolella. Murossa muistelen ainakin ajelleeni joskus foorumin porukan kanssa noita ekoja osia.
 
"The “huge scoop” teased by Nishikawa is that Sega is doing research and development on “Fog Gaming,” a potential new game platform that could be utilized by Japanese arcades.

Fog Gaming would repurpose arcades across Japan as part of the cloud, as well as channel arcade game machines’ CPUs and GPUs, resulting in lower costs. This would provide ultra low latency, and the concept is similar to fog computing. Players would be able to enjoy high-quality games, and arcades would be able to make money even after business hours.
"

jeee
 
Uudet hotfix ajurit jotka olisi ainakin Guru3D käyttäjien mielestä fixannu esim jotain microstutteria

Windows 10 64-bit

This Hotfix driver resolves the following issues:

  • [Shadow of the Tomb Raider][DirectX 12]: The game may crash when launched with Hardware-accelerated GPU scheduling enabled.
  • [Death Stranding]: Texture corruption may be observed during gameplay on GeForce GTX 16/RTX 20 series GPUs
  • NVIDIA Control Panel does not display the native resolution of some HDTVs with invalid timings
  • Some games may exhibit random freezes that lasts for a few seconds during gameplay.
  • Some displays may show a green tint when Windows Night Light is enabled
  • [Forza Motorsport 7]: Game starts to stutter after racing a few laps
  • [G-Sync Compatible] Adds support for the Samsung 27" Odyssey G7 gaming monitor
 
Kovia uutisia emulaattoririntamalta.

Over the past year, developer GalCiv has been working on a private PSN server replacement called RPCN. This is a free and open source private server that can act as PSN, written in Rust.

This server code, along with the hefty amount of improvements made to RPCS3 enables users to play in multiplayer and co-op modes in games that don't require a custom server in addition to PSN, or already have one.

 
Demon souls ja bomberman toimii vain? Ilmeisesti kovin geneerinen toteutus tuo ei ole jos koodia kirjoitellaan pelikohtaisesti.

Harmin paikka kun niin hidasta tuo emulaattorin teko. PS3 on kyllä vaikea platform. MGS4 toiveissa pelata joskus uudestaan stabiililla frameratella mutta taitaa remake tulla ennen emulaation toimivaa versiota.


Known Issues
Freezes/softlocks

The game is very unstable and will frequently crash within seconds even when using SPU LLVM & Accurate Xfloat Off.

No audio

When using anything other than SPU LLVM Recompiler and Accurate Xfloat OFF, the game will have no/some sound only.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, ei siihen tullutkaan tarpeeksi infoa, joten: Apple ja Google poistaneet sovelluksen, koska Epic kannustanut käyttämään muita keinoja pelinsisäisiin maksuihin, ettei niistä valu provikat googlelle ja applelle. Androideihin sovelluksen voi ladata muutenkin, Appleen ei enää ollenkaan. Sovellus kyllä toimii edelleen, mutta uusia käyttäjiä ei tule toistaiseksi omenan kautta.

Minkähänlainen lie vaikutus Epicciin lyhyessä juoksussa, on kuitenkin se rahamagneetti firmalle. Olis mielenkiintoista tietää onko tuo Epic-store tuottanut heille vielä yhtään mitään muuta kuin asiakkaita. Itsekkin sieltä kyllä pelejä ostellut, mutta kupongeilla niin, että alkaa avainkaupatki jäämään hinnoissa jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, ei siihen tullutkaan tarpeeksi infoa, joten: Apple ja Google poistaneet sovelluksen, koska Epic kannustanut käyttämään muita keinoja pelinsisäisiin maksuihin, ettei niistä valu provikat googlelle ja applelle. Androideihin sovelluksen voi ladata muutenkin, Appleen ei enää ollenkaan. Sovellus kyllä toimii edelleen, mutta uusia käyttäjiä ei tule toistaiseksi omenan kautta.

Minkähänlainen lie vaikutus Epicciin lyhyessä juoksussa, on kuitenkin se rahamagneetti firmalle. Olis mielenkiintoista tietää onko tuo Epic-store tuottanut heille vielä yhtään mitään muuta kuin asiakkaita. Itsekkin sieltä kyllä pelejä ostellut, mutta kupongeilla niin, että alkaa avainkaupatki jäämään hinnoissa jälkeen.

Ilmaispelit loppu siihen :( no onneksi backlogil 73 pelaamatonta peliä
 
Jahas, ei siihen tullutkaan tarpeeksi infoa, joten: Apple ja Google poistaneet sovelluksen, koska Epic kannustanut käyttämään muita keinoja pelinsisäisiin maksuihin, ettei niistä valu provikat googlelle ja applelle. Androideihin sovelluksen voi ladata muutenkin, Appleen ei enää ollenkaan. Sovellus kyllä toimii edelleen, mutta uusia käyttäjiä ei tule toistaiseksi omenan kautta.

Minkähänlainen lie vaikutus Epicciin lyhyessä juoksussa, on kuitenkin se rahamagneetti firmalle. Olis mielenkiintoista tietää onko tuo Epic-store tuottanut heille vielä yhtään mitään muuta kuin asiakkaita. Itsekkin sieltä kyllä pelejä ostellut, mutta kupongeilla niin, että alkaa avainkaupatki jäämään hinnoissa jälkeen.

1597492842674.png


1597724649580.png


Tiesivät kyllä tasan tarkkaan, että tulee poisto kummastaki kaupasta tolla ratkasulla. Oliki yhtäkkiä propagandat valmiina ja haasteet oikeuteenki sopivasti.
 
Viimeksi muokattu:


Arkane Studiosin toimintapeli Deathloop julkaisua on siirretty loppuvuodelta ensi vuoden keväälle huhti-kesäkuun paikkeille.
 
Oculusin VR-visiirit vaativat jatkossa Facebook-kirjautumisen - Respawn.fi

Lokakuun alusta alkaen uusien Oculus VR -laitteiden käyttäien on pakko omata Facebook-tili ja kirjautua siihen käyttäessään visiiriä.

Vanhoilla käyttäjillä on mahdollisuus vielä valita, että käyttävätkö Oculus-tiliään vai haluavatko yhdistää sen ja Facebook-tilinsä. Tammikuuhun 2023 mennessä yhdistäminen on kuitenkin pakollista, sillä Facebook poistaa laitteesta ominaisuuksia, mikäli tilien naittamista ei ole tehty.

Facebook perustelee tilin siirtoa Facebookiin helpomman salasanahallinnan kautta, vaikka todellisuudessa kyse on käyttäjädatan keräämisestä ja omistamisesta.
Ei näin.
 
VR kahtellu ja Oculuksen oisin hommannukki ennen pitkään. Onneks tuli väistettyä luoti tuon kohalla.
 
Alkuvuodesta oli tämmöinen uutinen, jossa idtech enginen pääjehu sanoi että engine on niin kova että pystyy realistisesti 1000fps. Harvinaista nykyaikaiselle AAA peli-enginelle:


Nyt asia todistettiin. Engineen Vulkanilla toteutettu job scheduler backend näyttää toimivan.

Expert overclockers successfully push DOOM Eternal past 1,000 frames per second!

 


On kyllä niin vittumainen tilanne. Julkaisija pitää Frogwaren kehittämää The Sinking City peliä vankina. Ovat velkaa Frogwarelle miljoona euroa jo pelin myynneistä.

BigBenInteractive/Nacon on kyllä todella mulkku firma.
 


(lisäks linkki mistä voi ihan käydä lukee koko ripuli tilanteen eikä tarvi 26 minsan jaarittelua kuunnella :speechless:) oon seurannu kans hetkisen ku hävis tossa joskus kesällä koko peli joka kauppapaikalta. Tällä erää vaa löytyy Originin puolelta tai frogwaren omilta sivuilta ilman drm
 
Viimeksi muokattu:


(lisäks linkki mistä voi ihan käydä lukee koko ripuli tilanteen eikä tarvi 26 minsan jaarittelua kuunnella :speechless:) oon seurannu kans hetkisen ku hävis tossa joskus kesällä koko peli joka kauppapaikalta. Tällä erää vaa löytyy Originin puolelta tai frogwaren omilta sivuilta ilman drm


No juu luin tuon aiemmin mutta katsoin silti tuon videon kun helpompi ymmärtää asia kun YongYea osaa hyvin puhua ja selittää asiat.
 
EA pistää taas parastaan :facepalm:


 
505 Games ja/tai Remedy jäi housut kintuissa ahneudesta kiinni.
Controlia ei "teknisistä syistä" voi portata uusille konsoleille ilmaiseksi kalleimman version ostaneille, vaan pitää ostaa vielä uusi versio jolla tämä onnistuu. Kuitenkin olivat vahingossa jotain sählänneet ja päivittäneet version y->x jolloin uuden konsolin ilmainen päivitys onnistuukin. Tämä huomattiin ja yhtä nopeasti päivitys poistettiin jaosta ja vanhat versiot palautettiin. Että niin "teknisesti mahdotonta" se oli.
Lisäksi myivät alennuksella Controlin versiota ja alennuksen päätyttyä välittömästi julkaisivat uuden version jossa ilmainen päivitys uusille konsoleille. Joten edellisenä päivänä ostaneet joutuivat JÄLLEEN kerran ostamaan uuden version mikäli halusivat uudelle sukupolvelle pelin.
Aika härskiä touhua. Liekkö sitten 505 Gamesin vai Remedyn koltosia?
 
Aika härskiä touhua. Liekkö sitten 505 Gamesin vai Remedyn koltosia?
Näissä tapauksissa ei tartte syyllistä hirveen pitkään pohtia. Julkasijathan se on lähtökohtasesti aina näitten helvetin tyhmien päätöksien takana, koska kehittäjät usein ymmärtäis funtsia asiaa mahdollisia tuottoja pidemmälle. Eikä Remedyllä varmastikkaan oikeestaan sen suurempaa sananvaltaa tähänkään asiaan ole, kuten tuskin oli myöskään siihen Epicin yksinoikeuteenkaan. Valitettavasti julkasijalla on aika paljon sanavaltaa siinä, miten peliä myydään ja missä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 212
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom