Pelikone tonnilla?

Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Juu huomasin tuon, mutta mulla on tosiaan kotelo jo pöydällä ja virtalähdekin kiinni, lähinnä näyttistä odottelen enää, joten ei enää viitsi palautella ja säästää muutamaa kymppiä.

Edit: tosin nyt vasta huomasin ettei tuo ollutkaan sama virtalähde.
Joo eipä sillä niin väliä. Ois ollut pari muutakin ideaa tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Aina voi ostaa tuollaisen:
SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€

Siinä on standardi 120mm tuuletin. Sen voi vaihtaa mihin ikinä haluaa..

Sama homma kyllä tuossa LETO-jäähyssä.. Jäähyn tuulettimen voi vaihtaa ja se on helppoa. Tänään ostaisin (ja ostinkin) tuon 23€ Ben Neviksen, mutta se on hieman hassu: siinä on kiinnikkeet 120mm tuulettimelle, mutta mukana tullut on hirveä 130mm sekasikiö, jolle ei ole hirveästi muuta käyttöä, jos sen vaihtaa toiseen.

Kyllä minä noin toteuttaisin RGB:n omassa kotelossa ja näin olen tehnytkin. Näyttää RGB-pakotus maksaneen satasen extraa..

--

..ja uuteen jäähyyn ei tarvitse tahnaa. Lisäksi hopeatahna johtaa sähköä, niin älä vahingossa sotke sitä muualle kuin prosessorin päälle. Hopeatahna oli hieno asia 15v sitten, mutta nykyäään.. Ostaisin (ja ostin) 5€ MX-4:n mutta se on sitä varten, että tilaan jäähyn Kiinasta tai vaihdan noiden omien jäähyjen tahnoja 1-2 vuoden jälkeen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tuo oli niitä koteloita mitä alkuun katselin, mutta silloin mielessä oli vielä vesijäähy kattoon ja ei onnistunut, joten unohdin koko kotelon. Sit taas osui silmiin Silentiumpc kotelo ja niiden tuulettimia sai kolmen pakettina, niin tuli sopiva combo niistä.

Tuo ssd olisi varmaan mennyt tuon tilaamani tilalle, jos olisin sen sillon huomannut, mutta mennään nyt tällä. :)


Kyllä minä noin toteuttaisin RGB:n omassa kotelossa ja näin olen tehnytkin. Näyttää RGB-pakotus maksaneen satasen extraa..

--

..ja uuteen jäähyyn ei tarvitse tahnaa. Lisäksi hopeatahna johtaa sähköä, niin älä vahingossa sotke sitä muualle kuin prosessorin päälle. Hopeatahna oli hieno asia 15v sitten, mutta nykyäään.. Ostaisin (ja ostin) 5€ MX-4:n mutta se on sitä varten, että tilaan jäähyn Kiinasta tai vaihdan noiden omien jäähyjen tahnoja 1-2 vuoden jälkeen.
Eipä tuosta rgb:stä lisää sinällään tullut kuin muisteista pari kymppiä. Siis siihen nähden mitä aikaisemmin ostoskorissa oli. Suht saman hintaista kamaa oli, jotka vaihtui suunnilleen samanlaiseen tai jopa halvempaan rgb versioon. Esim nestejäähy vaihtui letoon.

Mutta siis miksi ei tarvitse tahnaa? Ainakin Leton ohjeissa käsketään pistää.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Tuo oli niitä koteloita mitä alkuun katselin, mutta silloin mielessä oli vielä vesijäähy kattoon ja ei onnistunut, joten unohdin koko kotelon. Sit taas osui silmiin Silentiumpc kotelo ja niiden tuulettimia sai kolmen pakettina, niin tuli sopiva combo niistä.

Tuo ssd olisi varmaan mennyt tuon tilaamani tilalle, jos olisin sen sillon huomannut, mutta mennään nyt tällä. :)




Eipä tuosta rgb:stä lisää sinällään tullut kuin muisteista pari kymppiä. Siis siihen nähden mitä aikaisemmin ostoskorissa oli. Suht saman hintaista kamaa oli, jotka vaihtui suunnilleen samanlaiseen tai jopa halvempaan rgb versioon. Esim nestejäähy vaihtui letoon.

Mutta siis miksi ei tarvitse tahnaa? Ainakin Leton ohjeissa käsketään pistää.
Joo en oikeestaan etes tiiä miksi laitoin näitä ideioita ku oot jo saanut nuot osat. Lähinnä vaan "katkeruutta" voi aiheuttaa. Ainoa tosin, jos oisit innokas palauttamaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo en oikeestaan etes tiiä miksi laitoin näitä ideioita ku oot jo saanut nuot osat. Lähinnä vaan "katkeruutta" voi aiheuttaa. Ainoa tosin, jos oisit innokas palauttamaan.
Ei ne mitään katkeruutta aiheuta. Eipä noilla niin isoja eroja ole, että sen takia palauttaisin. Ja hyvähän se on ilmoille heitellä jos joku muu näitä lukee ja miettii mitä voisi itse ostella.

Itellä vaan parin kaapelin kanssa ongelmia, toisen tajusin vasta äsken noita prossunjäähyjä tutkiessa ja toisen kanssa edes Jimms ei osannut auttaa. Ne tässä enemmän harmaita hiuksia aiheuttaa, kuin se että jotain olisi halvemmalla saanut. [emoji23]
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Mutta siis miksi ei tarvitse tahnaa? Ainakin Leton ohjeissa käsketään pistää.
Jokainen jäähy sisältää sen tahnan, eikä noiden välillä ole niin suuria eroja, että pitäisi erikseen ostaa. Sori, tässä nyt hifistellään vain parista eurosta. :)

Tahnat on jäähyn paketissa tai on harvinaisen surkea jäähy ja en ole koko tällä vuosikymmenellä sellaista nähnyt, jossa ei tule mukana..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jokainen jäähy sisältää sen tahnan, eikä noiden välillä ole niin suuria eroja, että pitäisi erikseen ostaa. Sori, tässä nyt hifistellään vain parista eurosta. :)
No juu, mä jo ajattelin tuosta sun viestistä ettei laitettais ollenkaan. :D
Ja juu mulle on ihan se ja sama mitä mä sinne tungen, tuon nyt ostin kun joku sanoi että ne mukana tulevat on kuraa ja sit taas joku muu jossain sanoi käyttäneensä vuosia tota hopeatahnaa jne. Tässä kun on tuollaisten osalta ihan muiden varassa niin menen sinne minne pässiä vedetään.

Mitään en ole vielä laittanut, kun prossu ei ole koneessa kiinni. Emolevyn mukana tuli joku tahna, jäähyn mukana tuli ja sit mulla on toi hopeatahna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
No juu, mä jo ajattelin tuosta sun viestistä ettei laitettais ollenkaan. :D
Ja juu mulle on ihan se ja sama mitä mä sinne tungen, tuon nyt ostin kun joku sanoi että ne mukana tulevat on kuraa ja sit taas joku muu jossain sanoi käyttäneensä vuosia tota hopeatahnaa jne. Tässä kun on tuollaisten osalta ihan muiden varassa niin menen sinne minne pässiä vedetään.

Mitään en ole vielä laittanut, kun prossu ei ole koneessa kiinni. Emolevyn mukana tuli joku tahna, jäähyn mukana tuli ja sit mulla on toi hopeatahna.
Eiköhän se hopeatahna voita mukana tulevan, mutta sähköäjohtava tahna on ikävää, kun pitää vähän varoa.

Tuolla on tahnoja vertailtu ja hammastahnaa:
Thermal Paste Round-up: CPU Air Cooling, Low Pressure

MX-4 voittaa hopeatahnat ja maksaa vitosen vielä tänään, mutta ne erot on niin pieniä, ettei kannata nyt lähteä makselemaan siitä ilosta. Siihen verrattuna vertailun huonoin oikea tahna oli +3.3C , joka on niin vähän, ettei tahnaa kannata vaihtaa toiseen...

Se on ns. aivan sama ja ei kannata maksaa extraa turhia tahnoista.

--

Ja sori vielä tästä:
Kotelosta saisi -60€ , jos ostaisi samantasoisen ilman RGB.
Muisteista saisi -30€ (Suomessa), jos ostaisi ilman RGB ja halvimman.
Ja siitä RGB-kitistä säästäisi 30€, jos ei ostaisi.

Eli kyllä tuossa on se satanen ulkonäköön satsattu. En tuomitse. Joskus tulee näin tehtyä itsekin. Ihan hyvä vaan, että ostaa sellaisen kokoonpanon, jota tykkää katsella.

Itse tein ledivalaistuksen tässä kuussa 25€, mutta se on pysyvästi vihreä ja väriä ei voi mitenkään vaihtaa. Ja tuulettimia on 1/3 sinun versiosta ja väri tosiaan fiksattu. Ei ole halpaa hupia ja lähinnä vaan sitä, että se ei estänyt kivan näytönohjaimen hankintaa... Esim. RX 570 4GB ja RX 580 8GB olisi tuommoinen ~50€ päivitys, jolla saisi nähtäviä eroja peleissä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 010
Viestejä
4 189 015
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom