Toivottavasti sopii tähän ketjuun. Budjetti 500-600e jolla pitäisi saada prossu, emo, muistit ja näyttis. Olen valmis ostamaan käytettynä ja uutena. Tällä hetkellä näyttää siltä, että näyttiksiä saisi parhaiten käytettynä.
Käyttötarkoitus on enimmäkseen pelaaminen AAA-pelit, ja joskus jos saisi gopro videoista editoinnit aikaiseksi. Kellotus ei ole päällimmäiseksi ajatuksena. Yleensä kellotusta olen yrittänyt hakea kun kokoonpano on hiipumaanpäin ja uusimmat pelit ei toimi enää niin sulavasti.
Näyttönä menee nyt vielä vanha 1080p 24" 60hz Benq. HDD ja SSD löytyy molempia kahdet sata-liitännöillä, mutta emossa olisi hyvä olla päivitys mahdollisuus tuohon uuteen m2 SSD liitäntään. Tämä on ymmärtääkseni tulevaisuutta. Tarvitaanko Pci-e 4.0?
Wifiä tai bluetoothia en emolta tarvitse. Joskus jos tarvitsen näitä ominaisuuksia niin ostan siihen erikseen palikan. Powerina kohta 5v vanha XFX ts 550w bronze 80. Kotelo Aerocool Vs92.
Olen miettinyt Ryzenin 1600/2600/3600 ja uusimpana tuli vastaan Intelin i5-9400F. Kumpi olisi järkevämpi Amd vai Intel? Näyttiksenä olen miettinyt käytettyä 1070 GTX n. 200 eur pintaan. Muita ehdotuksia? Muisteja löytyi myös jonkin verran käytettynä, mitä pitäisi pitää silmällä? Ryzenin 2600 liikkuu käytettynä n. 100e pintaan. 1600 uutena n. 110e ja käytettyjen hinnat ei juurikaan ole alempana. Kannattaisiko 100e säästö 2600 versus 3600.
Käsittääkseni Ryzeniin olisi hyvä hankkia uusi tuuletin kun tuon boxedin kanssa prossu käy rasituksessa 90 asteessa. Mitä edullista tuuletinta voisitte suositella?
Konetta pelataan kuulokkeet päässä joten läpi ei kuulu, mutta sirkkelit jätetään mökkihommiin.
Jimssiltä löytyisi ko. bundle, mutta löytyisikö tuosta vielä tilaa viilata budjettia?
Bundletarjous, paketin normaalihinta on 414,80€. Emolevyssä valmiiksi asennettuna Ryzen 3000-yhteensopiva BIOS! Bundle sisältää: - Asus PRIME B450-PLUS, ATX-emolevy &nbs
www.jimms.fi