Pelikone ~800€

Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Moro. Tarkotus olis kasata ensimmäinen pelikone, tähän asti pelaillu Lenovon peliläppärillä. Tulee pelailtua CSGO ja uuden koneen myötä satunnaisesti hieman vaativimpiakin pelejä. Itse en oikein noista koneiden komponenteista ole perillä, että mikä olisi se viisain/tehokkain tuohon ~800€ budjettiin menevä yhdistelmä. Jos täällä joku vähän tietävämpi henkilö haluisi auttaa ja kasata mulle hyvän setin?
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Mites onks tolla Gigabyte Radeon rx580 8gb ja Asus Radeon rx580 8gb eroa minkä verran kun tarjoushinnoilla on 10eur eroa?

Gigantissa olis tarjouksessa Acerin Nitro n50 749€ hintaan ja näyttää normaaliksi hinnaksi 1049€. Onko tuommoisessa mitään järkeä vai kasata ylläoleva setti?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50
Mites onks tolla Gigabyte Radeon rx580 8gb ja Asus Radeon rx580 8gb eroa minkä verran kun tarjoushinnoilla on 10eur eroa?

Gigantissa olis tarjouksessa Acerin Nitro n50 749€ hintaan ja näyttää normaaliksi hinnaksi 1049€. Onko tuommoisessa mitään järkeä vai kasata ylläoleva setti?

Jos tämä kyseessä en lähtisi kyllä tuohon hintaan missään nimessä ostamaan. Näytönohjain tehoton ja hintaan nähden huono tarjous, kun ottaa huomioon lisäksi SSD:n koon ja muistin määrän. Eikä tuota tulevaisuudessa paljoa päivitellä, esimerkiksi prosessorin osalta halpis emolevyn vuoksi - eikä tällä hetkellä muutenkaan kannata Intelin leiriin lähteä kivien osalta vaikka tuossa itse pakettikoneessa ei muuta "suht järkevää" olekaan kun tuo itse 9400F.

Noissa RX 580 ei paljoa eroja muuten ole kuin tuulettimien määrä, jos budjetti ei kiveenhakattu niin kyllä tuon Asuksen kolmen tuulettimen version voit halutessasi ottaa (rasituksessa saattaa vähän viileämpi olla asteen parin verran).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Sun laittama linkki ei toimi mutta tätä tarkoitin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50
Sun laittama linkki ei tomi mutta tätä tarkoitin.

Jaa ei ollutkaan tuo sama, jossa 256gb ssd ja näyttiksenä gtx 1650. Samalla N50 nimellä kylläkin lehdessä oli. Tuossa ei pakettikoneeksi kyllä kovin paljoa hinnassa ilmaa ole kun tämän hetken hintoja tarkistellaan esim. prosessorin/näyttiksen/ssd:n osalta, mutta emolevy ja virtalähde ei kyllä laadukkaita ole - lisäksi nykypäivänä tuo 16gb ramia alkaa olemaan pelikoneissa se ehdoton minimi uutta konetta hankkiessa. Itse en n. 800e budjettiin muuta alkaisi edes harkitsemaan kun tuon ryzen 3600 ympärille kasausta tai joko käytettynä jonkun hinta-/laatusuhteeltaan tehokkaan koneen ostoa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
mx500 500gb 66€
Arctic freezer 33 17€ toki vain 5€ väliä 34:een ja 11€ 34 duo:on.

n.850€
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Mites toi edullisempi Ryzen 5 2600? Onks se enää ollenkaa kannattava ottaa ton 3600 sijaan vai onko täysin menneen talven lumia?
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
47
Samanlaista pakettia itsekin miettimässä. Prossu vaihtoehtona varmaankin tuo 3600, mutta 100e säästöä yritän etsiä/miettiä varmaankin näyttönohjaimen ja prosessorin välillä. Käytettynä esim 2600 tai 1600 af uutena. 5600xt uutena tai joku muu? Tai käytettynä esim 1070gtx. Pystyisikö vinkkiä antamaan päästäisiinkö tuolla käytetyn näyttiksen ostamisella budjetti tavoitteeseen tai onko kannattavaa? Baldrickiltä tulikin budjetti vaihtoehtoja esim muistit ja emolevy. Pitäiskö emolevystä löytyä Pcie 4?Ja mihin asti olisi hyvä olla TDP päivityksiä varten? Virtalähteenä on itsellä kohta 5v vanha Xfx ts 550w bronze 80, jolla yrittäisin mennä tällä suunnitellulla kokoonpanolla

Edit. tavoitteena AAA-pelit ja pitkää ikää. Nyt pelilistalla F1 2019, Squad, Warzone.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50

Tätäkin oon kattonu. Sama Ryzen 5 3600 prosessori mut lukee 4.2ghz, kellotettu? Vaikuttako tää setti miltä? Aika samaa hintaluokkaa menee, kuin noiden itsekasattavien kanssa win10 lisenssin jälkeen.
Ylihinnoiteltu pakettikone tuokin kun ottaa huomioon, että jimmsiltä saat 60e halvemmalla vastaavan koneen jossa 5600 XT joka varsinkin 1440p pelatessa huomattavasti nopeampi kuin 5500 XT.




Noita lisenssejä saa verkosta ihan n. 10e hintaan ostettua. Jos budjetissa varaa venyä 900e saisi jimmsiltä nämä kaikki samasta paikkaa, tilaamalla eri paikoista kuten Baldrick ylempänä mainitsi voisi sen n. 50e halutessaan säästää.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Tuossa Shortyn setissä olevassa bundlessa emolevy vaatisi ilmeisesti BIOS päivityksen tuon prosessorin kanssa? Kannattako ensikertalaisena ostaa tommonen mikä vaatii päivityksen vai suoraan yhteensopivat?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50
Tuossa Shortyn setissä olevassa bundlessa emolevy vaatisi ilmeisesti BIOS päivityksen tuon prosessorin kanssa? Kannattako ensikertalaisena ostaa tommonen mikä vaatii päivityksen vai suoraan yhteensopivat?
Tuo BIOS-päivitys on aika vaivaton ja nopea operaatio, youtubesta löytyy hyvin selviä ohjeita. Jos kokee ettei itse tuohon kumminkaan kykene, niin jimmsiltä saa pienenä maksuna lisäpalveluna.

Jimm's Bios-päivitys ja/tai prosessorin asennus emolevylle - 19,50€

B450 Gaming Plus tai Tomahawk Max olisi paras vaihtoehto B450 laudoista, mutta menisi sitten tuonne 950e+ paketti jos Suomesta osat tilaa. Tuo on ihan hyvä bundle tarjous tuon SSD:n kanssa, vaikka emolevy ei sitä parhaimmistoa olekkaan.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Mites onko noissa emolevyissä valmiina WLAN-valmius vai pitääkö erikseen ostaa sovitin?
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Mitä mieltä tälläsestä setistä? Vai emolevyksi toi B450 tomahawk? Vaiko jättää ton bundlen ja näyttist vaihtoon?

Paljon kysymyksiä tulee :D

Näyttökuva 2020-3-26 kello 22.13.14.png
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50
Mitä mieltä tälläsestä setistä? Vai emolevyksi toi B450 tomahawk? Vaiko jättää ton bundlen ja näyttist vaihtoon?

Paljon kysymyksiä tulee :D

Tomahawk Maxissa parempi VRM kun tuossa Asuksen laudassa parempien heatsinkkejen lisäksi.

Tuulettimia tuossa kotelossa tulee vain kaksi, josta toisen voi siirtää eteen ja ostaa taakse yhden ARCTIC P12 PWM, 120mm PWM-laitetuuletin, musta - 6,50€ jotka todettu hiljaisiksi. Myös suotavaa vaihtaa tuo prosessorin boxed cooleri hiljaisempaan ja tehokkaampaan esimerkiksi tuo Silentiumin Spartan 3 Pro/Fera 3 taikka Arcticin Freezer 34.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Bundlen vaihtaa siihen B450 tomahawk maxin sisältävään ja pari tuuletinta lisäksi niin sitten ihan menevä setti?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
50
Bundlen vaihtaa siihen B450 tomahawk maxin sisältävään ja pari tuuletinta lisäksi niin sitten ihan menevä setti?
Siinä on hyvä setti. Riittää, että kotelossa on kaksi kotelotuuletinta edessä ja yksi takana. Tosiaan kannattaa siihen prossujäähyyn se pari kymppiä sijoittaa kanssa.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Oliks tossa tomahawk maxissa valmiina wlan-valmius vai ostaako jonkun sovittimen siihen?
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Hinta taas nousisi jos jättää bundlen ostamatta, joten taidan pysyä tuossa tomahawkissa. Langaton netti ei ole niin välttämätön, koska reititin sijaitsee samalla pöydällä niin saa nettikaapelin helposti kiinni.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Niimpä näkyy olevan. Jäikin huomaamatta. Vaihtuukin tuo tomahawk bundle tuohon pro carboniin.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tässä yksi vaihtoehto vertailun vuoksi. Tehoraudasta saa halvemmalla, mutta voi joutua odottamaan jopa tuon kolme viikkoa. Halutessaan voi jättää erillisen prosessorijäähyn pois jos ei hieman äänekkäämpi tuuletus haittaa. Minusta tuo GTX 1660 Super on panostamisen arvoinen että olisi pikkuisen reserviä koneessa, eikä tuolla liikkeessä muita edukkaampia järkeviä olekaan.



MUOK. Lisätietoa sen verran että tuo PNY:n asema on reilusti nopeampi mitä täällä ehdoteltu Gigabyte ja MSI B450M Mortar on virransyötön järeyden puolesta samaa tasoa kuin isompi Tomahawk ja on kaikkiaan oikein hyvä valinta.
Kannattaa muistaa että Jimmsiltä ostaessa RX 5500 XT tai RX 5600 XT saat kaksi rahan arvoista peliä mukaan ja sen Xbox-passin, eli nuo edut voi halutessaan laskea hintaan. Itse siis ostaisin ennemmin RX 5500 XT kuin RX 580 tämän takia.

MUOK2. Tosiaan jos soveltaa @Baldrick ehdottamaa suoritinta, voit saada koneeseesi suoraan RX 5600 XT:n, mikä on hintatehosuhteeltaan tämän hetken parhainta antia. Käytännössä et tule näkemään edes kirveellä tuon 3600 rajoja 5500 XT:n kanssa, eikä tule vastaan myöskään 5600 XT:n rajat 1600:n kanssa, eli kannattaa vakavasti harkita. Suosittelen eniten tätä ratkaisua jotta koneesi on lopulta mahdollisimman tehokas nimen omaan pelaamiseen. Viitsisin itse pyöritellä tuolla 1600-suorittimella jotain RTX 2080 Super tehoista näytönohjainta, tosin vain 1440p-resoluutiolla tai tarkemmalla.

MUOK3. Tässä vielä Jimmsiltä setti mitä suosittelen. Koteloa olen itse käpistellyt ja on asiallinen. Tuo Kolinkin virtalähde on ihan laadukas.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Tollasta settiä olin nyt meinannut, että onko tässä omassa setissä mitään järkeä vai vaihtaa tuollaiseksi niinkuin BOT mainitsi?
869BDCE8-4370-459C-8D34-93C366D70823.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tollasta settiä olin nyt meinannut, että onko tässä omassa setissä mitään järkeä vai vaihtaa tuollaiseksi niinkuin BOT mainitsi?
Eniten tuohon pelinopeuteen vaikuttaa näytönohjain. @BOT setissä on parempi näytönohjain ja hieman huonompi prosessori. Koska näytönohjain vaikuttaa eniten, hänen settinsä on nopeampi.

Tuohon kaavailemaasi voi tosin ostaa paremman tai huonomman näytönohjaimen ja päivittää myöhemmin. Itse laittaisin tuon kiinni ja olisin lähempänä budjettia:

Sitten olisi taas vähän hitaampi, mutta kai silläkin pärjäilee ja pelailee ja voi myöhemmin päivittää pelkän näytönohjaimen.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
240
Tosiaan jos maksimaalista pelitehoa tuohon budjettiin hakee niin prossuksi 1600af ja näyttikseksi 5600xt. Ei välttämättä muista osista karsimatta saa aivan 800€, mutta millonkas nuo budjetit ei paukkuisi :confused:

Jos taas tarkoituksena lähiaikoina päivitellä konetta niin tuo 3600 setti olisi parempi. Tosin rx580 on vähän hassua omasta mielestä ostaa uutena tällä hetkellä, kun noita käytettynä menee siihen satasen pintaan.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Kysytäänpä vielä tässä keskustelussa, että mistä ootte noita windows 10 home lisenssejä hankkinut? Parista paikkaa katoin että löytyy 20e hintaan ja lizengolta sitten 80e hintaan ja loput olivatkin sitten sitä +130e hintaa. Joten mistä suosittelette hankkimaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.11.2019
Viestejä
106
Kysytäänpä vielä tässä keskustelussa, että mistä ootte noita windows 10 home lisenssejä hankkinut? Parista paikkaa katoin että löytyy 20e hintaan ja lizengolta sitten 80e hintaan ja loput olivatkin sitten sitä +130e hintaa. Joten mistä suosittelette hankkimaan?
Huuto.net olen ostanut pari lisenssiä n.8€ hintaa ja hyvin on toiminut.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Rogi Täältä ainakin kaksi lisenssiä tullut tilattua ja toimivat normaalisti. Suosittelen!

 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
38
Kiitokset kaikille avusta. Nyt on osat tilattu ja odotellaan että saapuu:):thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom