Pelikone 1440p 1800€+/- euroa

Hei,

Ajattelin rekisteröityä ja pyytää apua, kun täällä on niin osaavaa porukkaa. Arvostan apuja.

Taustaa: olen selaillut ketjuja ja kopioinut ostoskoreja talteen. Näistä olen leikkaa-liimaa periaatteella rakentanut yllä olevan. Osaaminen on juuri tällä tasolla...

Budjetti suuntaa-antava 1800€, ei mielellään kuitenkaan yli 2000€ (näyttö ja lisälaitteet siis vielä tämän päälle). Tavoitteena on pelata CP2077, tulevaa Witcheriä, Squadia, GTA 6:sta, CIV7 yms. 1440p >150 fps (onkohan realistista?)

- Toistaiseksi ostoskori on ilman näytönohjainta. Tarkoituksena on ostaa AMD 9070 tai 9070xt osana pakettia. Onko xt malli liian "tykki" muulle setupille? (Saa ehdottaa Nvidiaa, mutta AMD:t vaikuttavat hyviltä hinta-laatusuhteeltaan)
- Emo: onko järkeä ottaa B850 mieluummin? AM5, wifi ja bluetooth itselle ne olennaisimmat tunnistettavat speksit.
- Prosessori: riittääkö tuo 7500f, vai muodostaako esim. pullonkaulan 9070xt:lle? Minulla koneen raskain rasite on pelit, ei mitään ohjelmointeja, video- tai muutakaan editointia. Monet ovat näköjään valinneet 9800X3D mallin. Se on vaan niin pirun kallis, että saako vastinetta rahalle minun käytössäni?
- RAM lienee hyvä?
- Virtalähteet, tuulettimet, kotelot: mielellään ei RGB, laadukkaat ja hiljaiset tuotteet haussa.

Suuret kiitokset avuista jo etukäteen
:sshake:

Itse ottaisin kopaksi tämän:.

Valot saa aina halutessaan pois päätä.

7500f ja 9070xt on hyvä pari.

Viimeksi muokattu:
Kotelo on jo vanhahko ja rajoittaa jonkin verran näyttisvalikoimaa kun kasvaneet niin pitkiksi. Mukana tulee vain kaksi tuuletinta.

Jos ulkomitoiltaan isompi kotelo käy niin tuo montech antaa parempaa vastinetta rahoile:
6 euroa kalliimpi vielä parempi kun tulee kolmella etutuulettimella (valoja ei ole pakko kytkeä) mutta sitä voi joutua odottamaan pienen ikuisuuden taas vaihteeksi:

7500f on hyvä prossu ja ei maksa toista munuaista ja ihan passeli kaveri 9070xt:lle.

Asus ainakin hinnoitteli nuo tulevat amd:n korttinsa reilusti yli suositusten, kun niin kova kiima näyttisten ympärillä ja Nvidian tuotteita ei saa msrp-hinnoilla kuin vahingossa. Useita satasia kalliimpia kuin pitäisi.
Mutta toivottavasti joku valmistaja noudattelis noita amd:n suositushintojakin.

Kiitos molemmille! Täytyy tosiaan katsoa, mihin hintaan noita näytönohjaimia oikeasti saa, kunhan ilmestyvät.

Kiitos molemmille! Täytyy tosiaan katsoa, mihin hintaan noita näytönohjaimia oikeasti saa, kunhan ilmestyvät.
Maailmalta huhuiltu että Amd:n näyttiksiä olisi julkaisussa enemmän kuin Nvidian 5000-sarjalaisia edes on myyty.
Ja datatronic tuolla omassa ketjussaan mainosti että kymmeniä kappaleita olisi hyllyssä useina eri malleina. Eli ainakin toivo elää ennenkuin kuolee :D

Maailmalta huhuiltu että Amd:n näyttiksiä olisi julkaisussa enemmän kuin Nvidian 5000-sarjalaisia edes on myyty.
Ja datatronic tuolla omassa ketjussaan mainosti että kymmeniä kappaleita olisi hyllyssä useina eri malleina. Eli ainakin toivo elää ennenkuin kuolee :D
Kuulostaa hyvältä. Täytynee olla sormi ostonapilla valmiina torstaina :)

Edit: tällaiseksi päivitin (koppa vaihdettu ja W11 lisätty). Toivottavasti huomenna tarttuu sopuhintainen 9070xt.

Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen, olen pienen tutkimuksen perusteella päätymässä leveään QHD 3440x1440p kaarevaan näyttöön. Kiitollinen ehdotuksista pelikäyttöön hyvän hinta-laatusuhteen omaavasta näytöstä.

Viimeksi muokattu:
Havaitsin vasta nyt, että tuossa yllä olevan ostoskorin emon saatavuus näyttää tyhjää. Onkohan tämä hyvä vaihtoehto?

tai tämä (jossa käsittääkseni isoin ero edelliseen on pcie 5.0 paikka?)

Havaitsin vasta nyt, että tuossa yllä olevan ostoskorin emon saatavuus näyttää tyhjää. Onkohan tämä hyvä vaihtoehto?

tai tämä (jossa käsittääkseni isoin ero edelliseen on pcie 5.0 paikka?)

Ota emoksi vaikka tämä

Ja win 11 lisenssi huuto.netistä alta 10 €:lla. Ylläpito on kieltänyt linkittämisen, mutta niitä lisenssejä löytyy ainakin muutamalta myyjältä. Lisenssit on kuluttajan näkökulmasta täysin laillisia.

Ota emoksi vaikka tämä

Ja win 11 lisenssi huuto.netistä alta 10 €:lla. Ylläpito on kieltänyt linkittämisen, mutta niitä lisenssejä löytyy ainakin muutamalta myyjältä. Lisenssit on kuluttajan näkökulmasta täysin laillisia.
Loistavaa, kiitos 🤝

Statistiikka

Viestiketjuista
270 040
Jäsenet
76 546
Uusin jäsen
JepeJ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom