Pelikone 1440p 1800€+/- euroa

Hei,

Ajattelin rekisteröityä ja pyytää apua, kun täällä on niin osaavaa porukkaa. Arvostan apuja.

Taustaa: olen selaillut ketjuja ja kopioinut ostoskoreja talteen. Näistä olen leikkaa-liimaa periaatteella rakentanut yllä olevan. Osaaminen on juuri tällä tasolla...

Budjetti suuntaa-antava 1800€, ei mielellään kuitenkaan yli 2000€ (näyttö ja lisälaitteet siis vielä tämän päälle). Tavoitteena on pelata CP2077, tulevaa Witcheriä, Squadia, GTA 6:sta, CIV7 yms. 1440p >150 fps (onkohan realistista?)

- Toistaiseksi ostoskori on ilman näytönohjainta. Tarkoituksena on ostaa AMD 9070 tai 9070xt osana pakettia. Onko xt malli liian "tykki" muulle setupille? (Saa ehdottaa Nvidiaa, mutta AMD:t vaikuttavat hyviltä hinta-laatusuhteeltaan)
- Emo: onko järkeä ottaa B850 mieluummin? AM5, wifi ja bluetooth itselle ne olennaisimmat tunnistettavat speksit.
- Prosessori: riittääkö tuo 7500f, vai muodostaako esim. pullonkaulan 9070xt:lle? Minulla koneen raskain rasite on pelit, ei mitään ohjelmointeja, video- tai muutakaan editointia. Monet ovat näköjään valinneet 9800X3D mallin. Se on vaan niin pirun kallis, että saako vastinetta rahalle minun käytössäni?
- RAM lienee hyvä?
- Virtalähteet, tuulettimet, kotelot: mielellään ei RGB, laadukkaat ja hiljaiset tuotteet haussa.

Suuret kiitokset avuista jo etukäteen
:sshake:

Itse ottaisin kopaksi tämän:.

Valot saa aina halutessaan pois päätä.

7500f ja 9070xt on hyvä pari.

Viimeksi muokattu:
Kotelo on jo vanhahko ja rajoittaa jonkin verran näyttisvalikoimaa kun kasvaneet niin pitkiksi. Mukana tulee vain kaksi tuuletinta.

Jos ulkomitoiltaan isompi kotelo käy niin tuo montech antaa parempaa vastinetta rahoile:
6 euroa kalliimpi vielä parempi kun tulee kolmella etutuulettimella (valoja ei ole pakko kytkeä) mutta sitä voi joutua odottamaan pienen ikuisuuden taas vaihteeksi:

7500f on hyvä prossu ja ei maksa toista munuaista ja ihan passeli kaveri 9070xt:lle.

Asus ainakin hinnoitteli nuo tulevat amd:n korttinsa reilusti yli suositusten, kun niin kova kiima näyttisten ympärillä ja Nvidian tuotteita ei saa msrp-hinnoilla kuin vahingossa. Useita satasia kalliimpia kuin pitäisi.
Mutta toivottavasti joku valmistaja noudattelis noita amd:n suositushintojakin.

Kiitos molemmille! Täytyy tosiaan katsoa, mihin hintaan noita näytönohjaimia oikeasti saa, kunhan ilmestyvät.

Kiitos molemmille! Täytyy tosiaan katsoa, mihin hintaan noita näytönohjaimia oikeasti saa, kunhan ilmestyvät.
Maailmalta huhuiltu että Amd:n näyttiksiä olisi julkaisussa enemmän kuin Nvidian 5000-sarjalaisia edes on myyty.
Ja datatronic tuolla omassa ketjussaan mainosti että kymmeniä kappaleita olisi hyllyssä useina eri malleina. Eli ainakin toivo elää ennenkuin kuolee :D

Maailmalta huhuiltu että Amd:n näyttiksiä olisi julkaisussa enemmän kuin Nvidian 5000-sarjalaisia edes on myyty.
Ja datatronic tuolla omassa ketjussaan mainosti että kymmeniä kappaleita olisi hyllyssä useina eri malleina. Eli ainakin toivo elää ennenkuin kuolee :D
Kuulostaa hyvältä. Täytynee olla sormi ostonapilla valmiina torstaina :)

Statistiikka

Viestiketjuista
269 954
Jäsenet
76 527
Uusin jäsen
Jusekuse

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom