Pelihiiret

Törmäsin tällaiseen Ducky Featheriin, joka on siis vasta tulossa. Vaikuttaa aika pätevältä jo protonakin.

Mitat ovat 124x59x36 mm (paino 65 g) ja malli ns. low profile. Olen etsiskellyt matalaa hiirtä ja tuo saattaisi olla siten sopiva. Saisi olla kyllä muutaman millin kapeampi ja lyhyempikin.

Viimeksi muokattu:
Törmäsin tällaiseen Ducky Featheriin, joka on siis vasta tulossa. Vaikuttaa aika pätevältä jo protonakin.

Mitat ovat 124x59x36 mm (paino 65 g) ja malli ns. low profile. Olen etsiskellyt matalaa hiirtä ja tuo saattaisi olla siten sopiva. Saisi olla kyllä muutaman millin kapeampi ja lyhyempikin.
Onhan noita "FK2 klooneja" internetti täynnä :D Model O, Model O-, Ajazz AJ390, Fourze GM800 jne.

Niin, entä sitten?
Sitä vaan, että kyseisestä Zowiesta kloonattuja vehkeitä kun on jo ihan riittävästi. Voisi nuo firmat ottaa oppia näin esimerkkinä Razerista tai Roccatista ja tuoda markkinoille jotain oikeasti uutta. Alkaa vain jotenkin olemaan niin väsynyttä lukea uutisia tuosta jo loppuun kulutetusta Zowie FK:n kloonauksesta.

Sitä vaan, että kyseisestä Zowiesta kloonattuja vehkeitä kun on jo ihan riittävästi. Voisi nuo firmat ottaa oppia näin esimerkkinä Razerista tai Roccatista ja tuoda markkinoille jotain oikeasti uutta. Alkaa vain jotenkin olemaan niin väsynyttä lukea uutisia tuosta jo loppuun kulutetusta Zowie FK:n kloonauksesta.
Tuosta muodosta pidetään, joten miksi lähteä korjaamaan jotain, joka ei ole rikki. Olisivat ne voineet minustakin tosin tehdä hiirestä vieläkin pienemmän. Tuohon Duckyyn on ahdettu paljon hyviä ominaisuuksia, joita Zowiesta ei löydy.

Tuosta muodosta pidetään, joten miksi lähteä korjaamaan jotain, joka ei ole rikki. Olisivat ne voineet minustakin tosin tehdä hiirestä vieläkin pienemmän. Tuohon Duckyyn on ahdettu paljon hyviä ominaisuuksia, joita Zowiesta ei löydy.
RGB-valaistus ja kaapeli tulee kyllä ensimmäisenä mieleen. Raudan puolesta samalla viirulla, joskin näin esimerkkinä FK2-B:n / Model O:n 3360 sensori on ehkä varmempi valinta. Paino taas on makuasia, ja riippuu aika pitkälti käyttötarkoituksesta. Ehkä vähän puolueellista tekstiä mikä johtuu aika pitkälti Zowien esimerkillisestä quality controlista, ja CSGO:ta pelaavana arvostan tuota +70g painoa sekä 16-steppistä hiiren rullaa. Zowien kumikaapelit on kyllä roskaa, mutta eipä tule tuota surullista disconnect ongelmaa joka on jo Glorioukselta sekä Endgame Gearilta jo nähty surkealaatuisten kaapeleiden kohdalla.

Ostin kesällä Steelseries rival 300s hiiren Razerin deathadder eliten tilalle kun eliten pieni koko häiritsi. Tämä Rival oli isoin hiiri minkä löysin ja koko onkin juuri täydellinen. Tässä kuitenkin on jotain erikoista sensorin toimivuuden suhteen ja löysin netistä vastaavaa tarinaa kyseisestä hiirestä joten mietin onkohan olemassa mitään vastaavaa hiirtä? Tämähän on melko vanha hiiri jo, mutta jostain syystä kaikki tuntuu olevan todella pieni kätisille tehty eikä isoja hiiriä tahdo löytyä joten kysymys kuuluu onko tälle kilpailijoita? Langattomuus voisi olla ihan jees uudistus, mutta langallisenakin kelpaa. Koko olisi siis se tärkein kriteeri ja tästä Rivalista löytyy kaikki mitä tarvitsen eli ei valoja, pelkästään 2 lisänäppäintä yms.

Ostin kesällä Steelseries rival 300s hiiren Razerin deathadder eliten tilalle kun eliten pieni koko häiritsi. Tämä Rival oli isoin hiiri minkä löysin ja koko onkin juuri täydellinen. Tässä kuitenkin on jotain erikoista sensorin toimivuuden suhteen ja löysin netistä vastaavaa tarinaa kyseisestä hiirestä joten mietin onkohan olemassa mitään vastaavaa hiirtä? Tämähän on melko vanha hiiri jo, mutta jostain syystä kaikki tuntuu olevan todella pieni kätisille tehty eikä isoja hiiriä tahdo löytyä joten kysymys kuuluu onko tälle kilpailijoita? Langattomuus voisi olla ihan jees uudistus, mutta langallisenakin kelpaa. Koko olisi siis se tärkein kriteeri ja tästä Rivalista löytyy kaikki mitä tarvitsen eli ei valoja, pelkästään 2 lisänäppäintä yms.
Miten olisi Intellimouse PRO?

Tuossa ei taida kovin kätevästi saada dpi vaihdettua kun se nappula puuttuu? Mitenhän ton valon saa sammutettua? Ilmeisesti vaatii jonkun softan jolla aina klikkailla pois?
Microsoftin softalla onnistuu molemmat. Ei tullut tuota DPI asiaa ajateltua, kun aina tavannut joka laiteesta säätää sen 400 DPI ja jättää sinne :D

Microsoftin softalla onnistuu molemmat. Ei tullut tuota DPI asiaa ajateltua, kun aina tavannut joka laiteesta säätää sen 400 DPI ja jättää sinne :D
Mulla on 800 ja 1800 nykyisessä muttei kyllä tulisi mieleenkään tuota 800 käyttää muissa kuin joissa tosi vanhoissa peleissä jossa on ihan älyttömän herkkä senssi pienemmälläkin. Ihan tuskaa noilla pienemmillä dpi liikuttaa hiirtä. Sen takia toi lentävä vaihto on kätevä. Kolmaskin meinaan voisi vielä olla hyvä. Vanhassa oli 5 eri säätöä.

Lihanpyörittelijä

Kuntaliittäjä
Team R&T
Logitechin G900 alkoi vammailemaan ja tekemään tuplaklikkauksia. Mikä suunnilleen samankokoinen/muotoinen langaton tilalle?

Mistäs noita kytkimiä saa hommattua? Ei kauheesti nappais askarrella mutta jos ei oo iso homma niin miksipäs sitä ei vois kokeilla.
Multa löytyisi pari kappaletta Kailh 4.0 (Reds).. Taitaa vaan postikulut maksaa enemmän kuin kytkimet.. :D Jos jaksat ootella niin tilaa aliexpressistä?

Mistäs noita kytkimiä saa hommattua? Ei kauheesti nappais askarrella mutta jos ei oo iso homma niin miksipäs sitä ei vois kokeilla.
Aliexpress, samalla kannattaa tilata hiireen uudet tassut. Ne menevät varmaan tuossakin uusiksi kun avaa hiiren.
Helpoin kun tilaa samanlaiset tai sitten voi kokeilla esim noita kailh gm4.0. Itse kanssa voin myydä noita jos tarvitset, löytyy aika kattava läjä.

G900 purkuvideo tästä näkee mihin ryhtyy. Kolvi ja hyvä tinaimu että saa vanhat kytkimet pois ja uudet tilalle.

Mikä noista lightweight-luokan hiiristä kannattaisi ostaa jos haluaa muodon joka on mahdollisimman lähellä MX518/G500s? Gearsearchista yrittänyt kattoa ja tällä hetkellä Model D-, Roccat KPU ja Xtrfy M4 Jimmssin ostoskorissa mutta en osaa päättää mikä noista. :D

Mikä noista lightweight-luokan hiiristä kannattaisi ostaa jos haluaa muodon joka on mahdollisimman lähellä MX518/G500s? Gearsearchista yrittänyt kattoa ja tällä hetkellä Model D-, Roccat KPU ja Xtrfy M4 Jimmssin ostoskorissa mutta en osaa päättää mikä noista. :D
Ainakin Xtrfy M4 on paljon pienempi kuin MX518. Omaan käteen oli jopa sen verran liian pieni, että piti laittaa vaihtoon.

Voin sanoa kokemuksesta että jos on tottunut tuohon MX518-tyyliin siitä kannattaa irtautua. Se on hirveän rajaava ja usein nuo "ergo"-hiiret pakottavat käden tiettyyn mukavantuntuiseen, mutta pitkässä juoksussa huonoon asentoon vailla säätövaraa. Käytin noita hiiriä 2000-luvun puolivälistä vuoteen 2015, ne on perkeleen kestäviä, siitä plussaa niille. Sitten kun viimeinen hajosi eikä nopeasti löytänyt uutta, "jouduin" vaihtamaan ja vasta kun kokeilin ihan kunnon "perushiirtä" niin tajusin miten huonoja nuo oikeastaan olivatkaan.

Kuitenkin D- tai Deathadder v2 Mini tulee ekana mieleen jos haet vähän muotoilua ja kätesi ei ole kovin iso, mutta minä oikeasti suosittelen hiirtä joka ei pakota kättä tiettyyn asentoon vaan jota voi välillä palmata, välillä clawata ja välillä jotain niiden väliltä. Ja tietysti jos tykkää fingertipata senkin saa lisätä, mutta itse en siitä perusta. Kuitenkin pointti tässä on se että asennon vaihtaminen ajoittain tekee kädelle hyvää, siksi nuo yksinkertaiset perunahiiret tuntuvat aina lopulta pärjäävän parhaiten kun niistä saa sellaisen kustomoidun otteen ja voi helposti vaihtaa lennosta. Suosittelen lämpimästi omaa Viper Miniäni joka on keveyden lisäksi sekä halpa että laadukas. Hanki kuitenkin isompaa jos sinulla on keskikokoista suurempi käsi.

Toinen asia johon ihmiset eivät kiinnitä riittävästi huomiota on juurikin tuo hiiren koko kun aikoinaan valinnanvaraa ei samalla tavalla ollut vaan kaikki käyttivät "one-size-fits-all" mötiköitä ja esimerkiksi kilpakykyisiä, pienikokoisia hiiriä ei oikeastaan ollut olemassakaan. Kannattaa mittauttaa käsi ja etsiä sitä kautta sopiva hiiri.

Ainakin Xtrfy M4 on paljon pienempi kuin MX518. Omaan käteen oli jopa sen verran liian pieni, että piti laittaa vaihtoon.
Periaatteessa ei haittaa vaikka olisi pienempi unohdin mainita sen tuossa aikasemmassa viestissä. Oon pelaillut nyt Viper Minillä jonkin aikaa mutta ihan huvikseni kaivoin vanhan G500s:än laatikosta ja kokeilin sitä tuossa Cold War betassa ja tuntui että trackaaminen oli huomattavasti helpompaa sillä hiirellä niin ajattelin testata jotain ergoa pitkästä aikaa.

Periaatteessa ei haittaa vaikka olisi pienempi unohdin mainita sen tuossa aikasemmassa viestissä. Oon pelaillut nyt Viper Minillä jonkin aikaa mutta ihan huvikseni kaivoin vanhan G500s:än laatikosta ja kokeilin sitä tuossa Cold War betassa ja tuntui että trackaaminen oli huomattavasti helpompaa sillä hiirellä niin ajattelin testata jotain ergoa pitkästä aikaa.
Deathadder v2 Mini voi sopia hyvin jos Viper Minin koko on hyvä mutta muoto ei oikein nappaa, erityisesti jos ei halua hunajakennomuotoa. Ja jos isompi koko ei ole ongelma Deathadderista saa muistaakseni langatontakin versiota. Ihme Razer shill minustakin tullut. :cool:

Viimeksi muokattu:
Deathadder v2 Mini voi sopia hyvin jos Viper Minin koko on hyvä mutta muoto ei oikein nappaa, erityisesti jos ei halua hunajakennomuotoa. Ihme Razer shill minustakin tullut. :cool:
Muoto on loistava tässä hiiressä, ei mitään valittamista mutta tuli vaan tarve yhtäkkiä testata jotain ergo muotoa kun löyty vanha hiiri laatikosta jolla osui yllättävän hyvin. :D

Muoto on loistava tässä hiiressä, ei mitään valittamista mutta tuli vaan tarve yhtäkkiä testata jotain ergo muotoa kun löyty vanha hiiri laatikosta jolla osui yllättävän hyvin. :D
Vanhaa kunnon nostalgiaa. :cool: "SILLOIN KUN MINÄ OLIN NUORI, TUPAKKA OLI TERVEELLISTÄ! :cigar2:"

Lisätään vielä yleisellä tasolla että törmäsin muutama päivä sitten tällaiseen kapistukseen joka julkaistaan parin viikon päästä ja jonka ajattelin itse ostaa kokeeksi. 66g:n langaton ja näyttää aika perusmallilta

Vanhaa kunnon nostalgiaa. :cool: "SILLOIN KUN MINÄ OLIN NUORI, TUPAKKA OLI TERVEELLISTÄ! :cigar2:"

Lisätään vielä yleisellä tasolla että törmäsin muutama päivä sitten tällaiseen kapistukseen joka julkaistaan parin viikon päästä ja jonka ajattelin itse ostaa kokeeksi. 66g:n langaton ja näyttää aika perusmallilta

Tuo Aerox 3 oli uusi tuttavuus minulle. Olenkin harmitellut, kun Steelseries on vähän pudonnut kevyiden hiirien kelkasta, mutta tuohan korjaa tilannetta hyvin. Olen nyt käyttänyt lähemmäs kymmenen vuotta samaa Steelseriesin pelihiirtä ja kyseessä on kyllä laatuvalmistaja, vaikka hinta on toisinaan hieman suolainen.

2.11. on tulossa ilmeisesti myös johdollinen malli.

1603131431331.png

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Mitenkään ottamatta kantaa muotoiluun, mutta noin yleisesti voin todeta että Roccat kone pure on todella hyvä hiiri.

Viimeksi muokattu:
Omalla listalla on tällä hetkellä Razer Viper Mini, Roccat Burstit, Ducky Feather ja Steelseries Aeroxit. Onneksi ensi kuussa saanee lisää tietoa ja arvosteluja noista uudemmista. Razer Viper Minihän noista se järkihankinta kai olisi, kun sitä saanee Black Fridayn tarjouksista parilla kympillä.

Harkitsin tuon MX518 ostamista kun pitäis vanha Zowie saada vaihtoon vasemman napin kulumisen vuoksi. Muistan MX:n ilmestyessä puheenaiheeksi nousseen kyseenalaisen laadun, onkos tuo hiiri ihan susi vai kehtaako ostaa?

Harkitsin tuon MX518 ostamista kun pitäis vanha Zowie saada vaihtoon vasemman napin kulumisen vuoksi. Muistan MX:n ilmestyessä puheenaiheeksi nousseen kyseenalaisen laadun, onkos tuo hiiri ihan susi vai kehtaako ostaa?
Itse palautin kun on jotain build quality ongelmaa oikeassa napissa niin että klonksui aina kun sormea nosti vähän. Myymälän kappaleessa oli ihan sama niin en lähtenyt koittamaan onneani, vaikka Logitechin aspa ohjasi tekemään takuuvaihtoa. Gigantin arvosteluissa myös liuta valituksia että kyseinen nappi jää jumiin, eli liian tiukallakin voi olla ilmeisesti.

Jos Zowielta muodot natsaa ja 3360-versioiden uudistetut kevyemmin painettavat napit kuulostaa hyvältä, niin kannattaa harkita ihan niissä Zowieissakin pysymistä.

Xtrfy julkaisi ihan mielenkiintoisen ambihiiren johon saa muunneltua vähän kämmentä tukevamman muodon. Vähän näyttäisi olevan kuin Zowie FK ja S/ZA samassa :think:

Jos Zowielta muodot natsaa ja 3360-versioiden uudistetut kevyemmin painettavat napit kuulostaa hyvältä, niin kannattaa harkita ihan niissä Zowieissakin pysymistä.
Samaa mieltä. Nykyisen ultralight villityksen keskellä Zowien quality control on oikein huippuluokkaa.

Kaksi uutta MX518:a mulla oli ja molemmissa alkoi napit tuplaklikkailemaan kahden vuoden takuun aikana. Kolmannen sitten jo myinkin pois.

Onko nykypäivänä myynnissä yhtään pelihiirtä missä olisi vähän jäykemmät kytkimet?

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Kaksi uutta MX518:a mulla oli ja molemmissa alkoi napit tuplaklikkailemaan kahden vuoden takuun aikana. Kolmannen sitten jo myinkin pois.

Onko nykypäivänä myynnissä yhtään pelihiirtä missä olisi vähän jäykemmät kytkimet?
Itse hankin Logitech G502 Spectrum hiiren ihan sitä päivää odottamaan jos / kun G500s joskus lakkaa toimimasta. Ilmeisesti tuosta pitäisi olla uudempi versio G502 Hero missä ainoa suurempi ero olisi uudistettu anturi. Pitäisi kestää 50 miljoonaa painallusta ns. normaalilla pelaamisella / käytöllä (ei siis esim. oluttuoppiin upottelua, seinään heittelyä tms. rajumpaa käsittelyä). Valitettavasti tuossa on hieman RPG valoja mutta kohtuu maltillisesti.

Näyttää nopealla etsimisellä olevan 53€ (+ veroero) mikä ei minusta ihan järkyttävä hinta ole jos kestää yhtä hyvin kuin G500s (mikäli päädyt tähän kerro sitten 7v päästä, omani ostin 28.10.2013 amazon.co.uk:sta ja vielä toimii hyvin)

Itse hankin Logitech G502 Spectrum hiiren ihan sitä päivää odottamaan jos / kun G500s joskus lakkaa toimimasta. Ilmeisesti tuosta pitäisi olla uudempi versio G502 Hero missä ainoa suurempi ero olisi uudistettu anturi. Pitäisi kestää 50 miljoonaa painallusta ns. normaalilla pelaamisella / käytöllä (ei siis esim. oluttuoppiin upottelua, seinään heittelyä tms. rajumpaa käsittelyä). Valitettavasti tuossa on hieman RPG valoja mutta kohtuu maltillisesti.

Näyttää nopealla etsimisellä olevan 53€ (+ veroero) mikä ei minusta ihan järkyttävä hinta ole jos kestää yhtä hyvin kuin G500s (mikäli päädyt tähän kerro sitten 7v päästä, omani ostin 28.10.2013 amazon.co.uk:sta ja vielä toimii hyvin)

G502 ei oikein mun käteen passaa vaikka se kehuttu hiiri onkin. Tykkään ihan näistä perinteisen muotoisista, esim. jos Model O:n saisi jäykemmillä kytkimillä niin etsiminen loppuisi siihen.

Ja koska sitä kuitenkin joku kohta ehdottaa, niin ei mulla pysy kolvi kädessä.

G502 ei oikein mun käteen passaa vaikka se kehuttu hiiri onkin. Tykkään ihan näistä perinteisen muotoisista, esim. jos Model O:n saisi jäykemmillä kytkimillä niin etsiminen loppuisi siihen.

Ja koska sitä kuitenkin joku kohta ehdottaa, niin ei mulla pysy kolvi kädessä.
No mites uudet Ducky Feather ja Roccat Burst?

Tämähän olis juurikin sopiva Ducky one 2 SF kaveriksi työpöydälle:thumbsup:

Mitä tilalle? Nyt Razer Basilisk käytössä, tämä on aivan liian pieni/ohut/muodoton puikula. Muodon ja koon takia joutuu jännittämään pikkurilliä ihmeellisessä asennossa, tai sitten se laahaa pitkin hiirimattoa. Ei saa luonnollista asentoa mitenkään. Kaipailen kovasti mahdollisimman paljon Func MS3 R2:sen kokoista, ja erityisesti -muotoista hiirtä. Eli ison kokoluokan hiiri hakusessa, ja sellainen vaatimus, että siinä olisi pikkurillillekin oma "tukensa" tuon Funcin tavoin. Valaistuksella ei mitään väliä. Saa olla myös painavampi (tai painoilla säädettävissä oleva) hiiri, ihan mielelläänkin.

CoolerMasterilla olisi MM520 ja MM720 sellaisia malleja, joissa näkyisi muotoilu olevan ainakin pääosin kohdillaan kuvien perusteella. Asuksella näköjään ROG Spatha, tosin melko tuuhealla hinnalla varustettu. Onko muita samantyylisiä? Mionixin NAOS 7000 oli ennen Razeria, hajosi vain turhan nopeasti... En oikein tiedä NAOS 3200:sta, lieneekö yhtä heppoista tekoa?

Viimeksi muokattu:
Kysytääs nyt täällä kun en muutakaan keksi. Mulla on g900 rotta jossa on mouse1 kytkin herkistynyt liikaa ja haluaisin vaihtaa sen, mutta ei viitsisi tilata kytkimiä mistään jenkeistä ku maksaa toimitus niin helvatusti.
niin oiskohan jollain rikkinäistä g900 tai vastaavaa tai vain kytkimiä jossain laatikon pohjalla jotka voisi vaihtaa?

Kysytääs nyt täällä kun en muutakaan keksi. Mulla on g900 rotta jossa on mouse1 kytkin herkistynyt liikaa ja haluaisin vaihtaa sen, mutta ei viitsisi tilata kytkimiä mistään jenkeistä ku maksaa toimitus niin helvatusti.
niin oiskohan jollain rikkinäistä g900 tai vastaavaa tai vain kytkimiä jossain laatikon pohjalla jotka voisi vaihtaa?
Aliexpress mutta joutuu odottamaan. toki täälläkin varmaan monella on ylimääräisiä kytkimiä.
Itselläni on mm.kailhia, ttc, ZF/cherryä ja omronia jos olet kiinnostunut.

Jotku perus omromit vois kiinnostaa. Enmää noista niin ymmärrä mutta jotku saman tyyppiset ku tuossa on alunperIn ois hyvät. Toisaalta kaikki mitkä vaan saa paikalleen käy en oo niin nirso.

Jotku perus omromit vois kiinnostaa. Enmää noista niin ymmärrä mutta jotku saman tyyppiset ku tuossa on alunperIn ois hyvät. Toisaalta kaikki mitkä vaan saa paikalleen käy en oo niin nirso.
Tuosta :)
Edit: Ei näköjään varastossa... mutta kyseiset kytkimet tosiaan tuosta G900:sta löytyypi

Kenelläkään boardilla vielä kokemusta tuosta DeathAdder V2 Pro wireless?
20201107_140122.jpg

Itselleni vastaten, kävin hakemassa powerista 145e. Tuntui heti kynärissä vähintään yhtä hyvältä kuin edellinen langallinen versio ja alkuhypeissä tuntuu jopa paremmalta, onhan tässä uusi sensori ilmeisesti ja optiset kytkimet. Kooltaan perinteinen DA eli suht iso ja palm grip onnistyy hyvin, paino hyvin kohtuullinen reilun kokoisesta langattomasta hiirestä.

Tuli modailtua G603 hiirtä kevyemmäksi.
Ikean AAA LADDA, alumiinifolio ja ruuvimeisseli saa ihmeitä aikaan.

Nyt hiirellä on enää painoa 98 grammaa, alemmaksikin pääsisi jos käyttäisi kevyempää AAA (ei-ladattavaa) litium-patteria.
Mutta AAA LADDA foliolla ja turhan muovivahvikkeen irrottaminen kannesta kevensi hiirtä oikein mallikkaasti. Nyt hiiri on (lähes) yhtä painava kuin ulkomuodoltaan identtinen G703, mutta hintaa on vajaa puolet ja hiiressä on BT-tuki.

Viimeksi muokattu:
Eilen saapui ss aerox 3. Yllättävän hyvältä vaikuttaa kokonaisuutena. Usb C iso plussa. Tassut on melkoista jätettä. Pohjan hioin jo tasaiseksi ja iskin zowien tassut pohjaan. Lähtee kyllä myyntiin tai laatikkoon pölyttymään. Hieman liian kapea itselle gpwn jälkeen..

Jahas, onkos täällä jo moni ennakkotilannut langattoman Model O:n? Itseä ei juurikaan se kiinnosta, mutta epäilen että tulee olemaan todella suosittu hiiri. Kiva että näitä alle satasen OVH:lla olevia langattomia nyt ilmestyy.

Jahas, onkos täällä jo moni ennakkotilannut langattoman Model O:n? Itseä ei juurikaan se kiinnosta, mutta epäilen että tulee olemaan todella suosittu hiiri. Kiva että näitä alle satasen OVH:lla olevia langattomia nyt ilmestyy.

Jos QC on yhtä luokatonta PA**** mitä piuhallisissa, niin jää suosiolla omalla kohdalla kauppaan vaikka muoto itselle onkin passeli..

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
107 599
Jäsenet
44 005
Uusin jäsen
Quu

Hinta.fi

Ylös Bottom