PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Otetaan vaikka PC Gamerin artikkeli maaliskuulta, jossa Activision kommentoi asiaa.

"Console cheating is possible, but our data has consistently shown it represents an extremely low population of detected cheaters when compared to PC, which means that this large volume of cheater reports are inaccurate even if the KillCams may have made it seem like the player was cheating."




EA:n puolelta kommenttia tuohon ylläolevaan Activisionin juttuun.

"In an anti-cheat progress report, an EA anti-cheat developer stated that console cheating represents an "extremely low population of detected cheaters when compared to PC". The closed nature of console ecosystems makes it more difficult to develop and deploy traditional hacks, creating a disparity in cheating prevalence across platforms"


En sitten tiedä puhuvatko nuo vaan lämpimikseen noita vai mikä juttu :confused:
Noissa ei varmaan ole huomioitu noita ohjainlaitehuijauksia. Lopussa esim. kirjoitetaan ”traditional hacks ..” joka viittaa että tuossa on tarkasteltu vain ohjelmistotason huijauksia, jotka todella on paljon vaikeampia konsoleilla.

Ekassa kappaleessa on kans ”of detected cheaters”. Saako ne noita ohjainlaitehuijareita edes kiinni luotettavasti? Laitteita on myyty pitkään ja niiden käytöstä kiinnijääminen on ainakin perinteisesti ollut todella harvinaista.

Noita myydään pelkästään amazon shopista yli 2000 kappaletta kuussa. Nopeammin varmaan ku vaikka xbox konsoleita tätä nykyä.

Edit: yksi valmistaja itse mainitsee että viimeisintä mallia oltaisiin myyty yli 700000 kappaletta.

Ohjelmistopohjaisilla huijauksilla ragecheattaavat tahot on toki pc:llä yliedustettuja.
 
Viimeksi muokattu:
niin ja konsolilla pelaavat eivät sitten huijaa peleissä ollenkaan? :lol: salli mun nauraa :lol:
Aivan varmasti myös konsolimoninpeleistä löytyy huijaajia. Siis kyseessähän on niin yleismaailmallinen ilmiö ettei tosikaan. Mutta kuitenkin veikkaan että puhutaan aivan eri lukumääristä kuin PC:llä.

Huijauksien seuraukset kun ovat näille alustoille erilaiset, PC:llä pahimmillaan puhutaan IP bannista ja pelitilin sulkemisesta. Mutta esimerkiksi pleikkarilla puhutaankin jo noiden lisäksi, myös koko pelikonsolin brikkaamisesta ( eli käyttökelvottomaksi päivityksellä ) tai jopa mahdollisista oikeustoimista huijaripelaajaa vastaan, tosin tällöin toiminnan pitää olla jo erittäin törkeää.
 
Mutta kuitenkin veikkaan että puhutaan aivan eri lukumääristä kuin PC:llä.
Onhan pc pelaajia ylipäänsä paljon enemmän. Vai esitätkö että pc pelaajat on useammin huijareita?

Noita konsolihuijauslaitteita on myyty aikojen saatossa varmaan miljoonia. Niiden tunnistaminen on niin vaikeaa että esim. activision ei asian eteen ole koskaan tehnyt mitään. EA yrittää uusimman bäfän kanssa jotain tehdä asialle, mutta siitä tulee vain ikuinen kissa-hiiri leikki.
 
Onhan pc pelaajia ylipäänsä paljon enemmän. Vai esitätkö että pc pelaajat on useammin huijareita?

Noita konsolihuijauslaitteita on myyty aikojen saatossa varmaan miljoonia. Niiden tunnistaminen on niin vaikeaa että esim. activision ei asian eteen ole koskaan tehnyt mitään. EA yrittää uusimman bäfän kanssa jotain tehdä asialle, mutta siitä tulee vain ikuinen kissa-hiiri leikki.
En lähde mitään tuollaista väittämään. Itsekin olen myös PC pelaaja ( vähemmän nykyisin mutta kuitenkin), toistaalta PC on alustana vapaampi ja vähemmän kontrolloitu kuin suljettujen käyttisten konsolit joten varmasti tämäkin vaikuttaa siihen miksi huijaamisjutut peleissä ovat yleisempiä PC- alustalla. Mutta uskoisin että konsolipeleissä huijaus on jollakin tavalla vaikeampaa tai harvinaisempaa kuin PC:llä.
 
Mutta uskoisin että konsolipeleissä huijaus on jollakin tavalla vaikeampaa tai harvinaisempaa kuin PC:llä.
Huijauslaitteita myyty yli miljoona. Käyttö on mallia plug and play vaan konsolin usb porttiin.

En ihan keksi että miten tuo on vaikeaa, tai erityisen harvinaista.
PC on alustana vapaampi ja vähemmän kontrolloitu kuin suljettujen käyttisten konsolit joten varmasti tämäkin vaikuttaa siihen miksi huijaamisjutut peleissä ovat yleisempiä PC- alustalla.
Onko ne todella yleisempiä? Konsolikoodauksen välineet saa jopa suomalaisesta kivijalkaliikkeestä ostettua ja niiden käyttöönotto onnistuu keneltä tahansa. Pc koodailuun taas tarvitaan vaikka mitä säätöä ja tyypillisesti jonkin sortin kuukausimaksullinen tilaus dark webissä toimivan tahon kanssa jne.
 
Nuinhan se on. Niin PC:llä kuin konsoleilla. Konsoleilla "kerneli tason" suojaukset on joka pelissä, jopa single player. PC:llä vain yksittäisissä multiplayer peleissä. Eli PC:lle voitto.

Niin. Ylimääräinen kernelitason paska laitteella jolla pelkästään pelaat vs. sama laitteella millä käsitellään terveystietoja, pankkiasioita ym. rahaliikennettä ja vastaavaa.
 
Niin. Ylimääräinen kernelitason paska laitteella jolla pelkästään pelaat vs. sama laitteella millä käsitellään terveystietoja, pankkiasioita ym. rahaliikennettä ja vastaavaa.
Nyt en ymmärrä. Mitä terveystietoja, pankkiasioita, rahaliikennettä konsolilla tai peli-PC:llä käsitellään?


- Xbox revenue falls $113M year over year
- Xbox hardware is down 29%
- Xbox content and services are up 1%

Satya Nadella taas laukonut toisaalla miten Xbox pelit tulee joka laitteelle millä ne vain kykenee pyörimään. Samalla sanonut että Xbox ei kilpaile PS:n tai Nintendon kanssa vaan todellinen vastustaja on TikTok.

 
Viimeksi muokattu:
Samalla sanonut että Xbox ei kilpaile PS:n tai Nintendon kanssa vaan todellinen vastustaja on TikTok.
Onko se äijä ihan sekaisin? Pitää varmaan muuttaa tämä ketju Playstation vs. Nintendo väittelyketjuksi ja avata uusi Xbox vs. TikTok väittelyketju. :rofl:

Ei kyllä hyvältä näytä Xboxin tulevaisuus jos siitä tehdään jotain TikTokin kilpailijaa.
 
Huijauslaitteita myyty yli miljoona. Käyttö on mallia plug and play vaan konsolin usb porttiin.

En ihan keksi että miten tuo on vaikeaa, tai erityisen harvinaista.

Onko ne todella yleisempiä? Konsolikoodauksen välineet saa jopa suomalaisesta kivijalkaliikkeestä ostettua ja niiden käyttöönotto onnistuu keneltä tahansa. Pc koodailuun taas tarvitaan vaikka mitä säätöä ja tyypillisesti jonkin sortin kuukausimaksullinen tilaus dark webissä toimivan tahon kanssa jne.
Näyttäisi olevan PC:llä huijaaminen selkeästi yleisempää kuin konsoleilla, koska avoin käyttis mahdollistaa kolmannen osapuolten ohjelmien ( aimbotit, wallhackit yms.) asen -tamisen. Lisäksi PC:llä on helpompi kiertää anticheat- järjestelmiä.
Konsoleilla huijaaminen - vaikka sitäkin tapahtuu - on harvinaisempaa koska järjestelmät ovat suljettuja, ja tästä johtuen teknisesti haastavampaa ja vähemmän yleistä. Ja ne rangaistukset voivat olla todella kovia verrattuna PC- maailmaan.

Who cheats more PC or console? -cyberopost


Who Cheats More: PC vs. Console? Settling the Age-Old Debate​

The answer, plain and simple, is the PC platform. While console gaming isn’t immune, the open nature and architecture of PCs, combined with a thriving (and often lucrative) cheating ecosystem, makes it the undisputed king in the realm of unfair play.

Kyllä se on ihan validi pointti ja perustelu, jos haluaa pelata moninpelinsä mieluummin konsolilla, ettei tarvitse taistella raundi raundin jälkeen wallhack -festaajia vastaan. Lisäski mun mielestä konsolilla pelaaminen ei tunnu niin "kilpailulliselta" eli meininki on rennompaa, siksi miellyttävämpää. Tämä tietenkin riippunee pelistä ja porukasta.
 
Samalla sanonut että Xbox ei kilpaile PS:n tai Nintendon kanssa vaan todellinen vastustaja on TikTok.
Vaikka kuulostaa hassulta niin perinpohjin ymmärrän mitä ajetaan takaa, eli se että halutaan se huomio TikTokin ja muiden vastaavien sovellusten parista pois ja peleihin/pelaamiseen. Se että kilpaileeko videopelit ja doomscrollaamiset saman kohderyhmän ihmisiä on sitten oma keskustelunsa.
Itselleni mielenkiintoisempi on tämä:
Remember, the biggest gaming business is the Windows business. To us, gaming on Windows, and of course Steam – has built a massive marketplace on top of it and done a very successful job of it.
Eli rivien välistä (oma tulkinta) on juuri se että seuraava loota (mikäli on tulossa) tulee olemaan juurikin PC/konsoli hybridi, mitä nyt on iät ja ajat huhuttu.
 
Näyttäisi olevan PC:llä huijaaminen selkeästi yleisempää kuin konsoleilla, koska avoin käyttis mahdollistaa kolmannen osapuolten ohjelmien ( aimbotit, wallhackit yms.) asen -tamisen. Lisäksi PC:llä on helpompi kiertää anticheat- järjestelmiä.
Konsoleilla huijaaminen - vaikka sitäkin tapahtuu - on harvinaisempaa koska järjestelmät ovat suljettuja, ja tästä johtuen teknisesti haastavampaa ja vähemmän yleistä. Ja ne rangaistukset voivat olla todella kovia verrattuna PC- maailmaan.

Who cheats more PC or console? -cyberopost




Kyllä se on ihan validi pointti ja perustelu, jos haluaa pelata moninpelinsä mieluummin konsolilla, ettei tarvitse taistella raundi raundin jälkeen wallhack -festaajia vastaan. Lisäski mun mielestä konsolilla pelaaminen ei tunnu niin "kilpailulliselta" eli meininki on rennompaa, siksi miellyttävämpää. Tämä tietenkin riippunee pelistä ja porukasta.
wall hack on tosiaan konsoleilla aika tekemätön paikka. Muuten huijaaminen taas on paljon yleisempää konsoleilla, jopa normalisoitu homma, just noiden suht yleisien plug and play ohjainlaitteiden kautta, joita esim. activision (nykyisin siis mäsä) ei edes yritä bannata.


Toki jotain numeroita olisi hauska ihmetellä. Konsoleilla noita huijareita on laitemyyntien perusteella miljoonaluokkaa. Montako huijaa PC:llä? Löydätkö miltään myyjältä tai muulta "luotettavalta" taholta lukuja? Tilauspalveluhuijaukset taitaa olla ainoat mitä voi käyttää samalla tavalla jatkuvasti kuin noita cronusin ohjainlaitehuijauksia. Voiko niissä olla miljoonaluokkaa jatkuvia tilauksia?

edit: kuukausi CS2 koodailua (skycheats) maksaa 35 dollaria. Jos käyttäjiä tuolla tai vastaavilla palveluilla olisi oikeasti ~miljoona, niin tuo bisnes olisi 420 miljoonaa vuodessa. Heidän asiakaspalvelu discordissa on kuitenkin vain 22000 jäsentä. Ehkä ne loput miljoonat huijarit käyttää jotain toisia palveluita? edit2: Toisen palvelun discordissa on noin 8000 jäsentä. Vielä puuttuu paljon jotta päästään noihin konsolilukuihin. edit3: cronus zen discordissa on 140000 käyttäjää. Melkein kertaluokan enemmän kuin noissa nähdäkseni suosituimmissa PC palveluissa. Lisäksi sen käyttö on helpompaa ja ei pitäisi samalla tavalla vaatia jatkuvaa tech supporttia ja tasaista virtaa uusia accountteja sekä niiden konffausta.
Eli rivien välistä (oma tulkinta) on juuri se että seuraava loota (mikäli on tulossa) tulee olemaan juurikin PC/konsoli hybridi, mitä nyt on iät ja ajat huhuttu.
Itse veikkaan konsoli/TikTok -hybridiä.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kuulostaa hassulta niin perinpohjin ymmärrän mitä ajetaan takaa, eli se että halutaan se huomio TikTokin ja muiden vastaavien sovellusten parista pois ja peleihin/pelaamiseen. Se että kilpaileeko videopelit ja doomscrollaamiset saman kohderyhmän ihmisiä on sitten oma keskustelunsa.
Itselleni mielenkiintoisempi on tämä:
Minusta kohdeyleisö on ihan eri. Vai jättääkö ihmiset pelit pelaamatta sen vuoksi kun voi doomscrollata TikTokkia? Tai jos TikTok yhtäkkiä lopettaisi, niin siirtyisikö porukka pelaamaan Xboksilla vai kenties doomscrollaamaan jotain muuta?

Ja tästä päästään siihen, että jos Xboksista ja konsolipelaamisesta koitetaan tehdä sellaista, että se houkuttelee TikTokin selaajan lopettamaan doomscrollaamisen ja siirtyvän konsolille pelaamaan, niin uskoisin että ne pelit on aika kaukana siitä mitä itse haluaisin pelata, tai mitä ne tänä päivänä on. Kohdeyleisö on niin erilainen.
 
wall hack on tosiaan konsoleilla aika tekemätön paikka. Muuten huijaaminen taas on paljon yleisempää konsoleilla, jopa normalisoitu homma, just noiden suht yleisien plug and play ohjainlaitteiden kautta, joita esim. activision (nykyisin siis mäsä) ei edes yritä bannata.


Toki jotain numeroita olisi hauska ihmetellä. Konsoleilla noita huijareita on laitemyyntien perusteella miljoonaluokkaa. Montako huijaa PC:llä? Löydätkö miltään myyjältä tai muulta "luotettavalta" taholta lukuja? Tilauspalveluhuijaukset taitaa olla ainoat mitä voi käyttää samalla tavalla jatkuvasti kuin noita cronusin ohjainlaitehuijauksia. Voiko niissä olla miljoonaluokkaa jatkuvia tilauksia?

edit: kuukausi CS2 koodailua (skycheats) maksaa 35 dollaria. Jos käyttäjiä tuolla tai vastaavilla palveluilla olisi oikeasti ~miljoona, niin tuo bisnes olisi 420 miljoonaa vuodessa. Heidän asiakaspalvelu discordissa on kuitenkin vain 22000 jäsentä. Ehkä ne loput miljoonat huijarit käyttää jotain toisia palveluita? edit2: Toisen palvelun discordissa on noin 8000 jäsentä. Vielä puuttuu paljon jotta päästään noihin konsolilukuihin. edit3: cronus zen discordissa on 140000 käyttäjää. Melkein kertaluokan enemmän kuin noissa nähdäkseni suosituimmissa PC palveluissa. Lisäksi sen käyttö on helpompaa ja ei pitäisi samalla tavalla vaatia jatkuvaa tech supporttia ja tasaista virtaa uusia accountteja sekä niiden konffausta.

Itse veikkaan konsoli/TikTok -hybridiä.
Eli pelifirmat siis ihan huvikseen toinen toisensa perään puhuvat, että PC:llä huijaaminen on merkittävä ongelma. Mutta sinun mielestäsi se on lähes olematonta? Eiköhän noilla miljoonaluokan firmoilla ole hieman paremmat työkalut tämän asian tarkkailemiseen kuin meillä täällä tekkifoorumilla.

Mutta edelleen, hyvä että näihin puututaan, ja toivottavasti saadaan vähenemään alustasta riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta kohdeyleisö on ihan eri. Vai jättääkö ihmiset pelit pelaamatta sen vuoksi kun voi doomscrollata TikTokkia? Tai jos TikTok yhtäkkiä lopettaisi, niin siirtyisikö porukka pelaamaan Xboksilla vai kenties doomscrollaamaan jotain muuta?

Ja tästä päästään siihen, että jos Xboksista ja konsolipelaamisesta koitetaan tehdä sellaista, että se houkuttelee TikTokin selaajan lopettamaan doomscrollaamisen ja siirtyvän konsolille pelaamaan, niin uskoisin että ne pelit on aika kaukana siitä mitä itse haluaisin pelata, tai mitä ne tänä päivänä on. Kohdeyleisö on niin erilainen.
Kohdeyleisö molempien osalta hyvin isot (pl puhtaasti Boksilla pelaavat) niin overlappia varmasti löytyy. Onko se sitten järkevä ratkaisu lähtee tavoittelemaan niitä Tiktok addikteja, ei varmaan
 
Kyllä huijaaminen on merkittävä ongelma monessa pelissä PC:llä. Puhun omakohtaisesta kokemuksesta, esim. Rainbow six siegeä pelaan 4 kertaa viikossa, ja lähes joka ilta törmää yhteen huijariin. Wallhacks, recoil cheat yleensä. Silti pelaan mielummin PC:llä, kun hiiri ja näppäimistö on parempi räiskinnässä kuten r6, jossa ei ole aim assistia.
 
Eli pelifirmat siis ihan huvikseen toinen toisensa perään puhuvat, että PC:llä huijaaminen on merkittävä ongelma. Mutta sinun mielestäsi se on lähes olematonta? Eiköhän noilla miljoonaluokan firmoilla ole hieman paremmat työkalut tämän asian tarkkailemiseen kuin meillä täällä tekkifoorumilla.

Ei kait kukaan ole väittänyt, että huijaaminen PC:llä on lähes olematonta...

Konsolipuolen huijaksista ei ole vaan oikein mitään oikeaa dataa, kun noita laitteita/niiden käyttöä ei olla edes ennen BF6:sta yritetty valvoa/estää.
 
Ei kait kukaan ole väittänyt, että huijaaminen PC:llä on lähes olematonta...

Konsolipuolen huijaksista ei ole vaan oikein mitään oikeaa dataa, kun noita laitteita/niiden käyttöä ei olla edes ennen BF6:sta yritetty valvoa/estää.
Juurihan tuossa yllä lueteltiin PC puolen xiittipalveluiden discord käyttäjämääriä ja niistä sitten suora johtopäätös, että kaukana ollaan konsoleiden luvuista. Jos noissa luvuissa oltaisiin, ei yksikään pelifirma löisi asian eteen tikkuakaan ristiin. Määrät on siis pakko olla suuria.
 
Eli pelifirmat siis ihan huvikseen toinen toisensa perään puhuvat, että PC:llä huijaaminen on merkittävä ongelma. Mutta sinun mielestäsi se on lähes olematonta?
En tosiaan ole moista sanonut missään vaiheessa.

Kyseessä on vähintään miljoonabisnes ja jatkuva kissa-hiiri leikki jossa rahaa palaa huomattavia määriä. Mikäli pelifirmat eivät tekisi huijaustyökalujen tuottamisesta niin kallista kuin mitä se nyt on, ja olisi jatkuvasti estämässä noita, niin huijareita olisi peliserverit täynnä. Tästä on hyvä esimerkki jos menee jotain vanhempia moninpelejä pelaamaan joiden osalta kehittäjät on jo heittäny hanskat tiskiin.

Luvuilla yritin konkretisoida sitä kuinka myös konsoleilla homma on yleistä, ja mahdollisesti jopa yleisempää.
Mutta edelleen, hyvä että näihin puututaan, ja toivottavasti saadaan vähenemään alustasta riippumatta.
Jep. Samaa mieltä. Ehkä mäsä nyt saa codin osalta koodarit ruotuun. Activision ei moista koskaan edes yrittänyt ohjainlaitehuijauksen osalta.
 
En tosiaan ole moista sanonut missään vaiheessa.

Kyseessä on vähintään miljoonabisnes ja jatkuva kissa-hiiri leikki jossa rahaa palaa huomattavia määriä. Mikäli pelifirmat eivät tekisi huijaustyökalujen tuottamisesta niin kallista kuin mitä se nyt on, ja olisi jatkuvasti estämässä noita, niin huijareita olisi peliserverit täynnä. Tästä on hyvä esimerkki jos menee jotain vanhempia moninpelejä pelaamaan joiden osalta kehittäjät on jo heittäny hanskat tiskiin.

Luvuilla yritin konkretisoida sitä kuinka myös konsoleilla homma on yleistä, ja mahdollisesti jopa yleisempää.

Jep. Samaa mieltä. Ehkä mäsä nyt saa codin osalta koodarit ruotuun. Activision ei moista koskaan edes yrittänyt ohjainlaitehuijauksen osalta.
Samoja lukuja eilen tuli itselle vastaan kun katoin tosta Cronuksesta videota, voidaan varmasti sanoa että laitteita on myyty miljoonia.

Tämä ei ole paljoa jos vertaa konsolien määrään, mutta sit jos vertaa concurrent players kaikki kilpailulliset moninpelit, niin saa jo ihan eri lukemia. Ongelma on ihan todellinen.

Hauskaa oli myös että Cronus sai ensimmäisen boostin activisionin kanssa tehdystä yhteistyöstä, mutta "pivottasi" huijamisen puolelle rankasti kun huomattiin että se myy paremmin.

Mutta vaikuttaa myös että 2023 jo activision on uhkaillut että cronus zen käyttäjille bannia tulee, mutta en tiedä toteutuiko vai jäikö puheeksi vain?

Despite detections and our public stance against third-party hardware used to cheat in our games (and others throughout the industry), the makers of these devices continue to issue updates to try to circumvent our security systems.

In response, we have delivered cease and desist demands to several companies that create and sell these products and will take them to court if necessary. We have already seen compliance from some of the companies we’ve contacted; however, we will continue to pursue other device makers in the market, globally, as well as people that create scripts to manipulate Call of Duty game code.

These devices and scripts used to cheat in our games are not welcome. Call of Duty does not endorse the use of these products.
 
Mutta vaikuttaa myös että 2023 jo activision on uhkaillut että cronus zen käyttäjille bannia tulee, mutta en tiedä toteutuiko vai jäikö puheeksi vain?
On jäänyt vain puheeksi. Cronus sivuillaan pitää listaa peleistä joiden kohdalla ei kannata laitetta käyttää bannien pelossa, ja siellä on ymmärtääkseni vain uusin bäfä.

Saatto olla acitivisionin insinööreille vaikea paikka keksiä että miten erotat pelkän ohjainlaitesyötteen perusteella taitavat pelaajat taitavasti koodatusta cronus skriptistä.

edit: ovat kyllä haastaneet cronus firman oikeuteen. Vaikea vaan on nähdä että mitä teknisesti laitonta tuossa tapahtuu. Pelaajahan siinä vain rikkoo eulaa (joka tuskin edes on EU lainsäädännön mukainen) ja se siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
291 013
Viestejä
4 977 616
Jäsenet
79 935
Uusin jäsen
kkiituri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom