PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Siksipä onkin hyvä katsella myös muita kanavia joista myyntejä voi tarkastella.

Screenshot_20250222_115937_org_mozilla_firefox_HomeActivity_edit_57908636464471.jpg

Siis miten mikään muu kauppapaikka liittyy siihen, että steamissä peli muka myy kun häkä, mutta pelaajamäärät siellä steamissä ei silti nouse mihinkään.

Se ei ollut maalitolppien siirtoa, maalitolppien siirto oli kritisointi siitä, että "hmmrph annoit käytetyn vaihtoehdon että uutta". Kannattaa oppia lukemaan

Riippuu mistä saa, voi olla 100-20000€ enemmän. Onneksi on vaihtoehtoja. Foran lahjoitus osiosta vaan katselee.

Jälleen kerran anekdootti :geek: olinhan itsekin opiskelija ja pystysin satsaamaan kertahankinnalla PC kalustoon, voinko siis nyt sanoa että argumenttini on kumottu:kahvi: tiedän että yrität taas ujuttaa keskustelua tähän velkavipuun, mutta siihen Pandoran lippaan avaamiseen en lähde mukaan.

Olet, koska minä mielummin käytän PC:tä ja Windowsin UI on itselleni tutumpi :kahvi: /s

Ja PC:llä on laajempi pelivalikoima sekä laajempi tuki eri viihdeformaateille.

Uskallan lyödä vetoa että PC kokoonpanoni on hiljaisempi kuin Xboxisi idlatessa sekä rasituksessa.

Kaikessa tässä vaan tulee selväksi se ettet tiedä keskustelun aiheesta läheskään tarpeeksi paljon peilattuna kuinka päättäväisesti tulet epätodellisia väitteitä tänne laukomaan.

Taitaa lisenssi maksaa sen $15(?) jolla pääsee tuohon käsiksi.
Minusta aika paikallaan kritisoida käytetyn vertaamista uuteen🤔 toki vähemmän yllättäen se minun huomattavasti halvempi käytetty vaihtoehto ei ollutkaan mielestäsi hyvä🙄 mitäpä veikkaat, kumpia on enemmän, niitä minimaalisilla tuloilla kituvia opiskelijoita, vai paremmin toimeentulevia opiskelijoita? Tuo "kaikki pystyy, koska minäkin pystyin" on ehkä paskin argumentti ikinä. Ja tämä vain siksi kun uusienkin pelien pelaamiseen pääsee käsiksi alle rööki askin hinnalla🤷 eli jos minä kannan tuon pojan koneen olohuoneeseen, niin minun vaimo tai sen lapset osaa käyttää sitä yhtä sujuvasti kuin konsolia? Tuon testin mukaan SX ei pidä ääntä idlatessa, vaikea olla tuosta hiljaisempi🤔 toki lienee mitattu läheltä konsolia, itellä konsoli telkkarin takana(sinun ei taida mahtua töllön taakse?) joten "melu" kuuntelupaikalle on vielä paljon vähäisempää.
Järkevien argumenttien ja haastamisen sijaan, sinä keskityt lähinnä dissaamiseen ja henkilöön käymiseen 🤷 ei faktat muutu epätosiksi sillä että sinä niin sanot.

Screenshot_20250222_132548_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity_edit_62951511106401.jpg

Jälleen Ironia on vahva viestissäsi🤭 Kuinkahan monta vuotta paukutit sitä "xboxin waiting gamea"
Se nyt vaan on fakta, et kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit. Pc:eelle saat omaksi muutaman uuden ja kasan vanhoja. Mutta kyllä tuo on laskettava pc:een voitoksi, no doubt🙄
Oikeasti väität, että ne konsolipelit saat omaksi? Oletkohan koskaan ostanut yhtään fyysistä peliä ja asentanutkin :hmm:
Onneksi on olemassa vaihtoehtoja, myös silloin kun se 150€ sijoittaminen on liian paljon. Nyt poika pelaa mielissään uusiakin pelejä sillä uudella konsolilla👌ja kaikki tämä ei maksa edes sen tupakki askin hintaa kuukaudessa.
Hyvä kun vaihtoehtoja kerran on. Vaihtoehdot löytyy myös sieltä pc maailmasta vaikka kovasti yrität väittää muuta.
Mihinhän mahdoit viitata tällä kun minulle laitoit. Sellaista sotkua nuo vastauksesi välillä.
Minä annan samanlaisen vaihtoehdon=maalitolppien siirtäminen🤔 tuossa linkissäsi ei muuten ollut näppistä ja hiirtä, niiden kans hintaa se 120€ enemmän. Mut eihän tuo ole mitään opiskelijalle jolla on 58€ kuukausitulot🙂
Opiskelija voi kävästä joskus siellä töissä niin tulot nousi heti. Niin minä tein ja moni muu. Kun puhut omasta lapsestasi opiskelijan roolissa niin miksi et opiskelijalle hanki tietokonetta jolla voi pelata ja tehdä koulujuttuja?
Viihdekäyttö pitää sisällään pelaamisen ja kaikenlaisen katsomisen lukemattomilla formaateilla. Tuo katsominen onnistuu myös illalla muksujen nukkuessa, kiitos hiljaisen käyntiäänen joka ei peitä hiljaisella olevaa dialogia👌 kova kampe 500€ hintaan😉
Et siis tiedä tietokoneista tuon taivaallista. Takuulla tietokone on hiljaisempi kuin yksikään konsoli jos niin haluaa. Taas kerran valintojen maailma mihin ja miten haluaa satsata.

Viimeksi muokattu:
Siis miten mikään muu kauppapaikka liittyy siihen, että steamissä peli muka myy kun häkä, mutta pelaajamäärät siellä steamissä ei silti nouse mihinkään.
Eikös se ollut ihan kärkipaikoilla steamissa🤔 nuista pelaajamäärä vs myynnit käytiin aika monta sivua vääntöä, sillä nuo listat laitoin. Ekana peli jonka pelaajamäärät steamissa romahti.

Niin siinä Steamin top Sellers by revenue listalla on ollut välillä hetkellisesti ihan kärkipaikoilla. Silti peleaajamäärät.todella alhaiset eikä nouse käytännössä yhtään. Eli kappalemääräinen myynti ollut aika laihaa todennäköisesti. Pelihän on näemmä pirun kallis (79€), niin revenueta tulee toki suht hyvin pienemmälläkin kappalemyynnillä.

Oikeasti väität, että ne konsolipelit saat omaksi? Oletkohan koskaan ostanut yhtään fyysistä peliä ja asentanutkin :hmm:

Hyvä kun vaihtoehtoja kerran on. Vaihtoehdot löytyy myös sieltä pc maailmasta vaikka kovasti yrität väittää muuta.

Mihinhän mahdoit viitata tällä. Sellaista sotkua nuo vastauksesi välillä.

Opiskelija voi kävästä joskus siellä töissä niin tulot nousi heti. Niin minä tein ja moni muu.

Et siis tiedä tietokoneista tuon taivaallista. Takuulla tietokone on hiljaisempi kuin yksikään konsoli jos niin haluaa. Taas kerran valintojen maailma mihin ja miten haluaa satsata.
En oo ostanu, ku lämpimikseni höpötän. Jotenkin herttaista et täällä porukka kertoo miten voi opiskelija käydä myös töissä, ja miten on voitu laittaa 1000€ tietokoneita🤦 Enhän minä ole väittänyt ettei pc:eellä ole vaihtoehtoja🤔 fakta nyt vaan on, ettei ne vaihtoehdot ole opiskelijoille/köyhille🤷
Jos minä kasaisin koneen, niin vesijäähyllä ja mahdollisimman isolla vaimennetulla kotelolla. Toki tuota et saa telkan taakse, eikä monen vaimokaan tuota olkkarissa kahtelisi🤭 nimimerkillä 420l refleksisubi lähti ekana kävelemään🤣

IMG_20250222_134253.jpg

Minusta aika paikallaan kritisoida käytetyn vertaamista uuteen🤔
Et siis arvosta kestävää kehitystä :kahvi: /s
toki vähemmän yllättäen se minun huomattavasti halvempi käytetty vaihtoehto ei ollutkaan mielestäsi hyvä🙄
Ihan sinun määritelmien mukaan se on huono vaihtoehto
mitäpä veikkaat, kumpia on enemmän, niitä minimaalisilla tuloilla kituvia opiskelijoita, vai paremmin toimeentulevia opiskelijoita?
Erittäin hyvä kysymys. Väittäisin kuitenkin että aikas moni opiskelija käy kesäisin töissä, kun on vapaat koulusta (kuten minäkin tein, minä en tehnyt töitä opintojen ohessa)
Tuo "kaikki pystyy, koska minäkin pystyin" on ehkä paskin argumentti ikinä.
Niin, siinä oli pointti demonstroida kuinka typerää oman anekdootin tuominen mukaan on, joka on asia jota sinä teet aivan jatkuvalla syötöllä
Ja tämä vain siksi kun uusienkin pelien pelaamiseen pääsee käsiksi alle rööki askin hinnalla🤷
PC:llä pääset vielä halvemmalla niitä mäsän bängereitä pelaamaan
eli jos minä kannan tuon pojan koneen olohuoneeseen, niin minun vaimo tai sen lapset osaa käyttää sitä yhtä sujuvasti kuin konsolia?
Kokeile, saatat yllättyä. Toki en maininnut sinun vaimoa tai lastasi missään, jolloin pakko ihka oikeasti kysyä että onnistuuko sinulta tekstin lukeminen ja sen sisäistäminen? Tämänkin päivän aikana lukuisia kertoja olet vastannut jollain ihan eri asialla kun mitä kysytty/pyydetty
Tuon testin mukaan SX ei pidä ääntä idlatessa, vaikea olla tuosta hiljaisempi🤔
Kyllä se tuuletin pyörii idlatessakin, passiivisena se ei käy. Eli ääntä pitää
(sinun ei taida mahtua töllön taakse?)
Kyllä se mahtuu, mutta ihan estetiikan nimissä en haluaisi tätä pistää minnekään töllön taakse piiloon, vaan mielummin pidän sitä yhtenä huoneen sisustuelementtinä
Pientä päivittelyä

7800X3D
NH-D12L
A620i Lightning
32GB DDR5
4070 Super
SF750 2024
Ncase M2, round hopean värisenä, flipped config

1737197919507.png

1737197946930.png
ei faktat muutu epätosiksi sillä että sinä niin sanot.
Jep koska sinultahan sitä faktaa pukkaa!
Se nyt vaan on fakta, et kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit.
Tämä "fatkahan" ei pidä paikkaansa

Niin siinä Steamin top Sellers by revenue listalla on ollut välillä hetkellisesti ihan kärkipaikoilla. Silti peleaajamäärät.todella alhaiset eikä nouse käytännössä yhtään. Eli kappalemääräinen myynti ollut aika laihaa todennäköisesti. Pelihän on näemmä pirun kallis (79€), niin revenueta tulee toki suht hyvin pienemmälläkin kappalemyynnillä.
Mut aina positiivista et siellä kärkipaikalla käy edes näyttäytymässä, peli kuitenkin gamepassissa ja pc:ee puolella varsinkin tilaajamäärät kasvussa.

Enhän minä ole väittänyt ettei pc:eellä ole vaihtoehtoja🤔 fakta nyt vaan on, ettei ne vaihtoehdot ole opiskelijoille/köyhille🤷
Tässä on tuotu esiin vaihtoehto joka on edullisempi kuin sinun määrittelemä 309€, joka nyt taitaa olla sinun mielestäsi se köyhän ihmisen raja pelaamisen sijoittamiseen(?) en tiedä, näissä maalitolppien siirtelyissä ja spinnauskissa ei meinaa enää pysyä perässä.

Oliko sittenkin kyse konsoli vs pc:ee jutusta? Taloudestanihan löytyy myös ps4 jolla luonnistuu myös VR hommat😉
Oliko? Jos niin sanot niin sovitaan sit niin.
Minkä konsolin valitset verrokiksi? Ilmeisesti ps4:n?

Onko se siis sinusta monipuolisempi viihdekäytössä kuin mikään muu laite planeetalla? Entä monipuolisempi kuin PC?

Et siis arvosta kestävää kehitystä :kahvi: /s

Ihan sinun määritelmien mukaan se on huono vaihtoehto

Erittäin hyvä kysymys. Väittäisin kuitenkin että aikas moni opiskelija käy kesäisin töissä, kun on vapaat koulusta (kuten minäkin tein, minä en tehnyt töitä opintojen ohessa)

Niin, siinä oli pointti demonstroida kuinka typerää oman anekdootin tuominen mukaan on, joka on asia jota sinä teet aivan jatkuvalla syötöllä

PC:llä pääset vielä halvemmalla niitä mäsän bängereitä pelaamaan

Kokeile, saatat yllättyä. Toki en maininnut sinun vaimoa tai lastasi missään, jolloin pakko ihka oikeasti kysyä että onnistuuko sinulta tekstin lukeminen ja sen sisäistäminen? Tämänkin päivän aikana lukuisia kertoja olet vastannut jollain ihan eri asialla kun mitä kysytty/pyydetty

Kyllä se tuuletin pyörii idlatessakin, passiivisena se ei käy. Eli ääntä pitää

Kyllä se mahtuu, mutta ihan estetiikan nimissä en haluaisi tätä pistää minnekään töllön taakse piiloon, vaan mielummin pidän sitä yhtenä huoneen sisustuelementtinä

Jep koska sinultahan sitä faktaa pukkaa!

Tämä "fatkahan" ei pidä paikkaansa
Niin poika käyttää minun gamepassia, joten peleistä ei tule yhtään kuluja. Kerrotko miten tuo on huono vaihtoehto, ja tiedän mitä sinä ajat takaa😉 toisekseen se että laittaa tässä vaiheessa elämää harrastukseen nuin vähän rahaa, on minusta fiksua👌
Ymmärrätkö että minä olen paljon lähempänä kasuaalia kuin sinä tuhansien eurojen tietokoneesi kanssa🤔 etkä osaa yhtään ajatella et yhä useampi joutuu elämään koko ajan pienemmällä rahalla, joten Elä kiitos tuputa omaa rajoittunutta ajatusmallia yleiseksi konsensukseksi🙏
Käys vie se koneesi olohuoneeseen, laita tänne kuva ja kerro miten kauan se pysyi siellä🤭
Olipa jälleen kerran hauska ja oivaltava piikki🫢🙄 tiedäthän että kaikista konsoleista on levyasemallinen malli olemassa? Pleikalle, boxille ja nipalle saat siis tarvittaessa pelit omaksi.

Niin poika käyttää minun gamepassia, joten peleistä ei tule yhtään kuluja. Kerrotko miten tuo on huono vaihtoehto, ja tiedän mitä sinä ajat takaa😉 toisekseen se että laittaa tässä vaiheessa elämää harrastukseen nuin vähän rahaa, on minusta fiksua👌
Itsehän pelaan kaverin tunnuksilla ja minulle lahjoitetulla tietokoneella. Kannattais sinunkin, säästäisit rahaa! /s

Ei hyvää päivää tätä argumentoinnin tasoa. Alotetaan aina jostain ”totena” esitetystä universaalista asiasta ja sit kymmenen viestin kuluttua kirjotellaan omasta vaimosta ja miten hän lopetti sinun audioharrastuksesi, kuvitellen että se on objektiivinen argumentti tämän universaalin asian puolesta.

Oliko? Jos niin sanot niin sovitaan sit niin.
Minkä konsolin valitset verrokiksi? Ilmeisesti ps4:n?

Onko se siis sinusta monipuolisempi viihdekäytössä kuin mikään muu laite planeetalla? Entä monipuolisempi kuin PC?
Kirjoitin niin, ei sitä tartte enää erikseen sopia🤔
Puhuit VR käytöstä ja se onnistuu👌
Viihdekäytössä pc:een etuja oli siis?

Itsehän pelaan kaverin tunnuksilla ja minulle lahjoitetulla tietokoneella. Kannattais sinunkin, säästäisit rahaa! /s

Ei hyvää päivää tätä argumentoinnin tasoa. Alotetaan aina jostain ”totena” esitetystä universaalista asiasta ja sit kymmenen viestin kuluttua kirjotellaan omasta vaimosta ja miten hän lopetti sinun audioharrastuksesi, kuvitellen että se on objektiivinen argumentti tämän universaalin asian puolesta.
Ja tämä viestisi vie keskustelua eteenpäin, miten? Siinä samalla voit esittää sen paremman vaihtoehdon. Ja pitää ihan oikeasti olla todellisuudesta erkaantunut ihminen jos kertoo ettei jo tuo 150€ ole iso raha useammille meistä.

Kirjoitin niin, ei sitä tartte enää erikseen sopia🤔
Puhuit VR käytöstä ja se onnistuu👌
Viihdekäytössä pc:een etuja oli siis?
Vaikka laajempi vr pelikirjasto. Xbox game pass ja hiljaisuus myös. Jos siis konsoliksi valitsit sen ps4:n.

Viimeksi muokattu:
Ja tämä viestisi vie keskustelua eteenpäin, miten? Siinä samalla voit esittää sen paremman vaihtoehdon. Ja pitää ihan oikeasti olla todellisuudesta erkaantunut ihminen jos kertoo ettei jo tuo 150€ ole iso raha useammille meistä.
Käytännössä viestilläni esitin toivomuksen siitä että keskittyisit siihen originaalin väittämäsi puolesta argumentoimiseen, ilman tätä subjektiivista huttua. Tai sit kirjotat vaan että väittämäsi ei pitänytkään paikkaansa kuin tilanteissa x ja y, ehdolla z.

Kerrotko miten tuo on huono vaihtoehto, ja tiedän mitä sinä ajat takaa😉
Oletkin oikeassa, se ei ole huono vaihtoehto. Se onkin surullinen vaihtoehto
Et omista digitaalisia pelejä, minusta se ei ole pelkästään huono asia, vaan se on surullista.
Ser S:llähän et omista yhtä ainuttakaan ostamaasi peliä, jolloin voidaan tämä ''kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit.'' väitteesi heittää kankkulan kaivoon. Ser S on siis aika surullinen vaihtoehto.
toisekseen se että laittaa tässä vaiheessa elämää harrastukseen nuin vähän rahaa, on minusta fiksua👌
Mutta kuukausimaksullinen, jatkuvasti lompakosta rullaava kulu on myös fiksua? Mm jos haluat kirjastosta lainaamaa CoDia pelata onlinessa? Eikun eihän se edes onnistu tuolla ylitsepääsemättömän kovalta Ser S:ltä.
Tässä aivan selvästi haiskahtaa vahva fanilasien päälläpitäminen, kun esitetaan oma logiikka mutta sattumalta se logiikka ei päde jos kyse rakkaan Mäsän lootasta/palvelusta/peleistä.
Ymmärrätkö että minä olen paljon lähempänä kasuaalia kuin sinä tuhansien eurojen tietokoneesi kanssa🤔
Se nyt on tullut aikoja sitten selväksi, mutta se ei ole relevanttia tämän keskustelun aiheeseen.
etkä osaa yhtään ajatella et yhä useampi joutuu elämään koko ajan pienemmällä rahalla
Ja minä olen sinun määritelmien mukaisesti esittänyt niitä pienemmän budjetin vaihtoehtoja. Mikä tässä nyt oikeasti on niin vaikeaa ymmärtää?
Elä kiitos tuputa omaa rajoittunutta ajatusmallia yleiseksi konsensukseksi🙏
Samat sanat sinulle voidaan sanoa. Suomessa kuitenkin mediaanitulo on siinä 3200€ paikkeilla, joten voisit lopettaa implikoinnin että Suomi olisi jonkun Puolan kanssa tulojen osalta. Voisin samalla kysyä että millä tavoin ajatusmallini siitä että moni opiskelija käy kesäisin töissä olisi rajoittunut? HOAS esimerkiksi tarjoaa opiskelijoille kesän ajaksi asuntoa vuokrattavaksi pääkaupunkiseudulta juuri sitä varten jos olet täällä päin kesätöissä/muussa määräaikaisessa työsuhteessa. Miten siis ajatusmallini on rajoittunut?
Käys vie se koneesi olohuoneeseen, laita tänne kuva ja kerro miten kauan se pysyi siellä🤭
Pysyi se joulukuussa Indyn pelaamisen ajaksi siellä, kunnes hankin Apple TV:n jonka kautta pystyn striimaamaan olohuoneen telkkarille pelit. Toki ymmärrän että saattoi mennä sinun ymmärryksen yli.
tiedäthän että kaikista konsoleista on levyasemallinen malli olemassa? Pleikalle, boxille ja nipalle saat siis tarvittaessa pelit omaksi.
Missä on Ser S:n levyasemallinen versio?

Kuulostaa taas kyllä niin ihanan helpolta ja monipuoliselta🫢 joku polttamassa pelejä levylle 2025🤣🤣🤣
Ps. Ostan GTA6 heti julkkarissa levynä, mites sinä meinasit😉
Jätän ostamatta Rockstarin pökäleet, ne ei ole minua varten. Jännä nähdä onko liikkuminen vielä yhtä kankeaa kuin parissa edellisessä pelissä.

Kertokaas viisaammat miten tuon PS Plus Essentialin kuviot menee. Jos on ollut pari vuotta putkeen tilaus ja lunastanut sinne tililleen niitä kuukausittain saatavilla olevia ilmaispelejä. Mitä käy jos jättää koko plussan uusimatta, säilyykö pelit siellä odottamassa että tilauksen uusii joskus myöhemmin? Pelata niitä ei tietenkään silloin voi kun ei ole voimassa olevaa plus-tilausta.

Kertokaas viisaammat miten tuon PS Plus Essentialin kuviot menee. Jos on ollut pari vuotta putkeen tilaus ja lunastanut sinne tililleen niitä kuukausittain saatavilla olevia ilmaispelejä. Mitä käy jos jättää koko plussan uusimatta, säilyykö pelit siellä odottamassa että tilauksen uusii joskus myöhemmin? Pelata niitä ei tietenkään silloin voi kun ei ole voimassa olevaa plus-tilausta.
Kyllä ainakin itselläni on säilynyt ihan PS3 pelejä myöten. :thumbsup:

Pelit säilyy tililläsi ja ovat taas aktiivisia kun otat plussan uudelleen.

En oo ostanu, ku lämpimikseni höpötän.
No sitten tiedät, että niissä sinun ostamissasi nykypeleissä ei ole joitain poikkeuksia lukuunottamatta koko peliä vaan ne ladataan verkosta. Mitäpä luulet onko pelit silloin sinun omiasi jos serverit lyödään kiinni vrt GOG palvelu jossa saat pelisi asennuspakettina ilman DRM paskeita.
Jotenkin herttaista et täällä porukka kertoo miten voi opiskelija käydä myös töissä, ja miten on voitu laittaa 1000€ tietokoneita🤦
Ja tässä oli ongelma mikä? Nuoret käyvät yleensä kesätöissä ja rahoittavat tällä harrastuksiaan ja elämistään. Tonni ei ole iso raha kun se laitteisto on siinä opiskelussakin välttämätön nykyään ja samalla saat pelattua paremmalla laadulla mitä konsolit tarjoavat :kahvi:
Enhän minä ole väittänyt ettei pc:eellä ole vaihtoehtoja🤔 fakta nyt vaan on, ettei ne vaihtoehdot ole opiskelijoille/köyhille🤷
Tietokoneita löytyy myös sinne köyhemmille. Täällä on sinulle esitetty esimerkkejäkin mutta kun mikään ei kelpaa ja maalitolpat kolisevat.
Jos minä kasaisin koneen, niin vesijäähyllä ja mahdollisimman isolla vaimennetulla kotelolla. Toki tuota et saa telkan taakse, eikä monen vaimokaan tuota olkkarissa kahtelisi🤭 nimimerkillä 420l refleksisubi lähti ekana kävelemään🤣
Vaihda vaimoa jos alkaa määräilemään harrastuksiasi. Tietokoneen kyllä saa sinne television taakse helposti ja myös hiljaisena. Tietokoneita saa myös tyylikkäinä versioina joita mielellään pitää esillä toisinkuin Ser X tumppiastiaa jonka ymmärrettävästi piiloon haluaa. Ihan itsestäsi on kiinni millaista tietokonetta haluat kun vaihtoehtoja on hurjat määrät.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
268 925
Jäsenet
76 315
Uusin jäsen
OivaV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom