PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Jos ei kykene johdonmukaiseen keskusteluun niin ei kannata heittää väitteitä ja spinnailuja jotka eivät ole ollenkaan relevantteja, samalla voi tätä vilkaista Complete Guide to Debating: How to Improve your Debating Skills – VirtualSpeech

Tämä väite ei pidä paikkaansa

PC:llä laajempi tuki eri resoluutioille, mediaformaateille sekä niiden tallentamiseen. Sekä tietty laajempi pelivalikoima, laajempaa hankintakanavamäärää unohtamatta.

Miksi sitten suosittelet Ser S konsolia alkuunkaan? Surullinen hankintapäätöshän se selkeästi on.
Sulla kannattaakin tutustua tuohon laittamaasi linkkiin👍 jokseenkin turha kirjoittaa johdonmukaisuudesta tuollaisen öyhöämisen jälkeen.
Ihan vaan tarkennuksena, tiedäthän mitä viihdekäyttö pitää sisällään?
Sit vaan parempaa tarjoamaan ässän tilalle, hintaa sen 8,59€/kk👌
Toki itse olet pelannut opiskeluaikana viimeisen päälle pc:eellä, eikös?

Ja lisää sekoilua. Ostamasi GOG pelit omistat ja piste. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää vai etkö osaa trollausmoodista irtautua nyt ollenkaan?
Ironista tekstiä kaverilta joka on vuosikausia naljaillut vanhojen pelien pelaamisesta. Myönnän että olin väärässä🙋 pc:eelle pysty ostamaan ihan ikiomaksi digitaalisia vanhoja pelejä.
Taasko tämä sekoilu alkoi :facepalm: Olet jo ainakin kertaalleen vängännyt asiasta.
Mikä siinä asiallisen tekstin tuottamisessa on niin vaikeaa🤔🤷
Mitä tuollaisella saavutat? Ihan oikeasti..

Vaan mikä niissä erityisesti kiehtoo? Jos siis digitaaliseen kirjastoon vertaat, jota jostain syystä pidit hyvänä, mutta et hyvänä.
Minua on aina kiehtonut monikäyttöisyys, ja valinnan vapaus. Mulla on vaihtoehtoja digitaaliselle kirjastolle, pc:eellä jos pelaisin niin eipä olisi vaihtoehtoja.

Älä viitsi. Väitteessäsi alun perin ei ollut mitään ”monipuolisempi hintaluokassaan”, vaan ihan yksiselitteisesti mukamas ”monipuolisempi”. Ei tuo pidä lainkaan paikkaansa.
Minua on aina kiehtonut monikäyttöisyys, ja valinnan vapaus. Mulla on vaihtoehtoja digitaaliselle kirjastolle, pc:eellä jos pelaisin niin eipä olisi vaihtoehtoja.
Okei. Valinnanvapautta ja monikäyttöisyyttä on digitaalistenkin palveluiden välillä.

Mitä spesifisti kaipaat?

jokseenkin turha kirjoittaa johdonmukaisuudesta tuollaisen öyhöämisen jälkeen.
Loppuiko argumentit kesken :rofl:
Ihan vaan tarkennuksena, tiedäthän mitä viihdekäyttö pitää sisällään?
Tiedän, mutta sinä et selkeästi tiedä
Ja samalla sitoudut vähempiin vaihtoehtoihin kuin PC:llä, joka on mielestäsi huono juttu. Mutta sehän on sulle ok kunhan kyseessä on Mäsän loota:kahvi: sitä ne fanilasit tekee
Kyllä vain, 2600K ja GTX 770 oli aikoinaan, kesät töissä niin pystyi panostaa eikä tarvinnut velkavipua käyttää, oikein mukavasti pyöri pelit siihen aikaan 👌murobbs 🫶

Viimeksi muokattu:
Vaikka et minulta kysynytkään niin minulla oli opiskelujen aikana high end rautaa käytössä. Silloin emo+muistit+CPU+GPU maksoi n. 1000€. Vähän teki töitä opiskelun lisänä/kesällä niin ei ongelmia.
Ironista tekstiä kaverilta joka on vuosikausia naljaillut vanhojen pelien pelaamisesta. Myönnän että olin väärässä🙋 pc:eelle pysty ostamaan ihan ikiomaksi digitaalisia vanhoja pelejä.
Hyvä. Enää et siis naljaile kuinka pc:lle ei saisi omia pelejä.
Mikä siinä asiallisen tekstin tuottamisessa on niin vaikeaa🤔🤷
Mitä tuollaisella saavutat? Ihan oikeasti..
Mikä saa sinun vääntämään samoista itsestäänselvyyksistä uudelleen ja uudelleen vaikka olet taistosi jo hävinnyt? 🤷‍♂️

Outo homma ton Avowedin kanssa kun hemmetisti mukamas myy steamissä,.mutta pelaajamäärät ei nouse oikein yhtään... Kirjastoonko kaikki sen ostaa täyteen hintaan odottelemaan pätsejä... :think:

On siellä joitain uusiakin pelejä. Ja mikä tärkeintä, enemmän pelejä ku xboxilla. Se on siis objektiivisilla mittareilla parempi kauppapaikka.
Parempi kauppapaikka vaikka ei sisällä kaikkia uusia pelejä👌 tämäpä selvä.

Vaikka et minulta kysynytkään niin minulla oli opiskelujen aikana high end rautaa käytössä. Silloin emo+muistit+CPU+GPU maksoi n. 1000€. Vähän teki töitä opiskelun lisänä/kesällä niin ei ongelmia.

Hyvä. Enää et siis naljaile kuinka pc:lle ei saisi omia pelejä.

Mikä saa sinun vääntämään samoista itsestäänselvyyksistä uudelleen ja uudelleen vaikka olet taistosi jo hävinnyt? 🤷‍♂️
Ilmankos budjetti pelaamista on niin vaikea ymmärtää🙄
Se oli sarkasmia🤦 kauppapaikka jossa on lähinnä vanhoja pelejä, joten se siitä..
Taistosi? Aika ei ole näköjään kohdellut hyvin, varsinkin kun sulla oli se taistelukaveri aikoinaan tukena🤷

Loppuiko argumentit kesken :rofl:

Tiedän, mutta sinä et selkeästi tiedä

Ja samalla sitoudut vähempiin vaihtoehtoihin kuin PC:llä, joka on mielestäsi huono juttu. Mutta sehän on sulle ok kunhan kyseessä on Mäsän loota:kahvi: sitä ne fanilasit tekee

Kyllä vain, 2600K ja GTX 770 oli aikoinaan, kesät töissä niin pystyi panostaa eikä tarvinnut velkavipua käyttää, oikein mukavasti pyöri pelit siihen aikaan 👌murobbs 🫶
Ymmärrys loppuu sinun kanssa, ei argumentit. Silloin kun argumentit loppuu alkaa toisen dissaaminen😉
Voit ihan vapaasti tuoda esille sen paremman vaihtoehdon, kriteerit on tuo 8.59€/kk tai 309€
Enkä tiedä sinun viihdekäytöstä, mutta ite en ottaisi puhisevaa koteloa tuohon tv tasolle. Helppokäyttöisyys on kans yks asia missä konsoli pieksee pc:een mennen tullen ja palatessa👌

Älä viitsi. Väitteessäsi alun perin ei ollut mitään ”monipuolisempi hintaluokassaan”, vaan ihan yksiselitteisesti mukamas ”monipuolisempi”. Ei tuo pidä lainkaan paikkaansa.

Okei. Valinnanvapautta ja monikäyttöisyyttä on digitaalistenkin palveluiden välillä.

Mitä spesifisti kaipaat?
Seuraa keskustelua, jooko. Tekee tästä paljon helpompaa kun ei tartte joka asiaa olla erikseen avaamassa. Monipuolisemmalla tarkoitin tietenkin levyaseman omaavaa SX konsolia, mistä laitoin ihan kuvankin.

Silloin kun argumentit loppuu alkaa toisen dissaaminen😉
Huonon logiikkasi haastaminen ei ole dissaamista :smoke:
Voit ihan vapaasti tuoda esille sen paremman vaihtoehdon, kriteerit on tuo 8.59€/kk tai 309€
Johan tuosta ollaan keskustelua käyty, Myydään - HP Pavillion, 3060ti, 16GB, Ryzen - Kirkkonummi, nähtävästi irtoaisi 250 eurolla eli on halvempi, monipuolisempi, tehokkaampi, paremmin päivitettävissä ja yksinkertaisesti parempi kuin Ser S, jota ihmettelen että edes suosittelet, kunnes tajuaa että se on Mäsän loota ja Mäsän lootat ovat poikkeus logiikallesi :kahvi:
Enkä tiedä sinun viihdekäytöstä, mutta ite en ottaisi puhisevaa koteloa tuohon tv tasolle.
Perustelisitko väitteesi että konsolit ovat monipuolisempia viihdekäytössä kuin PC:t? Esitin jo itse perustelut miksi se on paskapuhetta, mutta et selvästi itse omaa väitettäsi ole/osaa perustella lainkaan? Hirveen hankalaa keskustella kun sinä kokoajan vaadit perustelut ihan mille tahansa, mutta kun on aika pyytää sinulta perusteluja yhtään mihinkään niin alkaa spinnailut ja anekdootit.
Helppokäyttöisyys on kans yks asia missä konsoli pieksee pc:een mennen tullen ja palatessa👌
Ainiin unohdin että PC:n käyttäminen vaatii insinööritutkinnon :comp2: onko tämä nyt kuitenkin ehkä ns ''skill issue'', jos ei osaa edes Windowsin/SteamOS:n/Bazziten tmv käyttöliittymää navigoida, niin pakosta tarvitsee palikka UI:n jotta voi nauttia pelaamisesta.

Parempi kauppapaikka vaikka ei sisällä kaikkia uusia pelejä👌 tämäpä selvä.
Eli sonyn kauppa on parempi ku mäsän? Kaikkea sitä kuuleeki. Tai steamin on parempi ku kummankaa. Asia selvä 👌

Suurempi osa ”kaikista uusista peleistä” kun on jossain ihan muualla ku xboxilla, fyysisistä peleistä puhumattakaan.
Monipuolisemmalla tarkoitin tietenkin levyaseman omaavaa SX konsolia, mistä laitoin ihan kuvankin.
Miten se on monipuolisempi? Voiko sillä tehdä mitä kaikkea viihdekäyttöä mitä pc:llä ei pysty? Vai tarkoititko pelkkää kuluttamista? Siitäkin varmaan hyvä laittaa esimerkkejä tiskiin.

Outo homma ton Avowedin kanssa kun hemmetisti mukamas myy steamissä,.mutta pelaajamäärät ei nouse oikein yhtään... Kirjastoonko kaikki sen ostaa täyteen hintaan odottelemaan pätsejä... :think:
Siksipä onkin hyvä katsella myös muita kanavia joista myyntejä voi tarkastella.

Screenshot_20250222_115937_org_mozilla_firefox_HomeActivity_edit_57908636464471.jpg

Huonon logiikkasi haastaminen ei ole dissaamista :smoke:

Johan tuosta ollaan keskustelua käyty, Myydään - HP Pavillion, 3060ti, 16GB, Ryzen - Kirkkonummi, nähtävästi irtoaisi 250 eurolla eli on halvempi, monipuolisempi, tehokkaampi, paremmin päivitettävissä ja yksinkertaisesti parempi kuin Ser S, jota ihmettelen että edes suosittelet, kunnes tajuaa että se on Mäsän loota ja Mäsän lootat ovat poikkeus logiikallesi :kahvi:

Perustelisitko väitteesi että konsolit ovat monipuolisempia viihdekäytössä kuin PC:t? Esitin jo itse perustelut miksi se on paskapuhetta, mutta et selvästi itse omaa väitettäsi ole/osaa perustella lainkaan? Hirveen hankalaa keskustella kun sinä kokoajan vaadit perustelut ihan mille tahansa, mutta kun on aika pyytää sinulta perusteluja yhtään mihinkään niin alkaa spinnailut ja anekdootit.

Ainiin unohdin että PC:n käyttäminen vaatii insinööritutkinnon :comp2: onko tämä nyt kuitenkin ehkä ns ''skill issue'', jos ei osaa edes Windowsin/SteamOS:n/Bazziten tmv käyttöliittymää navigoida, niin pakosta tarvitsee palikka UI:n jotta voi nauttia pelaamisesta.
Dissaaminen ei ole argumentoimista👌 tuossa taas yksi hyvä esimerkki. tarjoat käytettyä konetta ilman takuuta, vaihtoehtona uuteen konsoliin jossa takuu. Tuossa heti 100€ halvempi vaihtoehto (pojalla ei ollut varaa edes tuohon)
Kirjoitin helppokäyttöisemmästä, ja sinä otat esille "skill issuen"
Konsoli ei siis ole helppokäyttöisempi, vaan vika on siinä etten osaa käyttää tietokonetta🤔 oliko tuo nyt mielestäsi jollain tasolla hyvä argumentti?

Mahtaa olla refundit paukkuneet ennätystahdilla.
Ilmankos budjetti pelaamista on niin vaikea ymmärtää🙄
Sinulla on paha tapa väheksyä ja vängätä kun kaikki eivät halua pelata budjetilla ja sutturesolla+huono fps + lower than low asetuksin. Siihen parempaan kokemukseen kun ei tarvitse pääministerin tuloja.
Se oli sarkasmia🤦 kauppapaikka jossa on lähinnä vanhoja pelejä, joten se siitä..
On siellä jotain uusiakin kuten esimerkiksi Tomb Raider IV-VI remasteri joka juuri julkaistiin. Kaikki pelit tulevat vanhaksi joten sieltä niitä löytyy kun jaksaa vähän odotella. Pihvi tässä oli se, että väitit ettei pc:lle saa omaksi pelejä mikä on puppua. GOG on paikka missä saat ja se on vain yksi kauppapaikka muiden joukossa.
Taistosi? Aika ei ole näköjään kohdellut hyvin, varsinkin kun sulla oli se taistelukaveri aikoinaan tukena🤷
En tiedä mistä taistelukaverista puhut mutta sinun taistelukavereita on ainakin 2 ikibannissa tästä ketjusta.
Ser X tehot halvemmalla kuin osarilla hankittu tuhnutsu Ser S. Mutta kun se ei ole Mäsä Xpoks niin eihän se käy päinsä :angry:
Väittelyyn kuuluisi joskus vastatakin eikä juosta toistuvasti jo seuraavaan väittämään ettei tarvisi vastata ikäviin.
Tottakai vaatii korkean koulutuksen. Myös kuormaliinat on hyvä olla, että pysyy kone pystyssä.

tarjoat käytettyä konetta ilman takuuta, vaihtoehtona uuteen konsoliin jossa takuu.
Sinä asetit ehdot joita minä noudatin ja annoin ehdotuksen. Ei jeesus sentään miten vaikeaa voi olla siirtämättä maalitolppia kokoajan.
Tuossa heti 100€ halvempi vaihtoehto (pojalla ei ollut varaa edes tuohon)
Huonompi vaihtoehto on halvempi, sounds about right. Ei kukaan tervejärkinen ostaisi huonompaa tuotetta kalliimmalla :kahvi:
Konsoli ei siis ole helppokäyttöisempi, vaan vika on siinä etten osaa käyttää tietokonetta🤔
Siltä kyllä kieltämättä vaikuttaa viestiesi perusteella.

Ja tämän skippasit sopivasti, olisi hyvin mielenkiintoista kuulla perustelut

Onko muuten Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii eeppinen floppi. Se kun näyttäisi Steamissä saaneen suurin piirtein saman verran samanaikaisia pelaajia kuin Avowed.

Mahtaa olla refundit paukkuneet ennätystahdilla.

Sinulla on paha tapa väheksyä ja vängätä kun kaikki eivät halua pelata budjetilla ja sutturesolla+huono fps + lower than low asetuksin. Siihen parempaan kokemukseen kun ei tarvitse pääministerin tuloja.

On siellä jotain uusiakin kuten esimerkiksi Tomb Raider IV-VI remasteri joka juuri julkaistiin. Kaikki pelit tulevat vanhaksi joten sieltä niitä löytyy kun jaksaa vähän odotella. Pihvi tässä oli se, että väitit ettei pc:lle saa omaksi pelejä mikä on puppua. GOG on paikka missä saat ja se on vain yksi kauppapaikka muiden joukossa.

En tiedä mistä taistelukaverista puhut mutta sinun taistelukavereita on ainakin 2 ikibannissa tästä ketjusta.

Ser X tehot halvemmalla tuhnutsu Ser S. Mutta kun se ei ole Mäsä Xpoks niin eihän se käy päinsä :angry:

Väittelyyn kuuluisi joskus vastatakin eikä juosta toistuvasti jo seuraavaan väittämään ettei tarvisi vastata ikäviin.

Tottakai vaatii korkean koulutuksen. Myös kuormaliinat on hyvä olla, että pysyy kone pystyssä.
Jälleen Ironia on vahva viestissäsi🤭 Kuinkahan monta vuotta paukutit sitä "xboxin waiting gamea"
Se nyt vaan on fakta, et kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit. Pc:eelle saat omaksi muutaman uuden ja kasan vanhoja. Mutta kyllä tuo on laskettava pc:een voitoksi, no doubt🙄
Onneksi on olemassa vaihtoehtoja, myös silloin kun se 150€ sijoittaminen on liian paljon. Nyt poika pelaa mielissään uusiakin pelejä sillä uudella konsolilla👌ja kaikki tämä ei maksa edes sen tupakki askin hintaa kuukaudessa.

Viihdekäytöstä. Mites PC:llä pyörähtää esim leffat joissa dolby atmos tuki?

Sinä asetit ehdot joita minä noudatin ja annoin ehdotuksen. Ei jeesus sentään miten vaikeaa voi olla siirtämättä maalitolppia kokoajan.

Huonompi vaihtoehto on halvempi, sounds about right. Ei kukaan tervejärkinen ostaisi huonompaa tuotetta kalliimmalla :kahvi:

Siltä kyllä kieltämättä vaikuttaa viestiesi perusteella.

Ja tämän skippasit sopivasti, olisi hyvin mielenkiintoista kuulla perustelut
Minä annan samanlaisen vaihtoehdon=maalitolppien siirtäminen🤔 tuossa linkissäsi ei muuten ollut näppistä ja hiirtä, niiden kans hintaa se 120€ enemmän. Mut eihän tuo ole mitään opiskelijalle jolla on 58€ kuukausitulot🙂
Konsoli on helppokäyttöisempi, olenko väärässä?
Viihdekäyttö pitää sisällään pelaamisen ja kaikenlaisen katsomisen lukemattomilla formaateilla. Tuo katsominen onnistuu myös illalla muksujen nukkuessa, kiitos hiljaisen käyntiäänen joka ei peitä hiljaisella olevaa dialogia👌 kova kampe 500€ hintaan😉

Minä annan samanlaisen vaihtoehdon=maalitolppien siirtäminen🤔
Se ei ollut maalitolppien siirtoa, maalitolppien siirto oli kritisointi siitä, että "hmmrph annoit käytetyn vaihtoehdon että uutta". Kannattaa oppia lukemaan
tuossa linkissäsi ei muuten ollut näppistä ja hiirtä, niiden kans hintaa se 120€ enemmän.
Riippuu mistä saa, voi olla 100-20000€ enemmän. Onneksi on vaihtoehtoja. Foran lahjoitus osiosta vaan katselee.
Mut eihän tuo ole mitään opiskelijalle jolla on 58€ kuukausitulot🙂
Jälleen kerran anekdootti :geek: olinhan itsekin opiskelija ja pystysin satsaamaan kertahankinnalla PC kalustoon, voinko siis nyt sanoa että argumenttini on kumottu:kahvi: tiedän että yrität taas ujuttaa keskustelua tähän velkavipuun, mutta siihen Pandoran lippaan avaamiseen en lähde mukaan.
Konsoli on helppokäyttöisempi, olenko väärässä?
Olet, koska minä mielummin käytän PC:tä ja Windowsin UI on itselleni tutumpi :kahvi: /s
Viihdekäyttö pitää sisällään pelaamisen ja kaikenlaisen katsomisen lukemattomilla formaateilla.
Ja PC:llä on laajempi pelivalikoima sekä laajempi tuki eri viihdeformaateille.
Tuo katsominen onnistuu myös illalla muksujen nukkuessa, kiitos hiljaisen käyntiäänen joka ei peitä hiljaisella olevaa dialogia👌
Uskallan lyödä vetoa että PC kokoonpanoni on hiljaisempi kuin Xboxisi idlatessa sekä rasituksessa.

Kaikessa tässä vaan tulee selväksi se ettet tiedä keskustelun aiheesta läheskään tarpeeksi paljon peilattuna kuinka päättäväisesti tulet epätodellisia väitteitä tänne laukomaan.

Sai kyllä, mutta ei ilmaiseksi. Nykytilasta en nyt tiedä siksi kysymys ilmoille.
Taitaa lisenssi maksaa sen $15(?) jolla pääsee tuohon käsiksi.

Viihdekäytöstä. Mites PC:llä pyörähtää esim leffat joissa dolby atmos tuki?
Vastaavasti mites xboxilla pyörähtää VR leffat?
Kaipa atmos leffoja saa pc:llä katsottua jollain tapaa, luulis ainakin. Ei ehkä paras käyttökokemus sinänsä, mutta tässä puhe oli monipuolisuudesta, ei helppoudesta.

Se ei ollut maalitolppien siirtoa, maalitolppien siirto oli kritisointi siitä, että "hmmrph annoit käytetyn vaihtoehdon että uutta". Kannattaa oppia lukemaan

Riippuu mistä saa, voi olla 100-20000€ enemmän. Onneksi on vaihtoehtoja. Foran lahjoitus osiosta vaan katselee.

Jälleen kerran anekdootti :geek: olinhan itsekin opiskelija ja pystysin satsaamaan kertahankinnalla PC kalustoon, voinko siis nyt sanoa että argumenttini on kumottu:kahvi: tiedän että yrität taas ujuttaa keskustelua tähän velkavipuun, mutta siihen Pandoran lippaan avaamiseen en lähde mukaan.

Olet, koska minä mielummin käytän PC:tä ja Windowsin UI on itselleni tutumpi :kahvi: /s

Ja PC:llä on laajempi pelivalikoima sekä laajempi tuki eri viihdeformaateille.

Uskallan lyödä vetoa että PC kokoonpanoni on hiljaisempi kuin Xboxisi idlatessa sekä rasituksessa.

Kaikessa tässä vaan tulee selväksi se ettet tiedä keskustelun aiheesta läheskään tarpeeksi paljon peilattuna kuinka päättäväisesti tulet epätodellisia väitteitä tänne laukomaan.

Taitaa lisenssi maksaa sen $15(?) jolla pääsee tuohon käsiksi.
Minusta aika paikallaan kritisoida käytetyn vertaamista uuteen🤔 toki vähemmän yllättäen se minun huomattavasti halvempi käytetty vaihtoehto ei ollutkaan mielestäsi hyvä🙄 mitäpä veikkaat, kumpia on enemmän, niitä minimaalisilla tuloilla kituvia opiskelijoita, vai paremmin toimeentulevia opiskelijoita? Tuo "kaikki pystyy, koska minäkin pystyin" on ehkä paskin argumentti ikinä. Ja tämä vain siksi kun uusienkin pelien pelaamiseen pääsee käsiksi alle rööki askin hinnalla🤷 eli jos minä kannan tuon pojan koneen olohuoneeseen, niin minun vaimo tai sen lapset osaa käyttää sitä yhtä sujuvasti kuin konsolia? Tuon testin mukaan SX ei pidä ääntä idlatessa, vaikea olla tuosta hiljaisempi🤔 toki lienee mitattu läheltä konsolia, itellä konsoli telkkarin takana(sinun ei taida mahtua töllön taakse?) joten "melu" kuuntelupaikalle on vielä paljon vähäisempää.
Järkevien argumenttien ja haastamisen sijaan, sinä keskityt lähinnä dissaamiseen ja henkilöön käymiseen 🤷 ei faktat muutu epätosiksi sillä että sinä niin sanot.

Screenshot_20250222_132548_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity_edit_62951511106401.jpg

Jälleen Ironia on vahva viestissäsi🤭 Kuinkahan monta vuotta paukutit sitä "xboxin waiting gamea"
Se nyt vaan on fakta, et kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit. Pc:eelle saat omaksi muutaman uuden ja kasan vanhoja. Mutta kyllä tuo on laskettava pc:een voitoksi, no doubt🙄
Oikeasti väität, että ne konsolipelit saat omaksi? Oletkohan koskaan ostanut yhtään fyysistä peliä ja asentanutkin :hmm:
Onneksi on olemassa vaihtoehtoja, myös silloin kun se 150€ sijoittaminen on liian paljon. Nyt poika pelaa mielissään uusiakin pelejä sillä uudella konsolilla👌ja kaikki tämä ei maksa edes sen tupakki askin hintaa kuukaudessa.
Hyvä kun vaihtoehtoja kerran on. Vaihtoehdot löytyy myös sieltä pc maailmasta vaikka kovasti yrität väittää muuta.
Mihinhän mahdoit viitata tällä kun minulle laitoit. Sellaista sotkua nuo vastauksesi välillä.
Minä annan samanlaisen vaihtoehdon=maalitolppien siirtäminen🤔 tuossa linkissäsi ei muuten ollut näppistä ja hiirtä, niiden kans hintaa se 120€ enemmän. Mut eihän tuo ole mitään opiskelijalle jolla on 58€ kuukausitulot🙂
Opiskelija voi kävästä joskus siellä töissä niin tulot nousi heti. Niin minä tein ja moni muu. Kun puhut omasta lapsestasi opiskelijan roolissa niin miksi et opiskelijalle hanki tietokonetta jolla voi pelata ja tehdä koulujuttuja?
Viihdekäyttö pitää sisällään pelaamisen ja kaikenlaisen katsomisen lukemattomilla formaateilla. Tuo katsominen onnistuu myös illalla muksujen nukkuessa, kiitos hiljaisen käyntiäänen joka ei peitä hiljaisella olevaa dialogia👌 kova kampe 500€ hintaan😉
Et siis tiedä tietokoneista tuon taivaallista. Takuulla tietokone on hiljaisempi kuin yksikään konsoli jos niin haluaa. Taas kerran valintojen maailma mihin ja miten haluaa satsata.

Viimeksi muokattu:
Siis miten mikään muu kauppapaikka liittyy siihen, että steamissä peli muka myy kun häkä, mutta pelaajamäärät siellä steamissä ei silti nouse mihinkään.
Eikös se ollut ihan kärkipaikoilla steamissa🤔 nuista pelaajamäärä vs myynnit käytiin aika monta sivua vääntöä, sillä nuo listat laitoin. Ekana peli jonka pelaajamäärät steamissa romahti.

Niin siinä Steamin top Sellers by revenue listalla on ollut välillä hetkellisesti ihan kärkipaikoilla. Silti peleaajamäärät.todella alhaiset eikä nouse käytännössä yhtään. Eli kappalemääräinen myynti ollut aika laihaa todennäköisesti. Pelihän on näemmä pirun kallis (79€), niin revenueta tulee toki suht hyvin pienemmälläkin kappalemyynnillä.

Oikeasti väität, että ne konsolipelit saat omaksi? Oletkohan koskaan ostanut yhtään fyysistä peliä ja asentanutkin :hmm:

Hyvä kun vaihtoehtoja kerran on. Vaihtoehdot löytyy myös sieltä pc maailmasta vaikka kovasti yrität väittää muuta.

Mihinhän mahdoit viitata tällä. Sellaista sotkua nuo vastauksesi välillä.

Opiskelija voi kävästä joskus siellä töissä niin tulot nousi heti. Niin minä tein ja moni muu.

Et siis tiedä tietokoneista tuon taivaallista. Takuulla tietokone on hiljaisempi kuin yksikään konsoli jos niin haluaa. Taas kerran valintojen maailma mihin ja miten haluaa satsata.
En oo ostanu, ku lämpimikseni höpötän. Jotenkin herttaista et täällä porukka kertoo miten voi opiskelija käydä myös töissä, ja miten on voitu laittaa 1000€ tietokoneita🤦 Enhän minä ole väittänyt ettei pc:eellä ole vaihtoehtoja🤔 fakta nyt vaan on, ettei ne vaihtoehdot ole opiskelijoille/köyhille🤷
Jos minä kasaisin koneen, niin vesijäähyllä ja mahdollisimman isolla vaimennetulla kotelolla. Toki tuota et saa telkan taakse, eikä monen vaimokaan tuota olkkarissa kahtelisi🤭 nimimerkillä 420l refleksisubi lähti ekana kävelemään🤣

IMG_20250222_134253.jpg

Minusta aika paikallaan kritisoida käytetyn vertaamista uuteen🤔
Et siis arvosta kestävää kehitystä :kahvi: /s
toki vähemmän yllättäen se minun huomattavasti halvempi käytetty vaihtoehto ei ollutkaan mielestäsi hyvä🙄
Ihan sinun määritelmien mukaan se on huono vaihtoehto
mitäpä veikkaat, kumpia on enemmän, niitä minimaalisilla tuloilla kituvia opiskelijoita, vai paremmin toimeentulevia opiskelijoita?
Erittäin hyvä kysymys. Väittäisin kuitenkin että aikas moni opiskelija käy kesäisin töissä, kun on vapaat koulusta (kuten minäkin tein, minä en tehnyt töitä opintojen ohessa)
Tuo "kaikki pystyy, koska minäkin pystyin" on ehkä paskin argumentti ikinä.
Niin, siinä oli pointti demonstroida kuinka typerää oman anekdootin tuominen mukaan on, joka on asia jota sinä teet aivan jatkuvalla syötöllä
Ja tämä vain siksi kun uusienkin pelien pelaamiseen pääsee käsiksi alle rööki askin hinnalla🤷
PC:llä pääset vielä halvemmalla niitä mäsän bängereitä pelaamaan
eli jos minä kannan tuon pojan koneen olohuoneeseen, niin minun vaimo tai sen lapset osaa käyttää sitä yhtä sujuvasti kuin konsolia?
Kokeile, saatat yllättyä. Toki en maininnut sinun vaimoa tai lastasi missään, jolloin pakko ihka oikeasti kysyä että onnistuuko sinulta tekstin lukeminen ja sen sisäistäminen? Tämänkin päivän aikana lukuisia kertoja olet vastannut jollain ihan eri asialla kun mitä kysytty/pyydetty
Tuon testin mukaan SX ei pidä ääntä idlatessa, vaikea olla tuosta hiljaisempi🤔
Kyllä se tuuletin pyörii idlatessakin, passiivisena se ei käy. Eli ääntä pitää
(sinun ei taida mahtua töllön taakse?)
Kyllä se mahtuu, mutta ihan estetiikan nimissä en haluaisi tätä pistää minnekään töllön taakse piiloon, vaan mielummin pidän sitä yhtenä huoneen sisustuelementtinä
Pientä päivittelyä

7800X3D
NH-D12L
A620i Lightning
32GB DDR5
4070 Super
SF750 2024
Ncase M2, round hopean värisenä, flipped config

1737197919507.png

1737197946930.png
ei faktat muutu epätosiksi sillä että sinä niin sanot.
Jep koska sinultahan sitä faktaa pukkaa!
Se nyt vaan on fakta, et kaikille konsoleille saa ihan omaksi ostettua myös ne kaikista uusimmat pelit.
Tämä "fatkahan" ei pidä paikkaansa

Niin siinä Steamin top Sellers by revenue listalla on ollut välillä hetkellisesti ihan kärkipaikoilla. Silti peleaajamäärät.todella alhaiset eikä nouse käytännössä yhtään. Eli kappalemääräinen myynti ollut aika laihaa todennäköisesti. Pelihän on näemmä pirun kallis (79€), niin revenueta tulee toki suht hyvin pienemmälläkin kappalemyynnillä.
Mut aina positiivista et siellä kärkipaikalla käy edes näyttäytymässä, peli kuitenkin gamepassissa ja pc:ee puolella varsinkin tilaajamäärät kasvussa.

Enhän minä ole väittänyt ettei pc:eellä ole vaihtoehtoja🤔 fakta nyt vaan on, ettei ne vaihtoehdot ole opiskelijoille/köyhille🤷
Tässä on tuotu esiin vaihtoehto joka on edullisempi kuin sinun määrittelemä 309€, joka nyt taitaa olla sinun mielestäsi se köyhän ihmisen raja pelaamisen sijoittamiseen(?) en tiedä, näissä maalitolppien siirtelyissä ja spinnauskissa ei meinaa enää pysyä perässä.

Oliko sittenkin kyse konsoli vs pc:ee jutusta? Taloudestanihan löytyy myös ps4 jolla luonnistuu myös VR hommat😉
Oliko? Jos niin sanot niin sovitaan sit niin.
Minkä konsolin valitset verrokiksi? Ilmeisesti ps4:n?

Onko se siis sinusta monipuolisempi viihdekäytössä kuin mikään muu laite planeetalla? Entä monipuolisempi kuin PC?

Et siis arvosta kestävää kehitystä :kahvi: /s

Ihan sinun määritelmien mukaan se on huono vaihtoehto

Erittäin hyvä kysymys. Väittäisin kuitenkin että aikas moni opiskelija käy kesäisin töissä, kun on vapaat koulusta (kuten minäkin tein, minä en tehnyt töitä opintojen ohessa)

Niin, siinä oli pointti demonstroida kuinka typerää oman anekdootin tuominen mukaan on, joka on asia jota sinä teet aivan jatkuvalla syötöllä

PC:llä pääset vielä halvemmalla niitä mäsän bängereitä pelaamaan

Kokeile, saatat yllättyä. Toki en maininnut sinun vaimoa tai lastasi missään, jolloin pakko ihka oikeasti kysyä että onnistuuko sinulta tekstin lukeminen ja sen sisäistäminen? Tämänkin päivän aikana lukuisia kertoja olet vastannut jollain ihan eri asialla kun mitä kysytty/pyydetty

Kyllä se tuuletin pyörii idlatessakin, passiivisena se ei käy. Eli ääntä pitää

Kyllä se mahtuu, mutta ihan estetiikan nimissä en haluaisi tätä pistää minnekään töllön taakse piiloon, vaan mielummin pidän sitä yhtenä huoneen sisustuelementtinä

Jep koska sinultahan sitä faktaa pukkaa!

Tämä "fatkahan" ei pidä paikkaansa
Niin poika käyttää minun gamepassia, joten peleistä ei tule yhtään kuluja. Kerrotko miten tuo on huono vaihtoehto, ja tiedän mitä sinä ajat takaa😉 toisekseen se että laittaa tässä vaiheessa elämää harrastukseen nuin vähän rahaa, on minusta fiksua👌
Ymmärrätkö että minä olen paljon lähempänä kasuaalia kuin sinä tuhansien eurojen tietokoneesi kanssa🤔 etkä osaa yhtään ajatella et yhä useampi joutuu elämään koko ajan pienemmällä rahalla, joten Elä kiitos tuputa omaa rajoittunutta ajatusmallia yleiseksi konsensukseksi🙏
Käys vie se koneesi olohuoneeseen, laita tänne kuva ja kerro miten kauan se pysyi siellä🤭
Olipa jälleen kerran hauska ja oivaltava piikki🫢🙄 tiedäthän että kaikista konsoleista on levyasemallinen malli olemassa? Pleikalle, boxille ja nipalle saat siis tarvittaessa pelit omaksi.

Viimeksi muokattu:
Niin poika käyttää minun gamepassia, joten peleistä ei tule yhtään kuluja. Kerrotko miten tuo on huono vaihtoehto, ja tiedän mitä sinä ajat takaa😉 toisekseen se että laittaa tässä vaiheessa elämää harrastukseen nuin vähän rahaa, on minusta fiksua👌
Itsehän pelaan kaverin tunnuksilla ja minulle lahjoitetulla tietokoneella. Kannattais sinunkin, säästäisit rahaa! /s

Ei hyvää päivää tätä argumentoinnin tasoa. Alotetaan aina jostain ”totena” esitetystä universaalista asiasta ja sit kymmenen viestin kuluttua kirjotellaan omasta vaimosta ja miten hän lopetti sinun audioharrastuksesi, kuvitellen että se on objektiivinen argumentti tämän universaalin asian puolesta.

Oliko? Jos niin sanot niin sovitaan sit niin.
Minkä konsolin valitset verrokiksi? Ilmeisesti ps4:n?

Onko se siis sinusta monipuolisempi viihdekäytössä kuin mikään muu laite planeetalla? Entä monipuolisempi kuin PC?
Kirjoitin niin, ei sitä tartte enää erikseen sopia🤔
Puhuit VR käytöstä ja se onnistuu👌
Viihdekäytössä pc:een etuja oli siis?

Itsehän pelaan kaverin tunnuksilla ja minulle lahjoitetulla tietokoneella. Kannattais sinunkin, säästäisit rahaa! /s

Ei hyvää päivää tätä argumentoinnin tasoa. Alotetaan aina jostain ”totena” esitetystä universaalista asiasta ja sit kymmenen viestin kuluttua kirjotellaan omasta vaimosta ja miten hän lopetti sinun audioharrastuksesi, kuvitellen että se on objektiivinen argumentti tämän universaalin asian puolesta.
Ja tämä viestisi vie keskustelua eteenpäin, miten? Siinä samalla voit esittää sen paremman vaihtoehdon. Ja pitää ihan oikeasti olla todellisuudesta erkaantunut ihminen jos kertoo ettei jo tuo 150€ ole iso raha useammille meistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 827
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom