PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Outriders release version:
- Tehokonsolit 1080p 60fps
- Series S 720p 60fps

Ei herranjestas tämä generaatio on kauempana PC pelaamisesta kuin koskaan... PC:llä 4k120fps tai 8k60 kummin vain haluaa.
Sillä välin Outriders-ketjussa:

Tulipa demo ladattua steamista. VMP optimoinnin osalta. 3700x ja 3090 kombolka FPS pyörii luvattoman usein 45:n tienoilla... Ilmeisesti jääny CPU optimointi ihan puuolitiehen, kun noissa kohdin GPU käyttöaste putoaa jonnekin 30% tuntumaan. :rolleyes: Graafisesti ihan hieno tietyiltä osin, mutta ei mitään kummempaa. Välillä mennään 120 FPS, mutta sitten kun kääntää kameraa suuntaan, jossa se n 20 NPC:tä niin --> 45FPS.

Välivideot pyörii jollain ihan ihka FPS:llä kanssa. Mittari näyttää 120FPS, mutta kaikki liike "tärisee" kummasti noissa välivideoissa.
Heh.
 
Eihän sillä ole väliä kuluttajalle onko toiminta tappiollista vai ei oli palvelu mikä tahansa. Ainoa mitä kuluttajana pitää tiedostaa on se että onko palvelu edullinen ja itselle sopiva. Ja niin kauan kun palvelu ei maksa 0e/kk niin se ei ole tarpeeksi edullinen ja vaadin halvempaa hintaa... kuluttajana.
Kuluttajallehan poljetut hinnat on unelma. Gamepassia kannattaa ostaa niin kauan kun sen saa nykyisellä parilla eurolla kuussa. ( siis jos sieltä löytyy jotain mielestään pelaamisen arvoista )
 
Mäsä on noita lukuja tuonut julki osavuosikatsauksiensa yhteydessä ja se ei tuota tällä hetkellä rahaa (ja on todella vahvasti tappiolla jos ajatellaan että esim. bethsedan oston kulut pitäisi tolla kattaa jossain kohtaa). Yhdistettynä tappiolliseen konsolien myyntiin on vaikea ymmärtää että miksi ne tollasta hyväntekeväisyyttä tekisivät, ellei tarkoituksena ole myöhemmin tehdä rahoiksi.

Laitatko lisää tietoa näistä luvuista, kiinnostaa kovasti.

Bethesdan osto on investointi, ei kulu. Bethesdan bisnes on käsittääkseni voitollinen itsessään, se mikä on investoinnin takaisinmaksuaika riippuu tietysti monesta asiasta.
 
Bethesdan osto on investointi, ei kulu. Bethesdan bisnes on käsittääkseni voitollinen itsessään, se mikä on investoinnin takaisinmaksuaika riippuu tietysti monesta asiasta.
Miten se tuottaa enää rahaa jos pelit löytyvät gamepassista ”ilmaiseksi”? Mikrotransaktioilla?


Laitatko lisää tietoa näistä luvuista, kiinnostaa kovasti.
Tuon lisäksi aiheesta löytyy haastatteluja ja tiedot yhdistämällä on päivänselvää että ei tuo tällä hetkellä rahaa tee.

Ihan mielenkiinnosta, jos tuo olisi oikeasti kannattavaa parin euron kuukausimaksuilla, niin miksi ihmeessä sonyn kalliimpi online palvelu on suhteessa niin paljon heikompi valikoimaltaan? Sonyn pelipuoli ei (yllättäen?!) kieri rahassa.
 
Miten se tuottaa enää rahaa jos pelit löytyvät gamepassista ”ilmaiseksi”? Mikrotransaktioilla?



Tuon lisäksi aiheesta löytyy haastatteluja ja tiedot yhdistämällä on päivänselvää että ei tuo tällä hetkellä rahaa tee.

Ihan mielenkiinnosta, jos tuo olisi oikeasti kannattavaa parin euron kuukausimaksuilla, niin miksi ihmeessä sonyn kalliimpi online palvelu on suhteessa niin paljon heikompi valikoimaltaan? Sonyn pelipuoli ei (yllättäen?!) kieri rahassa.

Pelien myynti ei lopu game passista huolimatta, eikä game pass ole ilmainen. Kukaan ei myöskään ole väittänyt, että GP ois pitkässä juoksussa kannattavaa parin euron kuukausimaksulla. Tälläkin hetkellä se kuukausimaksu on 13e vai mitä lieneekään.

Ja kerro nyt ihmeessä mitä tietoa linkkaamastasi raportista yhdistät mihinkin haastatteluun. Game pass itsessään tuskin vielä kova rahan tahkoaja on, mutta kokonaisuus se on mikä ratkaisee.
 
Edelleen kannattaa muistaa että suurin osa ihmisistä maksaa tuota normaali kuukausi hintaa gamepassista. Foorumeilla pyörivät käyttävät sitten noita koodi/muunnos kikkailuja, eli pieni vähemmistö.
Onko lähdettä väitteelle, että suurin osa maksaa normaalia hintaa ja vain pieni vähemmistö kikkailee? Viittaan aiempaan keskusteluun palvelun heikosta kannattavuudesta. Omasta kaveripiiristä voin sanoa ettei kukaan ole maksanut normaalia hintaa koskaan vaan silloin kun ovat tilanneet on ne kikkailtu halvemmalla tai otettu euron tarjouksia. Ja kukaan heistä ei ole aktiiveja mm. io-techin foorumilla.
 
Jotenkin en jaksa uskoa, että "normikonsolipelaajat", joille pc edustaa laskun maksua ja satunnaista nettisurffailua, suuremmissa määrin kikkailee tuota game pass hintaa. Eikö siinä pidä vpn:ää käyttää ja muutenkin säätää? Minulle jo joku Netflix Turkin kautta on ihan liikaa säätämistä. Osaisin, mutta en tee.

Olisihan tuosta dataa kiintoisa nähdä. Toki pc puolella varmaan enemmän kikkailua kuin konsoli.
 
Onko lähdettä väitteelle, että suurin osa maksaa normaalia hintaa ja vain pieni vähemmistö kikkailee? Viittaan aiempaan keskusteluun palvelun heikosta kannattavuudesta. Omasta kaveripiiristä voin sanoa ettei kukaan ole maksanut normaalia hintaa koskaan vaan silloin kun ovat tilanneet on ne kikkailtu halvemmalla tai otettu euron tarjouksia. Ja kukaan heistä ei ole aktiiveja mm. io-techin foorumilla.
Eikös tässäkin ketjussa ole ollut niitä jotka on sanonu maksavan ihan täyden hinnan myös
 
Eikös tässäkin ketjussa ole ollut niitä jotka on sanonu maksavan ihan täyden hinnan myös

Jep ja itse en tunne ainoata kikkailijaa vaikka Xboxilla pelaavia kavereita on useita. Enkä usko, että tuo Xbox Live -palveluiden liikevaihto kasvaisi tuota tahtia sillä, että suurin osa jengistä maksaa euron pari kuukaudessa. Tätäkään on noista Microsoftin luvuista mahdoton varmaksi sanoa tosin.
 
Onko lähdettä väitteelle, että suurin osa maksaa normaalia hintaa ja vain pieni vähemmistö kikkailee?
Niinpä, onko? Palvelua on melko mahdoton väittää kannattavaksi tai kannattamattomaksi, jos ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Ostamalla firman osakkeita olet lain mukaan oikeutettu saamaan kaiken tiedon tuolta talouspuolelta, joten se on yksi vaihtoehto.

Toisaalta Microsoft teki viimeisimmällä tilineljänneksellä 15 miljardia dollaria voittoa, joten en usko että meillä tarvii olla kovinkaan huolissaan siitä, että saavatko kuitattua juoksevat kulut ja kuka maksaa Bethesda-kaupan viulut. :rofl2:

Itse maksan palvelusta 1,7€/kk ja se on aivan hyvä. Voisin toki maksaa enemmänkin, mutta tämä kelpaa hyvin eikä harmita yhtään että siellä joku osakkeenomistaja tienaa vähemmän. Seuraava 36kk pätkä laitetaan alkamaan sitten kun nykyinen päättyy.
 
Miten se tuottaa enää rahaa jos pelit löytyvät gamepassista ”ilmaiseksi”? Mikrotransaktioilla?

Samalla tavalla kuin nytkin, GPstä osa, pelimyynnistä osa.

Tuon lisäksi aiheesta löytyy haastatteluja ja tiedot yhdistämällä on päivänselvää että ei tuo tällä hetkellä rahaa tee.

Ihan mielenkiinnosta, jos tuo olisi oikeasti kannattavaa parin euron kuukausimaksuilla, niin miksi ihmeessä sonyn kalliimpi online palvelu on suhteessa niin paljon heikompi valikoimaltaan? Sonyn pelipuoli ei (yllättäen?!) kieri rahassa.

lukuja kiitos, en lähde selaamaan linkkejä ja etsimään sitä tietoa mitä sinulta pyydettiin.
 
Niinpä, onko? Palvelua on melko mahdoton väittää kannattavaksi tai kannattamattomaksi, jos ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Ostamalla firman osakkeita olet lain mukaan oikeutettu saamaan kaiken tiedon tuolta talouspuolelta, joten se on yksi vaihtoehto.
Luulisi täällä osakkeen omistajia olevan.

Toisaalta Microsoft teki viimeisimmällä tilineljänneksellä 15 miljardia dollaria voittoa, joten en usko että meillä tarvii olla kovinkaan huolissaan siitä, että saavatko kuitattua juoksevat kulut ja kuka maksaa Bethesda-kaupan viulut. :rofl2:
Meillä ehkä ei mutta voit olla varma siitä, että osakkeenomistajilla kiinnostaa hyvinkin paljon tuottaako pelipuoli lainkaan ja paikataanko sitä muiden voitoilla ;)
 
Meillä ehkä ei mutta voit olla varma siitä, että osakkeenomistajilla kiinnostaa hyvinkin paljon tuottaako pelipuoli lainkaan ja paikataanko sitä muiden voitoilla ;)
Oletko sitten kuullut jotain mitä me muut ei tiedetä? Onko osakkeenomistajat huolissaan? Laita ihmeessä linkkiä, niin me muutkin päästään kärryille. :D

Äkkiseltään kun katsoo, niin Xbox-osasto on tässä viime vuosien aikana ostanut Mojangin ja Bethesdan yli 10 miljardilla dollarilla. Xboxin omien pelistudioiden määrä on kasvanut kahdeksassa vuodessa noin viidestä ~25:een, ja lisää studiohankintoja on kuulemma luvassa. Jos siellä osakkeenomistajat olisivat kovinkin huolissaan, niin varmaankaan tuon kokoluokan hankintoja ei noin vain tehtäisi, tai ainakaan lisää suuunniteltaisi. :hmm:

Sen jälkeen kun Phil Spencer "ylennettiin" vuonna 2017, niin aika paljon on tapahtunut hyviä juttuja Xboxille: Xbox boss Phil Spencer becomes executive vice president of gaming at Microsoft | MCV/DEVELOP
 
Niinpä, onko? Palvelua on melko mahdoton väittää kannattavaksi tai kannattamattomaksi, jos ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Ostamalla firman osakkeita olet lain mukaan oikeutettu saamaan kaiken tiedon tuolta talouspuolelta, joten se on yksi vaihtoehto.

Toisaalta Microsoft teki viimeisimmällä tilineljänneksellä 15 miljardia dollaria voittoa, joten en usko että meillä tarvii olla kovinkaan huolissaan siitä, että saavatko kuitattua juoksevat kulut ja kuka maksaa Bethesda-kaupan viulut. :rofl2:

Itse maksan palvelusta 1,7€/kk ja se on aivan hyvä. Voisin toki maksaa enemmänkin, mutta tämä kelpaa hyvin eikä harmita yhtään että siellä joku osakkeenomistaja tienaa vähemmän. Seuraava 36kk pätkä laitetaan alkamaan sitten kun nykyinen päättyy.

Missäs nämä pelipuolen kannattavuuden tiedot nyt oikein ovatkaan kun olen Microsoftin osakkeenomistaja? Ihan samalla tapaa osareissa näkyvät tiedot ovat julkisia kaikille, omisti sitten osakkeita tai ei. Eipä ole niissäkään näkynyt pitkään aikaan mitään tietoja pelipuolen kannattavuudesta, jolloin vähänkin osakeyhtiöiden toimintaa seurannut tajuaa mistä on kyse. Onhan se kiva että korporaatiotasolla rahaa tuleekin sitten ovista ja ikkunoista, se ei vaan kerro pätkääkään kuinka itse pelipuolella menee.

Vahvalla mutulla väittäisinkin että pelipuoli vetää pakkasella ja huolella, jota sitten kompensoidaan puljun muiden divarien tuloksilla. Osakkeenomistajia alkaa kiinnostaa pelipuolen touhut siinä vaiheessa kun EPS ottaakin käänteisen suunnan mikäli nämä pelipuolen investoinnit eivät ala kantaa hedelmää tulevaisuudessa alati kasvavia kuluja kattamaan. Siinä on paha Spencerin ja Nadellakin sepostaa kuinka ovat pelaavan kansan puolella kun pörssifirman realiteetit osuvat päin näköä.

Luulisi täällä osakkeen omistajia olevan.


Meillä ehkä ei mutta voit olla varma siitä, että osakkeenomistajilla kiinnostaa hyvinkin paljon tuottaako pelipuoli lainkaan ja paikataanko sitä muiden voitoilla ;)

Juuri näin, ei sinne kankkulan kaivoon kun voi loputtomasti omistajien rahoja kipata, jossain vaiheessa on pakko alkaa näkyä konkreettista tulostakin.

Samalla tavalla kuin nytkin, GPstä osa, pelimyynnistä osa.



lukuja kiitos, en lähde selaamaan linkkejä ja etsimään sitä tietoa mitä sinulta pyydettiin.

Saadaankos sinulta luvut Bethesdan voitollisuudesta?
 
Viimeksi muokattu:
Saadaankos sinulta luvut Bethesdan voitollisuudesta?

Ei saa, yritin etsiä erästä artikkelia viime syksyltä jossa puhuttiin Zenimaxin hankinnasta, vahva muistikuva että siinä oli maininta Zenimaxin voitollisuudesta mutta nyt en sitä artikkelia löytänyt enään googlella.

Eli zenimaxin voitollisuus on vahvaa mutua siihen asti kun löydän artikkelin
 
Missäs nämä pelipuolen kannattavuuden tiedot nyt oikein ovatkaan kun olen Microsoftin osakkeenomistaja? Ihan samalla tapaa osareissa näkyvät tiedot ovat julkisia kaikille, omisti sitten osakkeita tai ei. Eipä ole niissäkään näkynyt pitkään aikaan mitään tietoja pelipuolen kannattavuudesta, jolloin vähänkin osakeyhtiöiden toimintaa seurannut tajuaa mistä on kyse. Onhan se kiva että korporaatiotasolla rahaa tuleekin sitten ovista ja ikkunoista, se ei vaan kerro pätkääkään kuinka itse pelipuolella menee.

Vahvalla mutulla väittäisinkin että pelipuoli vetää pakkasella ja huolella, jota sitten kompensoidaan puljun muiden divarien tuloksilla. Osakkeenomistajia alkaa kiinnostaa pelipuolen touhut siinä vaiheessa kun EPS ottaakin käänteisen suunnan mikäli nämä pelipuolen investoinnit eivät ala kantaa hedelmää tulevaisuudessa alati kasvavia kuluja kattamaan. Siinä on paha Spencerin ja Nadellakin sepostaa kuinka ovat pelaavan kansan puolella kun pörssifirman realiteetit osuvat päin näköä.
Hyvä saada asiaan faktaa eikä mitään mutua. Todella kummallista, että noin ison firman täytyy pimittää yhden osa-alueen tietoja.

Rahassa kylpevällä firmalla on mahdollista toimia noin mutta kuinka se pitkässä juoksussa näkyy jos rahaa kaadetaan toisesta taskusta toiseen ja kerrotaan mm. osakkaille miten hyvin pyyhkii.

Juuri näin, ei sinne kankkulan kaivoon kun voi loputtomasti omistajien rahoja kipata, jossain vaiheessa on pakko alkaa näkyä konkreettista tulostakin.
Näin itsekin asian näen. En osakkeen omistajana hyvällä katsoisi pakkaskierrettä ja suuria lupauksia miten tämä joskus tulee tuottamaan hedelmää.
 
Hyvä saada asiaan faktaa eikä mitään mutua. Todella kummallista, että noin ison firman täytyy pimittää yhden osa-alueen tietoja.

Rahassa kylpevällä firmalla on mahdollista toimia noin mutta kuinka se pitkässä juoksussa näkyy jos rahaa kaadetaan toisesta taskusta toiseen ja kerrotaan mm. osakkaille miten hyvin pyyhkii.


Näin itsekin asian näen. En osakkeen omistajana hyvällä katsoisi pakkaskierrettä ja suuria lupauksia miten tämä joskus tulee tuottamaan hedelmää.
Softapuolen maailmassa tuo hetkellinen takkiin ottaminen ei nyt mitenkään kummallista tai uutisoitavaa ole. Näkisin että MS tapauksessa uhkapeli on vielä aika hyvin perusteltu ja vakaalla pohjalla, kun tiedostaa miten palveluekonomian kehitys voitolliseksi vaatii yleensä reilusti aikaa, investointeja ja ekosysteemin kasvamista. Ei tuo "pelimaailman Netflix" nyt mikään kaikista korkealentoisin ajatus ole kun miettii millaisiin muihin luukkuihin softapuolella (ja ihan rautapuolellakin esim Tesla) ollaan valmiita uskomaan.
 
Näin itsekin asian näen. En osakkeen omistajana hyvällä katsoisi pakkaskierrettä ja suuria lupauksia miten tämä joskus tulee tuottamaan hedelmää.

loool eiköhän tässä tapauksessa osakkeenomistajat näppejään nuollen katso mihin sfääreihin tämä pelipuolen panostus mahdollisesti johtaa.

Xbox Onen julkkarin jälkeen tämä osakkeenomistajien huoli oli joissain määrin tapetilla ja itse pidin sitä silloin jo lyhytnäköisenä enkä missään vaiheessa uskonut että Microsoft luopuis Xbox-brändistä niin helpolla. Ei siinä juuri järkeä olisikaan.
 
Aika osuvasti kerrottu tässä artikkelissa PlayStationin käyttöliittymän sulavuus:

Ei sillä että Xboxin käyttöliittymä ole paras sekään mutta ei siellä sentään tuollaisia aivopieruja ole mitä tuo artikkeli käsittää....
Mä en kanssa ymmärrä tätä PS5 käyttöliittymää, kaverilista on joku ”game base”? Yritän jatkuvasti sammuttaa konsolia painamalla pohjassa PS näppäintä, kunnes huomaan ettei se tee mitään muuta, kun avaa päävalikon. Ei mua haittaa jos PS4 hyvin toimiva pikavalikko heivattiin menemään, mutta miksi asioista on pitänyt tehdä niin monimutkaisia?
 
Hyvä saada asiaan faktaa eikä mitään mutua. Todella kummallista, että noin ison firman täytyy pimittää yhden osa-alueen tietoja.

Rahassa kylpevällä firmalla on mahdollista toimia noin mutta kuinka se pitkässä juoksussa näkyy jos rahaa kaadetaan toisesta taskusta toiseen ja kerrotaan mm. osakkaille miten hyvin pyyhkii.

Näin itsekin asian näen. En osakkeen omistajana hyvällä katsoisi pakkaskierrettä ja suuria lupauksia miten tämä joskus tulee tuottamaan hedelmää.
Ihan niin kuin tämä keskustelu kiertäisi kehää. :rofl2:

Nyt ollaan näköjään taas palattu siihen, että Xbox-osasto suljetaan kannattamattomana ihan kohta. Siis ihan any day now. Sen ihan aistii tuosta Xbox-tiimin tämänhetkisestä toiminnasta, että loppu on lähellä ja viimeiset räpistelyt menossa. Bethesdan hankinta? Pelkkää showta koko homma, tuskin niillä on varaa oikeasti maksaa sitä. RIP Xbox 2001-2021 :poop:
 
Ihan niin kuin tämä keskustelu kiertäisi kehää. :rofl2:

Nyt ollaan näköjään taas palattu siihen, että Xbox-osasto suljetaan kannattamattomana ihan kohta. Siis ihan any day now. Sen ihan aistii tuosta Xbox-tiimin tämänhetkisestä toiminnasta, että loppu on lähellä ja viimeiset räpistelyt menossa. Bethesdan hankinta? Pelkkää showta koko homma, tuskin niillä on varaa oikeasti maksaa sitä. RIP Xbox 2001-2021 :poop:
Kiitoksia tiedosta. Peruutan oman xbox series x tilauksen.
 
Mä en kanssa ymmärrä tätä PS5 käyttöliittymää, kaverilista on joku ”game base”? Yritän jatkuvasti sammuttaa konsolia painamalla pohjassa PS näppäintä, kunnes huomaan ettei se tee mitään muuta, kun avaa päävalikon. Ei mua haittaa jos PS4 hyvin toimiva pikavalikko heivattiin menemään, mutta miksi asioista on pitänyt tehdä niin monimutkaisia?
PS5 pikavalikko avautuu nyt lyhyellä PS napin painalluksella pitkän painalluksen sijaan ja sieltä löytyy se poweri kohta myös. Onnistuu myös sokkona, sillä power on laitimmainen ja pitämällä tattia sivulle se ei pyörähdä ympäri vaan jää sinne laitaan. Yksittäin naputtelemalla se menee ympäri, mikä on minusta hyvin hoksattu.

Ainoa mitä kaipaan PS4:sta on tekstihakutoiminto omasta pelikirjastosta. PSPlussaa on ollut sen verran että siellä on pitkälti toistasataa peliä, niin haulla oikea löytyisi paremmin kuin selaamalla. PS5 hakee samalla haulla myös Storesta ym, ei pelkästään omasta kirjastosta.
 
Kaverit / puheryhmät homman saisivat muuttaa takaisin vanhaan. Se muuttui jo PS4 loppuaikana käyttölogiikaltaan todella huonoksi / sekavaksi ja sitä se on myös vitosella. En ymmärrä miksi loistavasti toimiva ja ennen kaikkea selkeä ominaisuus mentiin ryssimään?
 



Aikamoista. :woot:
 
Kaverit / puheryhmät homman saisivat muuttaa takaisin vanhaan. Se muuttui jo PS4 loppuaikana käyttölogiikaltaan todella huonoksi / sekavaksi ja sitä se on myös vitosella. En ymmärrä miksi loistavasti toimiva ja ennen kaikkea selkeä ominaisuus mentiin ryssimään?

Tuo on kyl juu totta. Nykyään tuo ryhmä juttu on ihan hanurista
 
Q: Do you have any insight on what's going on (or already happened) with Sony essentially throwing all of Japan under the bus more recently? Has the US branch taken over the company entirely somehow? And, if so, why and how did the Japanese allow that?

Also, does Sony at all understand their appeal in terms of Japanese game software? Because the more I see them do anything this past generation and currently, the more I think they could be incompetently unaware.

A: There's a lot to it, some I'm going to simplify it at the cost of some nuance.

Playstation is a historically Japanese brand. In the time since Playstation debuted, America has grown to be the largest video game market. There's been a lot of internal competition for the "control" of the Playstation brand and over the past several years you can clearly see where America has been winning. Relocation of HQ, shutdown of most of Japan Studios, and the DualSense's X default confirm (as a final "fuck you") are some of the notable examples off the top of my head.


Kannattaa lueskella läpi muutkin kysymykset, mm. Vitan floppaamiseen liittyen mielenkiintoisia juttuja.
 
Ilmeisesti Sonyn tekemä pelien hintojen nosto ei ole osunut ihan maaliinsa joka paikassa:

“The price is too high, no one is going to spend Rs. 5,000 for either game as they’re not established IP in India and when gamers can share accounts or buy PS4 games cheaper — that’s where they’re spending their money,” claims a Sony executive speaking to IGN India on condition of anonymity.
 
Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says

Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says




Vahvalta näyttää PS5 menestys kun kilpailijan kotitantereella jenkeissä ennätystahdissa myydään konsolia.

PS5 Has Already Passed PS Vita, Wii U, & Dreamcast Lifetime Sales In UK

Reportedly, PlayStation 5 sales in the UK have already surpassed the lifetime sales of systems like the PS Vita, Wii U, and Sega Dreamcast.

Sony's latest console got off to an incredible start in the United Kingdom, breaking records to become the fastest-selling console in UK history - an honor previously held by the PlayStation 4.

Briteillä sama meininki. Ennätykset paukkuvat sielläkin.
 
Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says

Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says




Vahvalta näyttää PS5 menestys kun kilpailijan kotitantereella jenkeissä ennätystahdissa myydään konsolia.

PS5 Has Already Passed PS Vita, Wii U, & Dreamcast Lifetime Sales In UK





Briteillä sama meininki. Ennätykset paukkuvat sielläkin.

"Total dollar sales after 4 months on market".

Taitaa olla kappalemäärissä eri tilanne, kun sitä ei mainita ollenkaan. Tuollaisen tilaston kanssa auttaa aika paljon, jos konsolin myyntihinta on korkea. :hmm:

Esimerkki hatusta heitetyillä luvuilla:

500k PS5 * 499$
500k PS5DE * 399$

500k XSX * 499$
500k XSS * 299$

1000k SWI * 299$
 
Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says

Sony PS5 now fastest-selling console in US history, NPD says




Vahvalta näyttää PS5 menestys kun kilpailijan kotitantereella jenkeissä ennätystahdissa myydään konsolia.

PS5 Has Already Passed PS Vita, Wii U, & Dreamcast Lifetime Sales In UK





Briteillä sama meininki. Ennätykset paukkuvat sielläkin.

Sony jatkaa mihin edellisessä sukupolvessa jäi. Tuloksen merkittävyyttä korostaa vielä se fakta, että laitteiden saatavuus on ollut kysyntään nähden heikkoa.
 
Oma veikkaus on että PS5:n ostajista moni on melko pettynyt heräteostokseensa. Mediat tulvii huonoja uutisia Sony puolella.

Jim Ryan on ihan täys-trolli koko ukko tai sitten on oikeasti töissä Microsoftilla, kaveri puolustelee Vita-tapausta sillä että kommentoi ihmettevään sävyyn vanhoista peleistä: "Why would anybody play this?"

Kuitenkin Days Gone 2 peruutetaan ja keskittyminen menee Last of Us Remaken tekemiseen :D Oh the irony!

Sinne menee Naughty Dogin potentiaali alas kankkulan kaivoon...
 
Ilmeisesti Sonyn tekemä pelien hintojen nosto ei ole osunut ihan maaliinsa joka paikassa:



Ei tullut mieleen että ehkä Sony ei välttämättä hinnoittele tuotteitaan keskiverto intialaisen ostovoiman mukaan?

"Total dollar sales after 4 months on market".

Taitaa olla kappalemäärissä eri tilanne, kun sitä ei mainita ollenkaan. Tuollaisen tilaston kanssa auttaa aika paljon, jos konsolin myyntihinta on korkea. :hmm:

Esimerkki hatusta heitetyillä luvuilla:

500k PS5 * 499$
500k PS5DE * 399$

500k XSX * 499$
500k XSS * 299$

1000k SWI * 299$

Korkeampaa hintaa tasoittaa alhaisemmat myynnit, jos tuote ei ole hintansa väärti. Tässä tilanteessa vaan kaikki menee mitä saadaan valmistettua. PS5 DE:tä kun ollut saatavilla karkeasti 1:10 vrt. PS5 Disc edition, niin eipä tuokaan ilmiötä selitä.
 
Korkeampaa hintaa tasoittaa alhaisemmat myynnit, jos tuote ei ole hintansa väärti. Tässä tilanteessa vaan kaikki menee mitä saadaan valmistettua. PS5 DE:tä kun ollut saatavilla karkeasti 1:10 vrt. PS5 Disc edition, niin eipä tuokaan ilmiötä selitä.
Tämä. Kaikki menee mitä valmistettua saadaan.
 
Oma veikkaus on että PS5:n ostajista moni on melko pettynyt heräteostokseensa. Mediat tulvii huonoja uutisia Sony puolella.

Jim Ryan on ihan täys-trolli koko ukko tai sitten on oikeasti töissä Microsoftilla, kaveri puolustelee Vita-tapausta sillä että kommentoi ihmettevään sävyyn vanhoista peleistä: "Why would anybody play this?"

Kuitenkin Days Gone 2 peruutetaan ja keskittyminen menee Last of Us Remaken tekemiseen :D Oh the irony!

Sinne menee Naughty Dogin potentiaali alas kankkulan kaivoon...
Tuskinpa PS5 ollaan sen enempää pettyneitä kuin uuteen Xboxin joka mainosti uutta Haloa pelattavaksi launchiin jopa siinä määrin, että Master Chief peitti puolet boxista.

masterchiefadorns_3269203b.jpg


Varmasti ikävä pettymys monelle, että niin Haloa kuin muitakin Xboxin pelejä saa tässäkin genissä odotella vuoden päivät samaan aikaan kun pleikkarilla vaikuttaisi käytännössä joka toinen kuukausi olevan jotain isoa peliä tarjolla pelattavaksi eikä loppua näy.


Samaan aikaan kun Jim Ryan antoi Vita-kommenttejaan, johti muuan Phil Spencer Xboxin omien pelistudioiden toimintaa läpi Xbox One-aikakauden. Tarvitseeko edes selittää kuinka hyvin herra tuossa onnistui? Kumminkin niin ne ajat ja ihmiset muuttuu ja tuon ajan Phil Spencer on nykyään palvottu mies. Uskon, että Jim Ryankin on lähes 30 vuotisella PS-urallaan oppinut sitä sun toista, mm. noista Vita-kommenteistaan. Nykyään on hyvä buumi pleikkarilla jossa myynti -ja arvosteluennätykset paukkuu ja toimintaa laajennetaan myös PC:lle joten vaikea nähdä mistä tämä kaikki Jim Ryan-viha oikein kumpuaa.

Tiedoksesi myös, että Days Gone 2:n peruuttamisesta ja TLOU Remaken hyväksymisestä vastasi suurella todennäköisyydellä Shawn Layden sillä herra oli vielä lokakuussa 2019 Sonylla päättämässä asioista.

Enkä usko Naughty Dogin potentiaalin menevän mihinkään hukkaan tuon remaken takia. Siellä työstetään samalla Factions-moninpeliä ja on ihan luonnollista, että genin alussa kun pitchaillaan uusia ideoita (toivottavasti) uutta IP:tä varten, sen sijaan että istutetaan montaa sataa ihmistä turhan panttina toimistossa (no kotona varmaan tätä nykyä), näille keksitään remaken kaltaista sivupuuhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Enkä usko Naughty Dogin potentiaalin menevän mihinkään hukkaan tuon remaken takia. Siellä työstetään samalla Factions-moninpeliä ja on ihan luonnollista, että genin alussa kun pitchaillaan uusia ideoita (toivottavasti) uutta IP:tä varten, sen sijaan että istutetaan montaa sataa ihmistä turhan panttina toimistossa (no kotona varmaan tätä nykyä), näille keksitään remaken kaltaista sivupuuhaa.
Ei taida olla Naughty Dogs muutenkaan enää sama kun sieltähän lähti ihmisiä vetämään

A recent Kotaku report covered the development of not just The Last of Us Part II, but also Uncharted 4 and The Lost Legacy. In it, the outlet spoke with 13 current and former Naughty Dog employees about the studio’s allegedly tough working conditions, which has led to a large exodus of people from the company. 70% of the non-lead designers (14 out of 20) that worked on Uncharted 4 are no longer with the company.

 
Ei taida olla Naughty Dogs muutenkaan enää sama kun sieltähän lähti ihmisiä vetämään

A recent Kotaku report covered the development of not just The Last of Us Part II, but also Uncharted 4 and The Lost Legacy. In it, the outlet spoke with 13 current and former Naughty Dog employees about the studio’s allegedly tough working conditions, which has led to a large exodus of people from the company. 70% of the non-lead designers (14 out of 20) that worked on Uncharted 4 are no longer with the company.

Ihmisiä lähtee ja uusia tulee tilalle. Näin se on aina videopelistudioissa mennyt jossa ihmiset signaavat pääosin pelin kehityksen kestäviä sopimuksia.

Tuo artikkeli tosiaan maalailee TLOU2 epäonnistumista kun sieltä lähti niin paljon ihmisiä loistavan UC4 jälkeen. No sieltähän tuli lopulta näiden uusien ihmisten toimesta vieläkin parempi peli pihalle mitä UC4. Hyvin näyttää siis tällä uudellakin Naughty Dogilla pyyhkivän.
 
Ihmisiä lähtee ja uusia tulee tilalle. Näin se on aina videopelistudioissa mennyt jossa ihmiset signaavat pääosin pelin kehityksen kestäviä sopimuksia.

Tuo artikkeli tosiaan maalailee TLOU2 epäonnistumista kun sieltä lähti niin paljon ihmisiä loistavan UC4 jälkeen. No sieltähän tuli lopulta näiden uusien ihmisten toimesta vieläkin parempi peli pihalle mitä UC4. Hyvin näyttää siis tällä uudellakin Naughty Dogilla pyyhkivän.
Ei todellakaan ole normaalia että näin paljon ihmisiä lähtee ja kuten uutisesta tulee ilmi siihen oli syynä huonot olosuhteet
 
Ei todellakaan ole normaalia että näin paljon ihmisiä lähtee ja kuten uutisesta tulee ilmi siihen oli syynä huonot olosuhteet
Ihan miten vain, pääasia itselleni että studion pelien laatu säilyy samana mitä se on ollut jo kolmen vuosikymmenen verran.

Sinähän tosiaan alunperin epäilit onko ND enää sama studio mitä se oli vielä UC4-aikoihin kun tuon artikkelin linkkasit, mutta mielestäni TLOU2:n laatu todisti heidän olevan edelleen se sama Naughy Dog.

Factionsia ja TLOU1 remakea odotellessa!
 
Ihan miten vain, pääasia itselleni että studion pelien laatu säilyy samana mitä se on ollut jo kolmen vuosikymmenen verran.

Sinähän tosiaan alunperin epäilit onko ND enää sama studio mitä se oli vielä UC4-aikoihin kun tuon artikkelin linkkasit, mutta mielestäni TLOU2:n laatu todisti heidän olevan edelleen se sama Naughy Dog.

Factionsia ja TLOU1 remakea odotellessa!
SJW juttujen takia pelin kokonaismyynnit taisi olla aika huonot verrattuna varsinkin ensimmäiseen peliin

edit : TLOU1 remaster of remaster ;)
 
Oikein valtaosa? Huhhuh... Aika huonosti menee kyllä nyt sonilla kun oikein valtaosa on raivoissaan. Valtaosa mistä joukosta? Spenkkusedistä? Heh...

Korvamerkkasinpa joutessani 79e nimelle Last of Us remake 2 kun en edes tiennyt että tuollainenkin tulossa. :)
 
Valtaosa ihan raivoissaan tuosta remaster of remasterista. Hyvä että jollekkin kelpaa :giggle:
"Valtaosa".

Ikävä rikkoa kuplasi, mutta tälläiset pelifoorumit ovat aika pieni osa pelaavasta kansasta. Puhumattakaan kuinka suurin osa negailijoistakin pelin kumminkin tulee jossain kohtaa pelaamaan, viimeistään siinä kohtaa kun se Sonyn Game Passiin ilmestyy.

Kuka muistaa vielä?
wwx5exndw6b11 (1).png
 
Pakkohan sen on PS5:n omistajien väkisin koittaa nauttia jostakin... Esim Oddworld tai TLOU remaster of remaster. Mindblowing.
 
"Valtaosa".

Ikävä rikkoa kuplasi, mutta tälläiset pelifoorumit ovat aika pieni osa pelaavasta kansasta. Puhumattakaan kuinka suurin osa negailijoistakin pelin kumminkin tulee jossain kohtaa pelaamaan, viimeistään siinä kohtaa kun se Sonyn Game Passiin ilmestyy.

Kuka muistaa vielä?
wwx5exndw6b11 (1).png

Hyvä kommentti! Pitää muistaa ensi kerralla kun puhutaan että valtaosa maksaa gempassista sen yhden euron ja konsolit jätetään hyllyille kun kaikki pelit pyörii pc:llä max max max ultra 4k@120.
 
Älä hätäile ollenkaan! Teemme parhaamme. Tosin Oddworld ei kyllä ihan kamalasti nautintoa tuo.
Aika average peli, mutta sama kai tuo on pelata läpi joutessaan kun kaupantekijäisinä näitä tulee "ilmaiseksi". Ilmaiseksi kun PSN subia on kuitenkin ostettu varastetulla luottokortilla harmaakaupasta että pelaaminen olisi mahdollisimman halpaa. Samoin kun GamePass PC:lle pari egee kuussa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 259
Viestejä
4 506 813
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom