PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Katsoin, eli mennään melkein 7th gen tasolla Series S:n osalta. Tuosta vähän mallia latausaikojen parannuksesta next genissä:



Dataakin ladattavana uusioversiossa himppasen enempi. :) Kummasti vaikuttaa myös siihen, kuinka yhtenäisenä koet pelimaailman.

Kummassakin latausaika 5 kertaa nopeampi alkuperäistä, mutta Sonylla se on 8th gen ja xboxilla 7th gen? Selkeetä.

Jos sinun esimerkissä vanhalla olisi lataus kestänyt 50 sekuntia, niin silloin se olisi PS5:llakin kestänyt sen 7th genmäiset 10 sekuntia
 
Kummassakin latausaika 5 kertaa nopeampi alkuperäistä, mutta Sonylla se on 8th gen ja xboxilla 7th gen? Selkeetä.

Jos sinun esimerkissä vanhalla olisi lataus kestänyt 50 sekuntia, niin silloin se olisi PS5:llakin kestänyt sen 7th genmäiset 10 sekuntia

Jos nyt jäi hoksaamatta, niin postaamani vertailu ei ole apples to apples, sillä datamäärä ei ole sama. Samalla datamäärällä oltaisiin oltu jo alle sekunnin helposti, kun näissä konsoleissa oli ainoastaan 512 Mb muistia (pleikkarilla taisi olla vielä muistikonfiguraatio 256 + 256).

Pointtina nyt viestissäni olikin, että myös Xboxilla on sitä potentiaalia latausajoissa aivan eri tavalla kuin aiemmin, niin miksi sitä demotaan sovelluksella joka ei tätä tuo esille täysipainoisesti?
 
Jos nyt jäi hoksaamatta, niin postaamani vertailu ei ole apples to apples, sillä datamäärä ei ole sama. Samalla datamäärällä oltaisiin oltu jo alle sekunnin helposti, kun näissä konsoleissa oli ainoastaan 512 Mb muistia (pleikkarilla taisi olla vielä muistikonfiguraatio 256 + 256).

Pointtina nyt viestissäni olikin, että myös Xboxilla on sitä potentiaalia latausajoissa aivan eri tavalla kuin aiemmin, niin miksi sitä demotaan sovelluksella joka ei tätä tuo esille täysipainoisesti?

Ai. Luulin, että ongelma oli latausruutujen katselu, mikä näyttää olevan Sonylla saman tason ongelma, kun katsotaan suhteellista parannusta. Se ei käytännössä poista sitä latausruutujen katsomista, jos näytät esimerkkejä, missä latausaika alunperinkään ei ole ollut järin suuri. Suhteellinen parannushan tässä on ainut mikä merkkaa ja se näytti näissä esimerkeissä olevan identtinen.
 
Pointtina nyt viestissäni olikin, että myös Xboxilla on sitä potentiaalia latausajoissa aivan eri tavalla kuin aiemmin, niin miksi sitä demotaan sovelluksella joka ei tätä tuo esille täysipainoisesti?

Koska tässä haluttiin demota sitä hyötyä mitä tulisi ostajalle joka nyt pelaa One S:llä? Toisin sanoen, vanhatkin pelit toimivat paremmin - eivätkä vain uudet ja optimoidut.
 
Ai. Luulin, että ongelma oli latausruutujen katselu, mikä näyttää olevan Sonylla saman tason ongelma, kun katsotaan suhteellista parannusta. Se ei käytännössä poista sitä latausruutujen katsomista, jos näytät esimerkkejä, missä latausaika alunperinkään ei ole ollut järin suuri. Suhteellinen parannushan tässä on ainut mikä merkkaa ja se näytti näissä esimerkeissä olevan identtinen.

Nyt sitten siirtelet maalitolppia argumentoinnissasi, ei näin. Vai oletko sitä mieltä että pelien immersio on vastaavalla tasolla, kun toisessa ei ole edes selvää erillistä latausruutua?

Series S:llä kun on laskennallinen kyky täyttää peleille allokoitu muisti alle kahteen sekuntiin, niin tuo on vain huonosti valittu demopätkä, ei tässä sen kummemmasta ole kyse.

Kyllä sitä pelaajaa enemmän kiinnostaa se absoluuttinen suorituskyky, eli joutuuko niitä erillisiä latausruutuja katselemaan lainkaan vai ei. Ei se minua henkilökohtaisesti lämmitä hirveästi että lataus tippuu 50 sek -> 10 sek, jos on mahdollisuus siihen että toiminta jatkuu käytännössä non-stop.

Koska tässä haluttiin demota sitä hyötyä mitä tulisi ostajalle joka nyt pelaa One S:llä? Toisin sanoen, vanhatkin pelit toimivat paremmin - eivätkä vain uudet ja optimoidut.

Totta tämäkin, mutta luulisi nyt uuden konsolin fokusen olevan niissä uusissa peleissä, eikös?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitten siirtelet maalitolppia argumentoinnissasi, ei näin. Vai oletko sitä mieltä että pelien immersio on vastaavalla tasolla, kun toisessa ei ole edes selvää erillistä latausruutua?

Series S:llä kun laskennallinen kyky täyttää peleille allokoitu muisti alle kahteen sekuntiin, niin tuo on vain huonosti valittu demopätkä, ei tässä sen kummemmasta ole kyse.

Kyllä sitä pelaajaa enemmän kiinnostaa se absoluuttinen suorituskyky, eli joutuuko niitä erillisiä latausruutuja katselemaan lainkaan vai ei. Ei se minua henkilökohtaisesti lämmitä hirveästi että lataus tippuu 50 sek -> 10 sek, jos on mahdollisuus siihen että toiminta jatkuu käytännössä non-stop.



Totta tämäkin, mutta luulisi nyt uuden konsolin fokus olevan niissä uusissa peleissä, eikös?
Ja missä se maalitolppien siirtely nyt tapahtui? Tässä oli esitelty kaksi esimerkkiä ja kummassakin suhteellinen parannus latausaikoihin oli sama, mutta toisessa lähtökohtainen latausaika oli reilu kolme kertaa pidempi. Noh.. nämä kaksi esimerkkiä on kyllä niin kaukana toisistaan, ettei tuosta voi todellisesta nopeudesta sanoa yhtään mitään, mutta varsin naurettava argumentti esittää yksi esimerkki, missä latausruutua ei tarvinnut jäädä tuijottamaan ja tästä vetää johtopäätös, että PS5:lla latausruudun tuijotus on historiaa?

Ainut mitä todistit videollasi oli, että suhteellinen parannus oli samaa tasoa ja juuri muuta siitä ei saa irti.
 
Ja missä se maalitolppien siirtely nyt tapahtui? Tässä oli esitelty kaksi esimerkkiä ja kummassakin suhteellinen parannus latausaikoihin oli sama, mutta toisessa lähtökohtainen latausaika oli reilu kolme kertaa pidempi. Noh.. nämä kaksi esimerkkiä on kyllä niin kaukana toisistaan, ettei tuosta voi todellisesta nopeudesta sanoa yhtään mitään, mutta varsin naurettava argumentti esittää yksi esimerkki, missä latausruutua ei tarvinnut jäädä tuijottamaan ja tästä vetää johtopäätös, että PS5:lla latausruudun tuijotus on historiaa?

Ainut mitä todistit videollasi oli, että suhteellinen parannus oli samaa tasoa ja juuri muuta siitä ei saa irti.

Sinähän aloit selittämään suhteellisesta parannuksesta, kun absoluuttisella tasolla tasolla Series S:llä katsellaan vielä latausruutuja ihan MS:n esityksen mukaan. Sait myös siimaa asiassa siinä mielessä, että PS5 levy joutuu lataamaan merkittävästi enemmän dataa DS:n uusioversiossa, kun taas Series S:n ja One S:n käsittelemä datamäärä on sama. Ymmärrät varmasti itsekin että tällöin aivan turha yrittää tehdä suhteellista vertailua asiasta. Missäs väitin että latausruudut on PS5:lla historiaa? Tämä on aivan omaa tulkintaasi. Jatkot sitten väittelyketjuun, kun kerran tämäkin asia menee väittelyksi.
 
Huomautus - jätetään nämä toisten käyttäjien piikittely ja arvostelut pois keskustelusta
Sinähän aloit selittämään suhteellisesta parannuksesta, kun absoluuttisella tasolla tasolla Series S:llä katsellaan vielä latausruutuja ihan MS:n esityksen mukaan. Sait myös siimaa asiassa siinä mielessä, että PS5 levy joutuu lataamaan merkittävästi enemmän dataa DS:n uusioversiossa, kun taas Series S:n ja One S:n käsittelemä datamäärä on sama. Ymmärrät varmasti itsekin että tällöin aivan turha yrittää tehdä suhteellista vertailua asiasta. Missäs väitin että latausruudut on PS5:lla historiaa? Tämä on aivan omaa tulkintaasi. Jatkot sitten väittelyketjuun, kun kerran tämäkin asia menee väittelyksi.

Eli sun pointti oli että Xboxilla tullaan katselemaan vielä latausruutuja ja... PS5:llä tullaan katsellaan vielä latausruutuja? Mahtava kontribuutio kerta kaikkiaan. En suoraan sanottuna ihan tätä saanut irti sun tekstistä alusta alkaen, mutta hyvä että selveni
 
Asiaton käytös
Eli sun pointti oli että Xboxilla tullaan katselemaan vielä latausruutuja ja... PS5:llä tullaan katsellaan vielä latausruutuja? Mahtava kontribuutio kerta kaikkiaan. En suoraan sanottuna ihan tätä saanut irti sun tekstistä alusta alkaen, mutta hyvä että selveni

Näemmä tahallisen väärinymmärtämisen maailmanmestaruuskisat menossa jälleen?

Pointtina oli se, että PS5:lla päästään jo siihen tilanteeseen, että erillisille latausruuduille (kuten Series S demossa) ei ole enää tarvetta, vaan nämä voidaan maskeerata joko lyhyeen animaatioon Demons Soulsin tapaan tai sitten R & C tapaiseen parin sekunnin cutsceneen säilyttäen immersion yhtenäisestä pelikokemuksesta. Jatkossa emme siis näe enää vastaavia keinotekoisia hissiosuuksia peleissä, mitä esim. Gears of War 5:ssakin nähtiin. Teoriassa tämän pitäisi olla mahdollista myös Xboxilla, mutta tätä ei ole joko a) haluttu b) voitu esitellä vielä uusilla peleillä. Siksi ihmettelin last gen pelin käyttöä nopeiden latausaikojen demoamisessa. Jokohan nyt tämä olisi mennyt perille?

Ihan kevyesti voisit korjata asennettasi, jos kerran rakentavan keskustelun perään halajat.

Kannattaa jättää jankkaajat omaan arvoonsa, tämä yleisenä kommenttina.

Latausajat droppaa huomattavasti, suurimmalle osalle on aivan sama onko latausruutu 2 vai 4 sekuntia pitkä.

Voisit jättää nämä yleistävät kommentit toisista kirjoittajista vaikka kokonaan kirjoittamatta, kun eivät tuo keskustelulle mitään lisäarvoa.

Tuossa vaiheessa latausajat alkavatkin menettää merkityksensä, nyt ei vaan olla edes lähelläkään vielä tuota Series S:n osalta demon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Pointtina oli se, että PS5:lla päästään jo siihen tilanteeseen, että erillisille latausruuduille (kuten Series S demossa) ei ole enää tarvetta, vaan nämä voidaan maskeerata joko lyhyeen animaatioon Demons Soulsin tapaan tai sitten R & C tapaiseen parin sekunnin cutsceneen säilyttäen immersion yhtenäisestä pelikokemuksesta.

Onhan tuo onnistunut vanhalla Xboxillakin. Se että loading screenin sijaan näytetään jotain tuhnua sen ajan ei tee varsinaisesti siitä soljuvampaa. Se on vain eri tavalla toteutettu loading screen. SSD:n latausnopeus ei ole se ainoa joka tuohon vaikuttaa kuitenkaan.

Aijaa, taitaa tämä ongelma koskea enemmän Xboxia IMO, mutta menee jo väittelyketjun puolelle.

Varmasti, koska mielestäni PS:llä ei ole vanhojakaan kiinnostavia - sen takia sellaista ei ikinä itselläni ole ollut. Mutta nämä keskustelut voisi siirtää jo väittelyketjuun.
 
Siksi ihmettelin last gen pelin käyttöä nopeiden latausaikojen demoamisessa. Jokohan nyt tämä olisi mennyt perille?

Jos halutaan esitellä absoluuttista lataudaikojen nopeutumista, niin apples to apples onnistuu aika kivasti näyttämällä, että tämä sama mitä pelaat nyt latautuu tällä vauhdilla, kun päivität koneen.

Eri asia sitten pelit, joissa tehty erikseen työtä latausajan minimoimiseksi.

Mutta joo, täällä käy sääliksi kehittäjät (puhumattakaan rajoituksista), kun kahta sukupolvea, toisessa threadissa on kaksijakoiset tunnelmat.

Ja sivuhuomautuksena, peliprojektini vuoksi kävin läpi sen Unity-kirjan. En usko enää mitään mitä sanot, kirja ei tukenut väitteitäsi mitenkään. Ne grafiset assetit ja niiden siirtely on se mihin optimoinnit keskittyy.
 

Kukapa ei 4chania uskoisi? :D
MS ilmoittaa tänään 50$ hinnan alennuksen kummallekin mallille :hmm:
Jos tämä pitää paikkansa niin ei tainnut käydä samalainen kuhina mäsän konsoleiden kanssa kuin mitä kilpailijalla.

giphy.gif
 
Tässä mielenkiinoitnen video, jos kiinnostaa pelinkehittäjän mietteet (Dirt 5) pelin kehityksestä useille alustoille. Eli videolla DF:n jamppa haastattelee DIRT 5 pelin kehittäjää ja pääasiassa puhutaan multiplatform kehityksestä, teknisistä rajoitteista ja niiden vaikutuksista eri versioihin ym.



Pikku pomintana voisin sanoa, että pelinkehittäjä kertoo, että Series S versio on hyvinkin helppo tehdä pienillä muutoksilla resoon ym.
 
Tässä mielenkiinoitnen video, jos kiinnostaa pelinkehittäjän mietteet (Dirt 5) pelin kehityksestä useille alustoille. Eli videolla DF:n jamppa haastattelee DIRT 5 pelin kehittäjää ja pääasiassa puhutaan multiplatform kehityksestä, teknisistä rajoitteista ja niiden vaikutuksista eri versioihin ym.



Pikku pomintana voisin sanoa, että pelinkehittäjä kertoo, että Series S versio on hyvinkin helppo tehdä pienillä muutoksilla resoon ym.

Surullista tietoa tuli tuosta videosta meille jotka haluaisivat että pelit tehtäisiin vain uusille tehokonsoleille.

Elikkä sanoo että kun tehdään peliä neljälle eri xboxille ja kolmelle eri PS:lle niin käytännössä pelin mekaniikka fysiikoita myöten lyödään lukkoon sen perusteella mitä kaikki konsolit voivat pyörittää. Jokaisella alustalla on samat radat, samat autot, samat fysiikkalaskennat, samat mekaniikat, sama määrä autoja, eli peli on sama kaikilla alustoilla lukuunottamatta ilmiselviä eli kun näytönohjain on nopeampi niin peli renderöityy nopeammin. Taisi mainita että:"we are doing something never before possible" eli peli pyörii nopeammalla ruudunpäivityksellä mitä peruskonsoleilla. Tä.

Kuulostaapa tosi next gen kokemukselta. Pelaan dirttiä PS4:lla ja sitten vaihdan next-gen versioon niin pelaan samaa dirttiä mutta auton katto kiiltää paremmin ja ruutu päivittyy vähän nopeammin. Vau. Siis uskomatonta. Miksei autoja ole kymmeniä kentällä lisää? Miksi en saa kulkea 350km/h uskomattomat vaihtelevan kaupungin tai kasvuston läpi jossa yksikään 3d malli ei toistu vaan jokainen on uniikkia geometriaa. Miksi fysiikoita ei lasketa tarkemmin ja tuhoamista ja metallin vääntymistä aivot nyrjäyttävällä loistolla?

Siksi koska peli pitää pyöriä 1,2TFLOP Xbox One S:llä.
 
On ne kehittäkätkin sanoneet vähän erisuuntaista:


Koskapa tuskin tulee enään yhtään Xbox only pelejä ja PC versio on mukana niin en usko että tuo sen enempää ongelma ole kuin PC version luominen(Low settings)
 
Tuo Mikkisoftan Game Pass Ultimate on kyllä sellainen joka laittaa harkitsemaan boksia. Samalla saa Game Passin PC:lle joka on plussaa.
Itsellä taas ei oikeastaan mitään kiinnostusta Boxiin juuri Gamepassista johtuen. PS5 + PC -combo siis.

Mutta joo, Microsoft taisi käydä ostamassa Zenimaxin pois kuljeksimasta. Aika huikea kauppa
 
Itsellä taas ei oikeastaan mitään kiinnostusta Boxiin juuri Gamepassista johtuen. PS5 + PC -combo siis.

Mutta joo, Microsoft taisi käydä ostamassa Zenimaxin pois kuljeksimasta. Aika huikea kauppa
FS2020 tulee pc:lle game passin osana, muu on sitten bonusta. Tällä hetkellä kombona PC+PS4 Pro+PS4 Slim + 2* Switch. Entäpä jos kahden pleikan sijaan olisikin boksi + pleikka. Pleikalle ei kuitenkaan haluaisi maksaa kahdesta ps plussasta, nytkin vain yksi.
 
Viimeksi muokattu:
FS2020 tulee pc:lle game passin osana, muu on sitten bonusta. Tällä hetkellä kombona PC+PS4 Pro+PS4 Slim + 2* Switch. Entäpä jos kahden pleikan sijaan olisikin boksi + pleikka. Pleikalle ei kuitenkaan haluaisi maksaa kahdesta ps plussasta, nytkin vain yksi.
Öö miksi sille pitäisi kahdesta maksaa? Eikös perhe pysty PSplussan jakamaan?
 
Surullista tietoa tuli tuosta videosta meille jotka haluaisivat että pelit tehtäisiin vain uusille tehokonsoleille.

Elikkä sanoo että kun tehdään peliä neljälle eri xboxille ja kolmelle eri PS:lle niin käytännössä pelin mekaniikka fysiikoita myöten lyödään lukkoon sen perusteella mitä kaikki konsolit voivat pyörittää. Jokaisella alustalla on samat radat, samat autot, samat fysiikkalaskennat, samat mekaniikat, sama määrä autoja, eli peli on sama kaikilla alustoilla lukuunottamatta ilmiselviä eli kun näytönohjain on nopeampi niin peli renderöityy nopeammin. Taisi mainita että:"we are doing something never before possible" eli peli pyörii nopeammalla ruudunpäivityksellä mitä peruskonsoleilla. Tä.

Kuulostaapa tosi next gen kokemukselta. Pelaan dirttiä PS4:lla ja sitten vaihdan next-gen versioon niin pelaan samaa dirttiä mutta auton katto kiiltää paremmin ja ruutu päivittyy vähän nopeammin. Vau. Siis uskomatonta. Miksei autoja ole kymmeniä kentällä lisää? Miksi en saa kulkea 350km/h uskomattomat vaihtelevan kaupungin tai kasvuston läpi jossa yksikään 3d malli ei toistu vaan jokainen on uniikkia geometriaa. Miksi fysiikoita ei lasketa tarkemmin ja tuhoamista ja metallin vääntymistä aivot nyrjäyttävällä loistolla?

Siksi koska peli pitää pyöriä 1,2TFLOP Xbox One S:llä.

Sehän se on kyllä, että nuo last gen paskeet rajoittaa niitä lähtökohtia. Series S ei ole mikään iso rajoite, kun siinä on sama CPU ja nopea levy.

Mitään isoja peliin ja mekaniikoihin vaikuttavia eroja ei voida noihin last gen versioihin kuitenkaan tehdä, niin sitten peruskiven on suunniteltava niiden ehdoilla
 
Öö miksi sille pitäisi kahdesta maksaa? Eikös perhe pysty PSplussan jakamaan?
Kaiketi pystyy kahdella koneella kuten meillä. Pääkonsolilla kaikki tilit ja kakkoskonsolilla vain ps plus tili. Ihan kaikkia ominaisuuksia ei voi jakaa mutta ne ei ole niin tärkeitä. Joten voinee unohtaa tuon kahden tilin oston.
 
Viimeksi muokattu:
Microsoft kaivoi taskunpohjalta isomman summan käteistä, kuin koko Sony pelipuolen viimeisen 5 vuoden liikevoitto on yhteensä. Isät vs pojat. Ensivuonna MS ostanee jonkun Japanin ison. Square Enix tai Konami.
 
Viimeksi muokattu:
Microsoft kaivoi taskunpohjalta isomman summan käteistä, kuin koko Sony konsernin viimeisen 5 vuoden liikevoitto on yhteensä. Isät vs pojat. Ensivuonna MS ostanee jonkun Japanin ison. Square Enix tai Konami.
Ollaankohan me nyt katsottu samaa lukua kun 2019 sonyllä oli isompi liikevoitto kuin tuo kauppasumma:hmm:
 
Itse olen sitä mieltä, että ainakin PC:llä on grafiikat nykyään ihan kohdallaan. Turha niihin on panostaa tällä hetkellä sen enempää. Nyt olisi aika panostaa tekoälyyn ja muuhun pelillisiin seikkoihin. Ei ole pelilliset seikat muuttuneet juurikaan tässä viimeisen 10 vuoden aikana. Edelleen tekoäly on paskaa. Ihan vaan esimerkkinä jos pitää seurata jotakuta:

 
Itse olen sitä mieltä, että ainakin PC:llä on grafiikat nykyään ihan kohdallaan. Turha niihin on panostaa tällä hetkellä sen enempää. Nyt olisi aika panostaa tekoälyyn ja muuhun pelillisiin seikkoihin. Ei ole pelilliset seikat muuttuneet juurikaan tässä viimeisen 10 vuoden aikana. Edelleen tekoäly on paskaa. Ihan vaan esimerkkinä jos pitää seurata jotakuta:



Joo, onneksi toi CPU:n päivitys konsoligeneraatiolle ainakin antaa lupauksen paremmasta, eikä uusi GPU-generaatiokaan (ja ehkäpä aiheeseen liittyvät rajapinnatkin) ainakaan haittaa.
 
Joo, onneksi toi CPU:n päivitys konsoligeneraatiolle ainakin antaa lupauksen paremmasta, eikä uusi GPU-generaatiokaan (ja ehkäpä aiheeseen liittyvät rajapinnatkin) ainakaan haittaa.

Vähän vaan pelkään että edelleen keskitytään grafiikoihin ja pelilliset seikat jäävät toiseksi. Katsellaan, ehkä olen vain liian pessimistinen. :)
 
Microsoft pelit tulee pelattua siten PC:llä, kuten myös todennäköisesti 3rd partyt eli ainoat mitä ei tulisi koettua on sitten PS5 exclut, jotka sitten konsolilla.
Meillä joilla on lapsia asia on eri. Jos lapsi pelaa boksilla niin se tarkoittaa että PC on vapaana :lol:

Mutta kyllä ensin PC + PS5. Kolmantena voi harkita boksia toisen pleikan sijaan.
 
Itselläni pakko olla kaksi Xboxia, että tenavat voi pelata toisella. Ja mukavampi vaimon kans pelata molemmat omilla näytöillään. PC + Xbox ois toki tähän tarkoitukseen myös hyvä ratkaisu, mutta ei vaan nappaa kasata konetta.
 
Hyväksi todettu yhdistelmä pelata pc:llä multiplattarit parhaalla laadulla ja Sony+Nintendo laitteilla yksinoikeudet eli pelien parhaimmisto.

Varmasti tulee tuo Godfall hankittua vaikka ei olekaan niitä ensimmäisiä pelejä mitkä täytyy saada uudelle konsolille. Demon`s Souls tulee viemään sielun ensialkuun :love:

Mutta godfall multiplattari ps5:lla?
 
Hyväksi todettu yhdistelmä pelata pc:llä multiplattarit parhaalla laadulla ja Sony+Nintendo laitteilla yksinoikeudet eli pelien parhaimmisto.
Pelien parhaimmisto on kylläkin PC only. Sattumalta noissa on myös VR-tuki kaikissa. On multiplattareitakin erinomaisia, samoin noita konsolien yksinoikeuspelejä mutta ei ne parhaimpia ole. Nintendo on kyllä omaa luokkaansa. En itse sillä pelaa kuin lapsen seurana, mutta voi olla että ne saa eniten pelitunteja meidän perheessä. Tällä hetkellä taloudessa PC (hp reverbillä)+ 2 x PS4 + 2 x Switch.

Parhaat pleikkarin yksinoikeuspelit ovat olleet Detroit: Become Human ja Spiderman. Switchillä Animal Crossing on suosituin meillä. Marvel Avengers onkin multiplattari, otin sen pleikalle. Muutoinkin sellaiset multiplattarit joita muutkin kuin minä pelaan hankin yleensä konsolille. Resident Evil oli parempi PC:llä kuitenkin, padilla oli liian vaikea osua zombin heiluvaan päähän. Call of Dutyt oli kanssa parempia hiirellä, mutta ostin konsolille että pystyin antamaan lapsille yksinpeluukampanjan jälkeen. Tomb Raidereissa en huomannut eroa.
 
Mä ratkaisin väittelyn konsolien kesken ostamalla molemmat . Boxilta tulossa series x ja pleikalta all digital. Pitäis jopa nyt molemmat tulla julkkariin kun pleikan kanssa kävi hyvä tsägä ennakkotilauksessa. Noh rahanmenoa ei voi estää niin aattelin ratkaista lisätila ongelman niin tilasin amazonista molemmille 4 teran game drivet. Luulen että kun ennen joulua konsolit saapuu niin voi olla kortilla saatavuus jopa noissa. 1200 euroo ennenaiksinen joululahja mutta kysymyskin...millaista ladattavia akkuja suosittelisitte boxille? Hyvä hintalaatu suhde ja mistä kannattais tilata?
 
Mutta godfall multiplattari ps5:lla?
Todennäköisesti kyllä. Tämä sukupolvi on menty PC:llä multiplattarit ja konsoleilla exclut. Miksi asia on sinulle noin tärkeä, että haet eri ketjuista ja asiayhteyksistä lainauksia?

Mä ratkaisin väittelyn konsolien kesken ostamalla molemmat . Boxilta tulossa series x ja pleikalta all digital. Pitäis jopa nyt molemmat tulla julkkariin kun pleikan kanssa kävi hyvä tsägä ennakkotilauksessa. Noh rahanmenoa ei voi estää niin aattelin ratkaista lisätila ongelman niin tilasin amazonista molemmille 4 teran game drivet. Luulen että kun ennen joulua konsolit saapuu niin voi olla kortilla saatavuus jopa noissa. 1200 euroo ennenaiksinen joululahja mutta kysymyskin...millaista ladattavia akkuja suosittelisitte boxille? Hyvä hintalaatu suhde ja mistä kannattais tilata?
Vieläkö ne pattereita käyttää ohjaimissa :lol:
 
millaista ladattavia akkuja suosittelisitte boxille? Hyvä hintalaatu suhde ja mistä kannattais tilata?

Eneloop Pro akkuparistot on suunnilleen parhaimmat, mitä saa:

Näiden sijaan voi myös hakea Ikeasta Laddat, mitkä on ~samoja paristoja, vaan Ikealle brändättynä:
LADDA Laddningsbart batteri, HR6 AA 1.2V - IKEA

Nimenomaan noita valkoisia. Siellä on myös jotain halvelmpia vihreitä tms.
 
Ihan puhdas kysymys kun jutut on välillä hieman ristiriitaisia.
Ihan mukava kun olet noin kiinnostunut kirjoituksistani mutta omiin valintoihin vaikuttaa niin merkittävästi PS5 ominaisuudet kuten aivan omaa luokkaansa oleva innovatiivinen uusia pelielämyksiä tuottava ohjain sekä huippunopea SSD tekniikka. Nuo asiat syö vahvasti pc puolen kiinnostusta vaikka puhtaan tehon puolesta asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Xbox ja pc vertailussahan valinta on helppoa koska xboxilla ei ole mitään erikoisuuksia jonka takia se pitäisi valita. Ja tehohan oli tässäkin parissa pc heiniä. Joko nyt ymmärrät paremmin?
 
Ihan mukava kun olet noin kiinnostunut kirjoituksistani mutta omiin valintoihin vaikuttaa niin merkittävästi PS5 ominaisuudet kuten aivan omaa luokkaansa oleva innovatiivinen uusia pelielämyksiä tuottava ohjain sekä huippunopea SSD tekniikka. Nuo asiat syö vahvasti pc puolen kiinnostusta vaikka puhtaan tehon puolesta asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Xbox ja pc vertailussahan valinta on helppoa koska xboxilla ei ole mitään erikoisuuksia jonka takia se pitäisi valita. Ja tehohan oli tässäkin parissa pc heiniä. Joko nyt ymmärrät paremmin?
Lisäksi pleikan pelaajakunta taitaa olla Suomessa suurempi, jolloin todennäköisemmin kavereilla on se.
 
Mä ratkaisin väittelyn konsolien kesken ostamalla molemmat . Boxilta tulossa series x ja pleikalta all digital. Pitäis jopa nyt molemmat tulla julkkariin kun pleikan kanssa kävi hyvä tsägä ennakkotilauksessa. Noh rahanmenoa ei voi estää niin aattelin ratkaista lisätila ongelman niin tilasin amazonista molemmille 4 teran game drivet. Luulen että kun ennen joulua konsolit saapuu niin voi olla kortilla saatavuus jopa noissa. 1200 euroo ennenaiksinen joululahja mutta kysymyskin...millaista ladattavia akkuja suosittelisitte boxille? Hyvä hintalaatu suhde ja mistä kannattais tilata?

 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 229
Viestejä
4 501 368
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom