PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ensin jaarittelit kuinka konsolit on lapsille, sitten vaihtui että kyllä PC:kin on lapsille, nyt Xbox/PC onkin setämiehille.
Eli kun taivuin täällä esitettyyn kantaan että konsolit on itseasiassa jotakuinkin vain tosikko-dementikoille tehty, niin toimin väärin? Olis pitäny jatkaa jankkaamista siitä kuinka ne on lapsille?

PC on kaikille. :kahvi:
Ei aitoja, ei rajoja.
 
Viimeksi muokattu:
Kaipa tästä voi olla montaa eri mieltä mutta itse olen täysin eri mieltä asiasta, jopa linkkaamasi videon katsomisen jälkeen. Videolla selvästi huomaa kuinka paljon tökkivämpi 30fps on. 60 on minimi ja se on hyvä että nykygenissä moni peli tarjoaa sen vaihtoehdon (vaikka kuvanlaatu kärsiikin siinä pelistä riippuen pahasti). Eihän noita 60fps performance modeja tarjottaisi jos se 30fps olisi riittävä :kahvi:
Samaa mieltä. Ihan karmeaa katseltavaa nuo 30fps ja vielä karmeampi pelata. 3rd person menee 60fps mutta 1st person vaatii jo sitten vielä enemmän.

Saa olla todella erityinen ja ainutlaatuinen peli kyseessä että viitsii nykypäivänä 30fps edes vaivautua. Lähinnä jotkut yksäri-seikkailupelit menee tähän kategoriaan esim. Zeldat.
 
Kai meistä on osa sitten vaan niin puusilmiä, että ei huomata näitä "suorituskykypuutteita". Kerroin täällä joskus joulun alla, että alan pelaamaan PS5:llä Dead Spacen remakea. Silloin pari käyttäjää kommentoi, että ai jai, kylläpä näyttäs olevan hirveä reso, pahalta näyttää jne. No nyt olen sitä noin 15 tuntia pelannut ja täytyy sanoa, että se peli on näyttänyt helvetin hyvältä. On pyörinyt sulavasti, enkä minä ole huomannut mitään kuvan suttuisuutta tai puuroisuutta jne. Kai se vähän näissäkin on niin, että teoria ja käytäntö on kaksi eri asiaa. Ja tähän nyt en mitään vammailuja kaipaa vastaukseksi. Ihan vakavissani olen sitä mieltä, että yksi parhaannäköisistä peleistä, joita olen pelannut. Fps:n suhteen asian toki ymmärrän, kun tarpeeksi alas mennään. Kyllä minäkin huomaan eron esim. 60fps ja 30fps välillä, mutta sekään ei ole mikään este tai edes hidaste kaikissa genreissä. Hyvänä esimerkkinä nuo Zeldat ja muut RPG:t. En minä sillä fps:llä alkaisi Counter Strikeä pelaamaan, mutta tosi iso liuta on pelejä, missä se menee ihan hyvin.
 
Ei nyt mennä asioiden edelle. Setämies-tosikkoboksille ei sovi julkaista mäsän toimesta mitään niin hauskaa että joku kehtaisi kutsua niiden pelaamista leikkimiseksi, ja moinen on käytännössä vaatimus goty ehdokkuudelle.
Mut hyvä että Mikkis mahdollistaa nuo pelit suoraan myös sille kovimmalle alustalle :cool:
 
Ai nyt boksi on jo kuollutkin. Melkoista. Jutut senkun menevät villimäksi kun viikko etenee. Mitähän viikonloppua ollenkaan tulee tätä menoa :nb:
No siinä mielessä ainakin on kuollut alustana, että ei sille julkaista mitään yksinoikeuksia. Pelkästään muille alustoille tehtyjä pelejä kierrätetään sinne jonkun spenkkusedän pakkomielteen takia.

Konsolit mätänee hyllyihin vaikka niitä tehdään tappiolla ja myynnit sakkaa jotakuinkin maksimit.

Edit:
Ehkä ”kuolemaa tekevä” olisi parempi ilmaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Eli kun taivuin täällä esitettyyn kantaan että konsolit on itseasiassa jotakuinkin vain tosikko-dementikoille tehty, niin toimin väärin? Olis pitäny jatkaa jankkaamista siitä kuinka ne on lapsille?

PC on kaikille. :kahvi:
Ei aitoja, ei rajoja.
Hyvä että viimein myönsit olleesi väärässä. Mutta miten tosikkous tai dementia liittyy asiaan? Ihan yhtälailla ne konsolit ja sinun PC on kaikille, kuten kirjolla eläville.

No siinä mielessä ainakin on kuollut alustana, että ei sille julkaista mitään yksinoikeuksia. Pelkästään muille alustoille tehtyjä pelejä kierrätetään sinne jonkun spenkkusedän pakkomielteen takia.
Mitäs merkitystä sillä on sinulle kun PC:llä kuitenkin ilmeisesti pelaat? Mitä pelejä on kierrätetty ja minkä pakkomielteen takia?
 
Kovasti väitettiin sivutolkukla että ei ole lapsille suunniteltu. Nyt yht’äkkiä tuuliviiri käänty ja ne on lapsille suunniteltuja leluja. Päätä jo.

Öö, kaikki pelit mitä boksille on julkaistu.
Edelleen odotellaan sinun analyysia mikä niistä tekee lapsille suunnitellun. Kouluissa käytetään nykyisin paljon tietokoneita oppimiseen, eli ne on siis lapsille suunniteltu? Niinkö? Ipad ja muut tabletit, ne vasta lapsille on suunniteltu. Automaattivaihteinen auto, niin helppoa ajaa että lapsikin osaa, eli siis lapsille suunniteltu?
Helppokäyttöisyys ja saavutettavuus ei tarkoita, että se olisi lapsille suunniteltu. Vaikeaselkoisuus ei tarkoita että se olisi aikuisille suunniteltu. Vaikea konsepti, mutta yritä ymmärtää.
Mistä ne on kierrätetty? Tarkoitatko että ne on koodattu ja käännetty PC:llä eli sillä logiikalla ne on kierrätetty? Vai häh? Edelleen; mitä pelejä on kierrätetty ja minkä pakkomielteen takia?
 
Edelleen odotellaan sinun analyysia mikä niistä tekee lapsille suunnitellun. Kouluissa käytetään nykyisin paljon tietokoneita oppimiseen, eli ne on siis lapsille suunniteltu? Niinkö? Ipad ja muut tabletit, ne vasta lapsille on suunniteltu. Automaattivaihteinen auto, niin helppoa ajaa että lapsikin osaa, eli siis lapsille suunniteltu?
Helppokäyttöisyys ja saavutettavuus ei tarkoita, että se olisi lapsille suunniteltu. Vaikeaselkoisuus ei tarkoita että se olisi aikuisille suunniteltu. Vaikea konsepti, mutta yritä ymmärtää.
Pelataampa aliasta hetki. ”Esine jolla lapset leikkivät”.
lelu

Ja en ole missään kohtaa esittänyt etteikö tietokonekkin voisi olla monessa yhteydessä lelu. Huvittaa vaan valtavasti tuon sanan reaktiot täällä. Konsoli sen sijaan on aina ja poikkeuksetta lelu. Ja lapsille suunniteltu sellainen.
Mistä ne on kierrätetty?
Ensisijaisilta alustoilta. Eli PC tai PS. Pelkkää xboxia varten ei kannata pelejä tehdä.
 
Pelataampa aliasta hetki. ”Esine jolla lapset leikkivät”.
lelu

Ja en ole missään kohtaa esittänyt etteikö tietokonekkin voisi olla monessa yhteydessä lelu. Huvittaa vaan valtavasti tuon sanan reaktiot täällä. Konsoli sen sijaan on aina ja poikkeuksetta lelu. Ja lapsille suunniteltu sellainen.

Ensisijaisilta alustoilta. Eli PC tai PS. Pelkkää xboxia varten ei kannata pelejä tehdä.
Tiedän kyllä mikä on lelu ja sen moninaiset määritelmät.
Aika huono lelu pelkkä konsoli tai tietokone... Vastaa nyt vaan miten KONSOLI on suunniteltu lapsille?
Mistä kristallipallosta sinä näitä ensisijaisia alustoja ja pakkomielteitä katselet. Sulla on sitten varmaan myös jotain dataa mihin pelejä kannattaa tehdä ja mihin ei.
 
Et kai kuvittele että esimerkiksi laajat parental control ominaisuudet on aikamiehiä (ja -naisia) varten siellä?
Nuo löytyy myös Windowsista eikä kukaan väitä sitä lapsille suunnitelluksi. Ehkä voisi molempien kohdalla sanoa, että lapset on otettu huomioon suunnittelussa, kuten pitääkin.
 
Sikarisalonkimiehellä on nyt kyllä melko paha fiksaatio tähän leluaiheeseen. Mistä tämä erikoinen ajattelu kumpuaa? Vähintään mielenkiintoista tämä :think:
 
Viimeksi muokattu:
Et kai kuvittele että esimerkiksi laajat parental control ominaisuudet on aikamiehiä (ja -naisia) varten siellä?

Myynnit varmaan olis hyvä indikaattori.
Kuten todettu, noita ominaisuuksia löytyy muualtakin ja niistä voi hyötyä muutkin kun lapset. Kerro nyt vaan lisää syitä.
No laita sitten nämä myyntitilastot esiin, joista selviää mitä pelejä kannattaa millekin alustalle tehdä. Mutuilun esittäminen faktana on pulushakkia.
 
No siinä mielessä ainakin on kuollut alustana, että ei sille julkaista mitään yksinoikeuksia. Pelkästään muille alustoille tehtyjä pelejä kierrätetään sinne jonkun spenkkusedän pakkomielteen takia.

Konsolit mätänee hyllyihin vaikka niitä tehdään tappiolla ja myynnit sakkaa jotakuinkin maksimit.

Edit:
Ehkä ”kuolemaa tekevä” olisi parempi ilmaisu.
Tuota kuolemaa se on tehny jo vuodesta 2017. Sitä odotellessa ;) :rofl:
Tuon jälkeen gamepass on kasvanut komeasti, saatu leiriin bethesda ja activision. Konsoli myynnit on mennyt totuttua rataa, paitsi Japanissa missä myynnit ollut huikeita oneen verrattuna.
 
Tuota kuolemaa se on tehny jo vuodesta 2017. Sitä odotellessa ;) :rofl:
Tuon jälkeen gamepass on kasvanut komeasti, saatu leiriin bethesda ja activision. Konsoli myynnit on mennyt totuttua rataa, paitsi Japanissa missä myynnit ollut huikeita oneen verrattuna.
Onko japanissa mennyt 10kpl sijaan 100kpl? Kuten sanoit konsolimyynti yleisesti on mennyt totuttua rataa. Onkin jännittävää nähdä onnistuuko Ser kaksikko pääsemään flopanneen edeltäjänsä myynteihin. Sonyn PS5 myynnit menee tänävuonna tuon rajapyykin ohi.
 
PS storessa pelejä on 20kpl, xboxeja Japanissa myyty 10kpl yms. Sanoisinko että eräät täällä taitaa elää jossain ihan omissa fantasiamaailmoissaan kun tuollaisia kirjoittelevat. Erikoista mutta ei niin yllättävää sanoisin.
 
Japani on kyllä varmasti XBoksille tosi paha markkina monestakin syystä. Ensinnäkään pelivalikoima ei sisällä -yllätys yllätys - niin paljoa japanilaista kamaa kuin japanilaisilla valmistajilla, ja todennäköisesti myös konsolin valmistajan tausta (amerikkalainen korporaatio) vaikuttaa. Vaikka Japani on maana teknisesti todella kehittynyt, niin toisaalta joissain asioissa on kyllä vallalla konservatiivisuus ja jopa tietynlainen protektionismi.

Ohessa tuosta joulun alta Japanin top20-listaa. Kuten näkyy, niin Nintendo jyrää sekä alustana että julkaisijana aika suvereenisti. Ei paljon länkkäreiden pelit listoilla keiku.

  1. Super Mario Bros. Wonder (Nintendo)
  2. Momotaro Dentetsu World: Chikyuu wa Kibou de Mawatteru! (Konami)
  3. Dragon Quest Monsters: The Dark Prince (Square Enix)
  4. Pikmin 4 (Nintendo)
  5. Super Mario RPG (Nintendo)
  6. Minecraft (Microsoft)
  7. WarioWare: Move It! (Nintendo)
  8. Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo)
  9. Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo)
  10. Pokemon Scarlet / Pokemon Violet + The Hidden Treasure of Area Zero (The Pokemon Company)
  11. Pokemon Scarlet / Pokemon Violet (The Pokemon Company)
  12. Animal Crossing: New Horizons (Nintendo)
  13. Splatoon 3 (Nintendo)
  14. The Game of Life for Nintendo Switch (Takara Tomy)
  15. Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival (Bandai Namco)
  16. Final Fantasy VII Remake Intergrade (New Price Version) (Square Enix)
  17. Super Mario Party (Nintendo, 10/05/18)
  18. Nintendo Switch Sports (Nintendo,)
  19. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo)
  20. Mario Party Superstars (Nintendo)
Hardwarenkin osalta Switch OLEDia paukutetaan noin tuplat PS5:een nähden ja jos lasketaan myös muut Switch-variantit mukaan, niin sitten sitä eroa vasta onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota kuolemaa se on tehny jo vuodesta 2017. Sitä odotellessa ;) :rofl:
Tuon jälkeen gamepass on kasvanut komeasti, saatu leiriin bethesda ja activision. Konsoli myynnit on mennyt totuttua rataa, paitsi Japanissa missä myynnit ollut huikeita oneen verrattuna.
Ainakin Euroopassa henkitoreissaan, PS5 veti reilun voiton tässä generaatiossa. Onko uudesta sukupolvesta tullut mitään uutta tietoa? 2028 kait olisi palaamassa kisaan mukaan uuden konsolin voimin.
 
Ainakin Euroopassa henkitoreissaan, PS5 veti reilun voiton tässä generaatiossa. Onko uudesta sukupolvesta tullut mitään uutta tietoa? 2028 kait olisi palaamassa kisaan mukaan uuden konsolin voimin.
Mitä ne pleikan omistajat voitti?
 
Eiköhän tuohon löydy joku vastaväite jolla saadaan dissattua tuotakin. "Varmaan pelattu ja pyydetty refund!"
Gamepass kills the game sales! Eiku

Tuossa kannattaisi Sonyn insinöörien miettiä, ehkä kannattaisi julkaista sittenkin ne pelit day1@PC. Kun kerran noin paska Xbox peli myy yli kolme miljoonaa, niin Spidermänien pitäisi myydä helposti 30 miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponnettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
Pelistä ihan riippuu. Viimeaikaisista peleistä Alan Wake 2 peliä olen pelannut hiiri+näppis mutta Mafia 1 Remakea pelannut DualSensellä. Ohjaimen saa esim. DSX softalla toimimaan pelissä kuin pelissä eli ohjaustapa riippuu miten milloinkin huvittaa ja pelaako sohvalla vai työpisteellä. Tuokin pc vahvuuksia.
 
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?

Ite pelaan lähes kaiken hiirellä ja näppiksellä. Jopa kaikki 3rd person action pelit. Olen niin onneton padin kanssa, että ei siitä tule mitään, jos vähänkään nopeampaa ja tarkempaa tähtäämistä tarvii, tai sitten mitään muuta monimutkaisempaa nappien painelua. Itellä on niin selkäytimeen mennyt tietyt jutut, että ei vaan padilla tule mitään. Olen esimerkiksi aina tottunut bindaamaan kaikki liikkumiseen liittyvät napit vasemmalle kädelle, kuten dashit ja rollit yms, niin se jo iso juttu, kun ei päin kanssa onnistu mitenkään tuo. Sitten vielä peleissä ihan vammasta, kun padi asetukset on tyyliin 2 presettiä ja se on siinä...

Harjoittelemalla toki saisi parannettua tilannetta, mutta en mä jaksa aikaa tuhlata siihen, kun ei ole mikään pakko.

Se on myönnettävä, että padilla on paljon kivempi fiilistellä peleissä. Padilla on kiva käppäillä ja ihailla mestoja kun voi hitaasti ja tasaisesti käännellä kameraa ja portaattomasti säädellä kävlyopeutta. Ajaminen open world peleissä on myös paljon mukavampaa padilla. Tästä syystä olenkin nykyään sekakäyttäjä. Ajelut vedän padilla ja välillä kun vaan käppäilen ja siirryn paikasta toiseen tms, niin silloin otan myös usein padin käyttöön. Mutta sitten kun rähinä alkaa niin padi lentää sivuun ja headshotit alkaa napsua kbm:n kautta.
 
Ainoa missä olen PC:llä kaivannut ohjainta on Alan Wake 1, se alkuperäinen, jossa platformingosuudet esim. tukkia pitkin kävely onnistuu ohjaimella huomattavasti kätevämmin kuin WASD näppäimillä jotka rajoittuu vain noihin ilmansuuntiin. Padillä voi liikkua vapaammassa kulmassa katseeseen nähden.
 
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponnettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
Kyllä nykyään kaikki menee padilla joihin tuki löytyy. Lisää immersiota vs toimistotyökalujen käyttäminen.
Esim. BG3 testailin ensin molempia ja padilla oli selvästi kivempi juoksennella kuin klikkailla maata ja liikutella kameraa. Ainut missä hiiri on parempi on inventory management mutta en ole siihenkään enää käyttänyt vaikka BG3:ssä ohjaimen vaihto sujuu kätevästi lennosta. Erityisesti sohvalla pelatessa kiva padin kanssa röhnöttää.

Ja koska konsolisotaketju niin PS5 Rules!
 
PC:llähän pelataan sillä ohjaimella mikä tuntuu parhaimmalle kyseiseen peliin. Tai vaikka välillä vaihdellen niin että ampuu hiirellä ja näppiksellä kymmentä vihua sekunnissa päähän Days Gonessa ja sitten jatkaa padilla kivasti kävellen ja katsellen maisemia.

Tai vaikka pelailee vähän PC:llä näppis/hiiri istuen ja ajattelee että äh ei jaksa nyt tässä istua ja menen olohuoneeseen. Käynnistän AppleTV:n ja siitä Steam Link sovelluksen ja jatkan DualSensellä saman pelin pelaamista striiminä 4k60fps ilman mitään säätöjä koska Steam automaattisesti mainostaa striimi kapabiliteettejä lähiverkkoon kaikille laitteille kunhan Steam on päällä PC:llä. (E: Kun joku kysyy että miksi vain 60fps niin se on valitettava (Glorious) Applen ekosysteemin rajoite. tvOS ei tue vielä 120Hz outputtia telkkariin).

PC pelaajana pelaan siis aina niin kuin parhaalta tuntuu, missä haluan ja miten haluan.
 
Viimeksi muokattu:
Erityisesti sohvalla pelatessa kiva padin kanssa röhnöttää.

Ja koska konsolisotaketju niin PS5 Rules!

Itse kyllä suosin myös ergonomian takia padia ihan toimistoympäristössäkin silloin, kun PC:llä satun pelaamaan. Töiden takia tulee oltua koneella jo ihan liikaa, niin hiirikäden ranne, olkapää ja niska ovat kovilla. Padi voi lepäillä kivasti sylissä ja hartiaosasto pysyy ilman jännityksiä.
 
Viimeksi muokattu:
PC:llähän pelataan sillä ohjaimella mikä tuntuu parhaimmalle kyseiseen peliin. Tai vaikka välillä vaihdellen niin että ampuu hiirellä ja näppiksellä kymmentä vihua sekunnissa päähän Days Gonessa ja sitten jatkaa padilla kivasti kävellen ja katsellen maisemia.

Tai vaikka pelailee vähän PC:llä näppis/hiiri istuen ja ajattelee että äh ei jaksa nyt tässä istua ja menen olohuoneeseen. Käynnistän AppleTV:n ja siitä Steam Link sovelluksen ja jatkan DualSensellä saman pelin pelaamista striiminä 4k60fps ilman mitään säätöjä koska Steam automaattisesti mainostaa striimi kapabiliteettejä lähiverkkoon kaikille laitteille kunhan Steam on päällä PC:llä. (E: Kun joku kysyy että miksi vain 60fps niin se on valitettava (Glorious) Applen ekosysteemin rajoite. tvOS ei tue vielä 120Hz outputtia telkkariin).

PC pelaajana pelaan siis aina niin kuin parhaalta tuntuu, missä haluan ja miten haluan.

PC pelaajana siitä myös maksaa enemmän, joten tottakai pitää myös saada enemmän. Tuo pelkkä AppleTV striimailuun taitaa maksaa noin 150€? Sitten tietysti lisäksi pitää olla ne kaksi setuppia, jos haluaa pelata kahdella eri tavalla, vaikka sitä itse pelivälinettä (PC) olisikin se yksi kappale. Puhumattakaan siitä paljon sitä rahaa pitää laittaa koneeseen, jos oikeasti haluaa pelata 4k60fps. Ei kai kukaan tuota PC:n monipuolisuutta ja potentiaalista suorituskykyä kiistä mutta se on eri asia, kuinka moni hyödyntää tai tarvitsee noita mahdollisuuksia niin paljon että kannattaa investoida lisärahaa niihin. Kuinka paljon laitoit rahaa tuohon sigusi koneeseen ja muuhun PC-välineistöön siinä kohtaa, kun siirryit PS5-pelaajasta PC-pelaajaksi?

Uteliaisuudesta, vaihdatko oikeasti pelin sisällä pelaamisen aikana hiiren&näppiksen ja padin välillä? Lähinnä hyödynnätkö tätä todellisuudessa vai onko tuo vain teoreettinen mahdollisuus. Itse en muista koskaan tehneeni noin vaan on lähinnä ärsyttänyt, jos peli on jostain syystä pakottanut käyttämään noita sekaisin silloin kun haluaisin pelata padilla.
 
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
 
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.
 
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.

Niin, se on siis Applen tulitikkulaatikon rajoite. Pitää odottaa että siirtyvät HDMI2.1 aikaan. Jos haluaa 4k120 striimausta niin pitää hommata semmoinen android tikku esim joka tukee HDMI2.1.
 
Uteliaisuudesta, vaihdatko oikeasti pelin sisällä pelaamisen aikana hiiren&näppiksen ja padin välillä? Lähinnä hyödynnätkö tätä todellisuudessa vai onko tuo vain teoreettinen mahdollisuus. Itse en muista koskaan tehneeni noin vaan on lähinnä ärsyttänyt, jos peli on jostain syystä pakottanut käyttämään noita sekaisin silloin kun haluaisin pelata padilla.
Mä vaihdan ainakin Battlefieldissä, en vaan osaa näppiksellä ja hiirellä niin hyvin lentää esim. helikopteria ja lentokonetta. Kyllä niillä nyt ilmassa pysyy mutta aika holtitonta se on.

Muutenkin tuollaisiin peleihin joissa ajetaan tai lennetään jotakin käytän PC:llä aika 100% pädiä, sellaisten 3rd person seikkailupelien ym. lisäksi missä ei tarvi hiiren tarkkuutta tähtäämiseen tms. ja jotka toimii padilla hyvin.
 
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.

No olipa missä hyvänsä palikassa se rajoite, niin lopputulemahan kuitenkin on se, minkä sanoit, että käytännössä PC pitää saada sinne olkkariin tai vedellä mahdollisesti hyvinkin pitkällä piuhalla tai muutoin siitä tehomyllystä ei ole juuri tuossa käyttötarkoituksessa iloa. Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
 
Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
Mikä siinä striimauksessa sitten on ongelma sinulla? Painat vain striimin päälle ja nautit 4k120fps pelaamisesta. Lopetat kokonaan nuo höpötykset että pelaisit pelejä 900p stutterfestillä 50fps - 60fps.
 
Juu en ole mihinkään streamitouhuihin lähtemässä, olipa sitten 60fps tai 120fps. PC olkoon edelleen toimistossa 1440p monitorin kanssa ja PS5 ja muut siellä olohuoneessa sen 4K 120fps ruudun seurana. Mutta tämä me on taidettukin täällä osaltani jo pariin kertaan käsitellä, niin jätetään jankkaaminen tähän, kun ketju lähti jo vähän asiallisempaan suuntaan. :)
 
No olipa missä hyvänsä palikassa se rajoite, niin lopputulemahan kuitenkin on se, minkä sanoit, että käytännössä PC pitää saada sinne olkkariin tai vedellä mahdollisesti hyvinkin pitkällä piuhalla tai muutoin siitä tehomyllystä ei ole juuri tuossa käyttötarkoituksessa iloa. Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
MIstä sinä tuollaiseen lopputulemaan pääsit? Lopputulema on se, että jos haluat streamata 4k 120fps niin streamaat sellaisella laitteella joka sitä tukee. Ei ole pakko Applen laatikkoa käyttää siihen.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen noista streamaushommista (Apple TV, Chromecast(?) yms) Onko millaiset viiveet pelatessa? Onko saatu nykypäivänä jo tekniikka sille mallille, että käytännössä et huomaa edes nopeatempoisimmissa peleissä?
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen noista streamaushommista (Apple TV, Chromecast(?) yms) Onko millaiset viiveet pelatessa? Onko saatu nykypäivänä jo tekniikka sille mallille, että käytännössä et huomaa edes nopeatempoisimmissa peleissä?
Niin tämä lokaali striimaus PC:ltä jollekkin toiselle laitteelle kotona? Varmaan sen voisi mitata jollakin välähdystestillä tarkasti mutta käytännössä joitain yksittäisiä millisekunteja on latenssi. Itse tietenkin kun asia kiinnostaa niin olen tehnyt testejä niin että striimannut peliä lokaaliin verkkoon läppärille ja verrannut viivettä hiirtä liikuttamalla striimin yli enkä pysty havaitsemaan mitään eroa siihen näyttöön josta striimi kaapataan. Olen ajatellut asian niin että jos dark soulssin parry onnistuu natiivisti PC:llä samanlailla mitä striimin yli olohuoneessa niin viivettä ei ole.
 
MIstä sinä tuollaiseen lopputulemaan pääsit? Lopputulema on se, että jos haluat streamata 4k 120fps niin streamaat sellaisella laitteella joka sitä tukee. Ei ole pakko Applen laatikkoa käyttää siihen.

Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:

Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.

Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
 
Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:



Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
Ehkä se minun alkuperäinen viesti oli kirjoitettu epäselvästi. Rajoite oli siis kun minulla ei ole olohuoneessa AppleTV - LG-B8 OLED combossa HDMI2.1 rööriä. On pakko pelata 4k resolla 60fps.
 
Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:



Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
Joo, en ollut itse tietoinen että HDMI 2.1 tukevia streamauslaitteita löytyy markkinoilta, mutta hyvä jos näin on
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 601
Viestejä
4 791 525
Jäsenet
77 778
Uusin jäsen
MiS0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom