PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Wanha PS3 pläski (80Gb) oli ainakin elokuvia katsoessa ok hiljainen, kunnes alkoi ikä kuulua muutaman vuoden käytön jälkeen. Pelistä riippuen pelatessa pöhisi. Tosin yhden kaverin se ihan ensimmäinen PS3 piti ihan hirveetä hiustenkuivaajaa muistuttavaa ääntä. :lol:

Aina kun on uuden tietokoneen rakentanut, niin on tullut panostettua siihen, että idlessä konetta ei kuulisi ja pelatessa erittäin pieni pöhinä/puhina. Ja vielä tietenkin niin että kone itse hoitaa sen homman automaagisesti eikä itse tarvitse mitään säädellä lennossa.
Se ensimmäinen PS3 mallihan oli lähes yhtä karmea melultaan kuin alun Xbox 360. Sony korjasi tilanteen nopeasti 40gb mallissaan.

No eipä se Mäsän tarjoama monialustapelaaminenkaan mitään herkkua ole kun pelit on juosten kustuja tekniseltä toteutukseltaan.

Viimeisimpänä esimerkkinä MCC Halo Reach, joka ei edes lähde käyntiin xbox game pass apin kautta, vaan pitää storen kautta käynnistää. Sitten kun saat pelin tulille, huomaat että äänet eivät toimi oikein niin PC:llä kuin boksillakaan ja unlimited frameraten kanssa on aivan jäätävät framepacing ongelmat. Pitääkö MS Halo-faneja ihan pelleinä kun näin surkeassa kunnossa olevaa PC-porttausta kehtaa tarjota?

Yhdelle alustalle julkaistaessa on edes toivoa että pelit tulevat edes pelikelpoisessa kunnossa julkaisuun.
Sellainen virityshän se oli. Ei lähtenyt päälle ja pahempaa oli tuo äänien bugittaminen. Melkoista laatutyötä siis pelisarjan faneja kohtaan.
 
Tähän rajapinta-asiaan tulee seuraavassa sukupolvessa muutos, kun molemman leirin konsolit tukevat Vulkania
Oliko tälle jotain lähdettä että microsoft ja Sony tekisivät Vulkan ajurit?

PS4:ssa on myös näyttis joka tukee Vulkania mutta Sony ei ole koskaan tehnyt/sallinut/vaivautunut tekemään ajureita sille koska metal api on itse asiassa parempi. Microsoftilla ei kaiketi ole mitään intensiiviä tukea Xbox alustalla mitään muuta kuin directX.
 
Se ensimmäinen PS3 mallihan oli lähes yhtä karmea melultaan kuin alun Xbox 360. Sony korjasi tilanteen nopeasti 40gb mallissaan.


Sellainen virityshän se oli. Ei lähtenyt päälle ja pahempaa oli tuo äänien bugittaminen. Melkoista laatutyötä siis pelisarjan faneja kohtaan.

Xbox 360 oli se vika että DVD asema piti sitä meteliä mutta sen pystyi kiertään kun installoin pelit kovalevylle
 
Mutta sitä ulvovaa tuuletinta ei pystyny kiertämään muuten kuin vetämällä töpselin seinästä. Tosin eipä tuo haitannut kun piti päässä melua vaimentavat kuulokkeet.
Tämä. Kaverin luona kun ensimmäisen kerran pääsin X360:lla pelaamaan niin ulko-ovella jo ihmettelin käyttääkö siellä rouva tehosekoitinta kun meteli oli sen verran rouhea. Olohuoneessa syy selvisi :D Änäriä silti pelattiin monet matsit.
 
Mulla on 7200-sarjan pro ja se on hiljainen omasta mielestäni. Pieni tuuletinääni kuuluu sohvalle kahden metrin päähän. Xbonex on hiljaisempi, yleensä sohvalle asti ei kuulu mitään koneellisen ilmanvaihdon melutason ylitse. Toisinaan pelistä riippuen boksi nostaa kierroksia kuuluvaksi asti mutta ei koskaan itseäni häiritsevälle tasolle.
 
Tähän kohtaan jos saat lapun laitettua kuvan kanssa missä nick pvm kera niin ei ainakaan sitten jää vajaaksi enää "todistus" aineisto.

Joo muron väittelyketjussa joskus näitä pyydeltiin ja sitten pystyi ainakin toinen todistamaan juttunsa.
Itse en voi todistaa mitää omaa sanomaani mutta jos ei iso vaiva ole sinulle niin ainakin on pois suljettu toi asia.

80025505_2491765264425600_8036711335049822208_n.jpg
 
Oliko tälle jotain lähdettä että microsoft ja Sony tekisivät Vulkan ajurit?

PS4:ssa on myös näyttis joka tukee Vulkania mutta Sony ei ole koskaan tehnyt/sallinut/vaivautunut tekemään ajureita sille koska metal api on itse asiassa parempi. Microsoftilla ei kaiketi ole mitään intensiiviä tukea Xbox alustalla mitään muuta kuin directX.

En kyllä löydä nyt sitä samaa uutista, minkä kesällä luin. Kirjoittelin sen luettuani kesällä juuri tuonne PS5 ketjuun tuosta samasta asiasta. Ihan varmasti silloin oli jossain uutinen tuotsta... Tai sitten siitä puhuttiin jollain DF:n videolla tms. :confused:
 
Itse taas toivoisin pelkkiä exluja. Koska muuten se on aina kompromissi. Sen lisäksi pc-pelaajien ulinaa on kiva kuunnella.
 
No eipäs sille PS4:lle ole vielä tullut tarpeeksi exluja, että sen voisi ostaa. Ainoa kiinnostava (Ratchet and Clank pelattu jo läpi) on tulossa kai ensi vuonna PC:lle. Joten taas siirtyy PS4:n ostaminen.

Mikäli taas huhu pitää paikkansa, että PS5:lla voisi pelata myös PS 1,2,3 ja 4 pelejä. Sen voisi sitten hankkia.
 
Ei ole aikuisella miehellä aikaa väitellä konsoleista. Keskittyisitte tekin vaan enemmän pelaamiseen :comp:
 
Onko Taizuunilla meluisat PS4 ja Xbox One konsolit?
Ekan genin one oli hiljainen ja eipä tuo S oikein mitään kummollista ääntä pidä ellet mene naamalla viereen kuuntelee.
PS4 pro taas pitää kyllä ääntä. God of war ja Death strandingissä humisee aikalailla, mutta ei tuo kyllä itseäni häiritse mitenkään.
Switchi ei itseasiassa ole myöskään äänetön. En nyt muista mikä peli oli kyseessä, mutta se sai laitteen tuulettimen vetämään maximi kierroksille. Piti ihan sohvalta nousta ja ihmetellä että mistä ääni tulee kun oli ensimmäinen kerta kun laite sellaista piti. Muuten yleisesti melko äänetön laite.

Mikään ei voita 1 genin X360:sta. Sen dvd aseman tuottama ääni oli kyllä jotain ihan kauheata.
 
En kyllä löydä nyt sitä samaa uutista, minkä kesällä luin. Kirjoittelin sen luettuani kesällä juuri tuonne PS5 ketjuun tuosta samasta asiasta. Ihan varmasti silloin oli jossain uutinen tuotsta... Tai sitten siitä puhuttiin jollain DF:n videolla tms. :confused:
Minäkin käytin kaikki google-fu taitoni enkä löytäny Vulkan mainintoja muuta kuin foorumeilta jossa toivottiin vulkan tukea. Tällä hetkellä kumpikaan valmistaja, etenkin Microsoft (Vulkan kilpailee suoraan heidän DirectX rajapinnan kanssa) ei Vulkan tukea ole tuomassa.

Vulkan varmasti myös vaikeuttaisi Microsoftin backwards compatibility kokonaisuutta koska koko ketju taitaa nojata siihen että pelit nuodattavat directX speksiä ja sitä kautta saadaan toimimaan injektoinnit ja muut wrappaykset helposti nyt ja tulevaisuudessa.
 
Itellä on edelleen pojan käytössä tuo slim malli, aika paljon hiljaisempi kuin og 360. Tosin og360 kesti just takuu ajan, ennen kuin kuoli redringiin.
Ero oli kuin yöllä ja päivällä vaikka hiljainen se slim ei myöskään ollut. Sielläkin tehtiin kehitystyötä sukupolven aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän vanhentunut tuo threadin otsikko. Voisi myös laajentaa mielestäni valikoimaan. Nimittäin Stadia tuntuu olevan aika ylläri kortti kun olen sillä pelaillut. Lagin puolesta menee peruspelaajalle täydestä, kun sanon että pelaa peliä pleikkarilla vaikka kuva tuleekin "ameriikoista". Hiirelläkin vaikea tuntea lagia mutta mahdollista kun tietää mitä "temppuja tehdä".

EDIT: tulevaisuudessa näkisin näillä palveluilla erilaisia konfiguraatiomahdollisuuksia myös. Esimerkiksi mitä jos haluaisin maksaa sen 10e sijaan 20e / kk tai vaikka 40e / kk että saisin 2x tai 4x tehot peleilleni?

Jos nyt saan stadiasta 10TFLOP koneen kympillä niin voisin maksaa helposti 40e 40TFLOP virtuaali-GPU:sta. Eihä tuo ole vuodessa kuin 480e tai kahdessa vuodessa 960e. Tuohan on PC pelaajalle perus päivitys parin vuoden välein.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Google Stadian epäonnistunut julkaisu helpotus Sonylle ja Microsoftille

Katsotaan mitä tulee tapahtumaan.

Oon kyllä siinä uskossa että gamepass vaan kasvaa kovaa vauhtia. Vielä kun saadaan jo nyt kehuttu xcloud pihalle.
Itselläni on suurempi luotto xCloudiin kuin Stadiaan. Tähän on muutama syy:
  • Xbox-brändi on Yhdysvalloissa vahva.
  • Suuri valikoima pelejä jo valmiina.
  • Kuukausimaksullisella mallilla saa liittyä palveluun silloin kun huvittaa ja pelata jotain.
  • Xbox tietää kohdeyleisönsä, joten osaa markkinoida palveluaan paremmin.
  • Xbox-pelaajilla luonnollinen siirtyminen xCloudin käyttöön.
  • Uuden haastajan pitäisi tulla rytinällä mukaan pelialalle, jotta se jäisi ihmisten mieliin. Stadian julkaisu oli melko vaatimaton.
  • Stadialla on liian pieni panostus omiin peleihin tai diileihin, jotka auttaisivat erottautumaan muista palveluista.
  • Stadia on yksi alusta lisää porttaustyölle -> näkevätkö monet julkaisijat/kehittäjät saavansa tarpeeksi rahaa takaisin portatakseen pelin Stadialle? Esimerkkinä mielenkiinnolla seurailen, kuinka monessa The Game Awardsin pelitrailerissa on Stadian logo esillä.
 
Itselläni on suurempi luotto xCloudiin kuin Stadiaan. Tähän on muutama syy:
  • Xbox-brändi on Yhdysvalloissa vahva.
  • Suuri valikoima pelejä jo valmiina.
  • Kuukausimaksullisella mallilla saa liittyä palveluun silloin kun huvittaa ja pelata jotain.
  • Xbox tietää kohdeyleisönsä, joten osaa markkinoida palveluaan paremmin.
  • Xbox-pelaajilla luonnollinen siirtyminen xCloudin käyttöön.
  • Uuden haastajan pitäisi tulla rytinällä mukaan pelialalle, jotta se jäisi ihmisten mieliin. Stadian julkaisu oli melko vaatimaton.
  • Stadialla on liian pieni panostus omiin peleihin tai diileihin, jotka auttaisivat erottautumaan muista palveluista.
  • Stadia on yksi alusta lisää porttaustyölle -> näkevätkö monet julkaisijat/kehittäjät saavansa tarpeeksi rahaa takaisin portatakseen pelin Stadialle? Esimerkkinä mielenkiinnolla seurailen, kuinka monessa The Game Awardsin pelitrailerissa on Stadian logo esillä.
Tuo Stadian digitaalisten pelien ostopakko on ihan käsittämätön, varsinkin kun pelien hinnat on korkeammat kilpailijoihin verrattuna.
 
Venäläinen toimittaja, jolla jotain suhteita Sonyyn, on väittänyt Sonyn sallineen studioidensa julkaista PS4 ekskluja tietokoneelle 2020, kun pleikka nelosen sukupolvi alkaa tulemaan finaaliinsa. Tämän kaverin mukaan Horizon Zero Dawn oli tulossa ensimmäisenä helmikuussa 2020. :think:

Saa nähdä pitääkö paikkansa, täytyy olla skeptinen koska nuo pleikkarin eksklut oikeasti pakottavat porukkaa ostamaan konsolin toisin kuin Xboxin kanssa. Toisaalta kehittäjien suunnalta on myös tullut tukea porttaukselle, kuten God of Warin pääheebolta vastikään:




Nyt on kotakun Schreierkin kommentoinut tuota juttua:



Melkein varmaksi näkisin nyt sen, että Horizon ja ehkä muitakin Sonyn yksäreitä on ainakin suunnitteilla julkaista tietokoneelle. :kahvi:
 
Paikkansa pitäneistä vuodoista tunnetun pelitoimittajan mukaan Xbox Series X:n pelivalikoima tulee julkaisuhetkellä pyyhkimään PlayStation 5:llä pöytää - Muropaketti.com
Paikkansa pitäneistä vuodoista tunnetun pelitoimittajan mukaan Xbox Series X:n pelivalikoima tulee julkaisuhetkellä pyyhkimään PlayStation 5:llä pöytää

Venäläisen Anton Logvinovin mukaan Xbox Series X:n pelivalikoima tulee ainakin julkaisuhetkellä olemaan PlayStation 5:ttä kattavampi.

Lgvinovin mukaan uudella Xboxilla tulee olemaan julkaisuhetkellä noin 12-16 yksinoikeuspeliä, kun taas PlayStation 5:n tapauksessa julkaisukatalogin selkärangan muodostavat The Last of Us 2:n ja Death Strandingin kaltaisten pelien parannellut versiot yhdistettynä muutamaan pienempään yksinoikeuspeliin.

Logvinov on aiemmin osannut ennustaa muun muassa Death Strandingin PC-version ja Hellblade 2:n julkistuksen, joten toimittajan puheille voi antaa jonkin verran painoarvoa. Toimittajan mukaan tiedot ovat peräisin luotettavilta sisäpiirin lähteiltä, mutta niihin kannattaa silti suhtautua ainakin toistaiseksi vielä varauksella.
Ohooho, tuleeko sony olemaan nöyryytetty pas*a :eek:
Ehkä nytten spenkkusedät tarinoinit alkaa siirtymään sanoista tekoihin.
ainahan pitäs toisin muistaa ettei pelit ilmesty sormia napsauttamalla vaan vuosia kehityksen jälkeen

Edit:samalta kaverilta tuli toi horizon huhukin.
 
Paikkansa pitäneistä vuodoista tunnetun pelitoimittajan mukaan Xbox Series X:n pelivalikoima tulee julkaisuhetkellä pyyhkimään PlayStation 5:llä pöytää - Muropaketti.com

Ohooho, tuleeko sony olemaan nöyryytetty pas*a :eek:
Ehkä nytten spenkkusedät tarinoinit alkaa siirtymään sanoista tekoihin.
ainahan pitäs toisin muistaa ettei pelit ilmesty sormia napsauttamalla vaan vuosia kehityksen jälkeen

Edit:samalta kaverilta tuli toi horizon huhukin.

No uskoo ken tahtoo :joy: Korkeintaan samat vanhat pelit, mitä vanhalle xboxille julkaistu, mutta uusilla kuorilla.. No mutta katsotaan
 
Ei ole kyllä hetkeen ollut kenelläkään hyvää pelivalikoimaa julkaisuhetkellä. X360:lla oli mielestäni viimeinen hyvä julkkari. XO, PS3/4, WiiU ja Switchillä ollut vain tyyliin 1-2 peliä jotka on ollut ostamisen arvoisia
 
Untitled.jpg


Kohdassa 21:16:


En ole ihan varma mitä hait tuolla mutta eikö nykyisten tietojen / huhujen perusteella seuraavan sukupolven odoteta olevan ~2070RTX tasolla eli 2080RTX läppäri on kaiken järjen mukaan nopeampi kuten kuva sanoo.

Ainakin jos xboxin 12TFLOP huhut pitävät paikkansa joka olisi siis 20% nopeampi mitä 5700XT.
 
Uuh, jos tuo pitää paikkansa, PS5 on hävinnyt seuraavan sukupolven taistelun vuosi ennen julkaisua. Tuollainen 30% ero laskentanopeudessa tarjoaa todella merkittävän eron lopputuotteessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom