PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

En minä niin sanonut. Seison edelleenkin ihan kaiken sanomani takana siitä mikä suunta Microsoftin peleissä on Game Passin myötä näkynyt. Ja uskon että jatkossakin tulee näkymään - Halonkin jälkeen.

Halo on heidän uusin pelinsä ja samalla viimeisin esimerkki mainitsemistani asioista mitkä tilauspalvelun pelissä ovat väärällään. Ei ole syytä unohtaa sitä tuoreinta ja samalla isointa esimerkkiä.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta jos Sonykin lähtee samalla linjalle Microsoftin kanssa.
Toivon että pääset tuosta skeptisyydestäsi eroon, koska onhan tämä GP tyylinen palvelu ihan loistava! Enkä oikein edelleenkään ymmärrä huoltasi keskeneräisten pelien kaatopaikasta.
Esimerkkinä vaikka nämä.

Voin kuvitella miten menestynyt Sonyn vastaava palvelu voisi olla, uutuudet suoraan pelattavissa 15-20€/kk maksavassa palvelussa. PS4&5 kuitenkin jo semmoiset 130milj. Kipaletta myyty, joten alustoja olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kestä enää järki noita Sonyn 3rd person pelejä. Mun mielestä God of War ei ole hyvä peli. Horizonia en viitsi edes kokeilla kun epäilen etten pidä siitä. Tlou 2 oli hyvä, kunhan pääsi tietyistä jutuista yli, mutta epäilen jaksaako sitä koskaan enää pelata uudestaan. Ei oo oikein mitään kiinnostavaa Sonylta tulossa, mutta pakko kait tuo konsoli on pitää Bloodborne 2 ja tämän tyyppisten varalta.
 
...Enkä oikein edelleenkään ymmärrä huoltasi keskeneräisten pelien kaatopaikasta...
No siis, tokihan @Rehtimustalainen saa omata ihan millaisen käsityksen gamepassista, minkä on muodostanut ja kertoa sen täällä. Meillä kun näitä näkökantoja on useampia ja jokaisella omat enemmän ja vähemmän käsityksiin perustuvat perustelut niihin. Yleiseksi totuudeksi asian julistaminen toki vaatii huomattavasti enemmän perusteluja ja evidenssiä.

Vaikka kumpikin pidämme gamepassista palveluna, ei tämä mitenkään ole yleismaailmallinen totuus, varmasti on ihmisiä joita se ei palvele. Sitten jos sen varjolla alkaa väittämään että pelit joudutaan julkaisemaan pääasiassa sen takia keskeneräisinä jne, niin ollaan jo aika rankasti spekuloinnin puolella. Voi olla, voi olla olematta, mutta ei sitä yhtään todemmaksi saa ilman ensikäden tietoa.

Mutta, nyt kun Sony kopioi tämän (mielestäni varsin jees) konseptin itselleen, niin ehkä nyt on hyvä seurata vaikutuksia. Ainakin itse olen muutamien pleikkaripelaajakavereideni (ja eritoten heidän jälkikasvujen) puolesta tyytyväinen että hekin pääsevät vastaavan palvelun pariin. Toki, olettaen että homma on lähelle gamepassia, eikä vaan ps plus/now uudelleenbrändäys. Lisäksi nuo eri tierit vähän arveluttaa ainakin itseäni, mutta mene ja tiedä, eipä tuo homma varmasti täysin lukkoon lyöty tulene olemaan julkaisussaankaan.
 
Joskus mietin sitä että kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että maksaa noita mikromaksuja. Vai onko kyse jostain muusta?

Mulla on ainakin ylimääräistä fyffeä ja pelaaminen on mukava harrastus, joten silloin tällöin jonku härpäkkeen ostaminen peliin on hauskaa.
 
Joskus mietin sitä että kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että maksaa noita mikromaksuja. Vai onko kyse jostain muusta?
Jotkut haluaa personointia. Esimerkiksi Fortniten crew pass tai mikä lie ja sitten ne ukot. Noissa ei pelillistä hyötyä kuten joissakin peleissä. Tosin missä menee mikromaksun raja? Uusi rekan maalaus simulaattoriin?
 
Tämä jos ja kun toteutuu niin sehän on silloin parasta ikinä? vai miten se nyt meni?

Miksi olisi? Ei kai täällä kukaan arvota tuotetta tai palvelua puhtaasti sen pohjalta minkä valmistajan logo siitä löytyy?

Sinällään palvelun tulo oli lähinnä ajan kysymys vanhempien pelien osalta, 1st party julkkareita en näe palveluun tulevan ilman merkittävää preemiota hinnassa. Samalla nähdään kuinka tämäntapainen palvelu toimii taloudellisin mittarein, kun MS jänistää oman palvelunsa todellisen tilanteen esittämistä julkisesti.

Ei ja siksi en todellakaan halua, että tilauspalvelut yleistyy ja sitä myötä tälläinen toiminta.

DLC-roinaa isompana ongelmana pidän vielä pelien ominaisuuksien karsimista. Coop-Halo launchissa on ollut jo monelle Halo-pelien perinne, mutta nyt sitäkään ei ole mahdollista vähintään puoleen vuoteen pelata, koska peli tulee tilauspalveluun ja deveillä on kuulemma isompiakin ongelmia mitä keskittyä korjaamaan launchiin ennen coop-campaignia.

Tästä pelien laadun kärsimisestä oli jo aiemmin juttua, silloin otettiin esimerkkeinä State of Decay, Sea of Thieves & Crackdown 3. Vaikka asiasta nyt ei suoranaista faktaa olekaan, niin onhan tuo selvä että kiusaus pelin julkaisemiseen on merkittävästi suurempi kuin aiemmin. Tilauspalvelun osalta ei ole samalla tapaa pelkoa retail-myynnin heikkenemisestä kun peli voidaan parsia jälkeenpäin kuntoon tilausmaksujen rullatessa koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän tulee The Order 1886 mieleen. Upea graafinen ulkoasu saavutetaan aika lailla pelattavuuden kustannuksella.

Ykkösosa oli mielenkiintoinen kokemus, mutta pelattavuus oli karsittu niin minimiin pelissä ettei kyllä toista kertaa tarvinnut harkita pelin pelaamista. Toivotaan että jatko-osaan olisi keksitty jotain parannuksia tuolle osa-alueelle, mutta vähän veikkaan, että samalla kaavalla jatketaan.
 
Vähän tulee The Order 1886 mieleen. Upea graafinen ulkoasu saavutetaan aika lailla pelattavuuden kustannuksella.

Ykkösosa oli mielenkiintoinen kokemus, mutta pelattavuus oli karsittu niin minimiin pelissä ettei kyllä toista kertaa tarvinnut harkita pelin pelaamista. Toivotaan että jatko-osaan olisi keksitty jotain parannuksia tuolle osa-alueelle, mutta vähän veikkaan, että samalla kaavalla jatketaan.
Kiinnostaisi kuulla lisää Hellblade II:n pelattavuudesta? Puhutko omasta kokemuksesta vai katsoitko videolta yhden kohtauksen? :whistling:

Ensimmäinen Hellblade sai kuitenkin erinomaiset arvosanat, OpenCriticissäkin 84/100: Hellblade: Senua's Sacrifice for PC, PS4, XB1, XBXS, PS5 Reviews

The Order 1886 olikin sitten jo paljon heikompi esitys, joten varsin erikoinen vertaus kaikkinensa: The Order: 1886 for PS4, PS5 Reviews
 
Kiinnostaisi kuulla lisää Hellblade II:n pelattavuudesta? Puhutko omasta kokemuksesta vai katsoitko videolta yhden kohtauksen? :whistling:
Omasta kokemuksesta puhuin mitä Hellblade 1 pelasin ja mitä sen jälkeen olen lukenut muiden kommentteja niiltä jotka peliä pelasivat.

Hellblade 2 vaikuttaa jatkavan samalla kaavalla jossa kamera on lähellä pelihahmoa ja pelaajan suurin input on liikuttaa kameraa välillä ja liikkua eteenpäin samalla kun ihastelee grafiikkaa ja tarinaa. Tässäkin ensimmäisessä "pelikuvapätkässä" mentiin samalla linjalla. Pelaajan input oli siinä kun kameraa käännettiin hieman kun pelihahmo liikkui hitaasti eteenpäin kunnes oli näyttävän välinäytöksen aika. Eli juurikin vähän niin kuin The Order 1886.

Kysy ihmeessä lisää jos jäi jokin vielä epäselväksi.
 
Vähän tulee The Order 1886 mieleen. Upea graafinen ulkoasu saavutetaan aika lailla pelattavuuden kustannuksella.

Ykkösosa oli mielenkiintoinen kokemus, mutta pelattavuus oli karsittu niin minimiin pelissä ettei kyllä toista kertaa tarvinnut harkita pelin pelaamista. Toivotaan että jatko-osaan olisi keksitty jotain parannuksia tuolle osa-alueelle, mutta vähän veikkaan, että samalla kaavalla jatketaan.
Order 1886 oli vain todella huono peli niin juonelta kuin ihan pelattavuudelta myös

 
Kiinnostaa kyl kovasti tuhannes olkapään takaa kuvattu toimintapeli.

@Pingviini miten tuo eroaa niistä jokaikisestä Sonyn ekslusiivistä?
 
Order 1886 oli vain todella huono peli niin juonelta kuin ihan pelattavuudelta myös

Se on ihan eri asia sitten onko peli hyvä vai ei, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että pelit ovat hyvin samankaltaisia tyyliltään mikä oli koko ajan viestieni pointti.

@Pingviini miten tuo eroaa niistä jokaikisestä Sonyn ekslusiivistä?
Sanotaan näin, että jos Hellblade-sarjaa tähän asti nähdyn perusteella vertaa vaikka johonkin Sonyn God of Wariin, Spidermaniin, Horizoniin tai Ghost of Tsushimaan, niin ei paljoa samankaltaisuuksia löydy muuten kuin hyvän tarinan ja grafiikoiden, ja toki sen kolmannen persoonan kamerakulman puolesta.

Muutenhan pelit eroaa jo ihan siinä toisistaan, että nuo Sonyn pelit omaavat avointa maailmaa jossa seikkailla toisin kuin Hellblade josta ainakin ykkösosa oli yksiä rajoitetuimpia pelimaailmoja tutkia mitä olen tähän asti pelannut. Toki tiivistetty pelialue takasi upean graafisen sisällön sille alueelle sitten mitä pääsi tutkimaan. Saa nähdä muuttuuko homma sitten kakkososassa.

Mutta mitä tulee pelattavuuteen niin sanoisin kyllä, että ollaan aika eri kategoriassa vielä näissä Sonyn peleissä joissa voi sentään muutakin tehdä taistelun aikana kuin käyttää kahta eri iskua miekalla niin kuin Hellbladessa. Hellbladea palveli, että se oli reippaasti alle 10 tunnin peli. Muuten olisi kyllä nopeasti sen saman iskusarjan hakkaaminen samoihin mobeihin käynyt tylsäksi.
 
Se on ihan eri asia sitten onko peli hyvä vai ei, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että pelit ovat hyvin samankaltaisia tyyliltään mikä oli koko ajan viestieni pointti.

Sanotaan näin, että jos Hellblade-sarjaa tähän asti nähdyn perusteella vertaa vaikka johonkin Sonyn God of Wariin, Spidermaniin, Horizoniin tai Ghost of Tsushimaan, niin ei paljoa samankaltaisuuksia löydy muuten kuin hyvän tarinan ja grafiikoiden, ja toki sen kolmannen persoonan kamerakulman puolesta.

Muutenhan pelit eroaa jo ihan siinä toisistaan, että nuo Sonyn pelit omaavat avointa maailmaa jossa seikkailla toisin kuin Hellblade josta ainakin ykkösosa oli yksiä rajoitetuimpia pelimaailmoja tutkia mitä olen tähän asti pelannut. Toki tiivistetty pelialue takasi upean graafisen sisällön sille alueelle sitten mitä pääsi tutkimaan. Saa nähdä muuttuuko homma sitten kakkososassa.

Mutta mitä tulee pelattavuuteen niin sanoisin kyllä, että ollaan aika eri kategoriassa vielä näissä Sonyn peleissä joissa voi sentään muutakin tehdä taistelun aikana kuin käyttää kahta eri iskua miekalla niin kuin Hellbladessa. Hellbladea palveli, että se oli reippaasti alle 10 tunnin peli. Muuten olisi kyllä nopeasti sen saman iskusarjan hakkaaminen samoihin mobeihin käynyt tylsäksi.
Saa nähdä miten on nyt kun microsoft on tukemassa rahallisesti ja eikös ne ensimmäisen pelin kohdalle mennyt omille eikä saanut mistään apua
 
Viimeksi muokattu:
Äänimaailma oli kyllä yksi upeimmista ykkösosassa, niin varmasti tässäkin. Ilman kuulokkeita ei kannata pelata. Pelattavuus ei yllä tomb raidereiden tasolle mutta kokonaisuutena hellblade oli yhtä hyvä.
 
Onhan tuo ihan törkeän hyvän näköinen, sitä tässä porukka alunperin ihasteli. Kokeiluun menee vaikka ei omaan kategoriaan kuulukkaan.
 
Näyttävä visuaalisesti tuo Hellblade, mutta ei omaan makuuni ole. Ensimmäinen oli niin kauhea että kesken jäi. Tosiaan ihan liikaa tulee sony-exclut mieleen niinku joku mainitsikin.
 
Äänimaailma oli kyllä yksi upeimmista ykkösosassa, niin varmasti tässäkin. Ilman kuulokkeita ei kannata pelata. Pelattavuus ei yllä tomb raidereiden tasolle mutta kokonaisuutena hellblade oli yhtä hyvä.
Niin meinaat että ohjaimiin liitetyillä nappikuulokkeilla paremmat soundit mitä esim laadukkaalla 5.1 setillä? On kyllä melkoinen alisuoritus miksaajalta jos näin.
 
Itse pidin ensimmäisestä Hellbladesta, hyvin mieleenpainuva kokemus. Vähän turhan ahdistava välillä, mutta samalla aiheeltaan poikkeava. Äänimaailma yksi parhaita mitä peleissä kuultu. Nyt kun XSX-optimointikin tullut ja peli löytyy Game Passista, niin pelatkaa ihmeessä.
Combattia saisivat parantaa ja monipuolistaa ykkösestä. Tunnelma näyttää kakkososassakin olevan kohdallaan. Motion capture hienosti tehty.

Hyvä kun tulee erilaisia pelejä ja on vaihtelevuutta Xboxin portfoliossa. 3rd person tarinavetoisia pelejä on kaivattu, mutta ei niitä liian monta tarvitse olla.
 
Sää nähdä miten on nyt kun microsoft on tukemassa rahallisesti ja eikös ne ensimmäisen pelin kohdalle mennyt omille eikä saanut mistään apua
Sehän oli pienen budjetin peli että jo 500k myyneillä peli oli voitollinen että varmasti budjetti jossain on näkynyt ellei tuo pelattavuus juttu ole sitten ihan tarkoituksella.

Itellä ollut steamissa tuo pari vuotta ja enkä ole saanut käynnistettyä, tuli jossain budlena
 
Sehän oli pienen budjetin peli että jo 500k myyneillä peli oli voitollinen että varmasti budjetti jossain on näkynyt ellei tuo pelattavuus juttu ole sitten ihan tarkoituksella.

Itellä ollut steamissa tuo pari vuotta ja enkä ole saanut käynnistettyä, tuli jossain budlena
Ei taida ihmiset vaan muistaa kun verrataan Sony peleihin jotka on varmasti maksanu useampi miljoona enemmän tehdä

Self-described as an "independent AAA game", Hellblade was created by a team of approximately twenty developers led by writer and director Tameem Antoniades
 
3rd person tarinavetoisia pelejä on kaivattu, mutta ei niitä liian monta tarvitse olla.
Eikö niitä nyt muka ennen ole ollut? Gears? State of Decay? Crackdown? Kaikki kolmannen persoonan pelejä joissa tarina. Tietenkin asia erikseen onko se tarina hyvä. Siinä mielessä Ninja Theorylla on nyt hyvät mahdollisuudet tuoda jotain tälläistä Xboxin portfolioon josta Sonyn yksinoikeuspeleissä on päästy jo vuosikymmenen verran nauttimaan.
 
Ei taida ihmiset vaan muistaa kun verrataan Sony peleihin jotka on varmasti maksanu useampi miljoona enemmän tehdä
Kuka täällä ei muista ja mitä? Ainakin kirjoittaja jota lainasit viittasi juurikin Hellbladen pieneen budjettiin ja tiimiin viestillään.

Itsekin aikanaan tuijottelin tubesta pelisarjasta olevan dokumentin ja hyvä oli.
 
Kuka täällä ei muista ja mitä? Ainakin kirjoittaja jota lainasit viittasi juurikin Hellbladen pieneen budjettiin ja tiimiin viestillään.

Itsekin aikanaan tuijottelin tubesta pelisarjasta olevan dokumentin ja hyvä oli.
Esim Order 1886 taisi olla vähän kalliimpi tehdä ja enemmän ihmisiä ollut tekemässä sitä
 
Eikö niitä nyt muka ennen ole ollut? Gears? State of Decay? Crackdown? Kaikki kolmannen persoonan pelejä joissa tarina.
Ei minusta noista mikään ole ihan sitä samaa tyylilajia, joita esim. monet Sonyn pelit edustaa. Gears ehkä lähimpänä, mutta se on kuitenkin shooter, jossa multiplayer on iso osa pakettia.
Tämän on siis tarkoitus olla kehu Sonyn pelien suuntaan. 3rd person yksinpelien ystäville on ollut PlayStationilla hyvin tarjontaa. Xboxin puolella ei, joten Hellblade 2 ja mahdollisesti esim. Indiana Jones voisivat täyttää tuota aukkoa. Lisäksi Game Pass -lisäyksiä tullaan näkemään, kuten Plague Tale: Requiem.
 
Mutta miten tämä liittyy mihinkään mistä on keskusteltu? Hieno juttu tietenkin Ninja Theorylta saada peli ulos pienellä tiimillä, mutta siinäpä kai se.
Etkö enää muista mitä aikaisemmin olet kirjoitellut kun tässä olen vain lainannut mistä olet itse täällä keskustellut


Vähän tulee The Order 1886 mieleen. Upea graafinen ulkoasu saavutetaan aika lailla pelattavuuden kustannuksella.

Ykkösosa oli mielenkiintoinen kokemus, mutta pelattavuus oli karsittu niin minimiin pelissä ettei kyllä toista kertaa tarvinnut harkita pelin pelaamista. Toivotaan että jatko-osaan olisi keksitty jotain parannuksia tuolle osa-alueelle, mutta vähän veikkaan, että samalla kaavalla jatketaan.
 
Ei taida ihmiset vaan muistaa kun verrataan Sony peleihin jotka on varmasti maksanu useampi miljoona enemmän tehdä

Self-described as an "independent AAA game", Hellblade was created by a team of approximately twenty developers led by writer and director Tameem Antoniades
Jännä lainaus tuo. Hellbladen lopputeksteissä pelkästään lead developereita ja developereita listattu 45. Päälle muusikoita, designereitä, artisteja, konseptoijia, castingia, stunt coordinaattoreita ja mitä lie.

Nykyään kun sanotaan että peli on "kymmenen miehen tiimillä tehty" taitaa enemmän tarkoittaa että itse päätirehtöörejä on 10 mutta heidän alaisuudessaan työskentelee vaikka 400 ihmistä tekemässä vähän koodauskikkaa ja grafiikkaa.
 
Etkö enää muista mitä aikaisemmin olet kirjoitellut kun tässä olen vain lainannut mistä olet itse täällä keskustellut
Niin mutta mitä väliä sillä on minkään kanssa oliko Hellbladen ensimmäisellä osalla vähemmän ihmisiä tekemässä peliä kuin The Orderilla tai Sonyn studioilla ylipäätään niin kuin aikaisemmin otit esille? Ei kai tämä mikään kilpailu ole kuka saa pelin ulos pienemmällä kehittäjätiimillä.
 
Niin mutta mitä väliä sillä on minkään kanssa oliko Hellbladen ensimmäisellä osalla vähemmän ihmisiä tekemässä peliä kuin The Orderilla tai Sonyn studioilla ylipäätään niin kuin aikaisemmin otit esille? Ei kai tämä mikään kilpailu ole kuka saa pelin ulos pienemmällä kehittäjätiimillä.
Kyllä sillä on aika paljon merkitystä yleensä pelin laatuun vaikka order 1886 kohdalla ei ihmiset tai rahan määrä auttanut
 
Musta se nyt vaan on siistiä että alkaa oikeasta tulla next gen näköisiä pelejä vaikka pelimekaniikka olisikin jatkoa edelliselle. Kyllä toi hellblade 2 näyttää vaan kyllä sairaan siistiltä.

Jotenkin tuntun että vaikka täs välissä tullut ihan hyvän näköisiä next gen pelejä mutta vielä ei ole grafiikan osalta hirveästi tullut hyppyä vertaa näihin last gen peleihin jotka saaneet next gen patchin...

Mielestäni pleikan ratchet ja boxilla flight simulator olleet eniten sellaiset jotka oikeesti jo vähän loksauttan leukaa.

Edit....suurin muutos tietenkin ollut että kaikki toimii sulavammin ja niin pelattavuuden kannalta onkin tärkein juttu.

Luulen että saadaan odottaa siihen että alkaa puskee noita unreal 5 pelejä kunnolla niin sitten alkaa kuola valumaan...
 
Mutta olihan se The Order aivan jäätävän paska peli, nätti se oli kyllä, mutta kaikki muu oli aivan ripulia. QTE eventtiä vähän väliä ja välivideo kun tulee, niin aseet palautuu vakioihin, oli siis turha jotain hyvää tuikutinta koittaa säästellä mihinkään.

Onneksi en tuosta maksanut aikanaan mitään, vain sain kaverilta arvostelu kappaleen lainaan. Tuosta jos olisi 60e mennyt maksamaan, niin kyllä hävettäisi.. Kalliiksi sen pelaaminen silti tuli, meni meinaan olutta aika reilusti että sai tuon pelattua läpi.. :D
 
Hirveintä pelaamista noi QTE:t ja silti niitä oli vielä TLOU2:ssa. Muutenkin tuo hiiviskelykonsepti on niin loppuun kulutettu, että yhtään hiiviskelyä ei enää jaksa.
 
Ja ennenku tehdään taas tikusta asiaa, eli tuosta pienellä painetusta tekstistä:

1640264027791.png


Normimeininki. Julkaisu PS5 (+PC) excluna, muille konsoleille (XS, varmaan myös XO, en nyt usko että nintendo) myöhemmin.

Itse kyllä kannatan ajatusta että yksinoikeusjulkaisut julkaistaan myöhemmin myös muillekkin alustoille ja kaikista pettyneimmin katselen tasiassa nintendon suuntaan. Mielestäni myös Halo Master Chief Collectionin julkaiseminen PS5:lle olisi varsin kannattava temppu mäsälle: murrettaisiin jäätä tarjonnassa, koska varmasti osa tämän päivän "vain PS5 pelaajista" tulee joskus tulevaisuudessa olemaan multiplatform-pelaajia.

...mutta joo, eiköhän tästäkin tänne taistelu aikaseks saadaan, ehkä pitäisi vaan pistää popparit tulemaan ja kehoitus että "pistäkääs parastanne" :D
 
Ja ennenku tehdään taas tikusta asiaa, eli tuosta pienellä painetusta tekstistä:

1640264027791.png


Normimeininki. Julkaisu PS5 (+PC) excluna, muille konsoleille (XS, varmaan myös XO, en nyt usko että nintendo) myöhemmin.

Itse kyllä kannatan ajatusta että yksinoikeusjulkaisut julkaistaan myöhemmin myös muillekkin alustoille ja kaikista pettyneimmin katselen tasiassa nintendon suuntaan. Mielestäni myös Halo Master Chief Collectionin julkaiseminen PS5:lle olisi varsin kannattava temppu mäsälle: murrettaisiin jäätä tarjonnassa, koska varmasti osa tämän päivän "vain PS5 pelaajista" tulee joskus tulevaisuudessa olemaan multiplatform-pelaajia.

...mutta joo, eiköhän tästäkin tänne taistelu aikaseks saadaan, ehkä pitäisi vaan pistää popparit tulemaan ja kehoitus että "pistäkääs parastanne" :D

No, tämä kehityskulku oli aika ilmeistä, jo ennen piirilevypulaa. DirectX 12 ultimaten myötä, kaikki ovat kovin lähellä toisiaan, pl. PS5 pienet muutokset rajapinnassa. Pieni vaiva, eikä rautaa tarvinnut myydä tappiolla tai myydä eioota. PS5 elinkaaren loppupäässä tilanne voi olla eri. Tai sitten ei.
 
Erilainen ajotuntuma Forza Horizon 5 ja GT6? Huomannut muut? GT6 on vähemmän analoginen ja muistuttaa enemmän näppiksellä ajamista? Horizon 5 paremman tuntoinen?
 
Sormella kun vähän kokeelee niin tietää eron?

ps. hyvää uuden vuoden vaihdetta kaikille konsoli (+pc) sotureille
 
Erilainen ajotuntuma Forza Horizon 5 ja GT6? Huomannut muut? GT6 on vähemmän analoginen ja muistuttaa enemmän näppiksellä ajamista? Horizon 5 paremman tuntoinen?
No varmasti noissa jotain eroa on, koska kumpikin peli on pitänyt rakentaa ensisijaisesti pädiohjattavaksi ja tässä toteutuksessa kummatkin varmaan tehneet omat ratkaisunsa. Jos jommasta kummasta tykkää enemmän niin hyvä niin, mutta varmasti kumpikin senverran hierottuja ohjaustuntumia, että ne soveltuu mahdollisimman laajoille yleisöille.
 
No varmasti noissa jotain eroa on, koska kumpikin peli on pitänyt rakentaa ensisijaisesti pädiohjattavaksi ja tässä toteutuksessa kummatkin varmaan tehneet omat ratkaisunsa. Jos jommasta kummasta tykkää enemmän niin hyvä niin, mutta varmasti kumpikin senverran hierottuja ohjaustuntumia, että ne soveltuu mahdollisimman laajoille yleisöille.
Kiinnostaisi vaan muiden kokemukset, että onko omissa säädöissä jotain pielessä. En oikein googlellakaan löytänyt vertailua.
 
Tarkoitan Gran Turismo Sport julkaistu 2017
No sieltä päävalikon asetuksista saa tota säädettyä, siis pädituntumaa. Vakiona on aika helvetillinen kokemus. Säädön jälkeen aika jees. Horizon ja GT-sarja eivät ole muutenkaan vertailukelpoisia. Forza Motorsport ja GT-sarja ovat. Horizon on hauska kaahailu, ja loistava sellainen. Motorsport ja GT ovat simu-arcaden välimaastossa, ite (vanhana PS-ukkona) tykästyin enemmän Motorsporttiin. Se nuoruuden kinneri kun saa 1000 hp, on riemu tapissa. Kaikki eivät ole Skyline-faneja, johon Polyphony Digital melkein pakottaa viriautot mielessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 290
Viestejä
4 551 315
Jäsenet
74 953
Uusin jäsen
Vivivivus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom